וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העסקים שעברו לאונליין שרדו את המשבר ואף שגשגו

בשיתוף קידום פלוס

עודכן לאחרונה: 25.4.2021 / 10:41

לא הרבה אחרי שהתחיל משבר הקורונה, שמנע מעסקים רבים להתקיים, דבר אחד היה ברור - מי שישכיל להשתנות ולשדרג הוא זה שגם ירוויח. עסקים שהקימו חנות וירטואלית לראשונה בתולדותיהם, הצליחו לא רק לשרוד את המשבר - אלא גם לשגשג במהלכו

קניות ברשת. ShutterStock
חנות וירטואלית/ShutterStock

לאט אבל בטוח אנו יוצאים מאחד המשברים הכלכליים הגדולים ביותר שידעה האנושות. משבר זה התבטא בעיקר בעולם האופליין, בעולם האונליין הנתונים היו בדיוק הפוכים. לא רק שלא חלה שום ירידה במכירות ובהכנסות, אלא התחוללה קפיצה דרסטית לכל אורך משבר הקורונה, בעיקר אצל ענקיות המסחר כגון אמזון ושות'. אבל זה לא התחיל והסתיים רק שם.

בניית חנות וירטואלית עבור עסקים שעד כה פעלו רק באופליין, הייתה נקודת ההיפוך המשמעותית ביותר במהלך המשבר. על כך יעידו מניותיהן של חברות לבניית אתרים כגון ויקס ושופיפיי, למשל, ששוויין הרקיע שחקים (ויקס הפכה לחברה הישראלית הרביעית בגודלה עם נתח שוק עולמי של 1.5%; שופיפיי הבינלאומית חצתה את קו ה-100 מיליארד דולר עם נתח שוק של 3.2%).

כל מה שהן עשו הוא להירתם לעזרתם של עסקים, ולהקים עבורם אתרי סחר שאיפשרו למכור ישירות באונליין. לדוגמה, שופיפיי הגדילה את חוג לקוחותיה ב-300,000 במהלך התקופה (מקור: Business Insider, 9.9.2020).

פוטנציאל צמיחה אדיר

לפעמים נדמה כי תחום בניית האתרים נשאר תקוע במקומו, אבל זה ממש לא נכון. טכנולוגיות חדשות מאפשרות להקים כיום אתרים מתוחכמים ודינמיים יותר מאי פעם, ובהם גם אנגולר וריאקט שהפכו ל"חביבי הקהל" בשנים האחרונות. כמובן שחשוב לזכור שאתרים מבוססי ג'אווה סקריפט חייבים טיפול מיוחד בכל הנוגע ל-SEO שלהם, אבל מעבר לכך מדובר בהחלט באתרים מתקדמים.

למרות הצמיחה האדירה בשוק בניית האתרים, סקרים מעידים שלא כולם שותפים לחגיגה. כמעט 40% מהאתרים בעולם אינם כוללים מערכת לניהול תוכן ומתבססים על השיטות הישנות של פעם (מקור: Search Engine Land, 4.1.2021). אתרים מסורבלים שכאלה מחייבים החלפה ושדרוג למערכות המתקדמות של ימינו, ויש הרבה מקום להתפתחות וצמיחה עבור ספקי שירותים בתחום.

מעבר לכך נתונים נוספים מעידים שחלק ניכר מהעסקים הקטנים והבינוניים אינם בעלי אתרים כלל. בארצות הברית, למשל, מדובר על כ-36% מהעסקים הקמעונאים הקטנים. בישראל יש לשער שמדובר בנתון דומה או אפילו גדול יותר.

חנות וירטואלית - גלגל ההצלה של העסקים הקטנים

עסקים שעד כה היו רגילים למכור רק אופליין, חייבים לשנות את צורת המחשבה ולהתקדם לעולם דיגיטלי יותר. אין ספק שמדובר בהשקעה כספית ניכרת לעיתים, אבל כמו כל השקעה אחרת - גם בניית אתר תחזיר בסופו של דבר את ההוצאה ואף הרבה מעבר לכך.

לחנות וירטואלית יש אינספור יתרונות בהשוואה לחנות פיזית:

• אין כמעט הוצאות למעט אחסון, דומיין, סליקה ותחזוקה מינימלית מדי פעם.
• אין מגבלת מלאי ואפשר להציג ולמכור אלפי מוצרים באתר אחד.
• אין סניפים שדורשים תשלומי שכר דירה, ארנונה, עלויות מעסיק ועוד.

אין ספק שתחום בניית האתרים שופע תחרות בימינו, אך האופציה הטובה ביותר לבניית אתר מכירות (או גם אתר תוכן) הייתה ונשארה וורדפרס. נכון להיום 40% מאתרי העולם יושבים על פלטפורמת הקוד הפתוח של וורדפרס, כאשר אחוז קטן מהם הינם אתרי מכירות הפועלים באמצעות תוסף Woocommerce - שאותו רכשה החברה בשנת 2015.

כמובן שאין שום מניעה לבנות אתר גם באמצעים אחרים שהוזכרו קודם לכן; אבל אם רוצים שליטה מלאה באתר ובקוד שמאחורי הקלעים - וורדפרס הייתה ונשארה האפשרות הטובה ביותר. כל חברה לבניית אתרים שמכבדת את עצמה, מספקת כיום אפשרות להקים אתרי וורדפרס - החל מאתרי תוכן ותדמית וכלה באתרי מכירות מבוססי ווקומרס.

חנות וירטואלית על בסיס ווקומרס מאפשרת לכם יד חופשית בכל שלב. הדומיין, האחסון והאתר עצמו נמצאים בבעלותכם - ולא בבעלות ספק השירות שבנה לכם את האתר. כמו כן אתם יכולים לעצב את האתר בהתאמה אישית מלאה, בלי לסמוך על שום תבנית מוכנה מראש. אלמנטור מאפשר לעשות זאת בקלות רבה יותר מאי פעם, כדי שאתם תוכלו לקבל אתר מכירות בדיוק כמו שרציתם.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

שיווק העסק והאתר

אתר מכירות הוא בהחלט הבסיס שעליו נשען העסק, אבל זה לא מסתיים רק שם. האתר יכול להמשיך ולשמש אתכם גם כפלטפורמה שיווקית - ולא רק מכירתית בלבד. הצבת קודי מעקב וסטטיסטיקה - כגון פיקסלים של גוגל ופייסבוק - תאפשר לכם להמשיך ולשווק למשתמשי האתר גם כשהם כבר לא שם.

מודעות מותאמות אישית יוצגו למשתמשים שצפו בעמודים ובמוצרים ספציפיים, ויזכירו להם לחזור ולהשלים את הרכישה (אולי גם בהנחה מפתה שתסייע לסגור עסקה). פילוחי קהלים מתקדמים המבוססים על משתמשי האתר ישמשו אתכם ליצירת קמפיינים מדויקים, ואם אתם מוכנים להשקיע גם בניוזלטר חודשי - תיהנו מקהל לקוחות שאינו תלוי רק בגוגל, בפייסבוק וביצרני טראפיק צד שלישי.

לסיום

אם אתם עסק שעדיין לא מוכר אונליין, הגיע הזמן לעשות את המעבר הכל כך מתבקש הזה. היתרונות הגלומים בחנות וירטואלית באינטרנט יאפשרו לכם למכור יותר בעלויות מופחתות, וכן להגדיל ולהצמיח את העסק בהיקפים גדולים יותר. זו ההזדמנות שלכם להתרחב - אל תוותרו עליה בקלות.

לעסק שלך מגיע יותר! חברת קידום פלוס מעמידה לרשותך יותר מעשור שנות ניסיון בבניית אתרים ובשיווק דיגיטלי מבוסס תוצאות. לייעוץ מקצועי: 072-2230840

בשיתוף קידום פלוס
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully