וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורס בניית אתרים? לא כל הכשרה מובילה לקריירה מוצלחת בתחום

איתמר מרילוס, בשיתוף HackerU

עודכן לאחרונה: 1.4.2021 / 9:34

בעולם יש יותר מ-1.75 מיליארד אתרי אינטרנט. כיום קל הרבה יותר מבעבר לבנות אתר אינטרנט לבד באמצעות תבניות קבועות או למצוא מפתחי אתרים במחירים מגוחכים. לכן, לפני שתבחרו קורס בניית אתרים, תצטרכו לברר בדיוק מה לומדים בו, איזה הבדלים קיימים בין מפתח ווב רגיל למפתח בניית אתרים Full stack ואיך זה משפיע על שוק העבודה.

כדי לבנות אתר אינטרנט בשנת 2021 כבר ממש לא צריך לדעת קוד או שפת תכנות. יש כיום פלטפורמות נוחות, שמציעות תבניות מוכנות וכל מי שרוצה שיהיה לו אתר משלו, רק נדרש להעלות את התכנים הרלוונטיים על האתר. בנוסף, אפשר למצוא בעלי מקצוע שיבנו אתרי אינטרנט במחירים מגוחכים וזולים מאוד
.
אז האם התחום של בניית אתרים "מת" וכבר לא כדאי לכם לבנות על קריירה בתחום? המיומנויות שנדרשו כדי לבנות אתר ב-2015 מתגמלות הרבה פחות מבעבר, אבל את מקומן החליפו מיומנויות חדשות, שמי שילמד אותן יהפוך למפתח אתרים עם קריירה נוצצת.

כדי לבנות קריירה בתחום תצטרכו לעבור קורס בניית אתרים מקצועי, שיכשיר אתכם בצורה הרבה יותר מגוונת מבעבר. מי שיהיו לו סטנדרטים מקצועיים מבחינת יכולות העיצוב והתכנות שלו, יבלוט מעל כל היתר ולכן מדובר בהזדמנות אדירה.

מה השתנה? פיתוח בניית אתרים Full stack

עד לפני כמה שנים הייתה הפרדה מסוימת בין מפתחי ווב צד שרת ומפתח ווב צד לקוח. בעוד הראשונים התמחו בצד הפיתוח, האחרונים שמו את הדגש על צד העיצוב.

כלומר זה די ברור שאם חלק משמעותי מהעבודה שלך מתמקדת בפוטושופ תוך ניסיון לשרטט קווי מתאר של אתר בשביל לקוח אז עיקר העבודה שלך היא עיצוב. באותה מידה, אם רוב הזמן מוקדש לכתיבת קוד כדי שהאתר יעלה ויפעל כראוי, העבודה שלך היא פיתוח

המושג Full Stack החל לצבור אנרגיה בשנים האחרונות. הכוונה היא למפתחים שיש להם את רשימת היכולות המלאה בהקשר ספציפי כלשהו. כלומר, מפתחים שמבינים את תהליך הפיתוח הרלוונטי למוצר עבור הלקוח והן את תהליך העיצוב עבור הגולשים באתר.

חשוב לציין כי ניתן לפתח תוכנת שרת-לקוח בדרכים שונות. יש מספר רב מאוד של שפות תכנות, Frameworks, סוגי מסדי נתונים ופלטפורמות לקוח (כגון אתרי אינטרנט, טלפונים חכמים, IoT), שאפילו המעקב אחריהן עשוי להיות קשה.

בניית אתרים. 123rf,
מה השתנה בעולם בניית האתרים?/123rf

מה זה אומר בפועל בניית אתרים Full Stack?

בשלב העיצוב מפתח פול סטאק מאפיין ומשרטט את המוצר שהוא הולך לבנות אחר כך. כל מה שנכנס תחת ההגדרה הזו, צריך להיות בטווח האפשרויות והידע של מי שמבין בעיצוב אתרים.

פיתוח לעומת זאת, כולל כל מה שכרוך בלקחת עיצוב של אתר ולגרום לו להופיע ברשת באופן אלגנטי, נקי, מדויק, פועל וקל להפעלה. משלבי דומיין - חברות וחבילות אחסון - דרך העבודה עם תבניות - כתיבת קוד - וידוא ובניית רספונסיביות - ועד קידום אתרים פועל ועוד.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

4 סיבות ללמוד קורס בניית אתרים Full Stack

יש כמה יתרונות בולטים בבחירת קורס בניית אתרים המבוסס על הכשרה כ"פול סטאק".

1. ידע רחב - מפתח "פול סטאק" צובר ידע הרבה יותר משמעותי ורחב ממפתח אתרים רגיל. מתכנתים כאלה יכולים לפתור בעיות רחבות והם מאמצים לעצמם ראייה כוללת ומורכבת של צד השרת וצד הלקוח. הם מביאים איתם ידע מגוון הכולל שפות תכנות רבות וטכנולוגיה מתקדמת. כמו JAVA ,NET ,HTML וסביבות כמו JavaScript. כמו כן, עבודה עם HTML ו-CSS והכרות עם מסדי נתונים כמו MySQL, SQL.

מתכנת בניית אתרים Full Stack מלווה את הפרויקטים ומחבר את חלקי הפאזל בין השלבים השונים ולארגונים הרבה יותר קל כשאדם אחד ממלא את שתי הפונקציות האלה.

2. ביקוש בעולם ההייטק - מפתח "פול סטאק" הוא מקצוע נחשק מאוד בגלל שהוא מצריך יכולות גבוהות של מולטי-טאסקינג. אתם יכולים להיות בטוחים שאתם תעברו הכשרה טובה בתחום הזה, יהיה ביקוש גדול ליכולות שלכם בשוק העבודה.

היצע המשרות רק הולך וגדל ויהיה לכם קל מאוד למצוא עבודה בתחום זה. ארגונים זקוקים מאוד למפתחי 'פול סטאק' כלכלית ותפקודית. אתם ממלאים למעשה שני תפקידים וגם חוסכים לארגון בהוצאות של פיתוח ותפעול שהיו נדרשות אלמלא היכולות שלכם.

3. שכר גבוה - שכרו של מפתח "פול סטאק" ינוע לאחר כשנתיים של עבודה בין 15 ל-20 אלף ש"ח בממוצע לחודש ולאחר 4-5 שנים בתחום השכר יזנק ל-27 ל-35 אלף ש"ח לחודש בממוצע. משכורת כזו, לא צריך לספר לכם, תאפשר לכם עתיד כלכלי ורוד.

היתרון הזה בא לידי ביטוי בכך שגם חברות גדולות וגם חברות קטנות מחפשים מפתחי "פול סטאק" מה שמגדיל את היצע המשרות, ולא פחות חשוב את היכולת שלכם לדרוש (ולקבל) משכורות מתגמלות עם תלוש שכר גבוה בסוף החודש.

4. אתגר מקצועי - כל לקוח מביא איתו דרישות אחרות של צד לקוח וצד שרת. יש כמות אדירה של כלים טכנולוגיים בתחום פיתוח אתרים, וכמובן ככל שיהיו לכם כלים כאלה תוכלו להתאים את עצמכם בצורה קלה יותר לתחום, לפתח את הכישורים שלכם ולהרגיש סיפוק מקצועי.

בניית אתרים. 123rf,
ל"פול סטאק" יש לא מעט יתרונות/123rf

לימודי בניית אתרים - כך תבחרו נכון

כדי לבחור לימודי בניית אתרים בצורה מדויקת כדאי לא להתעצל: דברו עם יועצי לימודים, התייעצו עם בוגרי הקורסים, בדקו איך הקורס סייע להם להפוך למפתחי אתרים מוצלחים שמרוויחים יפה ונהנים מאתגר מקצועי.

למשל: האם בניית אתרים היא בכלל המקצוע המתאים עבורכם? לימודי בניית אתרים הם תובעניים ודורשים תשוקה לתחום. לכן גם אם התלהבתם ממה שאמרו או המליצו לכם אתם זקוקים לחוות את הלימודים בעצמכם כדי להחליט.

בחלק ממקומות הלימוד תוכלו לבחור מסלול לימודי בניית אתרים שמציע שלב מיון בלי התחייבות כספית. כלומר, ללמוד לתקופת ניסיון את הקורס, לראות איך אתם מתמודדים עם התחום ולהחליט האם להמשיך לקורס כולו. לא התחברתם? תמיד תוכלו לנסות תחום אחר.

פרמטר חשוב נוסף היא אפשרות השמה. האם מסלול ההכשרה מבטיח השמה בתחום? כמה אחוז מהבוגרים של המסלול באמת מצליחים להתקבל לעבודה בתחום? זו שאלה קריטית שמעידה על הרמה המקצועית של מסלול ההכשרה ועל הסיכויים שלכם להצליח.

יתרונות חשובים נוספים: בדיקה מעמיקה על המרצים שמעבירים את הקורסים ועל ההיכרות שלהם עם ה'שטח'; איך הם מתפקדים בתור מרצים מבחינת הזמינות לשאלות שלכם והאם תוכנית הלימודים היא מעשית ותאפשר לכם לצאת מהקורס עם תיק עבודות עשיר ומקצועי.

וכמובן, מה שהפך ליתרון משמעותי כיום: מסלול לימודים גמיש עם אפשרות ללימודים אונליין. הרבה יותר נוח ללימודים, אפשרות להיעזר במערכות חכמות כדי למשל לשמוע הקלטות או להתייעץ וגם שומר על הביטחון של האישי של הסטודנטים.

אז היתרונות בלימודי קורס בניית אתרים הם ברורים ועכשיו גם ברור לכם יותר מה בדיוק לחפש. ב-HackerU תוכלו ליהנות מהיתרונות שהוזכרו כאן ואפילו מיתרונות נוספים. יועצי הלימודים של HackerU עומדים לרשותכם וישמחו לענות על כל שאלה בנושא.

איתמר מרילוס, בשיתוף HackerU
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully