וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנשים שמעו המון סיפורים, אבל בפועל - השקעת נדל"ן נכונה בארה"ב, תביא תשואה שנתית דו ספרתית"

בשיתוף איתן ויטל

עודכן לאחרונה: 3.5.2021 / 15:05

איתן ויטל הוא מומחה לנדל"ן באינדיאנפוליס וקליבלנד. הוא מסביר לנו למה לרכוש בית פרטי בארה"ב זה סיפור הרבה יותר פשוט ובטוח ממה שנדמה לנו

איתן ויטל. מירב בן שושן,
איתן ויטל/מירב בן שושן

"רכישת בית פרטי במיקום נכון תביא לכם תשואה שנתית דו ספרתית באחוזים כשתשכירו את הבית שלכם", קובע איתן ויטל (48) מומחה לנכסי נדל"ן בארה"ב. ויטל קונה ומוכר בתים פרטיים באינדיאנפוליס ובקליבלנד - אוהיו מזה עשור.

הוא מגיש לישראלים הזדמנות למנף את כספם הפנוי. לדבריו, מחירי הנכסים בארה"ב נמוכים בהרבה לעומת ישראל והתשואה על שכירות יותר מכפולה.

ויטל פיתח מומחיות לאיתור נכסים דרך שבעת האתרים הגדולים ברשת האמריקנית. הוא מוצא בתים שעלותם הממוצעת היא סביב 60 אלף דולר ובודק אותם לפרטי פרטים. מפקח בנייה ומהנדס שולחים לו דו"ח ליקויים מקצועי לגבי מצב הנכס, יש בידיו היסטוריה של מכירות לגבי הנכס ומשרד עו"ד אמריקני מטפל עבורו בכל הניירת המשפטית.

ויטל למד שמאות מקרקעין ונכנס לתחום כאשר החל להתעניין לעומק בפרוייקטים של תמ"א 38. מהר מאוד הבין שבארץ התשואה על השכרת דירה תעמוד על 3 אחוז בממוצע. לדבריו, בארה"ב - בית שעלה 60 אלף דולר ולא תמיד דורש שיפוץ, יוכל להניב לכם אלף דולר שכירות חודשית.

איתן ויטל: "מדובר בתשואה חלומית, דו ספרתית מבחינת אחוזים בשנה. אני יודע שיש ישראלים ששמעו סיפורים על נפילות בהשקעות נדל"ן מעבר לים, חלק מזה נובע מהמשבר שהתרחש בארה"ב לפני 12 שנים. כל זה לא קשור לרכישת בית בטאבו שאתם רוכשים, בית שמשמש למגורים".

מה הם הסיכונים במהלך שכזה?

"כמו בכל רכישת נכס. זה בית מיד שניה ויכולות להתעורר בעיות תחזוקה - צנרת ואיטום. הקור בחורף שם זה לא הקור שיש פה, לכן מקבלים לפני רכישה את דוח המהנדס שמגדיר מראש את מצב הנכס נכון לרגע זה וגם ליקויים שעלולים להתעורר בחורף. טיב הנכס יכריע בשאלת הרכישה".

אתה ממליץ לטוס לראות את הנכס לפני קנייה?

"אני אחראי לעסקה ומספק נכס שמגיע עם תעודות פיקוח של מהנדס אמריקני שאינו קשור אלי ואת הטיפול המשפטי. מי שרוצה, מוזמן בשמחה לטוס להתרשמות, אבל היום כבר לא עושים זאת. רכישת בית בארה"ב זו ההשקעה הכי שקופה ופשוטה, הרשויות האמריקניות נותנות מידע עצום ומלא לגבי כל נכס ויש לרוכש גיבוי של משרד עו"ד לתחום הנדל"ן האמריקני. צריך להתייחס לעסקה מבחינה כלכלית ולא להיות מאויים שהבית שקניתם נמצא רחוק. הרבה מאוד ישראלים מאזור הצפון והשרון משקיעים ברכישת דירות בדימונה ובערד, שם יש הזדמנויות נדל"ניות קורצות. הם לא חיים שם ולא מכירים את השכונה ובכל זאת מעריכים שיש שם נכסים שנמכרים מתחת לשווי העתידי שלהם. כולם יודעים להיכנס ל"גוגל" ולראות את הנכס בתמונות. אם אתה לא מקצוען בבנייה, מה שתראה ב"גוגל" זה פחות או יותר מה שתראה בעיין כשתהיה שם".

מודל העסקה הוא שהרוכש הישראלי מעביר את הכסף בארץ לעו"ד ישראלי שמסדר את הדברים בארה"ב. שכרו של ויטל - 2 עד 5 אחוזים מסכום הרכישה, תלוי בטיב הנכס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

למה החלטת להתרכז באינדיאנפוליס ובקליבלנד?

"אלה אזורים המוגדרים כ"צווארון כחול" ושם גרים אנשי עבודה עם משכורות יציבות שזקוקים לנכס למגורים. כיוון שיוקר המחייה שם נמוך יחסית והשכר הוא ממוצע, זה מאפשר להם לשלם שכר דירה בנוחיות".

לעמוד של איתן ויטל

בשיתוף איתן ויטל
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully