וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך להצליח בבורסה בלי לטבוע

בשיתוף BURSA4U|

עודכן לאחרונה: 4.5.2021 / 12:21

מסחר בבורסה אינו דורש סכום התחלתי גדול והוא נוח לכניסה לכל המעוניין בכך. עם זאת מי שלא נזהר עלול לשלם הרבה על טעויות. הנה כמה טיפים למסחר נכון

בורסה תל אביב, 4 בנובמבר 2020. רויטרס
בורסה/רויטרס

רוב האנשים מפחדים מהבורסה, במיוחד אחרי משבר כלכלי. אבל בקורונה קרה בדיוק ההיפך - המון אנשים היו סגורים בבית, עשו חושבים ופתאום נפל להם האסימון שהם חייבים לדאוג לעצמם לביטחון כלכלי כי אף אחד אחר לא יעשה את בשבילם. שוק המניות הוא המקום האידיאלי לזה כי אפשר להתחיל להשקיע אפילו מסכום התחלתי נמוך, לא צריך להיות מומחה כדי להצליח, ואפשר לקנות ולמכור מניות בכל העולם מהמחשב או הסמארטפון בלי לצאת מהבית.

הבעיה היא שרוב המשקיעים החדשים נכנסים למים בלי לדעת לשחות. כל עוד האווירה הכלכלית תהיה חיובית זה יראה כאילו הם מצליחים, אבל כשיתחילו הגלים תהיה להם בעיה להשאיר את הראש מעל המים.

הנה שלושה כללים פשוטים שיעזרו לכם להיכנס לשוק המניות ברגל ימין ולהצליח לאורך זמן.

1. השקיעו אל תסחרו

זה נכון ששוק המניות נמצא במגמת עליה, אבל מי שחושב שמחירי המניות תמיד עולים, טועה. בפרקי זמן קצרים של שבועות ואפילו חודשים, המשקיעים מונעים בעיקר על ידי שיקולים מנטליים של אופוריה ופחד וזה מעלה או מוריד את המניות באקראיות, לפעמים למחירים לא הגיוניים.

אם למדתם איך לנתח חברות ולהעריך את שוויין באמצעות קורס השקעת ערך במניות, תוכלו לנצל את העיוותים האלו כדי לקנות מניות בזול, כפי שעושים משקיעים מצליחים כמו וורן באפט וחבריו. אבל אם לא למדתם לעשות את זה, הדרך היחידה שלכם להרוויח היא להיות מושקעים בשוק המניות ברציפות - גם בעליות וגם במפולות, וכך תיהנו ממגמת העלייה ארוכת השנים של המניות.

2. ידע שווה כסף: למדו להשקיע נכון

הניסיון מוכיח שאת שכר הלימוד בשוק ההון אתם בכל מקרה תשלמו, והשאלה היא רק כמה זה יעלה לכם. עדיף לשלם שכר לימוד של כמה אלפי שקלים בודדים עבור קורס השקעה במניות ולבנות תיק מניות אחראי שיעבוד לאורך זמן, מאשר להיכנס לבורסה בלי ידע ולשלם שכר לימוד הרבה יותר גבוה וכואב מההפסדים שעלולים להיגרם לתיק שלכם בגלל חוסר הידע.

בקורס השקעה במניות תלמדו לא רק את כללי העשה ואל תעשה בשוק ההון, אלא גם תקבלו את הכלים להתגבר על האתגרים המנטליים הנדרשים כדי שתצליחו להתמודד עם התנודתיות של המניות.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

3. אל תתפתו להשקעות מסוכנות

האינטרנט והרשתות החברתיות מלאים בהצעות מפתות למסחר ברכיבים בעלי סיכון גבוה כמו אופציות, מטבע חוץ (פורקס), מינוף, חוזי הפרשים (DFC) ושאר מוצרי השקעה שאי אפשר להרוויח מהם לאורך זמן. אם יהיה לכם מזל של מתחילים אז אולי תרוויחו קצת בהתחלה, אבל לאורך זמן זה רק ישחק את החסכונות שלכם וחבל. עדיף שתשקיעו את החסכונות שלכם בשוק המניות בצורה חכמה מבלי לקחת סיכונים מיותרים באפיקים האלו.

למידע נוסף אודות קורסים בשוק ההון

בשיתוף BURSA4U|
  • עוד באותו נושא:
  • בורסה
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully