וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חושבים על הסביבה ורוכשים קומפוסטר

בשיתוף טבעלו

עודכן לאחרונה: 9.5.2021 / 10:48

משבר האקלים הוא לא משהו שיקרה בעתיד - הוא כבר כאן. שימוש בקומפוסטר יסייע לכם להפחית את כמות הזבל ולסייע במאבק למען הסביבה

אילוסטרציה. ShutterStock
קומפוסט/ShutterStock

מרבית בני האדם לא מודעים לנתיב שעובר הזבל היוצא מביתם ואיך הוא יכול להסב נזק לכדור הארץ. מדובר בתחום שלא דנים בו מספיק, הלא הוא ההפחתה בזבל. אנו משוכנעים כי אתם חושבים על הסביבה לעתים, הגיע הזמן לזנוח את כל הבאזז שמאחורי המחזור, ולחשוב על מזעור הפסולת. ניתן לעשות זאת באופן המהנה והאפקטיבי ביותר באמצעות הפיכת הזבל שבביתכם לכדי האדמה הכי מזינה. את זה תשיגו באמצעות הכנת קומפוסט בקומפוסטר הביתי שלכם.

מהו קומפוסטר?

על ידי קומפוסטר מכינים קומפוסט שהוא למעשה דשן אורגני המיוצר משאריות של ירקות, פירות ופסולת אורגנית, שביחד הם המרכיב המרכזי בזבל בביתכם. כל החומרים הללו עוברים פירוק ביולוגי, ובתום התהליך תקבלו חומר דשן, שמטייב את הקרקע ולחלופין מפיץ נינוחות סימפטיים.

כיצד תסייעו במחזור זבל אורגני?

אפשר לסייע במחזור של זבל אורגני בצורה אפקטיבית, קלה וזולה, על ידי קומפוסטר. הקומפוסטר עשוי לספק מענה אקולוגי מצוין לחמישים אחוז מהזבל שמיוצר בביתכם. אין כל ספק כי הקומפוסטר לא יפתור את כל בעיית הפסולת בארץ אך מדובר במענה למי שיכול לבצע זאת על ידי אמצעים זולים ופשוטים שבמכון משכנו. הרווח הכי גדול מכל התהליך הנ"ל הוא הסיוע למאבק במשבר האקלים.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

קומפוסטר מפחית את הנזק הסביבתי

בסקר שבדק את ההרכב של הפסולת במדינת ישראל, נמצא כי מחצית ממשקלה היא פסולת אורגנית. הווה אומר - פסולת מהחצר, שאריות של ירקות, פירות ומזון, נייר, אוכל שכבר מזמן אינו בתוקף וכו. משמע שכל הכמות הזאת בהחלט עשויה להגיע לתוך קומפוסטר. על ידי נקיטה בפעולה קלה של קמפוסט פסולת אורגנית, ניתן להפחית את כמות הזבל, ובמקביל להפחית את הנזקים לסביבה. באופן הזה לא תיאלצו להתמודד מדי יום עם שקיות אשפה עמוסות שמדיפות ניחוחות רעים ומטפטפות לכל עבר.

צעדים קטנים בונים מעשים גדולים

למי שעדיין אינו יודע, משבר האקלים כבר הגיע והוא חי ובועט. אנחנו לא עוסקים בתחזיות מבשרות רע לעתיד הרחוק, אלא ניתן כבר עתה לחוש כיצד מזג האוויר הפכפך בכל מקום שעל כדור הארץ. כדאי שכולנו נשים לב לנורות האדומים. כולם יודעים כי התחממות גלובלית אכן מתרחשת, והיא נוצרת בגלל פעולות בני האדם.

בני האדם מסבים נזק לטבע בעוצמה הולכת וגוברת, מאז שחלה המהפכה התעשייתית. בני האדם התנתקו והתרחקו מן הטבע ובשל חוסר מודעותם הם מזיקים לעצמם ולסביבתם. אבל מספיק עם הפסימיות, לכל דבר יש פתרון ואנו פה על מנת להציג אותו בפניכם כעת. הגיעה העת להקיץ מהתרדמת ולהתחבר לחיק הטבע. מן החיבור החדש לטבע יגיע המענה וכולם יפעלו עבור חייהם ועבור חיי דור ההמשך. כל זאת מכיוון שניתן לחיות חיים הרמוניים ומאוזנים על הכוכב שלנו.

אז כיצד פותרים את הבעיה? לא ממתינים שמישהו יעשה בשבילכם את העבודה, ופשוט עושים אותה בעצמכם. זה הזמן להפגין אחריות אישית, ולנקוט בכל דרך אפשרית בחיים הפרטיים שלכם. כנאמר בכותרת - צעדים קטנים בונים מעשים גדולים. רוצים לדעת עוד על הכנת קומפוסט, באתר של טבעלו מצאנו כתבות מעמיקות בנושא, מוזמנים להעמיק.

הגיע הזמן להניח קומפוסטר לשאריות המזון בביתכם, מדובר על צעד נכון ומשמעותי. מכיוון שכאמור מחצית ממשקל הזבל שאתם מייצרים בביתכן מהווה פסולת אורגנית, לא הגיוני להסיע אותה כה רחוק ממקום משכנכם ברכבים מזהמים, ולהשליך אותה עם פסולות אחרות. הטמנת הזבל מייצרת תהליך בלי חמצן, שאמון על יצירת גזים מסוכנים ורעלים לאדמה, שיגיע רגע שייפלטו לאטמוספירה, תוך כדי הגדלת משבר האקלים, עסקינן אודות זיהום לסביבה ניכר.

ובכן, הפתרון הנכון להתמודדות עם המצב העגום הזה, בא לידי ביטוי בזריקת שאריות המזון לתוך קומפוסטר, ולהניח לטבע לעשות את מה שהוא יודע. הניחו אותו בחצר, וחיש מהר תבחינו בהתרחשות פלאית - כיצד הטבע נוטל זבל, תוך כדי הפיכתו לזהב, שאפשרי לפזר אותו באושר בעציצים או בגינה.

בשיתוף טבעלו
  • עוד באותו נושא:
  • קומפוסט
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully