וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

'מרגלות הגלבוע', רשת מעונות לגיל הרך - אהבה, יחס אישי ובטיחות ללא פשרות

בשיתוף מרגלות הגלבוע

עודכן לאחרונה: 23.5.2021 / 15:13

יחס אישי, מודל חדש בתחום האיכות והבטיחות (בכפוף לתקנים מחייבים ומחמירים), צוות איכותי, חום, אהבה ודאגה להתפתחות האישית של כל ילד. אלה המאפיינים המובהקים הייחודיים של רשת מרגלות הגלבוע

"הורים מגיעים אלינו דרך המלצות ומעניקים מילים חמות", מרגלות הגלבוע. יח"צ,
"הורים מגיעים אלינו דרך המלצות ומעניקים מילים חמות", מרגלות הגלבוע/יח"צ

"כשהורה ניגש אליי ואומר: 'אני הולך בלב שקט לעבודה כשהילד שלי אצלכם', זה הסיפוק שלי", מספרת זוהר נגר מדריכה חינוכית ברשת מרגלות הגלבוע. "לאור המצב היום, כל הורה חדש שמגיע להתרשם, מגיע בראשונה עם המון חששות, וב"ה כשהוא מכיר את המערכת והצוות מבפנים - החששות האלה מתפוגגים. אנחנו משפחה", היא מוסיפה, "אלפי ילדים התחנכו במעונות שלנו. הרבה מגיעים אלינו דרך המלצות של הורים. יש לנו במערכת משפחות שהגיעו כהורים לילד ראשון, והמשיכו לשלוח אלינו עם הילדים הבאים- אני תמיד שומעת מילים חמות מההורים, אבל הכי משמח אותי לשמוע מההורים שאצלנו הם חשים רגועים."

מרגלות הגלבוע היא רשת חינוך ייחודית פרטית ואיכותית לגיל הרך (מלידה עד שלוש) שנמצאת בפיקוח האגף למעונות יום וכוללת כיום מעונות בטבריה, בית שאן, חשמונאים, רכסים, ומושב בקעות, אליהם מגיעים מאות ילדים ממשפחות חילוניות ודתיות כאחד. בעלי הרשת, הפועלת יותר מעשר שנים, הם שלום נגר ונדב טובול, שמביאים עימם ניסיון ניהולי רב בתחום ומטמיעים את המצוינות כערך ליבה מרכזי, הנובע מראיית זכותם של הילדים ליהנות מכל משאב נדרש להתפתחותם. בעלי הרשת ומנהליה מאמינים - ומיישמים - תפיסה לפיה לא די בשאיפה למצוינות (אף שהיא תנאי הכרחי להשגתה). השאיפה מחייבת חתירה מתמדת להצטיינות, בכל הממדים, ובכך היא יוצרת תנאים למימושה.

"יש כאן הווי אחר. זו לא עוד רשת, אלא כזאת שפועלת עם דלת פתוחה להורים ובשקיפות מולם. המעונות שלנו מצולמים 24 שעות עוד לפני שהחוק קבע זאת. ההורים יכולים לבוא ולהפתיע בכל עת, ולהיווכח כי כל פינה מבוקרת, מפוקחת ונשלטת על ידי המצלמה. אנו רואים בהם שותפים שהולכים איתנו בדרך יד ביד", אומרת זוהר נגר.

מנהלי הרשת מטמיעים במוסדות מודל חדש בתחום הבטיחות. "ניתן לראות בכל פרט ופרט בכל מעון ברשת שלנו שישנם דברים ייחודים במערך הבטיחות שניכרים לעין מיד כשמגיעים אלינו", מציינת זוהר נגר. ההקפדה מתחילה מהצוותים: אחת ההחלטות הבולטות של בעלי הרשת היא לאייש את מעונות הרשת בצוותי עובדים מתוגברים, שמספרם גבוה מזה שנקבע בתקן הנדרש מהאגף למעונות יום ,וזה לא נגמר כאן. זוהר מספרת:" חשובים לנו מקצועיות העובדים ואיכותם האנושית, ולכן אנו משלמים לעובדים יותר משכר המינימום הנהוג בתחום. הגננות המועסקות אצלנו הן גננות מוסמכות עם תעודה מקצועית ומשכורת של גננת בגן עירייה. לצוות אנו מגייסים רק בעלי ניסיון עם תעודות והמלצות. אנו רואים בכל אשת צוות כמובילה בגני הילדים שלנו. אנחנו משלמים, כאמור, שכר בהתאם, וכך 'שואבים' אלינו כוח אדם אנושי' ערכי ומצוין. הנהלת החברה משקיעה המון בהון האנושי ועורכת ערבי גיבוש וימי גיבוש מושקעים ביותר".

פעילויות מותאמות לכל גיל מסייעות בהתפתחות רגשית ופיזית, מרגלות הגלבוע. יח"צ,
פעילויות מותאמות לכל גיל מסייעות בהתפתחות רגשית ופיזית, מרגלות הגלבוע/יח"צ

דגש חשוב נוסף נוגע לפעילויות ולסדר היום. המעונות מחולקים לקבוצות תינוקות, פעוטות ובוגרים עם ציוד ופעילויות מותאמות לכל שלב וגיל ובכך מסייעות בהתפתחות רגשית ופיזית". קודם כל אנו מעניקים חום ואהבה לילד, שזה היסוד בטיפול בילדים. יש הקפדה על סדר יום. ניתן להיווכח עד כמה רבים הם אמצעי ההעשרה, הגירויים החזותיים והמוטוריים. לתינוקות אנחנו מבצעים החלפה של תיבות משחקים כל עשר דקות, כדי להעצים את הגירוי שלהם. לבוגרים מקיימים מפגשי בוקר וצהריים, ומשלבים כל העת משחקים דידקטיים ופעילות מוטוריקה. אנו מלמדים נושאים רבים, בהם מעגל עונות השנה, חגים, עורכים מסיבות חגים וימי הולדת, וכמובן עורכים קבלת שבת בכל שישי עם אמא ואבא שבת. יש גם חוגי העשרה כמו ריתמיקה וחיות וחיוכים. מדי שבוע אנו שולחים דף פעילות שבועי המסכם את כל הפעילויות שהילדים נהנו מהן במהלך השבוע. יש לנו כמובן גם וואטסאפ קבוצתי עם ההורים לעדכונים שוטפים".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

פעילות עשירה לילדים - מדי שבוע ההורים זוכים לעדכונים, מרגלות הגלבוע

ברשת המעונות מאמינים בחשיבות שמירה על קשר שוטף והדוק עם ההורים. הצוות במוסדות, החל במנהליו וכלה בעובדת החדשה ביותר, קשוב לעצות ההורים ורואים בהם חלק בלתי נפרד מהמוסדות. זוהר היא המדריכה החינוכית ברשת המעונות, ומספרת שקו הטלפון שלה זמין ופתוח בכל שעה עבור ההורים שרוצים לשאול או להתייעץ. מתוקף תפקידה היא פוקדת אחת לשבועיים כל אחד ממעונות הרשת ומעניקה לצוותים הדרכות מעשירות לגבי הפעילויות, לרבות חשיבה על פעילויות אפשריות נוספות בתוך הקופסה ומחוצה לה. "אנחנו רואים בכל ילד נשמה, וכל ילד זקוק למענה משלו כדי לגדול ולהתפתח כראוי. אנחנו מקדישים את כל הפעילויות להתפתחות תקינה ובריאה של הילד. אם אנחנו מגלים אצל הילדים בעיה התפתחותית מסוימת, או שמים לב לדברים שמחייבים התייחסות ובדיקה, אנחנו פונים להורים ומיידעים אותם.

"היה לנו סיפור באחד המעונות של תינוק בן תשעה חודשים שבזכות ערנות של הצוות עבר ניתוח בעיניים- הרופא המטפל אמר להורים שאם הם היו מגיעים מאוחר יותר לא היה ניתן להציל את הראייה שלו. מלבד מעקב אחר התפתחות הילדים אנו ממליצים להורים לאן לפנות אם יש צורך. למשל, ללכת לריפוי בעיסוק, או לבדיקת ראייה, וכדומה. אני אגיד יותר מכך - מבחינתנו אנו מכינים את הילדים שלנו לגן עירייה ורוצים שיגיעו לשם מוכנים וללא קשיים. ובזה אנחנו עוסקים ומשקיעים. זה מוכיח את עצמו. יש לנו שם טוב בקרב גני עירייה. הגננות שם יודעות שילדים שהגיעו ממרגלות הגלבוע מגיעים מוכנים עם כל מה שצריך ונדרש".

נושא התזונה זוכה אף הוא להקפדה רבה. בכל אחד ממעונות הרשת יש טבחית, אם בית, שאחראית להכנת אוכל טרי במטבח בכשרות בד"צ שנמצא בתוך שטח המעון ("אצלנו אין קייטרינג", מבהירה נגר). התפריט נבנה בפיקוח תזונאית קלינית וכולל בצהריים מרק, מנה עיקרית שיש בה חלבון, פחמימה וירקות. בתפריט: קציצות עוף, קציצות דגים, קציצות בשר, קובה בשר, ועוד. תוספות: קוסקוס, פתיתים, אורז ועוד. ארוחת הבוקר החלבית, שגם אותה מכינה הטבחית במטבח של כל מעון כוללת לחם, גבינות, ירקות, דייסה, ומנת ביצה מתחלפת - חביתה, פשטידה, ביצה קשה וכדומה. בנושא האוכל זוהר מדגישה: "ילדים אלרגיים במעונות שלנו מקבלים מנות חלופיות בהתאם לתזונה המוקפדת הנדרשת מהם".

אם הבית מכינה אוכל טרי ומזין מדי יום, מרגלות הגלבוע. יח"צ,
אם הבית מכינה אוכל טרי ומזין מדי יום, מרגלות הגלבוע/יח"צ

'מרגלות הגלבוע' היא אמנם רשת מעונות, אבל כזו שההורים שהגיעו אליה מרגישים יחס חם ואישי שמוענק לילדיהם. הנה קטע מתוך אחד המכתבים, שבהנהלה שומרים בגאווה, שכתב זוג הורים לילד שהגיע למעונות הגלבוע כתינוק ועלה לגן עירייה: "נוכחנו לדעת במרוצת השנים כי בגן לא מקפידים רק על מצוינות, אלא פועלים עם לב רחב, רגש ותשומת לב ללא פשרות, וכל זאת לטובת הילדים. הצוות המופלא עם יכולות הענקה שלא מן המציאות עבור בננו ושאר העוללים בגן. כל אחת מאנשי הצוות אדם משכמו ומעלה, המעניקות לבננו כמויות בלתי נלאות של אהבה, חום, חיבוקים ויחס אישי מדהים. כולן מטפלות מסורות, ומשקיעות ממשקעי ליבן בבננו ובשאר הילדים בגן. בננו מגיע כל בוקר לגן באושר גדול לעוד יום מלא בפעילויות מעשירות, שירים, שמחה וחוויות חדשות ומהנות. כיום, בדיעבד, התינוק שנכנס לגן הפך לילד מפותח שכלית ומוטורית לשביעות רצוננו, עם ערכים, הרגלים וחוויות לתפארת. כהורים, נטוע בנו שקט נפשי על כך שבננו במקום בטוח ואוהב". "עיניכם הקוראות עדות. יהללונו 'זרים'. הם שיעידו. הם שיגידו", אומרים בהנהלה.

חושבים קודם כל על הילדים, מרגלות הגלבוע. יח"צ,
חושבים קודם כל על הילדים, מרגלות הגלבוע/יח"צ

נגר, הנרגשת מכל מכתב הערכה כזה, מסבירה: "אנחנו ארגון מצליח - צומח, מתפתח וגדל, אבל כזה שיש בו אבא ואמא. המנהלים של כל הרשת לא יושבים במגדל השן. הם מעורים בפרטי הפרטים של כל אחד מהמעונות ומעורבים בנעשה בשטח, מכירים היטב את כל הצוותים וההורים וקשובים לכל בעיה, שזוכה למענה מהיר ונפתרת בלי סחבת, ביורוקרטיה ואישורים. בעלי הרשת לא רואים בתפקידם עסק, אלא שליחות. הם חושבים בראש ובראשונה ובעיקר על הילדים ולא על הרווח הכספי שלהם, ורואים זאת בהתנהלות מחושבת ומושכלת ועם זאת נדיבה. חיסכון, ככל שהוא נדרש והכרחי, לעולם לא ייעשה על חשבון מילוי צרכיהם הבסיסיים של הילדים".

יש סיוע למשפחות עם קשיים כלכליים?

"כאשר הורים מגיעים אלינו להרשמה אנחנו מכוונים את מי שצריך לאן לפנות ומה לעשות כדי לזכות בסיוע והנחות, ובנוסף מציעים תנאי תשלום גמישים. לא פעם ההנהלה עוזרת מאחורי הקלעים למשפחות שנקלעו לבעיה. ככה זה במשפחה".

אתר מרגלות הגלבוע

מרגלות הגלבוע בפייסבוק

אינסטגרם מרגלות הגלבוע

לפרטים נוספים, טלפון: 050-3777673.

בשיתוף מרגלות הגלבוע
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully