וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין עסק רציני שלא מלווה על ידי רו"ח. יותר ויותר אנשים מבינים שתכנון פיננסי מקצועי שווה ערך

בשיתוף דרור קרני

עודכן לאחרונה: 24.5.2021 / 8:57

אנשים לא ייקנו דירה או ינהלו עסק ללא עזרה מקצועית - אבל כשזה מגיע לניהול כספם האישי, רוב האנשים לא יהססו להתנהל ללא כל ידע מקצועי. דרור קרני מסביר למה זה לא הגיוני

דרור קרני. יח"צ,
דרור קרני/יח"צ

משברים פיננסיים היו ויהיו אבל כנראה שמשהו במגפת הקורונה הצליח לשנות תפיסה ארוכת שנים, גם אצל מי שחווה אירועים כלכליים חסרי תקדים. מאז ומתמיד דובר על חשיבות תכנון וניהול פיננסי מקצועי אלא שבאופן טבעי, כשהמצב הכלכלי מתערער ואפיקי ההשקעה המסורתיים הופכים מסוכנים יותר, הדיון באשר לדרכים לשמור על ערך הכסף ולייצר תשואה גם בתקופה של טלטלה בשווקים - חוזר למרכז הבמה.

אם תשאלו את דרור קרני, מייסד ומנכ"ל חברת 'קרני פמילי אופיס', המעניקה שירות ניהול הון, ייעוץ פיננסי ובניית אסטרטגיית השקעה ליחידים ומשפחות בעלות עושר פיננסי, השנה האחרונה הוכיחה פעם נוספת עד כמה קריטית תפירת תיק השקעות מגוון שיצליח לייצר תשואה עודפת גם כשהשווקים רועדים. לא מדובר כמובן בפריצת דרך שעד היום לא נחשפה אלא בצעד אחד שמשנה את כל התמונה - ליווי של מומחים פיננסיים בעלי ניסיון והיכרות רבת שנים עם העולם הכלכלי, שמצליחים להרכיב תמהיל השקעות מגוון, לחשוף את המשקיע לאפיקי השקעה אלטרנטיביים ובמקביל לחסוך ללקוחות האמידים לא מעט כסף בתכנון פיננסי חכם ותכנון מס יצירתי.

"מעולם לא שמעתי על אדם שמנהל עסק בלי רואה חשבון, אבל משום מה בניהול פיננסי אנשים מרגישים נוח בלי ליווי של מומחה פיננסי. זו תפיסה שמשתנה ברגע שאנחנו נפגשים עם לקוח"

מתוך המקום הזה נולד ענף הפמילי אופיס, שהחל פעילותו נוכח ההבנה כי יחידים ומשפחות עשירות, אמידים ככל שיהיו, לא מכירים לעומק את כל חוקי המשחק בעולם הכלכלי ונדרשים לליווי פיננסי הדוק. לצד זאת, גם לרוב המוחלט בציבור אין את הידע המקצועי שנדרש לניהול ההון בצורה חכמה ויעילה. "זה המקצוע היחיד שאנשים לא למדו אותו אבל משום מה מרגישים נוח להשקיע את הכסף שלהם ולבצע מהלכים פיננסיים מבלי להעזר בליווי של מומחה שיודע לבנות אסטרטגיית השקעה חכמה ולחסוך בדרך הרבה מאוד כסף", אומר קרני ומוסיף: "מעולם לא פגשתי אדם שרכש דירה בלי ליווי של עו"ד או ניהל עסק ללא רואה חשבון, זה צורך שכולם מכירים בו. בליווי פיננסי אנשים לפעמים לא מכירים את כל התמורה והערך הכלכלי שאנחנו מביאים אבל זה כמובן מחלחל ואנחנו מרגישים את זה בשנים האחרונות ובמיוחד התקופה הנוכחית. לפעמים האסימון נופל ברגע שאנחנו נפגשים עם הלקוח".

הטענה של קרני מובנת. עומס המידע והבירוקרטיה מבחינת ניצול הטבות המס, בחירה מבין שלל מוצרי ואפיקי ההשקעה השונים כמו גם הגופים הרבים הפועלים בשוק לא מאפשרים למי שלא בקיא בכל הפרטים לנהל את נכסיו הכלכליים בצורה יעילה וחכמה. בעניין זה מציין קרני כי "זו הבנה שהתגבשה בקרב האוכלוסייה האמידה ביותר, כך שאם הם הפנימו את חשיבות הליווי הפיננסי שלנו, זה רק עניין של זמן עד שכולם יכירו בערך של שירותי הפמילי אופיס".

אם ניקח כמקרה את אוכלוסיית ההיי-טק, מדובר בעובדים מוכשרים וצעירים יחסית שהפכו למתעשרים החדשים נוכח הנפקות החברות ולידתם של לא מעט חדי-קרן חדשים, כמו גם מימוש האופציות שניתנו להם, אך אותם עובדים לא באמת יודעים איך לנהל את הכסף, לנצל בחוכמה את הטבות המס, אילו אפיקי השקעה קיימים ומתאימים להם, כמו גם איך לבנות תכנית פיננסית ארוכת טווח שתייצר עתיד כלכלי מבטיח. מספיקה בחירה אחת מוטעה או חוסר הבנה בפרטים הקטנים שעשויה להביא את ההשקעה לטימיון.

השווקים לפני קריסה או שיש עוד דרך ארוכה למעלה? יש עוד דרכים אטרקטיביות לייצר ערך לכסף

"התקופה הנוכחית היא דוגמה קלאסית", אומר קרני ומוסיף "השווקים לפני קריסה או שיש עוד דרך ארוכה למעלה? זו השאלה שכולם שואלים את כולם בתקופה האחרונה ואני שומע אותה לא מעט מהלקוחות. לאף אחד אין באמת תשובה חד-משמעית ונוצר מצב שמצד אחד משקיעים מפחדים לפספס את המגמה החיובית בשווקים, שבינתיים לא מראה סימני בלימה, אבל מנגד חוששים מתיקון חד ומהיר שעשוי להגיע אחרי רצף עליות מטאורי בתקופה האחרונה, ובשנה האחרונה בפרט.

"במצב כזה הפתרון הוא פיזור נכון, רחב וחכם של כספי ההשקעה גם לאפיקים שלא נמצאים בקורלציה עם תנועת השווקים. היכולת שלנו לתמרן במצבי שוק קיצוניים ולהכין את תיק ההשקעות גם לסיטואציות אלה, מוכיחה עצמה פעם אחר פעם. את כספי הלקוחות אנחנו מנתבים לחלופות השקעה שחלקן ללא קורלציה לשווקים ופותחים בפניהם דלת שהייתה שמורה לפני כן רק למשקיעים מתוחכמים.

"כמובן שלא בזה מסתכמת העבודה שלנו. המשרד מספק את כל המעטפת לניהול העושר, החל מייעוץ מס ומניעת תשלומים מיותרים, בחירת השקעות וחיתוך בדמי הניהול שנוגסים בתשואה, בניית אסטרטגיה והכנת תכנית כלכלית מפורטת לשנים קדימה. הלקוח זוכה לקבל דוח תקופתי מפורט בנוגע לביצועים שכספי ההשקעה שלו הניבו וכל פיסת מידע שתספק לו שקט נפשי וידיעה שהכסף מנוהל אצל המקצוענים ביותר".

צריך להבין, ניהול פיננסי ובניית אסטרטגיית השקעה נהוגה בכל העולם ובייחוד בארה"ב. האוכלוסייה האמידה מבינה את הערך המוסף ונותנת את המושכות למומחים הפיננסיים שיעשו עבורם את העבודה, ויש לא מעט. העיקרון פשוט - כל אחד יתעסק בצד החזק שלו. ניהול נכון ובחירת השקעות תואמות עשוי לחסוך סכומי כסף אדירים, תלוי כמובן בהיקף ההון שהלקוח מחזיק. "לאנשים לפעמים קשה לתפוס את זה וכחלופה הם שואלים ומתייעצים בלי סוף עם חברים ומכרים, אבל בפועל לא עושים כלום לשפר את המצב ולייצר ערך כלכלי אמיתי לכסף, מתוך חוסר ידע או יכולת" אומר קרני.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

גם למתעשרים החדשים מגיע מעטפת פיננסית

"אני יודע שהיום ישנן לא מעט קבוצות וקהילות משקיעים שמייעצים ומתייעצים אבל בשורה התחתונה, כדי להשקיע את הכסף בצורה חכמה ולשמור על הערך הכלכלי תוך בניית תכנית ארוכת טווח, זה לא באמת מהווה תחליף כי יש עוד המון מידע מורכב ומסורבל שמתיש את מי שמנסה להיכנס לעומק הדברים. בעניין הזה, השירות שלנו לא שונה מעו"ד או רואה חשבון בחשיבות שלו ובתמורה שהוא מעניק ללקוח, הבעיה היא שהרבה פעמים ההבנה הזו מתגבשת רק בשלב מאוחר וחבל. תכנון פיננסי מקצועי בגיל צעיר מייצר גם עתיד כלכלי מבטיח".

קרני מסמן את משבר הקורונה כאירוע שהביא אותו להחליט להוריד את רף הכניסה גם לבעלי הון נזיל של מיליון ש"ח לפחות. "נוצרה הבנה שמלבד השכבה האמידה ביותר שנעזרת בנו, גם למיליונרים הצעירים, ויש לא מעט כאלו, נדרשת מעטפת מלאה לניהול חכם ויעיל של הכסף".

בשנים האחרונות ניהול ההון האישי ("Wealth Management") שינה את פניו והפך ממועדון יוקרתי המיועד לעשירון העליון בלבד, לפתרון זמין לבעלי הון נזיל נמוך יותר. התהליכים בשווקים כמו גם ההכרה בערך המוסף שמספק הניהול הפיננסי הובילו לכך שאין תחליף לשירות שמציע משרד הפמילי אופיס. "יש כאן מענה הוליסטי שאף גוף אחר, גם בנקאות אישית או בתי השקעות, לא יודעים ולא יכולים לספק" אומר קרני ומסכם "יש לנו עשרות מומחים פיננסיים שישמחו לתת מענה מקצועי ללא התחייבות כדי לשרטט את פרופיל הלקוח ולהתאים עבורו תכנית פיננסית שלמה ומקצועית שתוכיח שעשה צעד כלכלי נכון שילווה אותו לכל החיים".

רוצה לשמוע עוד על ניהול הון אישי עם המתכננים הפיננסיים של Office KARNI Family? לתיאום שיחה טלפונית או פגישה ללא התחייבות עם אחד מצוות המומחים הפיננסיים.

בשיתוף דרור קרני
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully