וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיצד תבחרו את השמיכה הכבדה שמתאימה לכם?

בשיתוף נומימי

עודכן לאחרונה: 4.4.2021 / 15:23

שמיכה כבדה מעניקה תחושת הגנה ומסייעת בטיפול במגוון הפרעות כמו גם בסתם נדודי שינה. אז מה צריך לדעת לפני שקונים שמיכה כבדה

שמיכה כבדה. יח"צ,
שמיכה כבדה/יח"צ

תינוקות, ילדים, בני נוער, מבוגרים או קשישים - כולנו רוצים לחוש מוגנים, עטופים ומחובקים, במיוחד - כאשר אנחנו ישנים, הזמן שבו אנחנו פגיעים ביותר. קיימים לא מעט מבוגרים וילדים, שעבורם, הצורך לחוש מוגן וחבוק בעת השינה אינו צורך אלקטיבי, אלא צורך פיזי ממשי המשפיע על יכולתם להתמודד עם מגבלות מסוימות. כדוגמה ניתן את הגישה הטיפולית המנחה מטפלים ולהורים לחבוק בחיבוק עוטף ילדים הסובלים מהפרעות התנהגות שונות (כדוגמת היפר אקטיביות) בעת שהתנהגותם הופכת לחסרת מנוחה. על רקע זה, ניתן בהחלט להבין מדוע שמיכה כבדה נחשבת לאחד מהפתרונות המוצעים למצויים על הספקטרום האוטיסטי, לסובלים מהפרעות קשה וריכוז, לסובלים מהפרעות שינה מוכרות, וגם לכאלה ש"סתם" סובלים מנדודי שינה חוזרים ונשנים.

כיצד בוחרים שמיכה כבדה המתאימה לצרכיכם?

לאחר שהבנו את חשיבותה הרבה של שמיכה כבדה באיזון הגוף והרגעתו, השלב הבא, הוא לדעת, כי על מנת ששמיכה כבדה תפעל את פעולתה ותפעיל את מערכת העצבים הפארא-סימפתטית (Parasympathetic nervous system) הגורמת להרגעתו של הגוף בעת השינה, השמיכה הכבדה אמורה לכסות את כל גופו של האדם הישן - מסנטרו ועד לכפות רגליו. כיצד זה משפיעה על בחירת השמיכה?

נתוניה הפיזיים של שמיכה מתחלקים לשלושה גורמים עיקריים - אורכה, רוחבה ומשקלה. שני הנתונים הראשונים, קשורים, במידה רבה, להעדפות השינה של האדם העתיד להשתמש בשמיכה. כך, למשל, אורכה ורוחבה של השמיכה יוכתבו על ידי תנוחת השינה המועדפת עליכם - שינה על הגב, שינה על הבטן או שינה מכורבלת על הצד, מתוך דבקות בעקרון המנחה (זוכרים?) - לא משנה באיזו תנוחה תבחרו לישון, השמיכה צריכה לכסות את כל גופכם - מכפות הרגליים (כולל) ועד לסנטר (או לכתף - בעת השינה על הצד). משקלה של השמיכה הכבדה, לעומת זאת, הוא כבר עניין שונה לגמרי, ונקבע בשילוב בין משקל גופו של האדם הישן לבין מצבו הפיזי.

שמיכה כבדה. יח"צ,
שמיכה כבדה/יח"צ

כיצד?

ככלל, משקלה של השמיכה הכבדה ינוע בין 15% ל-20% ממשקל גוף האדם שלו היא מיועדת, בתנאי שהוא בריא מבחינה פיזית. כך, לדוגמה, לאדם שמשקלו נע בין 20 ל-50 ק"ג תתאים שמיכה כבדה שמשקלה 7 ק"ג; ואדם ששוקל בין 50 ל-65 ק"ג יצטרך את השמיכה הכבדה יותר, שמשקלה עומד על 9 ק"ג. יחד עם זאת, כאשר מדובר על משקל גוף נמוך מהמשקל המתאים לגילו של האדם או על מקרים גריאטריים, השמיכה הכבדה שתשמש במקרה כזה היא שמיכה שדרגת משקלה נמוכה בדרגה אחת מהשמיכה הנבחרת עבור אדם בריא במשקל זהה.

כך שאם המדובר על אדם במצב גריאטרי שמשקלו 55 ק"ג, השמיכה שתתאים לו לא תהיה השמיכה ששוקלת 9 ק"ג, אלא השמיכה הקלה יותר, השוקלת 7 ק"ג בלבד.

איכותה של השמיכה

רכיב נוסף חשוב הדורש התייחסות בעת בחירת שמיכה, הוא איכותה של השמיכה. איכות זו נקבעת על פי מספר קריטריונים שונים - סוג המילוי היוצר את משקל השמיכה וחומרי הגלם הנוספים, היוצרים את שכבותיה האחרות של השמיכה. לדוגמה, בשמיכה הכבדה האיכותית של נומימי, המשקל נוצר באמצעות שכבת כדורוני זכוכית בטיחותיים, העטופים בשש שכבות נוספות (שלוש מעל ושלוש מתחת לשכבת המשקל) אשר יחדיו, מעניקות לשמיכה לא רק את המשקל המתאים, אלא גם את אורך החיים הארוך והאפקט היעיל, שממנו נהנים כבר אלפי אנשים בישראל.

לרכישת שמיכה כבדה של נומימי לחצו כאן

בשיתוף נומימי
  • עוד באותו נושא:
  • שמיכות
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully