וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל מה שצריך לדעת על השוואת קרנות פנסיה

בשיתוף פיננסס

עודכן לאחרונה: 5.5.2021 / 11:45

כמעט כולם חוסכים לפנסיה - אבל איך יודעים איזו קרן פנסיה לבחור ומה צריך לבדוק כאשר משווים בין חברות הפנסיה השונות? כל המידע בפנים

פנסיה - אילוסטרציה. ShutterStock
פנסיה/ShutterStock

אין כמעט אדם היום, בעיקר אם מדובר בעסק עצמאי, שלא דואג להפריש לעצמו סכום לקרן פנסיה - ברוב הפעמים מעבר לסכום שהחוק דורש. הסיבה היא ברורה - כולנו דואגים ליום שאחרי שנפסיק לעבוד, אחרי שנצא לגמלאות. הפנסיה היא אותה גמלה שמשולמת לנו עבור כל שנות העבודה שלנו לשארית החיים שלנו ודואגת לנו במקום המשכורת הקבועה. אין ספק שקרן פנסיה חשובה לכל אדם אבל נשאלת שאלה לא פחות חשובה - איפה קרן הפנסיה המשתלמת ביותר?

השוואה כמה שיותר מדויקת

היום ניתן להשוות כמעט כל שירות ברשת לא רק מבחינת מחיר אלא גם מבחינת התנאים והפרטים שלו. כך ניתן גם לבצע השוואה בין קרנות הפנסיה השונות בעזרת מחשבונים באתרים שונים ברשת. מחשבונים אלה מבוססים על הנתונים של משרד האוצר ועל הנתונים האישיים שהלקוח מזין למערכת. גם אם אינכם משתמשים במחשבון וגם אם המליצו לכם על קרן פנסיה ספציפית חשוב מאוד שתבצעו השוואה בין קרנות הפנסיה השונות בהתבסס על מספר דגשים חשובים.

על קרן הפנסיה, כל קרן פנסיה שהיא, משפיעים שלושה מרכיבים עיקריים שבעצם בונים את החיסכון של הקרן - התשואה, דמי הניהול והגרעון האקטוארי. רוב האנשים בודקים ומשווים רק את דמי הניהול וכאן נופלים. כמו כן שבאופן אישי מומלץ גם לבחור לבטח את עצמכם במקום אשר מספק לכם שירות וזמין עבורכם. בכדי לקבל את ההחלטה הנכונה ביותר והנבונה ביותר בבחירת קרן פנסיה יש להשוות באופן משולב את שלושת המרכיבים- את דמי הניהול ביחד עם התשואות והמאזן האקטוארי. רק כך תתקבל ההחלטה הטובה ביותר ותיבחר הקרן המתאימה ביותר.

אל תתייחסו רק לדמי הניהול

כאמור, הטעות הרווחת של רוב האנשים הבאים לבחור קרן פנסיה היא בכך שהם משווים רק את דמי הניהול. הסיבה לכך היא שלא מעט קרנות פנסיה מציעות דמי ניהול נמוכים יותר מקרנות אחרות אך דווקא אלא סובלות מתשואות נמוכות או מגירעון אקטוארי גבוה.

אז נכון, צריך קצת לשבת ולקרוא על קרנות הפנסיה השונות, להבין מה זו פנסיה בכללי, מה זה תשואות ומהו גירעון אקטוארי אך ככל שתבינו יותר וככל שתדעו יותר כך תוכלו לקבל את ההחלטה הנבונה ביותר. אפשר גם כמובן להשתמש באחד המחשבונים ברשת המציע השוואה מהירה קלה פשוטה ואובייקטיבית ואפשר להיעזר באנשי מקצוע שמבינים את התחום ויכולים לבצע עבורכם את ההשוואה. ההחלטה בסופו של דבר היא של הלקוח עצמו היכן יבטח את עצמו אך חשוב שלפני שיעשה זאת ידע איפה הוא ירוויח הכי הרבה לאורך זמן ולא ימהר לעשות זאת רק בשביל לחסוך במיידי בדמי הניהול של הקרן הכה חשובה הזו.

אם אתם מעוניינים לקרוא עוד על השוואת קרנות פנסיה אנו מזמינים אתכם לבקר באתר ביזנסס שלנו.

בשיתוף פיננסס
  • עוד באותו נושא:
  • פנסיה
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully