וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיצד להתאים מאוורר תקרה לעיצוב החדר

בשיתוף סטאר

עודכן לאחרונה: 24.5.2021 / 16:51

כך תתאימו את מאוורר התקרה לסגנון העיצוב בחלל. 5 דברים שחובה לקחת בחשבון

מאוורר התקרה ממוקם בלב חלל המגורים ובחללים נוספים בבית. הבחירה בו תשפיע על מרקם האקלים שתבקשו ליצור בחלל ועל הסגנון העיצובי שמאפיין את חללי הבית שלכם. בכתבה שלפניכם רכזנו את הטיפים האפקטיביים ביותר להתאמת מאוורר תקרה לסגנון העיצובי. מה חשוב? הכל! הגוון, הצורה, המרקם, התייחסות לתאורה ועוד. בחירה נכונה תאפשר לכם התאמה מדויקת ויכולת ליצור אווירה נעימה. הנה כל מה שחובה לדעת:

1. הגדירו את סגנון החלל

לכל סגנון עיצוב מאוורר תקרה שמתאים לו. בטח למדתם כבר מזמן שאלוהים נמצא בפרטים הקטנים - רכשתם ספה, בחרתם מטבח, דייקתם בבחירת הגוון לקיר? חשוב להתאים לכל אלו גם מאוורר תקרה תואם. כך תצרו הרמוניה. קיבצו עבורכם את המאפיינים לכל סגנון כדי שתוכלו לדייק גם את הסגנון בחלל הפרטי שלכם -

מינימליסטי - קווים ישרים, מוצרים בעלי מראה דק. מראה חף מקישוטיות, בורח מעומס ומקדם אג'נדה של LESS IS MORE.

גוונים שולטים: לבן, שחור, כסוף.

חומרים מרכזיים: מתכת, בטון עץ בגימור יפני חלק למגע ולמראה.

מאווררי תקרה. יח"צ,
מאווררי תקרה/יח"צ

אורבני/ תעשייתי - מראה מתריס, קוצני, על גבול החצוף. האורבני והתעשייתי מאופיינים בגימורים גסים, לא מעובדים, שמדגישים מבנה לא גמור. מראה בטון חשוף ועליו צנרת בגווני אדום או שחור בגימור מט.

גוונים שולטים: שחור בגימור מט, אפור בגימור חשוף ושרוט, חלודה בגוון חום עמוק, נקודות צבע בגווני בסיס: אדום, צהוב, ירוק, כחול.
חומרים מרכזיים: בטון ומתכת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
מאווררי תקרה. יח"צ,
מאווררי תקרה/יח"צ

כפרי - הכפרי נחלק לשני סגנונות משנה: כפרי רומנטי נוטה יותר לכיוון פורבנס וכפרי גס יותר ששואב השראה מטוסקנה. עץ בעיבוד גס, אריחי חרסינה מעוטרים בעדינות, ווי תליה מברזל חלוד, שידות עץ מאסיביות, יהיו חלק מהפריטים שישתלבו עם הסגנון.

גוונים שולטים: חום, גוון עץ טבעי, לבן, נגיעות כחול.
חומרים מרכזיים: עץ בגרסתו הטבעית, ברזל בגימור גס ומחוספס, אריחי קרמיקה בעבודת יד.

מאווררי תקרה. יח"צ,
מאווררי תקרה/יח"צ

נורדי - מינימליזם חמים היא ההגדרה המדויקת לסגנון הנורדי (סקנדינבי). סגנון בעל מראה קליל, כמעט מרחף, אך עם זאת בעל חמימות ביתית ומחבקת. התאורה שתתאים לסגנון היא תאורה מעומעמת בגוון צהבהב שמדגיש עוד את החמימות הביתית.

גונים שולטים: לבן, שמנת, גווני פודרה ופסטל
חומרים מרכזיים: עץ במראה טבעי, טקסטיל בגוונים רכים ובהירים.

מאווררי תקרה. יח"צ,
מאווררי תקרה/יח"צ

בוהמייני - הסגנון הבוהמייני הוא סוג של פריי סטייל. פירושו של הבוהמי הוא איש רוח שמקיים אורח חיים מקורי. הבוהמייני הוא ההיפך מעדרי, פועל באופן שונה מהזרם המקובל. הסגנון שעושה שימוש בגוונים עזים שבאים לידי ביטוי בטקסטיל ארוג, נצרים קלועים ופריטי דקורציה שלוקטו במסעות בעולם, משיק לעולמות הארט, מאפשר לבעלי הבית ליצור עושר חושני ומקורי של גוונים.

גוונים שולטים: קשת גוונים עזה ובלתי מתנצלת.
חומרים מרכזיים: טקסטיל ארוג, נצרים ועור קלוע.

מאווררי תקרה. יח"צ,
מאווררי תקרה/יח"צ

2. התאימו את גוון מאוורר התקרה

בעניין הגוון יש לנו שני טיפים מאוד חשובים:

1. על אף שיש גוונים שיתאימו למספר סגנונות חשוב לעצור ולבצע בחירה מתוך שיקול שמתייחס לסגנון העיצוב בחלל הפרטי שלכם. גם בחירה טריוויאלית צריכה לצאת מתוך שיקולים נכונים ומתוך חשיבה מקדימה.

2. השאלה המרכזית שכדאי לשאול את עצמכם היא האם אתם מעוניינים שהמאוורר יבלוט על רקע התקרה או ייטמע בה. אם תרצו שהמאוורר התקרה שלכם ייטמע, בחרו בגוון דומה לגוון התקרה. אם תרצו שיבלוט, דאגו שהצבע שתבחרו יתכתב עם פריט אחר בחלל בעל אותו הגוון. לדוגמה - אם בחרתם מאוורר תקרה שחור, דאגו שעל המדף יוצב פסלון באותו גוון או שפרופילי האלומיניום של החלונות יהיו שחורים. כך תצרו שיח עיצובי ותייצרו נימוק עיצובי לגוון שבחרתם.

3. התאימו את הצורה של מאוורר התקרה

יתכן והצורה חשובה עוד יותר מהגוון, כשמדובר בהתאמה לסגנון.

מאוורר תקרה בן 2-3 כנפיים בקווים ישרים יתאים לסגנונות מינימליסטי, אורבני. אם תרצו להדגיש עוד יותר את הסגנון התעשייתי בחרו במאוורר תקרה שחושף אלמנטים מתכתיים כסופים, כמו דגם אינדוסטרי של מודרן פאן או סטאר 7 כסוף. אם אתם מאוהבי המראה העכשווי מאוורר תקרה מדגם פרופלור או ארטמיס יעשו לכם את העבודה ויכניסו אל החלל נימה אלגנטית ומעודכנת. כנפיים מעוגלות ורחבות כמו אלו בדגם הפמיניישן בלריה לדוגמה, ידגישו סגנון בוהמייני וכפרי ומאווררי תקרה בצורת שנדליר יתאימו לסגנון רומנטי או כפרי בנימה אירופאית.

מאווררי תקרה. יח"צ,
מאווררי תקרה/יח"צ

4. בחרו גימור וטקסטורה תואמי סגנון

בחירה בטקסטורה מדייקת את הסגנון העיצובי, אך יותר מכך היא יוצרת מראה רב שכבתי בעל עניין, ואף מסייעת ליצור איזונים. אם הווילונות שלכם עשירים מאוד, בעלי גוון עז, הדפסים או טקסטורה נוכחת, על מאוורר התקרה להיות בגימור חלק, רגוע, כזה שיצור את האיזון המתבקש. אם הווילונות לבנים, בעלי מידת שקיפות, מאוורר התקרה יכול להיות מאוורר בעל כנפיים רחבות, עם טקסטורה של קליעה למשל (כמו בטרופיקל סטאר). באופן הזה אל הווילונות המינוריים והסולידיים תכנס נקודה מעוצבת שתקפיץ את הווילון ותהיה בעצמה מקור למשיכת תשומת לב. קולקציית מאווררי התקרה בסטאר משלבת חלק ומחוספס, קלוע ומט ועוד הרבה נוספים.
כדי לדייק את הבחירה, כדאי להגיע לאולם התצוגה עם דוגמת בד הוילון, עם צילום פריטי הריהוט בחלל ועם דוגמת הריצוף. באופן הזה ניתן יהיה להתרשם מפלטת הטקסטורות שמאפיינת את החלל שלכם. כך התאמת מאוורר התקרה תהיה מדויקת ומותאמת יותר.

5. צרו אווירה באמצעות תאורת מאוורר התקרה

גוף תאורה שצמוד למאוורר התקרה מכניס מנות גדושות של אווירה לחלל. זאת תוספת קטנה יחסית למאוורר התקרה, אך משמעותית מאוד לאווירה שניתן ליצור באמצעותה. הדור החדש של מאווררי התקרה מגיע עם שלט רחוק שמכיל בתוכו פונקציית דימר שמאפשרת לשלוט על עוצמת האור, בדיוק כמו בגופי התאורה האחרים בבית. כך, בשעת ערב, כשהבלוטוס' מנגן מוזיקה מרגיעה של סוף יום וכוס היין ביד, תוכלו בהתאמה לאוורר את החלל בעדינות ולעמעם את האור. חלום ליל קיץ שהופך למציאות נעימה. מאווררים עם פונקצייה כזו הם הסטאר איקס והסטאר 7.

מאווררי תקרה. יח"צ,
מאווררי תקרה/יח"צ

הטיפים שליקטנו עבורכם יסייעו לכם להתאים את מאוורר התקרה לחלל. כדי לדייק את הבחירה חשוב מאוד לא להתפתות לעשות את הטעות הנפוצה ביותר- בחירה שיפה בעינכם באותו הרגע אך, שאינה קשורה לסגנון העיצובי. קיימת נטייה להכנס לאולם תצוגה ולראות הרבה דגמים של מאווררי תקרה מעוצבים שימצאו חן בעיניכם ובנקודה הזאת, אתם חייבים לעצור, ולהיצמד למאפייני הסגנון של הבית שלכם. אם תצליחו לעשות את זה, הבחירה של מאוורר התקרה תהיה המדויקת ביותר עבורכם.

לסיכום, כשאתם מבקשים להתאים את מאוורר התקרה לסגנון העיצובי, הדבר החשוב ביותר הוא להגדיר את הסגנון של חללי הבית שלכם עוד בטרם הבחירה במאוורר עצמו. זכרו שלצד הבחירה בגוון, לטקסטורה ולצורה, חשיבות רבה ביצירת העניין והדיוק בבחירה.

בשיתוף סטאר
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully