וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש פתרון לשיפור הקשב - והוא נמצא אצלכם בסלון

בשיתוף מוח מצויין

עודכן לאחרונה: 24.5.2021 / 15:48

מיזם ישראלי מציע פתרון טכנולוגי חדשני לשיפור הקשב. מה אתם מוכנים לעשות כדי שהילד שלכם יוכל להתרכז בשיעורים, להצליח לקרוא ספרים, או אפילו לצפות בפרק של סדרה מבלי להפסיק באמצע?

הפרעת קשב. shutterstock,
הפרעת קשב. אילוסטרציה/shutterstock

במהלך עשרים השנים האחרונות, עשרות מיליוני ילדים ברחבי העולם מאובחנים כסובלים מהפרעות קשב והיפראקטיביות שונות, מה שמעיב על הביצועים בלימודים ואף עלול להשפיע על חייהם כמבוגרים. בעוד שמדובר באחת מהתופעות הנפוצות ביותר, נדמה לפעמים כי עומדות בפני ההורים רק שתי אפשרויות: בחירה בתרופות כמו ריטלין וקונצרטה, ומנגד שיטות הנגזרות מענפי הרפואה הלא קונבנציונאלית ולא בהכרח מגובות במדע. כתוצאה מכך הורים רבים משוועים לפתרון ביניים ומיזם כחול לבן נענה לבקשה ומציע פתרון טכנולוגי מתקדם אשר הצליח לסייע לילדים רבים להצליח לשפר את יכולת הקשב שלהם. השיטה מוכחת מחקרית כבר משנות ה-70.

ניתוח ואימון גלי המוח ע"י משחקים אינטראקטיביים - בזמן אמת

הכירו את חברת מוח מצוין (Excellent Brain) אשר הוקמה בשנת 2015 על ידי היזם עופר לידסקי. מוצר הדגל של החברה הוא פלטפורמה לאימון מוחי בשיטת הנוירופידבק (Neurofeedback) שיטה לאימון מוחי בעלת ביסוס מחקרי נרחב, המוצעת כערכה ביתית המותאמת לילדים ולמבוגרים כאחד ומיועדת לשפר את יכולות הקשב באמצעות משחקים אינטראקטיביים הנשלטים על ידי הפעילות המוחית הנמדדת באמצעות חיישני EEG מתקדמים המצליחים לנתח את גלי המוח ולהמיר אותם לפעילות על המסך בדמות משחקים שונים המאפשרים לצפות ברמת הריכוז בזמן אמת.

חווית אימון יוצאת דופן על ידי משחקי מחשב

"אם התפיסות המסורתיות לגבי בעיות קשב והיפראקטיביות (ADHD) התבססו בעיקר על ניסיונות להתבסס על חומרים חיצוניים, טיפולים פסיכולוגיים ואף ניסיון להתמודד עם הבעיה בעקשנות בתואנה שמדובר בלא פחות מעצלנות, הרי שאנחנו מתמודדים עם בעיית השורש באופן ישיר ומאמינים ביכולות וברצון של הילד", מרחיב לידסקי. "בסופו של יום, כולנו הגבנו יותר טוב למשחקים, ומחקרים מוכיחים שוב ושוב כי הדרך הכי טובה ללמוד היא באמצעות חוויית המשחק, מה שנכון גם הרבה אחרי שעברנו את גיל ההתבגרות.

"בהתחשב במסקנות אלו, פיתחנו מוצר אשר קודם כל מוצג לו בתור משהו כיפי שניתן לבצע בסביבה הביתית בשעות הפנאי. השקענו רבות בעיצוב ובנוחות כדי להתאים לצרכים של הילדים שלעיתים לא מסוגלים לשבת באותו המקום יותר מדקות ספורות, ויצרנו משימות מגוונות הדורשות רק ריכוז ותפעול באמצעות המחשבה. הורים, מדריכים ומטפלים רבים מדווחים שגם הילדים שמוכנים לשחק רק במשחקים פופולאריים כמו פורטנייט ומיינקראפט או לגלוש ב-TIKTOK מצליחים להישאר מרותקים למסך שלנו, וזאת בזכות ההבנה שהדרך הכי טובה לייצר שינוי טוב לאורך זמן היא באמצעות פידבקים חיוביים - הילדים חווים הצלחה וצבירת נקודות בכל פעם שהם מצליחים להישאר מרוכזים, מה שמוביל אותם לרצות ולשפר את היכולות שלהם בכוחות עצמם - מה שמוביל לשינוי מהותי ואיכותי, אותו אנחנו רואים בקרב אלפי ילדים מכל המגזרים והמקומות בארץ ובעולם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הפרעת קשב. shutterstock,
הפרעת קשב. אילוסטרציה/shutterstock

עשרות הורים מדווחים על שינוי מדהים!

"פניתי למוח מצוין אחרי שראיתי את התסכול של בתי בכיתה ואת הקשיים שהיו לה להתרכז ולעקוב אחרי החומר" מספרת סופי יונס "אני חייבת להגיד שלאחר מספר אימונים כבר הרגשנו את השינוי בהתנהגות שלה. היא ניסתה להתמודד לבד עם שיעורי הבית, וציינה שבכיתה היה לה הרבה יותר פשוט להתרכז, דבר שמאוד שימח אותנו. הפידבק של השינוי בא ממקור נוסף - המורה הפרטית שלה הרגישה שהיא מבינה הרבה יותר טוב את החומר, ושזמן הריכוז שלה השתפר. אני ממליצה בחום על הנוירופידבק, על השיטה ועל השירות המעולה שלהם. תודה!"

תוכנית מיוחדת לבתי הספר באישור משרד החינוך

ההצלחה פרשה כנפיים, וכיום ניתן למצוא את השם "מוח מצוין" גם במשרד החינוך. "אנו מוכרים כתוכנית פעילה במאגר הממוחשב של משרד החינוך, ונמצאת בשימוש כבר בעשרה בתי ספר וצפויה לגדול משמעותית במהלך השנים הקרובות." משתף לידסקי "בנוסף, אנחנו מפעילים ביחד עם היחידה לפיתוח מקצועי בבר אילן תוכנית הכשרה למאמנים בשם - קורס מאמני מוח מצוין בשיטת הנוירופידבק - המתבססת על השיטה שפיתחנו, ובמהלך ארבעת השנים האחרונות הכשרנו מעל ל-200 מאמנים מוסמכים המשתמשים בטכנולוגיה - ניתן לראות את הרשימה המלאה באתר שלנו ולהיוועץ עימם בנוגע לתוכנית אפקטיבית לאימון הקשב.

שיפור משמעותי באיכות החיים עם אימון קשב מותאם גם למבוגרים

מה העתיד צופן? לפי לידסקי, לא מעט חדשות טובות. "אנו רואים בטכנולוגיה שלנו מתן מענה מקיף לא רק לילדים אלא גם להורים, למבוגרים אחרים ואפילו לסבים ולסבתות, אשר יוכלו גם הם לשפר את הריכוז שלהם במשימות היומיומיות, על אחת כמה וכמה באוטוסטרדת המידע שמצליחה לפגום ביכולות המיקוד שלנו בקריירה, בלימודים ואפילו בשעות ההווי שלנו. אחת הסיבות שבחרנו להנגיש את שיטת הנוירופידבק לאימון מוחי הינה התיקוף המדעי הנרחב העומד מאחורי השיטה וההשפעה ארוכת הטווח המאפשרת שיפור אמיתי בחיים של אנשים"

בשיתוף מוח מצויין
  • עוד באותו נושא:
  • ADHD
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully