וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאיר שמר בראיון עם נתנאל סמריק על שיטת הטיפול תיאטרון הדמויות של הנפש

בשיתוף יאיר שמר

עודכן לאחרונה: 11.5.2021 / 14:50

נתנאל סמריק, קונטנטו נאו, מראיין את יאיר שמר מבכירי המטפלים ההומאופתים בישראל כדי להבין את נבכי שיטת "תיאטרון הדמויות של הנפש" שפיתח על פי עקרונות התרפיה הטראנס-פרסונלית

יאיר שמר. יח"צ,
יאיר שמר/יח"צ

יאיר שמר, בן קיבוץ מהצפון, שיצא למסע רוחני לפני עשרות שנים, חזר בתשובה, למד רפואה משלימה בקולג' בלונדון, התחתן התגרש וכיום מנהל קליניקה טיפולית מצליחה. שיטת "תיאטרון הדמויות של הנפש" פותחה על ידי יאיר שמר, הומאופת ומטפל בתרפיה טראנס-פרסונלית כשלושים שנה, בין היתר ניהל את האגף ההומאופתי במחלקה לרפואה משלימה בבי"ח איכילוב. השיטה שאותה פיתח שמר, משלבת מסעות פנימיים בהרפיה אל רבדי הנפש בתת מודע שמחזיקים את שורשי האתגרים והחסימות, והיא מתמקדת בדיאלוגים עם חלקי הנפש, האנרגיות והדמויות הפנימיות בתאטרון הדמויות שבנפש.

יאיר שמר. יח"צ,
הספר של יאיר שמר/יח"צ

סמריק: תיאטרון הדמויות של הנפש. מהי השיטה הזאת?

שמר: "השיטה הזאת היא בעצם שיטה שעוקפת את הניהול השכלי של האישיות שלנו ונוגעת ביסודות שמהם בעצם נובעים הקונפליקטים שמתוכם נוצרות בעיות תפקודיות במערכות יחסים או בעבודה".

סמריק: אתה איש של טיפול וסיוע והומאופתיה, בכיר בבתי חולים בתחום הזה בארץ, עשייה ציבורית בתחום, לימודים בלונדון וכתיבת ספרים. מי בעצם האנשים שהשיטה הזאתי יכולה לעזור להם?

שמר: "אנשים שיש להם רמה מסוימת של מודעות עצמית. כלומר שהם לוקחים אחריות על החיים שלהם ומבינים שהשלום מתחיל מתוכי, שהריפוי מתחיל בתוכי. זאת אומרת שאני צריך גם לראות איזה חלקים בתוכי הם לא שותפים וכואבים וצריך לגעת בהם באיזושהי דרך - בין אם בעזרה, כי לבד אנחנו אומרים ש"אין האסיר מתיר את עצמו מבית האסורים", צריך את הסיוע של אנשי המקצוע שיודעים איך לגעת בעולם הפנימי הזה של הנפש. שיטת תיאטרון הדמויות של הנפש זו שיטה שהמטפל ביחד עם המטופל נכנס לעולם הזה הפנימי של התת-מודע ונוגע בילד הפנימי, בכאבים הפנימיים, עושה שם איזשהו תהליך ואז יוצאים לדרך חדשה".

סמריק: כשהדרך החדשה הזאת היא איזשהו מקום של מרפא, מטפל, מייעץ לבן אדם שהגיע עם חווית תקיעות למקום הזה ששוב אפשר לנשום בנחת?

שמר: "נכון, כן."

סמריק: האם אתה דווקא מתוך הסיפור האישי שלך שהוא מאוד מאוד יוצא דופן. מקיבוץ בגליל שיוצא לתוך מסע רוחני, וחוזר בתשובה, ונוסע ללונדון ולומד שם, ויוצא ומקים משפחה ועוד משפחה. מקום שאתה בחיים שלך השתמשת בשיטת התיאטרון, תיאטרון הדמויות של הנפש של יאיר שמר. מתי?

שמר: "כן. בין אם זה קשור למערכות יחסים ובין אם זה קשור למערכת יחסים עם הבן שלי. לדוגמה, אני רואה את המערכות יחסים שלנו החיצוניות כהשתקפות של מערכות יחסית פנימיות. זאת אומרת, מערכת היחסים שלי עם הבן שלי היא גם קשורה למערכת היחסים עם הילד הפנימי שלי ואז זה הולך גם החוצה וגם פנימה - אם אני מרפא את הילד הפנימי שלי, אני פותח אפיקים חדשים לתקשורת עם הבן שלי. אם אני עובד איתו ואנחנו עובדים על קונפליקטים זה גם מרפא את הילד הפנימי אצלי. זאת אומרת זה אחד השימושים של הדרך הזאת בייחוד עם הילד הפנימי שהוא מרכיב מרכזי בשיטה הזאת כדי לפתור דברים".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

סמריק: אני מבין מה שאתה אומר. קח אותי לפרקטיקה - תן לי רגע אחד, תמונה אחת, משהו תקוע במערכות היחסים ובזו הספציפית שאתה מדבר עליה ועשית איזשהו תהליך ואתה חווית ואתה חווה בימים אלה חוויה בעקבותיו. קח אותי לפרקטיקה הכי פשוטה ?

שמר: "אני חושב שגם באופן כללי וגם באופן אישי נוצרים לנו הרבה כעסים בחיים ותחושה של אכזבה שיוצאת מאוד חזק במערכות יחסים וגם נגיד שהיו גירושים אצלי לפני די הרבה שנים, ילדים חווים את זה כמשהו שנעשה נגדם, ואז הם יכולים למצב את עצמם כאסיר. ברגע שאני מבין שיש שם כעס על איזושהי סיטואציה והוא מהווה מחסום, נגיד אותו הכעס יכול להיות אצל הבן שלי על הסיטואציה ועליי למרות שלא עשיתי שום דבר בכוונה רעה, זה דבר שאני צריך לפרק אותו. בהקבלה שאני מדבר עליה, גם אצלי וגם אצל הילד הפנימי אצלי יכול להיות שיש תחושת כעס והזנחה".

סמריק: הילד הפנימי בעצמך ובתודעתך מרגיש שגם אם אתה לא התכוונת, אתה המבוגר האחראי במערכת היחסים.

יאיר שמר. יח"צ,
יאיר שמר/יח"צ

שמר: "נכון, מזניח אותו ונוטש אותו. אם אני יוצא לאיזשהו מסע בדמיון המודרך עם הילד הפנימי שלי ואני מוצא אותו באיזושהי פינה והוא סגור וכועס, אני לוקח אחריות שאני צריך לעשות איתו משהו ולתקן את המצב הזה ולהגיע אליו, ולדבר איתו ולהסביר לו, ולרכוש את אמונו מחדש. ברגע שאני עושה את זה בעולם הפנימי, נפתחות דרכים גם למציאות - ככה זה עובד".

סמריק: אם לצורך העניין בתוך דמיון מודרך, אתה, בדמות שם קוד האב במערכת היחסים עם הילד הפנימי שבך ואתה מנהל איתו, כי אתה מקצוען בתחום ומטפל כל כך הרבה שנים, איזשהו שיח. אולי במפגש הבא נדבר איזה סוג של שיח ומחלץ את הילד הפנימי, פתאום הילד שלך שולח לך בעולם האמיתי וואטסאפ?

שמר: "בדיוק. זה הקסם שבעניין. יש איזושהי השתקפות מאוד מעניינת בין העבודה הפנימית לעולם החיצוני. אני גם אומר לאנשים בדר"כ במצב הזה שאנחנו לא עושים פה ארכאולוגיה, אם יש איזשהו רגש שנתקע לפני 20 שנה, הוא נמצא איתנו עכשיו בהווה. אם נכנס אליו נוכל להרגיש אותו כאילו זה קרה היום. ברגע שנפתור אותו בעולמות הפנימיים והרגשיים שלנו, זה יהדהד לכל הדברים שלנו.. זה יכול גם להדהד לעבודה, לקריירה, לזוגיות ולמערכת זוגיות עם ילדים. כל דבר. ברגע שאני פותר פלונטר רגשי אצלי, זה משתקף לכל מערכות החיים שלי. הדברים מתחילים לזרום. זה מדהים הדבר הזה. זה היופי שבעניין".

סמריק: אנשים ששומעים אותך עכשיו ואומרים ואו, תיאטרון הדמויות של הנפש זה מעשה קסמים שיכול לקסום לי לבוא לשמוע, לבוא לקליניקה וכו'. האם אתה פותח בליבך שישאירו עכשיו שם פרטי, שם משפחה, אימייל, טלפון ויבואו למסע?

שמר: "כן. אני גם רוצה להגיד שאני מתחילת דרכי כמטפל תמיד ניסיתי למצוא דרכים שעוקפות רק את ההידיינות השכלית הטיפולית ולהגיע לרבדים מאוד עמוקים של התת-מודע, היצרים האפלים, שלא פשוט להגיע אליהם ואני בעצמי עשיתי דרך. אני חושב שמטפל טוב עושה גם בעצמו דרך ולכן הוא יכול לגעת במקומות עמוקים וכואבים אצל אנשים. וזה בעצם המיוחדות שלי, היכולת להגיע למקומות אפלים וכואבים בנפש שלא תמיד אנשים שעשו את הדרך הזאת יכולים להגיע אליה. אני חושב שהשיטה שלי יכולה לעשות קיצור דרך בהרבה מקרים לאנשים".

סמריק: ויש אנשים שיכולים לבוא למסעות קצרים וגם למסעות ארוכים.

שמר: "נכון, זה מאוד תלוי".

סמריק: יאיר שמר, יוצר הספרים, הומאופת, איש העשייה הציבורית בכל כך הרבה שנים בשירות אנשי הרפואה המשלימה בישראל - המון תודה לך.

יאיר שמר - תיאטרון הדמויות של הנפש - דף פייסבוק

בשיתוף יאיר שמר
  • עוד באותו נושא:
  • טיפולים
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully