וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשבון החזרי מס יסייע לכם לקבל את המגיע לכם

בשיתוף פאנד אפ

עודכן לאחרונה: 26.5.2021 / 14:13

אזרחים רבים משלמים לעיתים יותר מדי מסים במהלך השנה וזכאים לקבל החזרים. בדיקת זכאות באינטרנט או באמצעות חברה מתמחה עשויה להניב תוספת נאה לחשבון הבנק

מחשבון. ShutterStock
מחשבון/ShutterStock

במהלך השנה הקלנדרית אנחנו משלמים מסים, הרבה מאוד מסים. מכיוון שגובה המסים מחושב לפי נתונים משתנים ולפי גובה הכנסה לעיתים המדינה גובה מאיתנו יותר מסים ממה שהיתה צריכה לגבות ובמקרים כאלו אנו זכאים להחזרי מס. החדשות הטובות הן שאם נבדוק אחורה נגלה שמגיעים לנו הפרשי מס משנים קודמות. החדשות הפחות טובות היא שאם אנחנו לא נבדוק, אף אחד לא יבדוק זאת עבורנו ונאבד את הכסף המגיע לנו.

החזרי מס לא ניתנים באופן אוטומטי. אם אתם מאמינים שאתם זכאים להחזרי מס אתם צריכים לדאוג לעשות זאת בעצמכם או על ידי חברה מקצועית המתעסקת בהחזרי מס. יש צורך לגשת לפקיד השומה בלשכה אליה אתם שייכים באזור המגורים שלכם ולהגיש בקשה מסודרת להחזרי מס. החישוב של החזר המס נעשה על ידי מחשבון החזרי מס שניתן להשתמש בו באופן עצמאי באתרים שונים ברשת. כאשר מסתיימת שנת המס מחושבים החזרי המס ובמידה ונמצאתם זכאים תקבלו את הכספים באופן רטרואקטיבי. עוד תשמחו לדעת שאת הבדיקה לזכאות מס על הפרשים שמגיעים לכם ניתן לחשב בעזרת מחשבון החזרי מס לא רק לשנת המס האחרונה אלא עבור ששת השנים האחרונות.

חישוב החזרים בעזרת מחשבון החזרי מס

מחשבון החזרי מס מאפשר להכניס את כל הנתונים העדכניים לזמן הגשת הבקשה ולחשב באופן קל נוח ומהיר את החזר המס הצפוי לכם. עם זאת, מדובר בכלי ממוחשב אשר נותן אינדיקציה בעיקר להחזר המגיע ולכן על מנת לחשב באופן מדויק יש להגיש בקשה מסודרת באופן עצמאי או דרך חברה מקצועית העוסקת בתחום.

הנתונים שצריכים להיכנס לחישוב בעת השימוש במחשבון החזרי מס הם:

-משכורת ברוטו חודשית ממוצעת של מגיש הבקשה

-משכורת ברוטו חודשית ממוצעת של בן או בת הזוג של מגיש הבקשה

-עדכון תארים אקדמאים של מגיש הבקשה ובן או בת זוגם

-עדכון אם קיימים הפסדים ו/או רווחים בשוק ההון

-ציון אם מגיש הבקשה הינו גרוש ואם הוא משלם מזונות

-עדכון פרטי העסקה- אם בששת השנים האחרונות היתה תקופה בה מגיש הבקשה לא עבד, או שהחליף עבודות במהלך תקופה זו.

-עדכון ילדים שנולדו אם נולדו בששת השנים האחרונות

-מענה אם נמכר נכס בבעלות מגיש הבקשה ושולם מס שבח שהינו מס על הרווח במכירת הנכס במהלך ששת השנים האחרונות

אלו השאלות הראשיות והכלליות בכל בקשה להחזרי מס כאשר הנתונים ההתחלתיים בחישוב של מחשבון החזר מס יהיו הפרטים האישיים כולל שירות בצבא, ארץ לידה ושנת עלייה ובהמשך גם אם יש לכם נקודות זיכוי ואם בוצעו ניכויים וזיכויים אישיים בשנת המס עליה אתם מעוניינים לבדוק אפשרות להחזר מס. עוד חשוב לדעת שיש לדאוג לטופס 106 לאותה שנה ובמידה ואתם מבצעים הפקדה עצמאית של כספים לקופות גמל ולחברות ביטוח- את האישורים השנתיים על כך. כל אלו יסייעו לחשב את החזר המס המגיע לכם, במידה ומגיע לכם, לעוד פרטים וכתבות בנושא אנו מזמינים אתכם להכנס לאתר פאנד אפ, המכיל את כל המידע הקשור בהחזרי מס מהמדינה.

בשיתוף פאנד אפ
  • עוד באותו נושא:
  • מסים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully