וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחסי ציבור באינטרנט - למי זה מתאים?

בשיתוף ערן פיקסר

עודכן לאחרונה: 6.5.2021 / 14:45

האינטרנט הוא הזירה העיקרית כיום לפרסום ושיווק העסק שלנו - לא משנה באיזה תחום. אז איך עושים זאת נכון ומה עושים עם ביקורות שליליות שעלולות לצוץ ברחבי הרשת?

אינטרנט מהיר. ShutterStock
דיגיטל/ShutterStock

בעבר, כדי ליצור מערכת יחסים יציבה עם עיתונאים או יחצ"נים לטובת שיווק ופרסום העסק שלנו, היינו צריכים להשקיע זמן רב בפגישות פנים מול פנים בבתי קפה שונים או במשרדי החברה. אך היום, עם התפתחות האינטרנט הדברים הם שונים לחלוטין. כיום מספיק לשלוח בקשת חברות בפייסבוק או הודעה אישית לעיתונאי שהיינו רוצים לפתח אתו קשר הדוק, כדי לקדם את העסק ואת המוצר שלנו.

יחסי ציבור באינטרנט הפכו לפופולריים ושימושיים מאוד עם התפתחות הרשתות החבריות, האינטרנט והאמצעים הטכנולוגיים השונים שברשותנו. המדיום העיקרי שבו עסקים מפרסמים את עצמם ואת המוצרים שלהם הוא האינטרנט. איך מבצעים יח"צ באינטרנט? פשוט מאוד - יוצרים קשרים ומערכות יחסים פוטנציאליים עם יחצ"נים, דוברים, עיתונאים וכו' באינטרנט.

אז כדי לגרום לכך שהתוצאות במנועי החיפוש השונים ברשת לגבי העסק והמוצרים שלנו יהיו תוצאות חיוביות ורבות, עלינו לחשוף את העסק כמה שיותר באמצעות עבודה יעילה של יח"צ באינטרנט. אבל לא מדובר רק בלהיות אתר האינטרנט הראשון שיופיע במנוע החיפוש גוגל, אלא עבודת יח"צ באינטרנט מתבצעת דרך הרבה מאוד אתרי תוכן וחדשות פופולריים.

אז, מהן הפעולות הראשונות והבסיסיות שיש לבצע לניהול יח"צ מקצועי באינטרנט?

1. בניית אתר מקצועי - חשוב לבנות אתר איכותי ואסתטי, שמציג את כל המידע ויש בו את כל התוכן הרלוונטי עבור העסק שלכם, לצד סרטוני וידאו, הסברים, מאמרים ודרכים ליצירת קשר.

2. קידום האתר במנועי החיפוש - המיקום של אתר האינטרנט של העסק בתוצאות החיפוש, הוא משמעותי לפיתוח תדמיתי של העסק.

3. פעילות ברשתות החברתיות

4. בנייה ופיתוח של אפליקציות ווב ומובייל

5. פעילות מקצועית בפורומים, בלוגים ושאר קהילות וירטואליות

6. ניהול קמפיין קידום ממומן PPC

7. הפצת מידע מקצועי כתוב לצד תכני וידאו

8. ניהול מוניטין ברשת - שלב קריטי ביותר בעבודת היח"צ באינטרנט.

ניהול מוניטין ברשת - היח"צ האולטימטיבי לעסק שלכם

מדובר בתהליך של ניהול מוניטין מקוון, המונע ומסיר אזכורים שליליים בנוגע לעסק שלנו בגוגל וברשתות החברתיות. אזכורים שליליים ברשתות החברתיות עלולות לעלות בכוונת זדון או על ידי ביקורות מגולשים שקיבלו שירות מבית העסק והחוויה הראשונית שלהם עם שירותי העסק הייתה חוויה לא טובה.

ביקורות שליליות יגיעו כתוצאה מניהול כושל של העובדים או של בעלים קודמים, וכיום יש לנו את הדרך להילחם בהן. ניהול מוניטין חזק ברשת יסייע לנו לתחזק ולבנות את התדמית העסקית ברשת לשווק אותו כראוי, גם עם ביקורות שליליות.

איך נבצע ניהול מוניטין ברשת?

קודם כל, מומלץ מאוד להתייעץ עם מומחי דיגיטלי מקצועיים ועם חברות דיגיטל שמספקות שירותי ניהול מוניטין ושיווק ברשת בדרך יעילה וחכמה. חברות דיגיטל המתעסקות בקידום עסקים ובבניית אתרים באינטרנט תוך דגש על קידום אורגני וקידום ממומן, יציעו עבורכם אסטרטגיות שונות לשיווק נכון ברשת:

• כתיבת מאמרים וכתבות לאתר האינטרנט של העסק שלכם

• כתיבת תכנים מקצועיים ושיווקיים

• כתיבת תכנים וניהול הרשתות החברתיות

• הקמה וניהול של בלוגים ופורומים הקשורים בתחום הפעילות שלכם

• יצירת קשרים עם חברת יח"צ ופרסום

ניקח לדוגמה מנהלי בתי מלון שרוצים לבצע ניהול מוניטין נכון ויעיל ברשת עבור בית המלון שברשותם. בעל עסק של בית מלון יפנה לחברת יח"צ באינטרנט ופרסום כדי להפיץ תכנים חדשים וחיוביים על בית המלון באמצעות כתבות יח"צ על בית המלון בפורטלים ובאתרים מובילים.

חברת יח"צ באינטרנט תפנה לעיתונאים ולעורכים בכירים במערכות עיתון פופולריות על מנת לפרסם כתבות יח"צ המשווקות את בית המלון הספציפי שלנו. כך נוכל להקים תשתית קידום אורגנית בעבור אתר האינטרנט של העסק שלנו, לקדם את בית המלון ברשת ולמצוא לקוחות פוטנציאליים שישמחו להשתמש בשירותי בית המלון.

אבל לא רק העיתונאות המכובדת היא פלטפורמה לניהול מוניטין ברשת, גם הרשתות החברתיות הן זירה פופולרית וחשובה לא פחות. יש לשלב שיווק ברשת החברתית יחד עם קידום מאמרים בעיתונאות ובניית אתר אינטרנט עסקי ומעניין.

חשוב להבין, שלא כל בית עסק צריך להשתמש ביח"צ באינטרנט, ישנם עסקים רבים שמספיק להם אירוע תקשורתי ויח"צני אחד בתקופת זמן מסוימת, כדי לייצר את התהודה הנכונה לבית העסק.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

אז, מי כן ייהנה וירוויח משירותי יח"צ באינטרנט?

עסקים מתחומים שונים שירוויחו משירותי יח"צ באינטרנט יהיו בעיקר עסקים ויחידים מתחומים בעלי מאפיינים משותפים, כמו:

תחום אמנויות הבמה - תחום מורכב מאוד ומפוצץ באמנים, זמרים, שחקנים, רקדנים המציעים את עצמם כגוף המספק שירותים אמנותיים שונים. על מנת שעסק יחידני ועסק גדול המתעסק באמנות על כל סוגיה יצליח, יש לייחד כל עסק וכל אמן, להבין במה הוא שונה מהאחרים ולשווק את הייחוד הזה. יח"צ באינטרנט יכול מאוד לסייע בכך במציאת הייחוד ושיווק שלו באינטרנט.

פוליטיקה ועמותות חברתיות - פוליטיקאים ועמותות חברתיות נעזרות רבות בשירותים של יועצי תקשורת ודוברים רבים. גם סיקור חיובי באתרי חדשות פופולריים יקדמו את ערכיהם ואת פועלם ליצירת שיח ציבורי נרחב ונראות של פועלם.

גאדג'טים - חברות סטארט אפ שמציגות גאדג'טים שונים וחדשניים שלא היו קיימים בעבר, ימצאו עניין בשירותי יח"צ באינטרנט כדי להעביר את הבשורה של המוצר החדשני שהומצא.

חברות מובילות במשק - חברות שנמצאות בתודעה הציבורית כבר שנים רבות וצריכות להמשיך ולהישאר בטופ, ירוויחו מיח"צ באינטרנט על ידי הגברה של תודעת הפעילות באתרי החדשות הפופולריים.

חברות בעלי עניין ציבורי גבוה - בתי מלון מפורסמים, מסעדות, חברות אופנה, חברות ספורט וכל חברה ועסק שהציבור הישראלי הרחב מעוניין בשירותיה מתוך צרכים אישיים וחיוניים.

"לחברה שלי אין עניין ציבורי גבוה …" אז צרו אותו בעצמכם! ניתן לייצר יח"צ באינטרנט לגבי כל דבר בעולם, השאלה איך עושים זאת והאם עושים זאת נכון. יש דוגמאות רבות לעסקים שיצרו ספין מטורף שסביבו נוצר שיח ציבורי וחברתי באמצעות הרשתות החברתיות ואתרי החדשות השונים.

"יש הרבה מאוד פרסום שלילי באינטרנט לגבי העסק שלי …" במיוחד עבור זה נועדו משרדי יחסי ציבור ויועצי תקשורת. אלו האנשים שיבלמו את כל המידע הכוזב ואת הפרסום השלילי שמגיע ממקורות שונים כמו טוקבקיסטים או ביקורות שליליות, פרסום כוזב וכו'. בתי עסק רבים מוכרחים להפחית כמה שניתן עיסוק תקשורתי שלילי בשירותים של בית העסק ועלייה במספר התכנים החיוביים שיתעלו על השליליים.

בחירה נכונה בחברת ניהול מוניטין - מה חשוב לדעת?

בחירה נכונה של חברת ניהול מוניטין מבטיחה תוצאות יעילות תוך זמן קצר הן ברשתות החברתיות והן בפלטפורמות עיתונאיות. חשוב לזכור, שבניית מוניטין ברשת דורשת זמן, התמדה, עבודה עם טכנולוגיה מתקדמת וניסיון רב בתחום. חברת ערן פיקסר מספקת שירותי תוכן איכותי, תכנות, גרפיקה, צילום ועריכת וידאו עבור קידום עסקים ובניית אתרים באינטרנט.

ערן פיקסר, מייסד ומנהל החברה, שם למטרה להפוך כל עסק לעסק פופולרי בעולם האינטרנט, תוך דגש רב על שיווק ברשתות החברתיות וקידום נכון של העסק במנועי החיפוש על ידי קידום ממומן וקידום אורגני.

חברת ערן פיקסר מקבלת תשלום גם על ידי מטבעות מבוזרים כמו ביט קוין ואיטריום. דבר המסייע לחיסכון משמעותי עבור העסק שלכם.

בשיתוף ערן פיקסר
  • עוד באותו נושא:
  • יח"צ
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully