וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להציל את הכלכלה: קורס סייבר חוסך למשק 6 טריליון דולר בשנה

בשיתוף Hackeru

עודכן לאחרונה: 2.5.2021 / 16:49

מדי שנה נגרמים נזקים של מילארדי דולרים כתוצאה מפשעי סייבר ולכן מקצועות אבטחת המידע הופכים למבוקשים יותר. למה כדאי ללמוד ב-Hackeru?

סייבר. 123rf,
סייבר/123rf

בכל 39 שניות בממוצע מתרחש פיגוע סייבר בעולם, לכן זה ממש לא מפתיע שהביקוש בשוק ללוחמי סייבר ואבטחת מידע שובר שיאים. אבל מה בדיוק לומדים בקורס סייבר כזה? איזו הכשרה צריך כדי לבנות כלי הגנה וכלי התקפה ואיפה בכלל עובדים?

אם פשעי סייבר היו מדינה הרי שגובה הנזקים שהם גורמים מדי שנה, כ-6 טריליון דולר, היה מספיק לכלכלה השלישית בגודלה בעולם אחרי ארה"ב וסין. ובעתיד המצב צפוי להיות אפילו גרוע יותר: עלויות הפשיעה העתידיות צפויות על פי מחקר של חברת Cybersecurity Ventures להמשיך לגדול ולעמוד על כ-10.5 טריליון דולר בשנה כבר בשנת 2025.

מה כוללת פשיעת רשת? אם 'צוללים' מעט יותר לעומק הנתונים אז עלויות פשעי הסייבר נמדדות על פי פרמטרים כמו גניבת מידע פיננסי של אנשים פרטיים וחברות, נתונים מושמדים, גניבת כסף, אובדן פרודוקטיביות של חברות וארגונים, הפרעה לפעילות העסקית הרגילה, חקירות משפטיות, שיקום התשתית לאחר הפריצה ופגיעה במוניטין.

עם הנתונים הדרמטיים האלה - לא פלא שההכשרה הפופולארית ביותר בעולם ההייטק היא קורס סייבר. חברות וארגונים מוכנים לשלם הרבה מאוד כסף כדי להגן על המערכות שלהם מפני מול כל פיגוע סייבר אפשרי.

לימודי סייבר: מה לומדים ולמי זה מתאים

לימודי סייבר דורשים סט יכולות מגוונות למדי ולכן חשוב שהמתעניינים בלימודי סייבר יכירו את התכונות הנדרשות כדי להצליח בתחום. תכונות כאלה הן למשל:

● הצטיינות בפתרון בעיות לוגיות
● יכולת טכנית גבוהה
● תשומת לב רבה לפרטים
● כישורים חברתיים גבוהים
● מיומנויות מחשב
● תשוקה ללמידה

מכיוון שמדובר בתחום מתפתח וצעיר למדי התוכניות של לימודי סייבר משתנות לעיתים קרובות ולכן חשוב לבחור בקורס שמעודכן בהתאם לצרכים השונים בתעשייה. כך למשל, תחומי הליבה של לימודי סייבר הנלמדים במרכז ההכשרה של האקריו כוללים:

● עולם אבטחת המידע -היכרות עם רשתות תקשורת, ציוד תקשורת, פרוטוקולים, הקמת רשת ועוד.
● היכרות עם עולם בניית אתרים - כדי לבצע בדיקות חוסן של יישומי אינטרנט חייבים להכיר שפות 'צד לקוח' ועוד.
● לינוקס - מערכת ההפעלה הפופולרית
● Networking - הכנה מעמיקה לעולם התקשורת ולהסמכות
● Cyber Infrastructure - היכרות עם האיומים בעולם הדיגיטלי
● SIEM SOC - מרכז ניטור אבטחת מידע, הפועל בכל ארגון
● Python - למידה מעמיקה של שפת העילית שכל איש סייבר צריך להכיר
● בדיקות חדירה / Penetration Testing - בוחנים ארגון בעזרת התקפות אמיתיות

לימודי סייבר בהאקריו

האקריו מכשירה את בוגריה לשוק העבודה קרוב ל-20 שנים, עם עשרות אלפי בוגרים, שרבים מהם אף הצליחו להיכנס לתפקידים בחברות גדולות בשוק. המסלול הבולט ביותר בהאקריו הוא קורס סייבר ואבטחת מידע.

המסלול מתאים גם לאנשים חסרי רקע או ניסיון. לאחר שנרשמים, מתקיים שלב מיון ייחודי, בו ניתן לבדוק (ללא התחייבות כספית) אם הקורס מתאים לסטודנט.

שלב מיון, אורך בדרך כלל כ-20 שעות. בו הסטודנטים "טועמים" ממספר עולמות שונים בתחום ההאקינג והסייבר. כך למשל הם לומדים על: מערכות וירטואליות, מערכת ההפעלה של לינוקס, תרגול בסיסי של תקיפות שירותים פופולריים ועוד.

ומה קורה בסיום שלב המיון? נערך מבחן מסכם. רק מסיימי המבחן בהצלחה ימשיכו אל הקורס המורחב והמעמיק וייחתם עימם הסכם להתחייבות חוזית למציאת עבודה (בעזרת מחלקת ההשמה של האקריו). לא סיימתם? כספכם יוחזר לכם - למעט דמי הרישום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
סייבר. 123rf,
אבטחת מידע/123rf

קורס סייבר בהאקריו - לימודים בסיסיים

אחרי קורס המיון, הקורס ממשיך אל לימודים בסיסיים של בניית אתרים, כך שיהיה אפשר ללמוד לאחר מכן את המודולים שמדברים על התקפה ועל הדרך לדעת כיצד בונים אתרים. בהמשך, מוקדשים המודולים ללימודי מערכות ההפעלה של ווינדוס ולינוקס בצורה מעמיקה ופרטנית.

לאחר מכן מתקדמים אל Cyber Infrastructure, לומדים להכיר את כל האיומים שיכולים להתקיים בעולם הדיגיטל (ויש המון כאלה). בסיום מודול זה, המרצים מלמדים ומכירים לסטודנטים את מרכז ניטור המידע - SOC ולאחר מכן איך ניתן להשתמש ב-SIEM. כך לומדים לזהות סוגים שונים של מתקפות על ארגונים ולמנוע אותם עוד לפני שהן מתרחשות.

השלבים המתקדמים של קורס סייבר בהאקריו

מה הלאה? במודול הבא, מתחילים ללמוד על שיטות סיכול מתוחכמות ושונות שמאפשרות להפוך לאדמין במערכות הפעלה שונות. גם אם לא קיים לנו משתמש על אותה המערכת. לאחר מכן, מכירים את תחום התשתיות לעומק, לומדים כיצד לאסוף נתונים ואיך בעזרת אותם נתונים ניתן לעקוף מערכות הגנה שונות ועוד.

האמת היא שכל איש סייבר חייב להכיר את תחום הפיתוח והתכנות, לכן האקריו הכניסה למערך הלימודים שלה גם את שפת הפיית'ון, זאת מפני שרוב הכלים המשמשים אנשי אבטחה שונים בעולם נכתבים בשפה הזאת.

בסיום שלב לימוד שפת הפיתוח, מגיע חלק מסקרן ומעניין במיוחד, והוא ה- Penetration Testing.

בשלב הזה לומדים את ה-10 ההתקפות החזקות ביותר שקיימות ברשת האינטרנט. מבצעים 'בדיקות חדירה' גם בצד השרת וגם בצד הלקוח (בעזרת JavaScript - שפת פיתוח). בגדול - מדובר על הדמיות התקפה שונות שעושים על ארגון ובעזרתן מגלים מן נקודות התורפה של אותו ארגון. מרתק ללא כל ספק.

אחרי סיום המודול הזה, לומדים להכיר לעומק את ה-Mobile Security. מתמחים במערכות ההפעלה של iOS ו-Android, איך הן בנויות, איך אפשר לפרוץ אליהן, כיצד הן בנויות, איך אפשר לפתח אפליקציות קיימות על מנת לבצע בהן מניפולציות שונות (כששותלים בהן באגים) והכי חשוב - איך ליצור אפליקציה זדונית שמחדירים אותה לטלפון ובעזרת אפשר להשתלט על המכשיר.

היתרונות של קורס סייבר בהאקריו

חשוב להדגיש שהקורס בהאקריו נמצא בפיקוח מלא על-ידי המדינה, כך שחומרי הלימוד תמיד נשארים רלוונטיים ומתעדכנים כל הזמן. מעבר ללימודים המכשירים היטב לתעשייה, וקורס המיון שהוזכר מקודם קיימים עוד כמה יתרונות בולטים לקורס בהאקריו:

ללמוד מהמרצים הטובים ביותר - סגל המרצים כולל את מומחי ההדרכה המובילים בתחום, בעלי ניסיון ביישום ובהדרכת נושאי הלימוד בתעשיית ההייטק.

מימון הלימודים באמצעות פיקדון חיילים משוחררים -חיילים משוחררים יכול לשלם באמצעות הפקדון הצבאי.

מערכת אונליין חכמה - מהיום, אפשר ללמוד קורס סייבר ואבטחת מידע אונליין בשידור חי, בתקשורת צמודה עם המרצים ועם הטכנולוגיה החדישה והמעודכנת ביותר. כך ניתן לתרגל את החומר בקלות, להתייעץ, להתעדכן במשרות חדשות לאחר סיום הקורס ואפשרויות רבות נוספות.

מלגה בסך 7,000 ש"ח למתאימים - האינטרס שלנו הוא למצוא לך עבודה, מכיוון שהמלגה מוענקת לכם כנגד השמה לעבודה. מכיוון שהאקריו היא מרכז השמה, משתלם לנו לגמרי לעזור לכם למצוא עבודה.

מרכז הדרכה מורשה - של חברת EC-Council ושותפה רשמית של ESET. עם הסמכה כזו יהיה קל הרבה יותר לשוק העבודה לזהות את הכישורים שלכם ולשלב אתכם במשרות רלוונטיות.

ההכשרה של בוגרי קורס סייבר בהאקריו נחשבת ליוקרתית בשל המוניטין שנצבר ב-20 השנים האחרונות. הבוגרים של הקורס בהאקריו, יוכלו למצוא לעצמם מספר תפקידים שונים בתחום הסייבר ואבטחת המידע. בין אם אלה תפקידי אנליסט אבטחת מידע או אחראי על בדיקות חדירה.

מתעניינים בקורס סייבר ואבטחת מידע? לחצו כאן

בשיתוף Hackeru
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully