וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך תוודאו שלא התפשרתם על העתיד הבריאותי של הבייבי שלכם?

בשיתוף טבורית

עודכן לאחרונה: 6.4.2021 / 9:43

"ללא תכנון ובאופן קוסמי, ליבי קיבלה את הדם הטבורי שלה ביום ההולדת שנה בדיוק", מספר דויד ריסין, אבא של ליבי שחלתה בסרטן בגיל חצי שנה והחלימה בזכות השתלת דם טבורי שנשמר בלידתה ב"טבורית". מה צריך לדעת זוג בהריון העומד בפני בחירת בנק דם טבורי?

דם טבורי. אדוארד שטרן,
דם טבורי/אדוארד שטרן

מה המדע כבר יודע?

דם טבורי שנשאר בחבל הטבור והשליה בסוף הלידה עשיר בתאי גזע בעלי פוטנציאל רפואי עצום. מזה כ-30 שנה משתמשים הרופאים בדם זה לטיפול סטנדרטי (לא מחקרי) בכ-80 מחלות קשות ומסכנות חיים, ביניהן לוקמיה, לימפומה ועוד. יותר מ-40,000 ילדים ומבוגרים בארץ ובעולם עברו את הטיפול ובמקרים רבים הוא הציל חיים.

פריצת הדרך של השנים האחרונות חלה בתחום של טיפול באוטיזם, שיתוק מוחין ולקויות נוספות. בעקבות פרסום תוצאות מוצלחות בעולם, מתקיימים בימים אלה בשיבא תל-השומר מחקרים קליניים רחבי היקף לטיפול בדם טבורי עצמי (של הילד) באוטיזם, שיתוק מוחין ומומי לב מולדים.

חנה אברמוביץ', אימא של אבי שבגיל שנתיים אובחן כלוקה באוטיזם עם 100% נכות ובגיל חמש וחצי טופל בדם טבורי שנשמר בלידה, משתפת. "כמו זוגות רבים בהריון, התלבטנו. לא היינו בטוחים שזה חשוב או מצדיק את ההשקעה הכספית, אבל בסוף החלטנו לשמור. כשחיפשתי טיפול לאבי, גיליתי שהאפשרות הטובה ביותר לעזור לו היא להשתמש במנת הדם הטבורי שלו ששמרנו בלידה בחברת "טבורית". היום אנחנו שנתיים אחרי הטיפול ורואים המון שינויים לטובה: בשפה, בהתנהגות, בתחום הרגשי. אבי משחק במשחקי דמיון, מדבר יפה בעברית ורוסית ומתקשר עם מבוגרים וילדים במהלך המשחק. יש לו פחות תוקפנות והתפרצויות מאשר בעבר".

לאתר "טבורית"

דם טבורי. אדוארד שטרן,
חוות מכלים, בנק דם טבורי, שיבא תל-השומר/אדוארד שטרן

תאים שחוזרים לגופו של אדם חולה: למה אסור להתפשר בבחירת בנק דם טבורי?

ההחלטה היכן לשמר את הדם הטבורי של היקרים לכם מכל היא החלטה הרת גורל ולא פחות חשובה מההחלטה לשמור את הדם הטבורי כשלעצמו. במהלך מגפת הקורונה קיבלה איכות הטיפול הרפואי שאנחנו מצפים לה משנה תוקף. לא היינו שוקלים להתחסן או לחסן את ילדינו בחיסון שפותח בחברה אלמונית או נשמר בתנאים לא נאותים.

דם טבורי עתיד לחזור לגוף של ילד או מבוגר הסובלים ממחלה קשה או לקות לא פשוטה, לכן הקפדה על תנאי איסוף, שינוע, הקפאה ובקרת איכות היא קריטית. כשזה מגיע לבייביז שלנו, אין מקום לפשרות - מגיע להם העתיד הטוב והבריא ביותר שנוכל להבטיח להם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
דם טבורי. אדוארד שטרן,
עיבוד דם טבורי בתל-השומר/אדוארד שטרן

לבחור בחוכמה בלי להיות מומחים לדם טבורי

שימור דם טבורי הוא תחום מדעי מתקדם ומורכב ואין ציפייה שזוג בהריון יבין אותו לעומק. כשמדובר ב"טבורית", בנק דם טבורי של שיבא תל-השומר, הבחירה היא קלה יותר, פשוט כי מישהו אחר כבר עשה עבור ההורים את העבודה.

אם אפשר לזקק סיבה אחת לבחירת עשרות אלפי זוגות ב"טבורית" - הרי שמדובר בעובדה שזה הבנק היחיד בישראל בבעלות מלאה של מרכז רפואי ממשלתי, שיבא תל-השומר. זהו בנק הדם הטבורי הגדול ביותר והראשון שהוקם בישראל. הבנק ממוקם בשטח המרכז הרפואי ומתופעל על ידו. בזמן שחברות פרטיות יכולות לקום וליפול, בית חולים ממשלתי יהיה כאן תמיד.

עוד דבר שקורה רק ב"טבורית" - עיבוד והקפאה של מנות הדם הטבורי מתבצעים במעבדה המתמחה אך ורק בדם הטבורי ולא בסוגים אחרים של תאי גזע. שיבא תל-השומר הוכרז בשנים האחרונות כאחד מעשרת בתי החולים הטובים בעולם. איכות בלתי מתפשרת זו באה לידי ביטוי גם בכל הקשור להפעלת בנק דם טבורי. הבנק קיבל הסמכה של משרד הבריאות ומפוקח על ידו באופן שוטף. בנוסף, קיבל הבנק הסמכה על ידי תקנים אמריקאים ואירופאיים מחמירים, מפוקח על ידם ועובר ביקורות פתע בהצלחה.

אפילו בדבר פשוט לכאורה כמו הובלת ערכת דם טבורי קיימים נהלים ברורים שנועדו לשמור על התאים היקרים בכל משמר: ערכות השימור מגיעות לביתם של זוגות בהריון ברכב מבוקר טמפרטורה. שינוע המנה אחרי הלידה מתבצע על ידי נציגים מקצועיים והמנות מועברות לתל-השומר ברכב המצויד ב"אוגר נתונים".

אבי אברמוביץ'. באדיבות המשפחה
אבי אברמוביץ' לפני טיפול בדם טבורי/באדיבות המשפחה

מתרגשים עם כל משפחה

חנה אברמוביץ', אימא של אבי, מסכמת: "תשמרו את הדם הטבורי בלידה! אל תוותרו על הזדמנות זו שלא תחזור על עצמה".

לאתר "טבורית"

למידע מפורט ומענה אישי בנושא שימור דם טבורי בלידה, פנו למומחיות הדם הטבורי של "טבורית":

בשיתוף טבורית
  • עוד באותו נושא:
  • דם טבורי
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully