וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פוקוס" שיטת הלימוד הייחודית שעזרה לאלפי תלמידים להוציא ציון 90 ומעלה במתמטיקה

בשיתוף פוקוס

עודכן לאחרונה: 7.6.2021 / 14:13

זאת אולי הבשורה הכי טובה שיצא לנו לשמוע היום: פזית חזוט פיתחה שיטה ייחודית ללימוד מתמטיקה שעוצרת אחת ולתמיד את התסכול של התלמידים, עוזרת להם לקבל ציון של 90 ומעלה במבחנים ובבגרות, מעלה להם את הביטחון העצמי ואפילו גורמת להם להתאהב במקצוע!

פזית חזוט. מיכל קושרוב,
פזית חזוט/מיכל קושרוב

פזית חזוט עוזרת לתלמידי תיכון לעבור את מבחני הבגרות בהצטיינות כבר למעלה מ-15 שנה. אם תשאלו אותה למה תלמידים רבים משובצים ל-3 יחידות בגרות, היא תגיד לכם שהבעיה מתחילה עוד הרבה קודם. כאשר התלמידים בחטיבת הביניים עולים לכיתה ח' יש שינוי משמעותי בחומר הלימוד ובפעם הראשונה התלמידים נחשפים לחומר לימוד שהם לא הכירו עד היום. לטענת פזית, הרעיון במתמטיקה הוא לא ללמוד נוסחאות כמו תוכי ולתרגל שעות של אלגברה וגיאומטריה. הסוד נמצא דווקא בשיטת ההסבר של הנושא הנלמד, ולכן למידה נכונה בשלבים מוקדמים תאפשר כמעט לכל תלמיד לגשת ל-4 ו-5 יחידות מתמטיקה.

השיטה של פזית כאמור, פשוטה למדי. אם בספרי בני גורן התלמיד מקבל תרגילים שעליו לפתור, פזית כאן כדי לעזור לו לחשוב בצורה נכונה. באיזו שיטה הילד לומד למבחן? מה הוא מקבל בתור שיעורי בית? האם הוא לומד מספר נושאים חדשים במקביל או מתמקד בנושא אחד או שניים? האם יש מיקוד ופוקוס על הבסיס או על הגישה לתרגילים ואופן החשיבה? שאלות שצפו בשיחת הראיון המשותפת שלנו, גרמו לנו לעצור ולתהות האם יש אמת בדבריה והאם אכן קיימת השיטה שיכולה להביא ל 100% הצלחה?

מה שבטוח, לא היה ניתן לפספס את זה שלאורך כל השיחה פזית ביקשה לחזור שוב ושוב על כך שמתמטיקה הוא לא רק מקצוע שלומדים בבית ספר, זה הרבה מעבר לכך. יש כאן מיומנות נרכשת שמובילה לביטחון עצמי, חשיבה מחוץ לקופסא, יכולת להתמודד עם אתגרים ולהצליח לפתור אותם בקלות ובלי לבזבז זמן יקר, ועוד הרבה פלוסים שהופכים את המקצוע לחובה עבור כל אחד ואחת.

פזית חזוט. מיכל קושרוב,
פזית חזוט/מיכל קושרוב

המורה המחוננת בעלת יכולות לימוד בלתי רגילות במתמטיקה

אחרי פתרון וחקירה מעמיקה של מאות תרגילים מתוך ספרי הלימוד של בני גורן, פזית הצליחה לעלות על השיטה המנצחת שתעזור לכל תלמיד להבין ולשלוט במתמטיקה ולגשת למבחנים עם ביטחון עצמי והצלחה בטוחה בכיס.

היא הצליחה להתאים את החוקים לכל רמת ידע, גיל ויחידת בגרות ובכך עזרה למאות ואלפי תלמידים מכל רחבי הארץ. בנוסף, סיפורי ההצלחה שיצאו ממנה הם לא פחות ממדהימים. כך למשל שמענו על תלמיד בכיתת מב"ר שחווה קשיים במתמטיקה ולא הצליח לעבור את המבחנים. הוא הגיע לפזית כשהוא מיואש, מתוסכל וחסר אמונה. כיום, כמה שנים אחרי שסיים תיכון, הוא נרשם לתואר ראשון במדעי המחשב, שהוא כפי שאתם בטח יודעים, מקצוע שדורש שליטה גבוהה בלוגיקה ובפתרון בעיות, דברים שהמתמטיקה בהחלט עוזרת לפתח.

פזית העידה עליו ש"בסופו של דבר הבחור הצעיר הזה הצליח לעבור את הבגרות בציון מעולה!" אותו בחור הגיע ממקום נמוך, כשהוא סוחב על הגב נכשלים רבים, והיום הוא עומד בגאווה ומציין את המורה שלו לשבח. פזית מספרת שהוא אמר לה "אני מעריץ שלך, את גרמת לי לקבל 95 בבגרות ב-4 יחידות, גרמת לי להרגיש מעל העננים, עד כדי כך שנרשמתי ללימודי מחשבים."

תלמידה אחרת שנזקקה לטיפול פסיכולוגי כיוון שסבלה מחרדות קיצוניות וכמעט שנה וחצי של נכשלים במתמטיקה, התגברה על החרדות, התאהבה במתמטיקה וסיימה את הבגרות ב-5 יחידות בציון 98 בזכות שיטת הלימוד הייחודית. כשפזית שאלה אותה מה היא חושבת על התהליך שעברה, השיבה התלמידה "את גורמת לנו להאמין שאנחנו באמת יכולים לקבל 100, ואת גורמת לנו לרצות את זה ולהשיג את זה, עד כדי כך שאנחנו כבר לא מוכנים להתפשר על פחות".

הסיפורים רבים כל כך אבל באופן עקרוני המילים חוזרות על עצמן ומתמקדות בעיקר בשיטה המוצלחת שפזית מעבירה ובליווי האישי שעוזר לתלמידים בתהליך. פזית מספרת לנו רק על חלק קטן מההודעות שהיא מקבלת על בסיס יומיומי: "היחידה שמצליחה להסביר לי את החומר", "הבת שלי נועה נכשלה במתכונת ובזכותך היא קיבלה 100 בבגרות", "את יודעת איך להיכנס לראש של התלמיד ולהעביר לו את החומר הנלמד", "את מעבירה את החומר בצורה טובה כל כך ונותנת הרגשה של ביטחון לילד".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

איך השיטה שלה עובדת?

כידוע, מתמטיקה עובדת על הבנה והגיון. אם כך, מה קורה במקרים בהם התלמיד לא מצליח להבין ולהתחבר לשיטת הלימוד? במקרים כאלה נדרש להבין איך המוח של התלמיד עובד ולהתאים עבורו את שיטת הלימוד, כדי שהוא יוכל להבין את החומר ולהכילו. התלמיד צריך להבין את החומר עד כדי כך שהוא לא יצטרך את המורה, ועד כדי שיוכל להסתדר בכוחות עצמו.

או כמו שפזית סיפרה לנו: "למשל, יש ילדים שמצליחים מאוד בבית הספר, אבל רק במתמטיקה יש להם קושי. הם לומדים ומשקיעים ובכל זאת יש פער גדול בין הציונים שלהם במתמטיקה לבין שאר המקצועות. זה לא אומר עליהם שום דבר, הם לא פחות טובים או פחות חכמים. הכל בסדר אצלם.

"שיטת הלימוד צריכה להיות מותאמת לרמה של התלמידים החלשים תוך יצירת עניין אצל התלמידים החזקים. רוב התלמידים שמגיעים אליי לומדים בעיקר באמצעות הזיכרון, ואם הזיכרון שלהם מפותח הם שורדים. ילדים עם זיכרון פחות טוב או כאלה שלא מצליחים להבין את הנושא, פשוט נשארים מאחור. במתמטיקה צריך להתאים את שיטת הלימוד לתלמידים, לחשוף בפניהם שיטות ודרכי חשיבה שונות, להפוך אותם לשותפים בתהליך הלמידה ולעורר בהם חשיבה ויצירתיות."

ואם כבר מדברים על בעייתיות המקצוע, ישנם תלמידים אשר מפתחים עם השנים חרדה של ממש אשר פוגעת בציונים שלהם. חרדה זו נובעת בעיקר מתהליך הלמידה, ומהקושי שהתלמידים חווים בהתחלה, במיוחד כאשר כל ציון נחשב להם בשקלול הציון הסופי. פזית רואה בכישלון חלק בלתי נפרד מתהליך הלמידה, ולעיתים אפילו הכרחי כהכנה ללימוד נושאים חדשים ובעיקר הכנה לחייהם הבוגרים של הילדים.

לפעמים כל מה שהילד צריך זה בסך הכל חיזוק קטן שיעלים את החרדה ויתן לו את הביטחון שהוא צריך כדי להצליח. בסופו של דבר, לדברי פזית, כל ילד יכול להצליח במתמטיקה. זה לא משנה מה הוא חושב ומרגיש כלפי המקצוע, מה הרמה שלו, מה הציונים שלו או מה רמת ההבנה שלו. ככה או ככה הוא יכול להצליח, והכל בזכות שיטה ייחודית מותאמת אישית.

לקבלת פרטים על שיטת "פוקוס" ותכנית הלימודים של פזית חזוט לתלמידי כיתה ז'-יב' לחצו על הקישור

השיטה שעוזרת לאלפי תלמידים לקבל ציון 90 ומעלה בבגרות במתמטיקה

רוב התלמידים שמגיעים לפזית נמצאים אחרי נכשל אחד או יותר, ובמקרה הטוב הם מצליחים להוציא ציון מספיק בקושי. לכן, השיטה שלה מתחלקת ל-3 שלבים ונפתחת קודם כל בשאלה "באיזה נושא אתם הכי מתקשים?" אחרי שיש לה את התשובה מהתלמידים, היא מעבירה אותם מבחן רמה (שמותאם אישית לחומר הלימוד שהם לומדים בבית הספר). היא לא מקלה על התלמידים שלה והתרגילים קשים ומורכבים. המבחן אמור למדוד את היכולת שלהם כדי שהיא תוכל לדעת האם חומר הלימוד זר להם, האם יש להם ידע בסיסי, או שהם מבינים אך אינם שולטים בנושא. ולפי זה היא תתאים עבורם את שיטת הלימוד שנכונה להם בכל נושא ונושא.

בשלב השני היא בוחרת ללמד דווקא את הנושא בו הם מתקשים יותר מכל. הבחירה נעשית מתוך המקום בו היא רוצה להראות לתלמידים עד כמה הנושא המורכב שהם מתמודדים איתו, ניתן לפתרון מהיר ופשוט. השיטה בה היא פותרת את התרגילים כל כך מהירה ופשוטה להבנה שמיד לאחר מכן התלמידים מצליחים לגשת לתרגילים ולפתור אותם בכוחות עצמם ובקלות יחסית. אחרי כל פתרון כזה הם שואלים את פזית בהפתעה: "זה כל כך פשוט, איך לא הבנו את זה עד עכשיו?"

בעוד שהתלמידים לומדים נושא במשך חודשיים שלמים, פזית צריכה בסך הכל שעתיים והתלמיד יוצא מומחה למספרים. הרעיון שעומד מאחורי ההצלחה של פזית הוא למעשה לגרום לתלמידים לחשוב כמוה ולראות את ההיגיון מאחורי המתמטיקה, עד כדי כך שהתלמידים מבינים את הרעיון, מתרגלים ומצליחים לעבור את הבחינות בציון מעולה.

בשלב השלישי והאחרון ואחרי שהתלמידים ראו במו עיניהם עד כמה יכול להיות פשוט וקל לפתור תרגילים במתמטיקה, לפזית יש יד חופשית להנחות את התלמידים ולעזור להם בשאר החומר. היא מקבלת שיתוף פעולה מלא, תלמידים נלהבים, בטוחים בעצמם וחרוצים ובעיקר הרבה הצלחות.

כיום, פזית מלמדת אונליין באינטרנט תלמידים מכל רחבי הארץ את השיטה הייחודית אותה פיתחה ולא פחות חשוב מכך, ללמוד לאהוב את המקצוע.

מתמטיקה - הכרטיס לחיים העצמאיים?

שאלנו את פזית אם יש לה מסר אחרון להעביר להורים בבית. זה מה שהיה לה להגיד: "חשוב לי לומר זאת כי אני מאוד מאמינה בזה- מתמטיקה היא כרטיס כניסה לחיים העצמאיים! זה הרבה מעבר למקצוע בבית הספר. הילדים מקבלים ביטחון, הם מפתחים את החשיבה שלהם ולומדים לחשוב בגדול ולהסתכל על דברים בצורה אחרת לגמרי.

מתמטיקה עוזרת לילדים לפתח את ההבנה של איך מנהלים פרויקט, איך מציבים יעד או מטרה ומגשימים אותם! הרבה מהתלמידים שלי אומרים לי "פזית, אצלך מתמטיקה זה לחיים! אנחנו לא יודעים איך היינו מסתדרים באוניברסיטה בלי ללמוד אצלך קודם". אם דבר מופלא כל כך אפשרי בגיל צעיר, לאן הילדים שלכם עוד יכולים להגיע? אפילו השמיים הם לא הגבול עבורם.

"ודבר אחרון שחשוב לי לומר, אני מאמינה שכאשר תלמיד רוצה הוא בוודאות יכול. אנו רוצים את מה שאנו מאמינים ויודעים שאנו מסוגלים לו, ועל כן, כשתלמיד רוצה אני יודעת בוודאות שהוא יכול, וכל מה שאני צריכה לעשות זה ללמד אותו בשיטה שתתאים ותאפשר לו לממש את יכולותיו אפילו מעבר למה שהוא ייחל."

לקבלת פרטים על שיטת "פוקוס" ותכנית הלימודים של פזית חזוט לתלמידי כיתה ז'-יב' לחצו על הקישור

בשיתוף פוקוס
  • עוד באותו נושא:
  • מתמטיקה
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully