וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השקעות נדל"ן בחו"ל ובישראל

בשיתוף התחדשות עירונית בישראל

עודכן לאחרונה: 11.5.2021 / 16:54

השקעה בחו"ל או אולי בבניינים בישראל המיועדים לפינוי בינוי? הנה מספר הצעות להשקעה נבונה של הכסף שלכם

בנייה בעיר באר שבע. ShutterStock
נדל"ן/ShutterStock

מאז ומעולם השקעה בנדל"ן היוותה את אחד מערוצי ההשקעה הבטוחים יותר, עם סיכון מופחת יותר מערוצי השקעה אחרים. בישראל של השנים האחרונות הדבר נכון במיוחד מכיוון שהשקעה בנכס היוותה למעשה הצמדה של הכסף למצב השוק - כך שאם השוק המשיך להעלות כך גם הנכס שנקנה ולהפך. אך מבחינת תשואה על הכסף ניתן למצוא לא מעט ערים בהן ניתן לקבל תשואה טובה יותר מאשר בישראל, במיוחד במקומות המאופיינים בשכירות קצרת טווח - בין אם למטרות תיירות או לסטודנטים. נראה כי משבר הקורונה עשה רק טוב לשווקי נדל"ן שונים שיצאו ממנו בבום של צמיחה. למשקיעים שביננו מומלץ לעקוב אחר השווקים המועדפים עבורם בחודשים הקרובים כדי לוודא שהזדמנויות ההשקעה אינן חומקות להם בין האצבעות.

יש לא מעט ישראלים שהצליחו לצבור הון לא מבוטל בזמן הקורונה אם בשל היעדר הנסיעות לחו"ל והיציאה למסעדות ובילויים ואם בשל התחזקות מגזר ההיי טק או ענפים מסוימים שחוו גידול משמעותי במכירות. אותם ישראלים עומדים בפני החלטה לא קלה ואפשרויות שונות להשקעה החל ממכשירים פיננסים חדשים שהראו תשואות יפות מאוד לאחרונה, השקעות נדל"ן בחו"ל ועד להשקעה במטבעות קריפטו.

בין שווקי הנדל"ן המדוברים והמעניינים יותר ניתן למצוא את שוק הנדל"ן הגרמני שהיווה תמיד אפשרות בטוחה יחסית (לראיה כמעט מחצית מהשקעות הנדל"ן באירופה הן בגרמניה) ועתה מציג הזדמנות חדשה עם הכישלון בניסיון להגביל את עלות שכר הדירה בברלין. שוק הנדל"ן הפולני שמראה סימני צמיחה ופועל בנתונים כלכליים מעניינים מאוד וכמובן גם שווקים מסוימים בארצות הברית כמו אזורים ספציפיים בפלורידה או בטקסס שחביבות במיוחד על ישראלים. ישנם לא מעט משקיעים שממשיכים להתעניין בנכסים בקפריסין או ביוון. אולי פחות בשל נתוני ההתאוששות או ההתאוששות המוגבלת לאחר משבר הקורונה או בשל התשואות ויותר בשל הקרבה לישראל וההון העצמי הנמוך יחסית הנדרש לרכישת נכס כזה (ניתן למצוא וילה עם בריכה בפפאוס, במרחק טיסה קצר מישראל, עם נוף לים גם באזורים של ה150 אלף אירו).

השקעה בנדל"ן בחו"ל מחייבת הכרות עם השוק הספציפי, התמקצעות ולקיחה בחשבון של כלל ההוצאות הכרוכות בהשקעה באותו שוק. אפשרות מעניינת אחרת להשקעה בנדל"ן בישראל שצפויה לספק תשואה אטרקטיבית מאוד היא רכישת דירות המיועדות לפינוי בינוי. בחמש השנים האחרונות תחום ההתחדשות העירונית הבשיל לשוק המציע הזדמנויות השקעה מעניינות - השוק עבר לא מעט מהחלטות המדיניות הראשוניות בסוף המאה העשרים, כשלי התכנון ועיכובי היישום של תחילת שנות האלפיים והתמקצעות של לא מעט בעלי מקצוע בתחום בשנים האחרונות. ישנן לא מעט ערים כיום בהן ניתן למצוא אזורים שקיבלו כבר תב"ע מאושרת לפינוי בינוי אך הדיירים בהם טרם התאגדו והתקשרו עם יזם. באזורים אלו ניתן למצוא דירות שצפויות להשביח את ערכן בצורה מהותית בטווח זמן של 7-10 שנים בממוצע. עבור יזמים עם הון גדול יותר, מתחמים אלו הפכו לקרקעות החדשות של אזור המרכז בישראל. אך גם עבור המשקיע הקטן יותר רכישת דירות אלו יכולה להוות אפשרות מצוינת להשקעה בנדל"ן בישראל.

בשיתוף התחדשות עירונית בישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully