וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדריך המלא איך לבחור טרקטורון חשמלי לילדים

בשיתוף No Risk

עודכן לאחרונה: 24.5.2021 / 15:30

ילדים רבים ישמחו שייקנו להם טרקטורון חשמלי, ולכן חשוב להכיר נתונים ודגשים רבים על מנת לבחור את הכלי שמתאים הן מבחינה חוקית ותקנית, והן מבחינת היכולת להסב הנאה לילד או ילדה

טרקטורון חשמלי. No Risk,
טרקטורון חשמלי/No Risk

איך לזהות את היכולות האמיתיות של הטרקטורון

עוצמת הכלי תלויה בעיקר בהספק שלו. היום נמכרים בישראל טרקטורונים חשמליים בהספקים שנעים בין 12V-60V ואף יותר (ההספק נמדד ביחידות של וולט ומסומן באות האנגלית V). מעבר להספק, גם למצבר ולנתונים נוספים יש השפעה על העוצמה האמיתית של הטרקטורון.

זמן השימוש

משך הזמן שאפשר לנסוע על טרקטורון חשמלי הוא דבר שחשוב להורים שמעוניינים להעסיק את הילד או הילדה לפרק זמן סביר. ככל שהספק ואמפר הסוללה של הטרקטורון גדול יותר, כך הוא ייסע לזמן רב יותר. לרוב אנו מדברים על זמן נסיעה של בין 30-75 דקות, ומאחר והילדים לא נוסעים בד"כ באופן רצוף, הרי שהספק מנוע חזק ייתן לנהגים הקטנטנים זמן לא מבוטל של הנאה מחוץ לבית.

טווח הנסיעה

לעתים רוצים לתת לילדים לנהוג כשההורים מעוניינים ללכת לבקר את הסבא והסבתא שגרים לא רחוק או כשההורים פשוט מבקשים לעשות טיול משפחתי לפארק כלשהו וכד'. נתונים גבוהים של הספק המנוע, תכולת המצבר (כמה שיותר אמפר לשעה), וגם משקל סביר של הכלי (נראה בהמשך כיצד כלי כבד גם דורש יותר אנרגיה), יציגו אפשרות אמיתית למרחק מכובד ולבלות עם הילדים במשך זמן רב מחוץ לבית.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

ביצועים

הספק המנוע החשמלי מציג גם את רמת הביצועים שניתן למצות מהטרקטורון. מנוע בהספק נמוך יאפשר נהיגה בעיקר על משטחים ישרים וסלולים, ואילו מנוע חזק יותר מאפשר נהיגה על משטחי דשא ואף על חול. כשמדובר על הספקים גבוהים (כמו למשל 24 וולט ומעלה), גם שטח שאינו סלול יכול להיות עביר לטרקטורון חזק. בנוסף, אם דגם הטרקטורון מצויד בצמיגי גומי עם בסיס גלגלים רחב, הנהגים הצעירים יוכלו ליהנות ממנו עוד יותר כשהם בתנאי שטח.

טרקטורון חשמלי. No Risk,
טרקטורון חשמלי/No Risk

בדיקת משקל וגודל הכלי

חשוב להתייחס למשקל ולגודל של הטרקטורון לפני שבוחרים דגם מסוים. אם ציינו קודם לכן שבאופן טבעי מנוע בהספק גבוה יותר מספק ביצועים, הרי שהוא גם מוסיף משקל לכלי, ולעתים אף מגדיל את גודלו בגלל המקום שהוא דורש. כך שאל מול ביצועים ויציבות גבוהים יותר, ישנם עוד שיקולים.

בפועל, מדובר על טרקטורון שיכול להיות חזק ומהנה, אך הוא גם כבד כשרוצים להרימו בשביל להעבירו ממקום למקום או לאחסנו במקום מסוים. לגבי אחסון, יש להתייחס עוד יותר לגודל הכלי כדי לראות האם הוא נכנס למקום שבו ניתן לשמור עליו עד לרגע שבו משתמשים בו שוב.

אם כן, בין אם מדובר על מצב שבו לילד אין כל כך חשק לנהוג, וההורים נאלצים לסחוב או לדחוף במשך זמן מה את הטרקטורון, ובין אם מדובר על אחסון במדף גבוה למשל או פתח של דלת לחדר שבו מאחסנים את הטרקטורון, למשקל ולגודל יש להתייחס בכובד ראש.

זמן טעינת המצבר

מה שיש לדעת לגבי המצבר, זה שמעבר לתכולה שלו (שמעידה על כוחו), הוא מספיק למספר מסוים של טעינות. מדובר על כמות לא מבוטלת של טעינות, לרוב עד 700, אך לאחר שימוש רב בו הוא מאפשר נסיעה לטווחים קצרים יותר מאשר בתחילת דרכו. בנוסף, לגבי זמן הטעינה, הרי שיש לבדוק זאת בנתוני המפרט הטכני של הטרקטורון, כך שאם מדובר על ילדים שעתידים לנהוג בתדירות גבוהה על הטרקטורון, יש צורך במצבר שנטען במהירות סבירה ולא באטיות רבה.

על בטיחות ותקנים

נושא הבטיחות נמצא בראש מעייניהם של ההורים כדי שיוכלו להעניק לילדים כלי מהנה ביותר, אך כמובן גם כזה שאינו מסכן אותם. לכן חשוב להבין את הדברים הבאים:

• לטרקטורון חייב להיות אישור של מכון התקנים (התקן מתייחס גם למהירות מרבית).
• חשוב להתאים את מהירות הכלי לקצב ההליכה של מי שמלווה את הילד או הילדה.
• לא לשכוח לרגע שצריך להשגיח על הנהגים הקטנטנים כל הזמן.
• על הילדים לנסוע חגורים, מצוידים במגני ברכיים, וכמובן גם כשהם חובשים קסדה לראשם.
• יש לצייד את הטרקטורון במחזירי אור, בדגלוני אזהרה וגם בפנסי תאורה, כמובן.

בנוסף, בדיקת המפרט הטכני של טרקטורונים חשמליים לילדים של חברות מובילות ושל משווקים רציניים, תאפשר זיהוי של אלמנטים בעלי חשיבות רבה בכל הקשור להיבטי הבטיחות כגון אלה:

• חוסם מהירות.
• שלדה מוגבהת עם שדרוגי חיזוקים.
• בולם זעזועים אחורי.
• קשת התהפכות.
• פגוש הגנה קדמי.

זיהוי נוחות השימוש עבור ילדים

ילדים שינהגו על טרקטורונים חשמליים הם בגיל ומשקל שונה, ולכן יש לרכוש את הכלי המתאים ביותר לכל ילד. ציון הגיל והמשקל במפרט הטכני שבו צריכים להיות הילד או הילדה מאפשר קנייה בטוחה ונוחה לכל הורה. בנוסף, שימת דגש גם על דברים אחרים תביא לנהיגה שהילדים ייהנו ממנה ללא קושי ומאמץ.

כך למשל, היום יש טרקטורונים שמגיעים עם ידיות ברקס המותאמות לגודל כף ידם של ילדים, עם כסא מתכוונן ורחב, עם מדרך נוח לרגליים, עם שתי מהירויות, עם בלימה והאצה עם אותה דוושה, עם שינוי כיוון הנסיעה ע"י לחיצת כפתור פשוטה ועוד. בנוסף, עבור ההורים, טרקטורון נוח יהיה כזה שגם אינו דורש טיפול מיוחד, אם בכלל, בכל משך חייו של הכלי.

עוד יתרונות שכדאי להכיר

השוק הישראלי מציג היום מספר רב של דגמי טרקטורונים חשמליים, כך, שסבלנות רבה מאפשרת מציאת דגמים שמציעים גם נתונים ייחודיים ומעניינים יותר לעתים. בדיקה יסודית של דגמים שונים תביא למציאת טרקטורון חשמלי לילדים שנראה כמו הדגם האמיתי הגדול שמתאים למבוגרים, או לאיתור דגם שמלווה את הנהגים הצעירים עם צלילים מקוריים, ואף מצויד בנגן MP3 ורדיו FM.

מה לגבי תחזוקה ואחריות

למרות שציינו קודם לכן שהורים רבים ישמחו למצוא דגם שאינו מצריך טיפול רציני, אם בכלל, הרי שטרקטורונים עדיין דורשים תחזוקה ברמה מסוימת. כך, מעבר להרכבה ראשונית של הכלי כשהוא נשלח לבית הלקוח (בין אם מדובר על התקנה עצמית ובין אם ע"י איש מקצוע), יש לבדוק האם המשווק מציע מוצר שיש לו חלקי חילוף זמינים במקרה של צורך בשירות בעתיד.

רכישה ממשווק שמכיר את צרכי הילדים וההורים ומציע דגמים באיכות גבוהה ממותג רציני, מאפשרת הן להורים והן לילדים לא רק ליהנות מחוויה נעימה למשך זמן רב, אלא גם מכיסוי מספק של האחריות. כך יהיה ניתן לתקן את הכלי במהירות במידת הצורך, וכך ניתן יהיה לדעת במדויק לכמה זמן האחריות, כשלעתים חלק מחלקי הכלי מכוסים באחריות לתקופות זמן שונות.

בשיתוף No Risk
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully