וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרנדים לוהטים בעולם עיצוב הדלתות: מה יכול להתאים לכם - ומה פחות?

בשיתוף הרמטיקס

עודכן לאחרונה: 25.5.2021 / 10:55

איך יוצרים חזית מרשימה שתפיל את הלסת לכל מי שבא לבקר? סקירת טרנדים עדכניים בתחום הדלתות המעוצבות. וגם: איך תדעו האם הם מתאימים לצרכים שלכם?

טרנדים דלתות. shutterstock,
טרנדים דלתות/shutterstock

מי מאיתנו אוהב להיות שקוף? להרגיש שמתעלמים ממנו? אף אחד. בואו נודה בזה, רובנו אוהבים למשוך תשומת לב. להיות במרכז העניינים. לסחוט מחמאות ולסובב ראשים. בשביל זה אנחנו מוכנים להשקיע בבגדים שאנחנו לובשים, בשעון שאנחנו עונדים ובנעליים שאנחנו נועלים - ובדיוק מאותה הסיבה אנחנו משקיעים בעיצוב החלל הביתי או המשרדי.

אבל מה שווה ההשקעה בעיצוב החלל, אם ההגעה של המבקרים למפתן הדלת שלכם מתחילה בפיהוק? למה לא ליצור עניין וציפייה באמצעות חזית עיצובית מסקרנת ומרשימה? את השאלה הזאת בדיוק שואלים את עצמם יותר ויותר ישראלים, שמתפרצים לדלת פתוחה, לעולם שלם של מגמות עיצוביות שצוברות תאוצה.

בשנים האחרונות צצים יותר ויותר טרנדים עיצוביים, שפותחים בפניכם אפשרויות חדשות לעיצוב הדלת והמרחב הדירתי (או המשרדי). באיזה מקרים הטרנד העיצובי יכול להתאים לכם - ובאיזה מקרים אסור לכם "להיכנע" לו פשוט כי הוא לא יתאים לצרכים שלכם?

דלתות קו אפס: פחות זה היותר החדש

בעקבות העלייה בפופולריות של סגנונות עיצוביים כמו הסגנון המודרני המאופיין במינימליזם ובקווים נקיים, עולה בשנים האחרונות הביקוש לדלתות שיוכלו ליישר קו. דלתות קו אפס. המטרה של דלת קו אפס היא להתמזג בחלל: הדלת נראית כאילו היא נפערת מתוך הקיר וממשיכה אותו. זה הכי קרוב לדלתות הסתרים שנחשפות משום מקום בסרטים הוליוודים. איך מתרחש הקסם הזה? אומרים שקוסם לא מגלה את הקסמים שלו, אבל הפעם נחרוג מהמנהג ונחשוף את הטריק: מדובר בדלת המיושרת לקיר המפתח, ללא משקוף או צירים הגלויים לעין.

כאשר העיצוב של הדלת זהה לעיצוב של הקיר שעליו היא מותקנת, הסממנים המרכזיים שמלמדים על עצם קיומה הם אביזרי הפרזול, כמו הידית והמנעול.

כך זה נראה:

דלתות קו אפס שמתמזגות עם הקיר. אברהם אמגר,
דלתות קו אפס שמתמזגות עם הקיר/אברהם אמגר

אגב, זה שאתם בוחרים בדלת קו 0, לא אומר שאתם חייבים להעלים אותה לגמרי. אפשר למשל לבחור בדלת קו אפס שחורה שמצד אחד תמשיך את המראה הנקי של החלל, אך מצד שני תייצר נוכחות על רקע הקיר הלבן:

דלת קו 0 בצבע שונה מהצבע של הקיר. לירון מולדובן,
דלת קו 0 בצבע שונה מהצבע של הקיר/לירון מולדובן

האם דלת קו אפס יכולה להתאים לכם? בהנחה שאתם רוצים ליצור אפקט עיצובי מינימליסטי אך מרשים, דלת קו אפס יכולה להוות פתרון. באיזה מקרים הסגנון העיצובי הזה פחות מתאים? כאשר שטח הפנים של החזית הוא קטן, מכיוון שבמקרה כזה אפקט ההתמזגות של הדלת יהיה הרבה פחות מורגש. גם מבחינה סגנונית, דלת קו אפס לא תמיד תשרת את המטרה: כך למשל בבית בסגנון כפרי או פרובאנס, דלת בעלת משקוף המעוטר בסלסולים ומסגרות, עשויה דווקא להתאים יותר.

עדיין מחפשים דלת בעלת עיצוב מינימליסטי, שתתאים למבנה החזית ולסגנון העיצובי הקיים? אולי הסגנון העיצובי הבא יספק מענה.

הלבשת משקוף צרה: מיוחדת ונדירה בנוף

אחת הדרכים ליהנות מעיצוב מינימליסטי של הדלת (גם ללא עיצוב קו אפס), הוא באמצעות משקוף מינימליסטי: מדובר בהלבשת משקוף צרה במיוחד. צמצום נוכחות המשקוף מתאפשרת בין היתר באמצעות הוספת חיפוי בעיצוב זהה לזה של הקיר, חיפוי שפוגש משקוף פח צר ומינימליסטי:

מימין: משקוף צר ברוחב 16 מ"מ  בלבד. משמאל: הלבשה סטנדרטית. לירון מולדובן,
מימין: משקוף צר ברוחב 16 מ"מ בלבד. משמאל: הלבשה סטנדרטית/לירון מולדובן

האם הלבשה צרה יכולה להתאים לכם? אם אתם מחפשים דלת בעל אופי מינימליסטי שנחשבת למיוחדת ונדירה יחסית בנוסף הדלתות, ייתכן שהלבשה צרה היא הפתרון עבורכם. מצד שני, מדובר בפתרון מורכב יותר שמצריך מעורבות גם של חברת הדלתות - וגם של הקבלן, שצריך ליצור מסביב לדלת חיפוי התואם את עיצוב חזיתות הכניסה.

דלת עם קבוע צד: פתרון יציב למפתח רחב

במקרים שבהם מפתח הדלת רחב במיוחד ומגיע ל- 1.6-2 מטר, ישנה נטייה להתקין דלתות דו-כנף: דלת המורכבת משתי כנפיים, שכל אחת יכולה להיפתח באופן עצמאי. אך דלתות דו-כנפיות מציבות אתגר, בדמות טריקה לא יציבה (הדלתות "רוקדות" בעת הטריקה). ברמה בעיצובית, בין שתי הכנפיים ישנו פס מחבר שבולט החוצה ונראה פחות יפה לעין. חוסר היציבות של שתי הדלתות והפשרה העיצובית, לא תמיד שווים את המפתח הרחב. אחרי הכל, לא בכל יום עורכים נשף שמצריך כניסה רחבה...

כדי לתת פתרון לאתגרים אלו גם בדלתות בעלות מפתח רחב, גוברת לאחרונה הפופולריות של דלתות עם קבוע צד: הכוונה היא לדלת בעלת יחידה צידית קבועה. יחידה זו יכולה להיות סטאטית או דינאמית (כלומר להיפתח גם כן), אך בדלת בעלת קבוע צד היחידה היא סטאטית. מכיוון שיחידה זו לא נפתחת, הדלת נסגרת בצורה יציבה יותר. ברמה העיצובית, היעדר הפס המחבר מסייע ליצירת מראה אסתטי יותר.

ימין: דלת דו-כנף גנרית. שמאל: דלת הרמטיקס עם קבוע צד. ימין: דניאל אבגר. שמאל: אברהם אמגר,
ימין: דלת דו-כנף גנרית. שמאל: דלת הרמטיקס עם קבוע צד/ימין: דניאל אבגר. שמאל: אברהם אמגר

האם דלת עם קבוע צד יכולה להתאים לכם? אם מפתח הדלת רחב במיוחד והחסרונות של דלת דו-כנפית מהותיים עבורכם, התקנת דלת עם קבוע צד יכולה לספק פתרון.

אל תסתכלו רק על הדלת - אלא גם על מה שבתוכה

הטרנדים העיצוביים שסקרנו יכולים לבוא לידי ביטוי גם באמצעות דלתות כניסה מעוצבות וגם באמצעות דלתות פנים מיוחדות. אך מעבר לנראות המרשימה של כל אחד מהסוגים, חשוב לוודא שאתם לא שוכחים לבדוק עד כמה הדלת עונה על הצרכים פונקציונאליים שלכם: עד כמה הדלת מבודדת רעשים (בהנחה שאתם מחפשים דלת פנים אקוסטית)? האם הדלת מצוידת במנגנון בטיחות שמגן על האצבעות מפני טריקה? האם היא כוללת מנגנוני הגנה דוגמת שילדה ומשקוף נגד פריצה?

מציאת השילוב הנכון בין יופי לאופי, תאפשר לכם גם לייצר חזית מעוררת התפעלות - וגם ליהנות מדלת המספקת הגנה מרבית. כדי ליהנות מהשילוב המושלם, לפני הכל תהיו קשובים לצרכים שלכם, ואל תיסחפו אחרי טרנדים שלא בהכרח ישרתו אתכם.

בשיתוף הרמטיקס
  • עוד באותו נושא:
  • דלתות
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully