וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלטפורמה המתקדמת ללימוד ערבית מדוברת של יוצאי 8200 - פנאן לדבר ערבית

בשיתוף פנאן לדבר ערבית

עודכן לאחרונה: 8.4.2021 / 11:44

ישנה חשיבות רבה ללימוד השפה הערבית, במיוחד בארץ שלנו. הרי היום לכל אחד יש חבר/לקוח/רופא או שכן ממוצא ערבי. אנו שומעים את השפה הערבית כיום סביבנו בכל מקום - בבתי החולים, בסופר, בצבא ובכל עיר בארץ ולכן צומחת דרישה גדולה כל-כך בקרב הישראלים ללימודי השפה

פנאן לדבר ערבית. פנאן לדבר ערבית,
פנאן לדבר ערבית/פנאן לדבר ערבית

הכירו את "פנאן לדבר ערבית", פלטפורמה ייחודית ללימוד ערבית מדוברת שהושקה בשנה האחרונה, אשר הקימו 4 יוצאי יחידה 8200 במטרה אחת - ללמד כמה שיותר ישראלים לדבר ולתקשר בערבית.

"הכרנו בתחילת השירות ביחידה 8200," מספר ליעד הראל, מייסד ומנהל הפלטפורמה. "למדנו את השפה והתרבות הערבית לעומק ומאוד אהבנו והתחברנו לנושאים האלו. בתחילת השירות עברנו קורס ערבית בסיסי בבה"ד 15 בגלילות, במהלכו למדנו במשך חצי שנה את השפה הערבית והתרבות הערבית. לאחר מכן, לאורך 3 שנות השירות הסדיר, עסקנו בהמון נושאים, כולם סביב השפה הערבית. נושאים שאני כמובן לא אוכל לפרט. לאחר מכן כל אחד מאיתנו המשיך למספר שנים של שירות בקבע. יש מי שנשאר ב- 8200 ויש מי שעבר ליחידות מודיעין אחרות. לפני קצת יותר משנה, השתחררנו עם מטרה אחת מול העיניים - ללמד כמה שיותר ישראלים לדבר ולתקשר בערבית וברמה גבוהה. ראינו את הצורך העצום שקיים בארץ ולכן החלטנו שאנחנו חייבים לקחת את זה כפרויקט.

"זה מה שהביא אותנו להקים את הפלטפורמה ללימוד ערבית מדוברת "פנאן לדבר ערבית", במטרה שכל ישראלי יידע לדבר ערבית ברמה גבוהה. התחלנו לעבוד על הקמת הפלטפורמה, יצרנו את חומרי הלימוד והתכנים, כתבנו, דייקנו, התיעצנו עם מומחים לשפה הערבית ועם מומחים להוראה והעברת מסרים, על מנת להכין ממשק יוצא מן הכלל. בתחילת שנת 2020, פרוץ הקורונה, יצאנו בפרוייקט מימון המונים על מנת לגייס הון ראשוני להקמת הפלטפורמה, הקלטת ויצירת החומרים וכו'. תכננו לגייס 15 אלף ש"ח, ובסופו של דבר גייסנו יותר מ-20 אלף ש"ח, שזה בעצם 146% גיוס. ראינו כמה הנושא חשוב לאנשים שרצו גם להצטרף ולתמוך בפרויקט, וזה היה נורא כיף לקבל פידבקים כאלה בתחילת הדרך.

"את הפלטפורמה עצמה השקנו בחודש יולי 2020, לפני פחות משנה, ועד היום כבר הצטרפו אלינו ולומדים איתנו לעלה מ- 1000 תלמידים. מתחילת הדרך היה לנו ברור שאת הפלטפורמה הזו אנחנו רוצים להנגיש לכמה שיותר אנשים ולכן החלטנו מראש שהגישה לפלטפורמה תהיה במחיר סמלי, 244 שקלים שניתן לחלק עד 4 תשלומים".

ליעד הראל, מייסד הפלטפורמה ללימוד ערבית. פנאן לדבר ערבית,
ליעד הראל, מייסד הפלטפורמה ללימוד ערבית/פנאן לדבר ערבית

קצת על הקורס הכי פנאן ברשת

"המטרה שלנו היא ללמד אנשים לדבר ערבית ולכן כמובן אנחנו מלמדים ערבית מדוברת, שהיא שונה מהערבית הספרותית אשר מלמדים בבתי הספר. אנחנו מלמדים את הלהג הפלסטיני, שזה הלהג המקומי בעצם. פיתחנו שיטת לימוד ייחודית המבוססת על שיטות הלימוד שאנחנו למדנו בעזרתן בחיל המודיעין. פלטפורמת הלימוד שלנו בנויה מ-25 שיעורים המלמדים את השפה הערבית ממש מהבסיס שלה. זאת אומרת שלא צריך איזשהו ידע מקדים, פשוט מתקדמים נושא אחר נושא, צעד אחר צעד עד אשר מגיעים בסוף הקורס לצורות הדיבור הכי מתקדמות בשפה", מסביר ליעד.

המטרה של מקימי הפלטפורמה היא שמי שלומד יוכל להגיע לרמה גבוה ולא להישאר ברמה הבסיסית. מערך השיעורים בנוי בצורה חכמה, ככה שבכל שיעור לומדים נושא חדש ותוך כדי מתרגלים את הנושאים הקודמים. "כך אנחנו למדנו את השפה וזו היא השיטה המומלצת ביותר, בה הכל נכנס לראש בצורה מסודרת ונכונה", מדגיש ליעד.

מיד אחרי כל שיעור עוברים לדפי תרגול. יש אלפי תרגולים בקורס, המהווים חלק בלתי נפרד ומרכיב עיקרי מהצלחת לימודי שפה בכלל וערבית בפרט. המרכיב השני בחשיבותו לצורך לימוד שפה חדשה הוא שינון של אלפי מילים. וכך פועל גם הקורס - במהלך השיעורים והתרגולים, לומדים את תחביר השפה, בעזרתו מרכיבים משפטים ובמקביל משננים ומטמיעים אוצר מילים רחב ככל הניתן. ברגע שמחברים את שני הדברים יחדיו, אין סיבה שמישהו לא יצליח להרכיב משפטים שלמים ולדבר בערבית.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

גישה בלתי מוגבלת לקורס לכל החיים

כל מי שמצטרף לפלטפורמת הלימוד של "פנאן", מקבל גישה בלתי מוגבלת לחומרי הלימוד לכל החיים. זה מאוד חשוב, מאחר וניתן לחזור ולתרגל גם אחרי 5 או 10 שנים. "אנחנו מאמינים בגישה של ללמוד קצת כל יום ולאורך זמן. זאת הדרך הטובה ביותר להתחיל לדבר בשפה חדשה, שזה כל העניין בעצם, שאנשים יוכלו לדבר ולהתבטא בערבית," מציין ליעד.

"ההמלצה שלנו היא ללמוד שיעור אחד בשבוע, זאת אומרת סך הכל 25 שבועות. אך אנו מודעים גם לקצב לימוד השונה בין אדם לאדם ולכן כל אחד יכול ללמוד דרך הפלטפורמה בקצב ובזמן שלו. עשינו הכל כדי שכל אחד יוכל להתאים את קצב הלימוד וההתקדמות בהתאם לצרכים שלו. אם אנשים בתקופה לחוצה, עובדים עד מאוחר או אפילו נמצאים בחו'ל, הם עדיין יכולים לשלב קצת לימוד ערבית כל יום".

למי מתאים הקורס?

"מגיעים אלינו תלמידים מכל קצוות הארץ, אפשר להגיד. אין איזשהו קהל יעד ספציפי שראינו שהוא בעיקר מתעניין בלימודי ערבית. אנחנו נתקלים בתלמידי תיכון שמאוד רוצים ללמוד ולא מסתפקים בערבית הספרותית הנלמדת בבתי הספר, אנחנו נתקלים בצעירים לפני גיוס, אנשים אשר גרים בערים מעורבות כמו ירושלים, חיפה, עכו וכו', פנסיונרים יש המון, ממש ממש קהל רחב".

והפידבקים - לא מאחרים להגיע

"אחרי שלמדנו והתחלנו לדבר ערבית שוטפת, שמנו לב כמה השפה הערבית והעברית דומות אחת לשנייה. אלפי מילים זהות, ויותר מזה - אפילו בסיס השפה מאד דומה. ככה שבעצם כל מי שדובר עברית, יכול ללמוד לדבר גם ערבית ללא קושי רב, כי הבסיס כבר קיים, רק צריך לעשות את ההתאמות. התגובות ממש מדהימות, קיבלנו פידבק מרואה חשבון שגר באזור השרון. הוא סיפר שבעקבות הקורס הוא התחיל לדבר עם המוכר ממוצא ערבי במכולת השכונתית שלו, בה הוא מבלה כל יום. הוא התחיל לדבר איתו כמה משפטים כל פעם ובעצם ככה הוא רכש לעצמו חבר חדש וזה פשוט מדהים. ממש קירוב לבבות. מרגש לראות איך המטרה הגדולה של חיזוק ושיפור החברה הישראלית בעזרת שפה משותפת באה לידי ביטוי בשטח. זה משמח אותנו מאוד לראות את זה", מסכם ליעד.

לסיכום, בין אם אתם רוצים ללמוד את השפה הערבית כי היא אחת השפות המדוברות בארץ ויש לכם חברים דוברי ערבית או בין אם את רוצים שהילדים שלכם ילמדו ויכירו ערבית, "פנאן לדבר ערבית" זה הממשק הנוח והזול היום בארץ ללימוד השפה הערבית.

למעבר לאתר של פנאן לחצו כאן

בשיתוף פנאן לדבר ערבית
  • עוד באותו נושא:
  • ערבית
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully