וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהפכה בתחום לימוד השפה האנגלית - בגנים, בתי ספר יסודיים ואצלכם בבית!

בשיתוף Train The Brain

עודכן לאחרונה: 2.6.2021 / 15:14

שיטץ Train the Brain מלמדת ילדים את השפה האנגלית המדוברת דרך משחקים, שירים ותנועה. מדובר בשיטה מוחשית המפתחת תפיסה שמיעתית של השפה ומודעות פונולוגית, מלמדת שימוש באוצר מילים רחב דרך מבני משפט תקינים ומאפשרת לילדים לנהל שיח יחיד, דו-שיח ורב-שיח כשפת אם

מי המציאה את השיטה וכיצד היא פועלת

מורה לאנגלית שחיה את השפה ועולם הילדים כבר כמעט 50 שנה. יהודית אדר שהקדישה את חייה בתחום הוראת השפה האנגלית בחינוך הפורמלי והבלתי פורמלי כמעט 50 שנה, מ-1974, היא המייסדת והמפתחת של השיטה Train The Brain - שיטה חלוצה, ייחודית ויישומית ללימוד אנגלית מדוברת בגיל הרך.

יהודית אדר, מייסדת השיטה. Train The Brain,
יהודית אדר, מייסדת השיטה/Train The Brain

"מתוך ניסיוני הרב בהוראת השפה האנגלית ובהסתמך על מחקרים רבים בתחום, שמתי לב לבעייתיות בהוראת השפה האנגלית בישראל", מסבירה יהודית. "גם היום, כמו בשנים עברו מתחילים ללמד את הילדים את השפה האנגלית בגיל מאוחר מדי תוך חשיפתם לכל ארבעת מיומנויות השפה בו זמנית. אך למעשה לימוד של כל שפה כולל השפה האנגלית חייבים להתחיל בהאזנה ודיבור טרום קריאה וכתיבה".

מתוך תובנות אלו צמח החזון.

"החזון שלי, הוא לתת הזדמנות שווה לכל הילדים בגיל הצעיר להיחשף לשפה האנגלית המדוברת, על פי דרישות התקופה בה אנו חיים. חשיפה זו תסייע בידם לרכוש מאוחר יותר בנקל את השפה האנגלית ותוביל אותם למימוש אישי, תרחיב את השכלתם ותכין אותם לעתיד כלכלי וחברתי טוב יותר. הייחודיות של השיטה שלי היא שהכנתי אותה בישראל, עבור ילדי ישראל. בהילקח בחשבון את העובדה שהשורשים של השפה שלנו הם שמיים ולא לטיניים, האתגר היה שכל מה שנלמד יהיה מוחשי ולא מופשט. בכך ניתן מענה לצורך של הטמעת הנלמד ובהמשך יישום הנלמד מילולית ופיזית ברמה של שפת אם".

מהפכה בגנים וכיתות יסוד

"פיתחתי ענף חדש בתחום החינוך", מספר יהודית בגאווה. "הובלתי מהפכה ואפשרתי לעשות שינוי בתפיסה. ייסדתי את Train the Brain - תכנית תלת שנתית לרכישת השפה האנגלית המדוברת הכוללת שלושה שלבים - מתחילים, מתקדמים ומיומנים - ונמצאת במאגר של משרד החינוך כ'תוכנית חינוכית חיצונית בסטטוס של תכנית פעילה עם ציון הערכה 93 . מספר התוכנית במאגר 2576."

על פי התוכנית של יהודית לומדים בגנים וכיתות א-ב בפריסה ארצית. ביניהם ניתן למנות את היישוב שוהם, בו לפני שנתיים התחילו ליישם את התוכנית בכל 12 גני החובה. הם סיימו את השלב הראשון בהצלחה וממש לפני הכניסה לשלב השני, החלה קורונה והתוכנית נעצרה. גם ביוקנעם, לימדו בכל 15 כיתות א' בעיר, עם המון הערכה והוקרה על התוכנית הייחודית.

השיטה היא שיטה יישומית ובכך מנגישה לגננות ומורות בכיתות א' ב' את כל הכלים הנדרשים כדי ליישם הליך למידה. מארזי הלימוד כוללים תמונות המחשה, ספרי הדרכה עם מערכי שיעור מובנים, משחקים דידקטיים מוכנים ודיסקים עם שירים תואמי תוכן. ההוכחות בשטח והמחמאות הרבות מעידות על הצלחה אדירה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
מארזים למורות כיתות יסוד ולגננות. Train The Brain,
מארזים למורות כיתות יסוד ולגננות/Train The Brain

לא רק המורים והגננות - גם הורים יכולים ללמד את השפה האנגלית המדוברת בבית

"כשפתחתי קבוצה בפייסבוק נדהמתי לגלות שהורים רבים מחפשים מענה לצורך על פי צו השעה - להתחיל ללמד את ה'אוצר' האישי שלהם אנגלית מדוברת - להתחיל בגיל הנכון ולעשות זאת בדרך הנכונה. התחלתי לקבל פניות רבות מהורים שאמרו 'רגע, אבל הילד שלי כבר אומר מילים, הוא קולט בצורה מדהימה, הוא סקרן וצמא לידע. אצלינו לא מלמדים אנגלית, אני רוצה שגם הילד שלי יחווה הצלחה כשיתחיל ללמוד בבית הספר, שידבר מתוך ביטחון עצמי ושידע לדבר כמו דוברי אנגלית מלידה. אני רוצה להתחיל להשקיע בילד שלי בעצמי - כאן ועכשיו - בבית'. וכך - נגזרת מהתוכנית של גנים ובתי ספר - פיתחתי ערכות משחק להורים. וכאן בסביבות גיל שנתיים, כשנפתח חלון ההזדמנויות עבור המוח של הילד ללמידה תקינה של שפות והשפה האנגלית בפרט, ההורים עושים מלאכת קודש עבור ילדיהם מתוך מחויבות אישית ובהצלחה רבה.

"הייחודיות של הערכות היא שהן לא סתם אוסף של משחקים שונים בנושאים שונים, אלא כמו המארזים לגננות ומורות - הן למעשה תוכנית למידה פדגוגית המאפשרת למידה חווייתית בה מתקיים הליך הטמעה באמצעות חזרתיות, התנסות, רצף והמשכיות. ללא ספק - הביטחון העצמי והמסוגלות האישית שהילדים מפתחים עכשיו ילוו אותם להצלחה בלימודי המשך ומשם והלאה" מספרת יהודית בשמחה.

כדי ללמד את הילדים אנגלית מדוברת דרך חוויה - באמצעות משחקים, תנועה ושירה, בחרה יהודית בנושאים הלקוחים מעולמם של הילדים וקרובים לליבם - חיות המשק, ירקות, איברי גוף, פירות, צבעים, משפחה וחיות מחמד. הדגש היה לפתח יכולות לנהל שיח יחיד, דו-שיח ורב-שיח באנגלית כמו בשפת אם. פירוש הדבר, ללמד את המילים מתוך הבנה בהקשר משפטי. וכדי לאפשר לעשות זאת, ניתן למצוא בכל אחת מהערכות חוברת הדרכה להורים מוכנה פדגוגית עם הסבר של מה לעשות, איך לעשות ומה להגיד. לילדים מחכים בערכות משחקים דידקטיים מגוונים - קלפים, אצבעונים, קוביות, צלליות, לוטו, זיכרון ופאזלים. בנוסף למשחקים יש שירים תואמי תוכן - כל אותם המילים והמשפטים שנלמדו עם המשחקים על פי החוברת, מיושמים עם השירים בתנועה ומתוך הבנה".

ערכה ראשונה ללימוד אנגלית בבית. Train The Brain,
ערכה ראשונה ללימוד אנגלית בבית/Train The Brain
ערכה שנייה ללימוד אנגלית בבית. Train The Brain,
ערכה שנייה ללימוד אנגלית בבית/Train The Brain

אלה טיים בת ה-4 משחקת עם ערכת Train The Brain ומציגה יכולות דיבור מרשימות

הערכה השלישית תהיה זמינה בעוד מספר ימים



לסיכום, מדובר בערכות לימוד ייחודיות שפותחו בישראל, מותאמות במיוחד לילדים והורים ולאחר התמדה - אין כל ספק שילדכם ידעו לדבר את השפה האנגלית מגיל צעיר. להזמנות, לחצו כאן.

בשיתוף Train The Brain
  • עוד באותו נושא:
  • אנגלית
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully