וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלפפון שלימד את החקלאים איך לגדל אותו

בשיתוף REMY

עודכן לאחרונה: 6.4.2021 / 10:01

חברתREMY הישראלית, נציגת חברת התאורה האגרונומית מהמובילות בעולם - "Fluence by osram", מדווחת על תוצאות מחקר מהפכני בענף התאורה החקלאית. בחירת תאורה נכונה תשפר משמעותית את גידולי המזון והקנאביס

REMY. יח"צ,
התאורה של REMY/יח"צ

מחקר פורץ דרך בתחום החדשני של השפעות ספקטרליות של תאורה בחממות גידולי מלפפון נעשה באחרונה בשיתוף "Fluence by OSRAM" ו-מכון מחקר בלגי בן וותיק בשם Proefstation voor de" Groenteteelt (Proefstation)" והציג תוצאות מדהימות.

בוצעו שלוש חזרות על ארבעה טיפולי תאורה שונים, בחממה בסטנדרט גבוה בעונת שנה עם תאורה טבעית חלשה. תוספת התאורה המלאכותית ייצגה בין 50% ל-90% מסך כל האור שקיבלו הצמחים.

נבחנו שלושה סוגי ספקטרומים רחבים Broad Spectrum)) עם מינונים שונים של אור אדום, ועוד ספקטרום צר שמאיר באורכי גל אדומים וכחולים בלבד. תוצאות המחקר מראות שלאפיון המדויק של הספקטרום יש השפעה על התוצרת.

בחברת התאורה הישראלית-אגרונומית "REMY" מסבירים: "הצמחים גודלו תחת אותן רמות הארה, עם אותו גוף תאורה שסופק על ידי אותו יצרן. הצמחים גודלו על ידי אותו המגדל, באותו המתקן ובאותו הזמן. ההבדל היחיד היה הספקטרום ולמעשה הרכב האור והמינונים השונים של צבעים שמרכיבים אותו. תוצאות המחקר הראו הבדלים של עד 9% בכמות היבול, זמן ההגעה לקטיף התקצר ב-5% וחל שינוי של 10% באורכי הפרקים על גבעול הצמח. השינוי האחרון לבדו יכול לשנות בעשרות אחוזים את עלות כוח האדם בקטיף מסחרי. נקודה מעניינת שנצפתה מבלי שכיוונו אליה, הייתה שאותם צמחים שהראו את התוצאות הטובות יותר במחקר, המשיכו עם הקו הזה גם כשנכנסו לאביב והתפוקות שלהם היו גבוהות יותר מהצמחים שהיו תחת הספקטרומים האחרים".

מחלקת המחקר של "Fluence by OSRAM" מתכננת להמשיך ולבחון בצורה ממוקדת איך השפעות של טיפולי תאורה בחורף ישפרו גידולים במשך כל עונות השנה.

בחברת REMY מוסרים כי לטכנולוגיית LED יתרונות רבים כשהמפורסמים שבהם הם אורך חיים ויעילות אנרגטית. "בענף התאורה לחקלאות, היתרון הגדול שמשנה את כללי המשחק הוא האפשרות לתכנן את הספקטרום של המוצר. אותו מוצר, אותה רמת הארה, אותו מגדל באותו מתקן עם בחירת ספקטרום נכונה יפיקו יותר תוצרת, ביעילות ובזמן קצר יותר וזה שווה לחקלאי מסחרי המון כסף. זו לא רק שאלת LED או לא, אלא שאלה טכנולוגית דיוק הספקטרום והיצרן כדי למקסם את המהלך", מסרו בחברת התאורה החקלאית הישראלית.


עוד על המחקר

בשיתוף REMY
  • עוד באותו נושא:
  • תאורה
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully