וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוציא רוח מן החומר: "איש היהלומים" הישראלי רונן פריבר חושף את סוד היהלום

בשיתוף אור יהלום

עודכן לאחרונה: 6.4.2021 / 16:00

מה הקשר בין הסממן המודרני לעושר וחומרנות ובין עולם התורה והרוח"? יהלומן ישראלי אחד נמצא במסע להפיץ את הבשורה שתשנה את איך שהסתכלנו על יהלומים עד היום

אור יהלום. אור יהלום,
אור יהלום/אור יהלום

יהלומים מזוהים עם פסגת העושר והעולם החומרי, תכשיט או מוצר שאנחנו פוגשים בהצעת נישואים או באירוע מיוחד אחר. 'יהלומים הם חבריה הכי טובים של האישה' שרה מרלין מונרו ב-1953, וכך אנו תופסים יהלום עד היום. אך כשמסתכל היהלומן הישראלי רונן פריבר על האבן המנצנצת, הוא רואה בה מקור של אור היוצר את החיבור האולטימטיבי בין עולם החומר ועולם הרוח. המיזם החדש של פריבר, "אור יהלום", משלב בין תפיסות המשלבות בין עולם המדע, הרוח והתורה ומניח הן בפני הצרכנים והן בפני תעשיית היהלומים אופק חדש של התבוננות על עולם היהלומים.

את תחילת המסע החל רונן פריבר בהונג קונג בשנת 2002. פיתוח מותג יהלומים הוביל לכתיבת ספר קצר העוסק ביהלומים משלוש זוויות ייחודיות שיסודותיהן נשתמרו ומנחים את "איש היהלומים" עד עצם היום הזה.

אור יהלום. אור יהלום,
אור יהלום/אור יהלום

הראשונה עוסקת בהיווצרות החומר יהלום. "היהלום מתחיל את תהליך היווצרותו כפחמן שחור חד מולקולרי שבעקבות לחצים וטמפרטורה במעבה כדור הארץ משנה את מצבו לגלם לבן אך עדיין נשאר פחמן חד מולקולרי", מסביר רונן. "למעשה יהלום הוא החומר היחידי בטבע שמצליח להסביר את תופעת ה'יש מאין' בה עוסקים גם עולם התורה וגם עולם המדע". טענתו היא כי לו ירצה עולם המדע אי פעם לפענח את סודות היווצרות האור, פחמן היהלום גונז בתוכו סוד זה.

"הטבע לא צריך את עזרת האדם כדי להגיע לשלמות. העץ, החיטה, הציפור, המים, גוף האדם, בעלי החיים, כולם נבראים בשלמות שלא דורשת התערבות יד אדם. לעומת זאת, ברור לכל מי שראה יהלום בצורתו הגולמית שהוא זקוק ליד אדם כדי להגיע לכדי שלמות, זקוק לליטוש ועבודה רבה", מסביר רונן. "ליטוש האדם את אור היהלום לא רק שהפך למשימה שלקח להשלימה קרוב לאלפיים שנה, אלה מזכיר מאוד את הצורך האנושי בצורך בליטוש נפש האדם. היהלום מגיע לשלמותו אך ורק כאשר השילוב בין בריאת הטבע ויכולות האדם מגיע לנקודת שלמות על ציר זמן ההיסטוריה".

המימד נוסף הוא התכלית. כל דבר בבריאה בטבע, משרת אינטרס גדול יותר. מהם תכליתם של יהלומים? למה הם נוצרו? מה תפקידם ביקום? במישור זה דעתו של רונן פורצת דרך ומביאה בשורה ותכלית חדשה לחומר היהלום. "כל אדם מכיל בתוכו 'נקודת אור', אור פנימי מיוחד, התורה קוראת לזה 'נשמה', בשפות ותרבויות אחרות ישתמשו בשמות שונים. תפקיד היהלום להוות 'גשר אור' בין האור המקיף אותנו בבריאה ובין האור הפנימי שבתוכנו. תפקידיו הם שניים, הראשון, להזכיר לנו את קיומו של ממד האור בתוכנו והעצמתו והשני הינו לייחד את החיבור הבין אנושי הכללי תוך דגש על ממד האור שבאדם", מסביר רונן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אור יהלום. אור יהלום,
אור יהלום/אור יהלום

מה בין דבריך לבין עולם התורה?

רונן: "כל המציאות שמקיפה אותנו, בלי שום קשר למי ומה אנחנו, מקורה בתורה. היהדות הנצרות והאיסלם הן פיתוח של התורה, ארץ ישראל, השפה העברית, הכל מתחיל ונגמר בתורה. ניתן לומר שללא התורה אין יום השואה, אין יום העצמאות ואין יום הזיכרון. אולי שלושת הנרטיבים המשפיעים ביותר על עיצוב זהותנו היהודית ישראלית. אם התורה הצליחה לייצר סביבנו מציאות כה דומיננטית, היא חדלה מבחינתי להוות ספר 'אמונה', 'מוסר' או ספר 'היסטורי' ומקבלת מימד של ספר מדעי, קוד מטריקס, שמצליח להמחיש את התפיסה של סוף מעשה במחשבה תחליה, הכל יוצא מתוך כוחן של האותיות מילים ומשפטים לייצר מציאות".

ומה הקשר ליהלום?

רונן: "המימד היחידי שמסוגל לחולל את הדבר הזה, הוא מימד האור. זהו המימד היחידי שתורת הקוואנטים כרגע נמצאת במהלך מואץ לחוקרו ועדיין לא מצליחה להגיע לעומק שורשו המוחלט. הקוד של התורה עוסק במבנה האור, התורה גונזת בתוכה לראייתי את 'גנום האור', את יסודות הקוד שמצליחים לייצר את התודעה ואת המציאות. היהלום הוא האובייקט החשוב ביותר ליצור את הסינרגיה הנדרשת בין חקר מדעי של אור היהלום ובין חקר מדעי של קוד התורה. מי שחושב ש'א-לוהים' ו'א-יהלום' הוא רק חילוף אותיות, מפספס פה סוד עצום באשר לחשיבות שהתורה מייחסת לחומר יהלום ותפקידו בבריאה. רק מחקר זה יוביל בסופו של דבר לפיצוח תורת הקוואנטים והתנהגותו של האור. הן הפנימי והן החיצוני".

אור יהלום. אור יהלום,
אור יהלום/אור יהלום

כיצד אתה רואה את תפקידך?

רונן: "הראייה שלי את היהלומים כמקור של אור בריאתי, מציבה בפני היהדות ועולם המדע תזה חדשה למחקר. אני רואה ביהלום אובייקט חומר שמביא חידוש עצום לעולם. כנכדו של רבי מכלוף אבוחצירא, יתכן שהעובדה ששמי הוא 'רונן אליהו' איפשר לי את החיבור המטריציאלי הייחודי ואת ראיית היהלומים מזווית חדשנית לחלוטין שטרם דובר בה עד כה, לא בקרב העם היהודי ובטח ובטח לא מחוצה לו. כעת הגיע הזמן להציב את התיזה הזאת לפתחה של חוכמת ההמונים ולאפשר לאינטלגנציה של הציבור להחליט בדבר הטרנספורמציה שאני מציג".

התעקשת לאורך השיחה על הכינוי "איש יהלומים"

רונן: "אכן, 'יהלומן' בעיניי מבקש לקבע תפיסה שהוא יודע הכל אודות היהלומים והנחלה המקצועית היא בשררתו. עבורי, יהלומים נמצאים רק בתחילת מחקר שהיקפו עדיין לא ידוע. ענווה היא הדבר החשוב ביותר במפגש עם היהלומים, אני 'איש יהלומים' ומקווה שחבריי לענף הנפלא הזה יאמצו אט אט תפיסה ענוותית כלפי החומר הנפלא ביקום. רק כך נוציא 'רוח מן החומר' ונשיב עטרה ליושנה לתעשיית היהלומים".

סדרת ה"יהלומי אור" זמינה כעת לרכישה במהדורה מוגבלת ראשונה מסוגה בעולם. היהלומים נמכרים בטווח מחירים רחב שמתחיל ב-388 שקלים בלבד עבור יהלום 3 נקודות קראט. מחיר היהלום נקבע בהתאם לגודל היהלום ונדירותו, כל היהלומים בסדרה טבעיים, ומגיעים באריזה מהודרת מלווים בתעודה גמולוגית ששמה דגש על ביצועי אור מיטביים של היהלום. המוצרים זמינים לרכישה באתר האינטרנט של החברה:

https://www.blessedinisrael.com/collections/all

בשיתוף אור יהלום
  • עוד באותו נושא:
  • יהלומים
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully