וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בועז אבהר - המאמן המנטלי שעושה שינוי בחייהם של אנשים

בשיתוף בועז אבהר

עודכן לאחרונה: 20.4.2021 / 12:36

את הניסיון הרב שצוור במהלך הקריירה שלו כספורטאי פאראלימפי מצטיין מביא בועז אבהר לתחום האימון המנטלי - והתוצאות מדברות בעד עצמן

בועז אבהר. אפרת שיין,
בועז אבהר/אפרת שיין

המאמן האישי בועז אבהר לא נולד מאמן מנטלי. את רוב שנות עבודתו העביר בחברת בזק בתפקידים מגוונים, אך את ייעודו האמיתי ראה כמי שמסייע, מטפל ומעצים אנשים בשעת משבר. תחום האימון המנטלי עבור בועז היה המשך טבעי להיותו ספורטאי פאראלימפי שייצג את ישראל בתחרויות שחייה בינלאומיות רבות, בניהן אליפויות אירופה, אליפויות עולם, אוליפיאדת סיאול 1988 ואולימפיאדת ברצלונה 1992 זכה במדליות רבות והביא כבוד רב למדינה.

בועז, בחור בן 52, נשוי ואב לשני ילדים מתבגרים, הוא בעל מגבלה פיזית, מתמודד עם C.P שיתוק מוחין, מתהלך בעזרת קביים, אדם שמאד אוהב את החיים. בועז התחיל את לימודי האימון לפני 12 שנים, במכללת כישורים קישורים בניהולה של שמחה לוין, ונשאב מהר מאד ללימודי האימון, העמיק בלימודי מאמן בכיר, לימודי אימון זוגי ומשפחתי ואימון בני נוער במכללת גומא.

במקביל ללימודיו בועז התחיל לאמן בני נוער וצעירים בקליניקה בביתו, המאומנים עברו תהליכים אישיים במקצועיות באחריות ובליווי מלא. היות ומדובר באימון אישי נדרשים המאומנים לשתף בנושאים אישיים מאד אך כמובן הכל נשמר בדיסקרטיות. במסגרת התהליכים בועז הוזמן לא פעם לשמחות של המתאמנים אך בחר לא להגיע לאירועים מטעמים אישיים.

למרות זאת הוא בחר להגיע במקרים בודדים, כמו בר מצווה לנער שסבל מבעיות חברתיות מורכבות והיה לו חשוב מאד שיגיע לאירוע לתמוך בו. בועז התקבל בהתרגשות גדולה ע"י הנער הנרגש ומשפחתו. במקרה נוסף בועז כיבד בחתונה של בחור שליווה תקופה ארוכה, לבחור היו קשיים רבים וחששות במציאת זוגיות לטווח ארוך, אך "לאורך כל מפגשי האימון הבטיח הבחור שיזמין אותי לחתונתו" ולדברי בועז "עבר אצלי תהליך מדהים, הבחור השתדל מאד, הגיע בכל שבוע למפגשי האימון והכי חשוב עשה את כל המשימות".

נושא החרמות והבעיות החברתיות בקרב בני הנוער עולה הרבה במהלך מפגשי האימון, זה לא חייב להיות חרם מוחלט על הנער או הנערה, זה יכול אפילו להיות הרגשת חרם. בועז מדגים את הנושא כאשר בני הנוער בהפסקה, מדברים בניהם אפילו בקבוצה קטנה של ארבע או חמישה חברים והמאומן, הנער מרגיש שהוא לא שותף לשיחה ואין לו מה לומר, מתחיל להרגיש לבד ובתחושתו במידה והקבוצה איתה היה בהפסקה ידברו תוך כדי הליכה ואותו נער יבחר לא להמשיך לצעוד עם אותה הקבוצה הם לא ירגישו בחסרונו, דוגמא כזאת מביאה לביטחון עצמי נמוך ולבעיות חברתיות ומטרת תהליך האימון להעלות את הביטחון העצמי.

בסיום לימודי האימון החל בועז בלימודי הנחיית קבוצות וכבר במהלך הלימודים התקבל לעבוד בהנחיית קבוצות במחלקת הרווחה של עירית בת ים במסגרתה הנחה קבוצת נוער עם שיתוק מוחין ולקויי ראיה. במשך שמונה שנים הנחה קבוצות מגוונות, התמקצע מאד בתחום וקיבל ניסיון רב, משתתפי הקבוצות אהבו ונקשרו מאד לבועז שהביא להעצמתם במקצועיות ובסבלנות אין סופית.

בין העבודה והפעילויות החברתיות אבהר מוצא זמן גם להתנדבות בקו החם של "אילן", שמסייע להרבה נכים ובני משפחותיהם בתקופת הקורונה להתמודד עם קשיים אישיים. בועז מקשיב להם ומנסה לעזור דרך ניסיונו הרב, כיום במסגרת עמותת איל"ן בועז מרצה "בקמפוס הלימודי חברתי של איל"ן ומרכז פרויקט מעניין שנקרא "קפה איל"ן בערים לוד ופתח תקווה ובמהלכו בועז יושב עם קבוצות נכים בבתי קפה משוחח איתם על העצמה והכנה לחיים וההצלחה היא גדולה.

לפני כארבע שנים פנו לבועז ממחלקת הרווחה בעיר חולון ורשת קהילה ופנאי בעיר בהצעה להקים "מועדון חברתי לנכים צעירים" במרכז קהילתי בן גוריון בעיר, מועדון חברתי שמטרתו לעודד את הצעירים הנכים להגיע למפגשים חברתיים, להקשיב להרצאה מעניינת או כל פעילות חברתית מגוונת אחרת ועד מהרה נוצרה קבוצה מגובשת שמהווה עד היום מודל למועדונים חברתיים לנכים בערים נוספות ושמו של המועדון החברתי נפוץ במחלקות רווחה בערים השכנות. נכים צעירים ביקשו להצטרף עד מהרה והמועדון החברתי שמח לקבל משתתפים חדשים.

מה הסוד שלך?

"אני משתמש בכלים מתחום הספורט להעצמת המתאמנים שלי, אני מאמין בספורט כדרך לפתרון בעיות רבות. חבר'ה שיושבים איתי באימון מרגישים את הכוח המנטלי שלי."

אכן, אבהר מגיע מתחום הספורט. מדליסט אולימפי שייצג את המדינה בנבחרת ישראל לנכים בשחייה, השתתף באליפויות אירופה ובאליפויות עולם, והביא לנו 3 מדליות באולימפיאדה בסיאול בשנת 1988 והשתתף גם באולימפיאדה בברצלונה בשנת 1992.

יש מקרה מיוחד הזכור לך בו הרגשת את הכוח והיכולות של האימון לעשות שינוי?

"לאורך השנים, היו מקרים רבים כאלו, אבל אם אוכל להצביע על שינוי חיצוני, כזה הנראה לעין, אספר על ג'. ג' היא בחורה צעירה שהתקשרה והתעקשה להגיע אליי למפגש עוד באותו היום. הרגשתי עד כמה זה חשוב עבורה, לכן הזזתי פגישות ועשיתי כל מאמץ להיפגש איתה באותו היום. עוד בדלת, מיד כשנכנסה, היא פרצה בבכי ואמרה 'אני לעולם לא אתחתן!' לפניי עמדה בחורה נאה מאוד, שהאמינה בדבר המעכב אותה להשיג את התוצאה שהיא ביקשה לעצמה: למצוא זוגיות ולהתחתן.

"ראשית ביקשתי ממנה לשנות את המטרה- המטרה לא צריכה להיות 'להתחתן', אחרת בוודאי והיתה נשואה מזמן. לאחר דיוק, החלטנו שהמטרה תהיה 'למצוא חבר', אדם שהערכים שלו יהיו דומים לשלה ושהיא תוכל לשתף ולשוחח איתו. בין פגישה לפגישה, היא קיבלה ממני משימות לביצוע, משימות אלו הביאו אותה בסוף התהליך לחופה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

מי מגיע בדר"כ לאימון מנטלי?

"למעשה כל מי שרוצה לעשות שינוי חיובי בחייו: בקריירה, בזוגיות, בבריאות, בהסתכלות אחרת על ההתנהלות בחיים, ילדים ואנשים שזקוקים בחיזוק הביטחון העצמי והדימוי העצמי שלהם ועוד, ישנם הרבה מקרים של בני נוער שמגיעים עם בעיות חברתיות. השיח בימים אלו לא תמיד מקבל את השונה ולעיתים נדיבות וטוב לב נתפסים כחולשה".

לטובת הורים לילדים שקוראים את הכתבה הזו, מה הם יכולים לעשות טוב יותר, עבור ילדיהם?

"על ההורים בימנו להיות מאוד קשובים למתרחש, פתוחים, יצירתיים. זכרו שלעיתים הילד צריך מישהו מבחוץ כדי לפרוק, לא בגלל שהוא לא מרגיש קרוב אליכם, אלא דווקא משום כך, לכן אל תתביישו להיכנס לתהליך של אימון. זהו תהליך יפה ויצירתי שיכול לעזור לבנות את האישיות של הילד ולחזק אותו בדרך הלא פשוטה שעליו לעבור".

לאתר של בועז אבהר

טלפון: 050-2066946

בשיתוף בועז אבהר
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully