וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הברז עם הפטנט שהופך את העבודה במטבח לחגיגה

בשיתוף Quooker

עודכן לאחרונה: 25.5.2021 / 16:43

קוּקֶר, הברז היוקרתי שפותח בהולנד וכבש את העולם מגיע לישראל. הוא מציע מים רותחים, קרים, מוגזים, מסוננים ומים רגילים, והכל מברז אחד המותקן לצד הכיור

ברגע הראשון הוא נראה כמו ברז מעוצב ויפה, רגיל למראה, אבל למעשה מדובר במוצר חכם הכולל מספר מנגנונים משוכללים ומעל 50 פטנטים, שמתפקד כמו בר מים ומספק מים רותחים ב-100 מעלות זמינים כל הזמן, מי שתיה קרים וצוננים, ומי סודה מוגזים - כולם גם מסוננים. בנוסף, הוא כמובן מספק גם מים "רגילים" לשטיפה, אחרי הכול מדובר בברז המטבח.

הופך את הבישול לחוויה במטבח, ברז קוקר. Quooker,
הופך את הבישול לחוויה במטבח, ברז קוקר/Quooker

הכירו את קוקר (Quooker) - "הברז שעושה הכול", שרבים בעולם כבר מכירים אותו בתור המוצר שהוציא את ברי המים מהמקום הרב שתפסו על השיש במטבח. אחרי שכבש את אירופה והעולם, הברז המהפכני מגיע לישראל ומציע חוויה מסוג אחר במטבח, הן מבחינת עיצוב והן מבחינת פונקציונליות. ברז הקוקר משדרג את כל חווית המטבח והבישול - בלחיצת כפתור על ברז המטבח הוא מפיק ברגע אחד מים רותחים, בין אם להכנת מאכלים, לקפה ושתייה חמה, לסטריליזציה לבקבוקי התינוקות, לעיקור צנצנות ועוד. באותו ברז ממש, לחיצה אחרת מפיקה מים קרים או מוגזים לשתייה. השימוש בברז קוקר נוח ופשוט - להפקת מי ברז נדרש שימוש רגיל בידית הברז. עבור שאר הפונקציות - הפעלת טבעת בבסיס הברז תביא לתוצאה המבוקשת.

כבר לא מחכים למים הרותחים, ברז קוקר. Quooker,
כבר לא מחכים למים הרותחים, ברז קוקר/Quooker

יחד עם הנוחות והקלות שבשימוש, ברז קוקר משתלב בהרמוניה ודיוק בעיצוב המטבח, יותר מכל מקור מים אחר שנמצא במטבחים. המערכת המשוכללת שנלווית לברז ואחראית להפעלת הפונקציות המיוחדות של ההרתחה, הקירור וההגזה מוסתרת בארון מתחת לכיור וכך נשמר המראה הנקי במטבח ומתפנה מקום על השיש שלא מועמס עליו בר מים מאסיבי או קומקום חשמלי שפוגם במראה הכללי. ברז הקוקר הוא מדגם פלקס, ברז בעל צינור נשלף המאפשר ניקיון קל ונוח של כל פינה בכיור. עיצובו ומבנהו של ברז הקוקר פלקס מתכתב היטב עם המערכת החדשנית, והוא אף זכה בפרסי עיצוב בשל מראהו היפהפה המשדרג כל מטבח. ניתן להשיגו בשלושה צבעים לבחירה, בהתאם לטעם האישי ועיצוב המטבח: כרום, נירוסטה מוברשת ושחור.

ברז קוקר מדגם פלקס, גמיש ונוח לתפעול וניקוי. Quooker,
ברז קוקר מדגם פלקס, גמיש ונוח לתפעול וניקוי/Quooker

הברז החדשני והמיוחד פותח על ידי חברת Quooker ההולנדית אשר נוסדה ב-1970 והמציאה את תחום מערכות המים התת כיוריות. המערכת המיוחדת של ברז הקוקר התפתחה מתוך הצורך להפיק מים רותחים בין רגע באמצעות ברז המטבח, ללא "תיווך" של בר או ברז נוסף. הרעיון להמצאתו של ברז כזה נולד לפני 50 שנה על ידי הנרי פיטרי ההולנדי, שעבד כמהנדס בחברה גדולה, שייצרה מרקי אינסטנט הדורשים מים רותחים. באותו רגע הבזיק במוחו הרעיון להמציא ברז מרכזי ממנו ייצאו ישירות מים רותחים, ללא הצורך לחכות להרתחה.

פיטרי החליט להקדיש את זמנו לרעיון. הוא עזב את עבודתו והפך את מרתף ביתו למעבדה בה החל לשקוד על הפיתוח שיספק פתרון מהיר של מים רותחים בברז המטבח, וייצר דגם ראשוני. כך נולדה חברת קוקר, שפיתחה דגמים שונים של ברזים ומערכות מים. ב-2019 הושלם התהליך להפוך את קוקר לברז המושלם המספק כל פתרון - כשנוסף רכיב בשם קיוב שהוסיף למערכת גם את המים הקרים והמוגזים, שכמו המים הרותחים עוברים גם הם סינון. זהו המוצר שנמצא כיום ביותר ויותר מטבחים ברחבי העולם, ולאחרונה הגיע לארץ ומשווק בלעדית על ידי גומא שירותי סחר.

ברז אחד, הרבה פעולות, ברז קוקר. Quooker,
ברז אחד, הרבה פעולות, ברז קוקר/Quooker

ברז הקוקר מבוסס על פטנט שבזכותו הוא מספק מים רותחים בטמפרטורה של 100 מעלות, כשמערכות דומות המשווקות למטבחים מציעות טמפרטורות נמוכות יותר. בנוגע למים הרותחים - הפטנטים הרבים המצויים בברז כוללים גם מערכת בקרה והגנה משוכללת ומקיפה. הפעלת פונקציית המים הרותחים מתוכננת באופן שילדים לא יוכלו להפעילה ללא שיקול דעת. בנוסף, הברז עשוי מחומרים מבודדים, כך שהחום העובר בצינורות שלו לא מורגש במגע חיצוני בברז. ועובדה חשובה נוספת: הברז מלווה בפטנט ייחודי בו המים הרותחים יוצאים מהברז עם אוויר, כך שגם אם נוגעים בטעות במים הזורמים אין סכנה של כוויה.

ברז קוקר היוקרתי שממלא את המטבחים מגלם בתוכו הישגים טכנולוגיים רבים. על התפעול הקל והנוח מופקדת מערכת חשמלית מתוכנתת המופעלת ע"י טבעת מיוחדת בבסיס הברז. מיכל המים הרותחים בנוי כמו "תרמוס" עם דופן כפולה בוואקום המספקת בידוד אבסולוטי, כך שצריכת האנרגיה לשמירה על זמינות מים רותחים מיידית הינה נמוכה מאד, רק 10 וואט. אחזקת הברז אינה מצריכה טרחה והוצאות מיותרות, וכוללת החלפת מסננים אחת לשנה, והחלפת מסנן מים רותחים כל 3 שנים. מיכלי הגז (סודה) מוחלפים בהתאם לצריכה, כאשר כל מיכל מספק עד 60 ליטר מים מוגזים.

אתר קוקר Quooker ישראל

בשיתוף Quooker
  • עוד באותו נושא:
  • ברזים
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully