וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להישאר צעיר: סוגי הניתוחים לפנים

ד"ר רובינפור

עודכן לאחרונה: 23.5.2021 / 10:03

הזמן עושה את שלו וגורם לעיתים קרובות לעור הפנים לאבד מגמישותו, להפוך לדק ורפוי ולהשפיע על מראה הפנים. אלה סוגי הניתוחים שיעזרו לכם להאט את הזמן

ניתוח פלסטי באזור העיניים. ShutterStock
ניתוח פנים/ShutterStock

ככל שמתבגרים יש תופעות כמו צניחה מטה של רקמות הפנים והצוואר, ועודפי עור שנוצרים ומשפיעים על מראה הפנים. עם השנים הגוף מייצר פחות קולגן ואלסטין, וגם איכותם יורדת, לכן חלים שינויים משמעותיים בעור הפנים וניתן להבחין בעודפי עור בקדמת האוזן, מתחת לקו הלסת ובצוואר והעור הופך לדק ורפוי ומאבד מגמישותו הטבעית.

בנוסף, עם השנים הרצועות התומכות שמקבעות את העור לרקמות התת עוריות מתרופפות ורקמות העור צונחות כלפי מטה ומופיעים קפלי עור. גם השומן התת עורי צונח מטה וגורם לאובדן נפח באזורים שונים כמו עצמות הלחיים, והמראה המתקבל הוא של פנים מבוגרות ועייפות. כדי להילחם בפגעי הזמן והגיל ניתן לעבור ניתוח באזור הפנים, יש סוגים שונים של ניתוחי פנים וניתן לשלב בין ניתוחים שונים כדי להשיג את התוצאה הרצויה ולשפר את מראה הפנים לתקופה ארוכה.

מיני ליפט

יש שני סוגים עיקריים של ניתוח פנים - מיני מתיחת פנים (מיני ליפט) ומתיחת פנים מלאה. בניתוח מיני ליפט המתאים בעיקר לנשים ולגברים בשנות ה-40 לחייהם מבצעים חתך זעיר בקדמת האוזן כדי להסתיר את הצלקת, זהו ניתוח קל ומהיר יחסית ותקופת ההחלמה קצרה בהשוואה לתקופה הנדרשת לאחר ניתוח מלא בפנים. בניתוח מיני ליפט מקובל לשלב ניתוחים נוספים כמו הרמת עפעפיים, הרמת גבות, הזרקת שומן עצמי ועיבוי שפתיים.

במתיחת פנים מלאה מסירים עודפי עור ובהתאם לצורך מוסיפים שומן עצמי להשבת נפח לאזורים שונים, ולמעשה מפסלים את הפנים מחדש ומקבלים מראה אסתטי וצעיר. כדי להשיג את התוצאות המיוחלות חשוב לבחור בקפידה את הרופא המנתח.

הרמת מצח או הרמת גבות (BROW LIFT FOREHEAD OR LIFT)

ככל שמתבגרים ישנם תהליכי הזדקנות שלא ניתן לעצור, אך לרפואה האסתטית יש פתרונות איכותיים המבטיחים שיפור ניכר במראה. עם השנים גם הגבות ובמצח נופלים מטה בגלל גרביטציה ואיבוד הגמישות של רקמת העור, וכך נוצר מראה עייף ורבים סובלים מתחושה של כבדות בעיניים ומחסימת שדה הראייה. הטיפול המומלץ במקרים אלו הוא ניתוח הרמת מצח או הרמת גבות, ואם המטופלת סובלת גם מגבות נפולות ניתן לשלב כריתת עודפי עור באזור העפעפיים בשילוב ניתוח להרמת הגבות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

הרמת מצח (Forehead Lift)

ניתוח הרמת מצח מיועד לנשים ולגברים עם קמטים עמוקים במצח, כאשר יש עור רפוי ומדולדל באזור המצח או אם סובלים ממראה של מצח נמוך. המנתח מבצע חתך דק בגבול השיער והמצח ומרים את הגבות והמצח מעלה. יש לציין כי ניתן לשלב את הניתוח עם ניתוחים אחרים בפנים, אך כיום הפופולריות של ניתוח להרמת המצח פחתה מאחר וניתן להזריק בוטוקס במקום לעבור ניתוח פולשני המחייב הכנות, הרדמה ותקופת החלמה.

הרמת גבות

ניתוח הרמת גבות, באנגלית Brow Lift, נועד לטפל בעור הרפוי באזור הגבות והמצח, וניתן לשלב במהלך הניתוח הרמת עפעפיים ו/או מתיחת פנים. יש שיטות שונות לניתוח הרמת גבות, השיטה הקלאסית מבוססת על חתך זעיר בקו השיער ובצד המצח והסרה של עודפי עור מעל הגבה, הצלקת נעלמת מעצמה תוך כ-6 שבועות.

הניתוח דורש מיומנות גבוהה לכן חשוב לבחור היטב את הרופא ורק כך מגיעים לתוצאות המיוחלות.

הכתבה באדיבות ד"ר רובינפור רופא מומחה מהמובילים בישראל לכירורגיה פלסטית ולרפואה אסתטית, הוא משמש כרופא בכיר במחלקת כירורגיה פלסטית בביה"ח אסף הרופא ובעל מרפאה פרטית לרפואה אסתטית ברמת החייל. ד"ר רובינפור הוא מרצה מוכר ומוערך בארץ ובחו"ל, הוא מרבה להשתתף בכנסים והשתלמויות ועד היום פיתח טכניקות מתקדמות שהפכו מודל לחיקוי בקרב רופאים בארץ ובעולם.

ד"ר רובינפור
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully