וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיצד ניתן לטפל בטרשת עורקים, סוכרת, ובעיות בכלי דם בדרך טבעית?

בשיתוף ליקוריץ'

עודכן לאחרונה: 8.4.2021 / 16:26

מחקרים מראים כי צמח הליקוריץ' יכול לסייע במניעת הצטברות כולסטרול בכלי הדם וטרשת עורקים

ליקוריץ'. יח"צ,
ליקוריץ'/יח"צ

אחת הגורמים העיקריים למוות בעולם בימי שגרה (לא כולל ימי קורונה) היא טרשת עורקים. זוהי מחלה שבה הכולסטרול הרע (LDL) שוקע בדפנות כלי הדם, מה שעשוי לגרום להתקפי לב ושבץ. כולסטרול LDL שוקע בעורקים מכיוון שהוא מתחמצן, כלומר מצב בו הכולסטרול, עובר תהליך כימי שבו נלקח אלקטרון ממולקולה אחת למולקה אחרת, והנטייה של כולסטרול מחומצן לשקוע בדפנות כלי הדם גדולה במאות אחוזים מכולסטרול שלא מתחמצן.

מה שלוקח את האלקטרון למולקולה אחת, הינו רדיקל חופשי, וזוהי מולקולה שחסר לה אלקטרון, והיא תעשה הכל על מנת להשיג את האלקטרון החסר, כולל לגנוב אותו ממולקולה אחרת. הרדיקלים החופשיים נוצרים מתהליך טבעי לחלוטין כחלק מהתהליך של חילוף חומרים, אך גם נכנסים לגוף מזיהום אוויר, מים לא נקיים וכדומה.

ההגנה מפני הרדיקלים החופשיים, נעשית על ידי משפחת מולקולות אחרת שנקראת נוגדי חמצון (אנטי אוקסידנטים), אלו מולקולות הנמצאות בעודף של אלקטרון, כך שהן יכולת להעניק למולקולה אחרת את האלקטרון החסר, שאותו ניתן להמשיל לגל רזרבי.

סוכרת היא בעיה שעשויה לגרום לפגיעה רב מערכתית ובסופו של דבר להוביל למוות. הסוכרת היא אחת מהבעיות הרפואיות הנפוצות והמאיימות של המאה ה-21, והיא עשויה לגרום בין היתר גם לטרשת עורקים. הסוכרת עשויה להוביל לכך שפחות דם זורם לגפיים, בעיקר לרגליים ונזק מערכתי לכלי הדם השונים. כך, נוצרים פצעים, זיהומים ונמקים שבמקרים חמורים עשויים לגרום לקטיעת הרגל. בישראל מידי חודש קוטעים כ-1000 גפיים (!) בגלל סיבוכים של הסוכרת.

האם זוהי גזירת גורל? האם רק הרפואה הקונבנציונלית יכולה לתת מענה לבעיות אלו? התשובה היא לא. גם לטבע יש מה להציע.

איזה שיטות טבעיות קיימות לטיפול בטרשת עורקים?

לכל רדיקל חופשי יש אנטי אוקסידנט שיודע לנטרל אותו. תזונה היא כלי מאוד חשוב בכך, במיוחד תזונה שעשירה בפירות וירקות, במיוחד בירקות ירוקים שעשירים בנוגדי חמצון. עם זאת, לא תמיד ירקות ירוקים יהיו מספיקים כדי לנטרל רדיקלים חופשיים. מחקרים הוכיחו כי ישנם צמחים ספציפיים שהראו יכולות גבוהות מאוד בהפחתת הרדיקלים החופשיים בגוף. המפורסם שבהם הוא שורש הליקוריץ.

זהו שורש שנחקר באופן מעמיק מאוד בישראל גם באקדמיה וגם על ידי חברות פרטיות (כדוגמה מחקר שבוצע על ידי תוסף המזון של חברת פיטנס שהנה חברת בת של חברת LICORICE העולמית) שהצליחו להוכיח שמיצוי של שורש הליקוריץ הצליח לעכב משמעותית את החמצון של הכולסטרול, גם בניסויי מעבדה, בניסויים בעכברים וגם בניסויים על בני אדם.

במחקרים נמצא כי מולקולות הכולסטרול ה-LDL היו עמידות בהרבה לחמצון לאחר נטילת התוסף, לעומת אותן מולקולות שנבדקו בתחילת המחקר בטרם נטילתו של התוסף. בנוסף, המחקר על העכברים הראה כי התוסף של מיצוי הליקוריץ של חברת פיטנס, לא רק שגרם לעיכוב החמצון, אלא גם תרם ממש לניקוי העורקים לפחות של 50% מהכולסטרול ששקע בתוכם!

במקרה שלנו בני אדם, החוקרים בדקו מה קורה שהתוסף נלקח במשך חודש שלם מידי יום, וחודש לאחר מכן ניתן למשתתפים בניסוי פלצבו, והתוצאות הראו כי רמת הכולסטרול המחומצן פחתה ב-55% לעומת החודש שקדם לנטילת התוסף.

יותר מכך, נבדק האם התוסף גם מנקה את העורקים מכולסטרול מחומצן בקרב בני אדם, ואכן מחקרים הראו כי מי שנטל את התוסף חווה נסיגה משמעותית מאוד בטרשת העורקים, לעומת מי שלא השתמש בתוסף הליקוריץ ואלו חוו החמרה בטרשת העורקים.

חשוב לציין, כשהכולסטרול הרע (ה-LDL) מתחמצן נוצר פלאק בעורקים שחוסם את דופן העורק והכולסטרול טוב ה-(HDL) לא מצליח לנקות אותו. הליקוריץ מוריד את החמצון של הכולסטרול הרע (ה-LDL), וברגע שהוא לא מחומצן הוא לא שוקע בעורקים, מה שמאפשר לכולסטרול טוב (ה-(HDL לנקות את העורקים. בנוסף, ברגע שהליקוריץ' נמצא במשך תקופה ארוכה בגוף, מתחילה נסיגה של הטרשת עורקים.

כמו כן, במקרה של רגל סוכרתית, הליקוריץ מנקה חסימות של כלי דם קטנים עקב פגיעה עצבית. חשוב להדגיש, כי בניגוד לתוספי ליקוריץ אחרים, התוסף של חברת פיטנס הוא תוסף שעבר ניסויים קליניים בבני אדם (מה שנחשב לנדיר מאוד) וכן נרשם עליו פטנט ייחודי.

חשוב גם להזהיר, כי שימוש בתוספים אחרים שלא עברו את הניסויים הדרושים וללא הפטנט של חברת פיטנס, עשויים לגרום לעלייה של לחץ הדם ואין להם שום קשר לסיוע למערכת כלי הדם. מומלץ מאוד לא להתפתות לתוספים שהמחיר שלהם יותר נמוך, אך לא נבדקו ולא נחקרו בהתאם.

למי זה מתאים?

תוסף הליקוריץ יוכל להתאם לאוכלוסיות הבאות:

1. אנשים עם מחלות לב ורמות כולסטרול גבוהות.
2. חולי סוכרת או טרום סוכרתיים.
3. מי שסובל מנוירפתיה סוכרתית.
4. אנשים עם היסטוריה משפחתית של מחלות לב/שבץ/סוכרת.
5. מי שסובל מרמות HDL נמוכות.
6. לאף אחד זה לא יכול להזיק, מכיוון שהעורקים אף פעם לא נקיים לחלוטין.

יש לכם שאלות לגבי הליקוריץ? התקשרו אל 072-2160114 לייעוץ ללא התחייבות.

לרכישת המוצר המקורי מבית פיטנס בקרו באתר https://perl.marketing

בשיתוף ליקוריץ'
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully