וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מקצוע העתיד" שיכול להכניס לכם ₪9,360 עבור 10 שעות חודשיות בלבד

בשיתוף גיל אורלי

עודכן לאחרונה: 31.5.2021 / 10:20

עם כמיליון מובטלים, כלכלת ישראל חטפה מכה קשה במשבר הקורונה. מאז, שיעור האבטלה ירד. אבל ישנם מקצועות המתקשים להתרומם חזרה. מצד שני, יש מקצוע ספציפי הצפוי ליהנות מצמיחה משמעותית בשנים הקרובות ולתגמל מאוד את אלו שרוצים לעשות הסבת מקצוע או מחפשים הכנסה נוספת

מקצועות מבוקשים. shutterstock,
מקצועות מבוקשים/shutterstock

הטלפון במשרד של דני לא צלצל כבר שבועיים. כבר למעלה משנה מתרוצצת בראשו המחשבה שהמקצוע שלו גוסס. לא פשוט להיות סוכן נסיעות לחו"ל בעולם דיגיטלי שבו כולם מזמינים חופשות וטיסות בכוחות עצמם. בעקבות כך, המצב הכלכלי בבית החל להידרדר והוא נאלץ לקחת מספר הלוואות, רק כדי להשאיר את הראש מעל המים.

דני החל לחפש דרכים לייצר הכנסה נוספת. מכל פינה קפצו עליו פרסומות לקורסים עם הבטחות לעשות כסף באינטרנט בעזרת אמזון, איביי, שיווק שותפים. זה לא התאים לו. נכון, הוא רצה להיכנס לתחום מתפתח שתופס תאוצה, שיספק הכנסה גבוהה ויציבה עם גמישות בשעות העבודה. אבל הוא חיפש גם עיסוק שיהיה לו בו עניין, משהו שהוא באמת ייהנה לעשות, שתהיה לו תחושת שליחות ומשמעות. הוא ידע שאם רק יוכל להרוויח כסף מעזרה לאחרים, הוא יעזוב את המקצוע הנוכחי שלו מאחור בלב שלם.

למזלו, חבר סיפר לו במקרה על תכנית ההכשרה למקצוע העתיד שיכול להכניס לו 9,360 ש"ח עבור 10 שעות חודשיות בלבד. דני בירר את הפרטים והחליט להירשם. לאחר כחודשיים בלבד הייתה בידו תעודת גמר וניסיון בעבודה. הוא אפילו הכניס כמה אלפי שקלים, כבר במהלך ההכשרה, בזכות הפרקטיקום שהתבקש לעשות.

ואז פרץ משבר הקורונה. הטיסות מהארץ הוקפאו. החברה שבה הוא עובד סגרה את משרדיה ופיטרה את כל העובדים. אבל דני ראה את זה בתור הזדמנות ענקית. הוא החליט להתמקד התחום החדש ולהשאיר את המקצוע הגוסס מאחוריו.

כיום, דני עובד במשרה חלקית מהבית, מרוויח כפול ממה שהוא הכניס בתחום הקודם ומתעורר כל בוקר בהנאה למקצוע שמעניין אותו ונותן לו סיפוק אדיר. אבל יותר מהכל, יש לו ראש שקט כי הוא יודע שיש לו מקצוע חשוב ומבוקש, בתחום שנמצא במגמת צמיחה.

מה כולם חייבים לדעת על "מקצוע העתיד"

מי שייבא לפני כ-20 שנה מארה"ב את "מקצוע העתיד", ונותן תקווה להרבה ישראלים המחפשים הסבת מקצוע, הכנסה נוספת או השלמת הכנסה, הוא גיל אורלי. איש עסקים, מחבר רב-המכר "נוסחת כסף" ומייסד תחום כלכלת המשפחה בישראל.

גיל אורלי "45% מהמקצועות בשוק ייעלמו תוך 10 שנים". פלג אלקלעי,
גיל אורלי "45% מהמקצועות בשוק ייעלמו תוך 10 שנים"/פלג אלקלעי

תגיד גיל, את המקצועות של כולנו יחליפו אפליקציות ואתרי אינטרנט?

"לא את כל המקצועות. אבל את רובם כן. לפי מחקר שנעשה באוקספורד, נמצא כי 45% מכלל המשרות בשוק ייעלמו תוך 10 שנים. זו מגמה הנמשכת כבר מספר שנים. אבל משבר הקורונה האיץ את התהליך מאוד. בסופו של דבר, ישנם מקצועות רבים שייעלמו מן העולם, אחרים יוחלפו או יתאימו את עצמם למצב. אבל עומדים לצוץ מקצועות חדשים שאנחנו בכלל לא יכולים לדמיין עכשיו. ויש גם מקצועות שתמיד היו פה שצפויים לצמוח בצורה משמעותית בחמש שנים הקרובות. כמו "מקצוע העתיד" שאני מדבר עליו כבר שני עשורים."

למה אתה מתכוון?

"אסביר. לאחרונה פורסם באתר CNBC (רשת תקשורת אמריקאית מובילה) מאמר מרתק. הם סרקו את השוק בחיפוש אחר 15 המקצועות שיהיה להם ביקוש גבוה בחמש שנים הקרובות. המסקנות במאמר הזה מעניינות, אבל לא מפתיעות. לצד מפתח תוכנה, נהג משאיות ואנליסט מידע, מופיע ברשימה המקצוע שאני מדבר עליו כבר עשרים שנה. וכיום, כאשר משבר הקורונה החריף את המצב הכלכלי של משפחות רבות, "מקצוע העתיד" הזה מבוקש יותר מתמיד."

אתה מוכן כבר לגלות לנו על איזה מקצוע מדובר?

"כמובן, מדובר על ייעוץ פיננסי (Financial Advisor). במאמר של CNBC התחום הזה נמצא במקום השמיני ברשימת המקצועות המבוקשים. אבל כשאני מדבר על "מקצוע העתיד", אני מתכוון ספציפית, למה שאנחנו קוראים לו פה בארץ, אימון לכלכלת המשפחה. זה תחום שנתקלתי בו לראשונה לפני יותר מ-15 שנים בארה"ב, החלטתי להתמקצע בו ולהכשיר אנשים לעסוק בתחום. כיום ישנם מאות בוגרים שמרוויחים עשרות אלפי שקלים בהכנסה חודשית, בעבודה של רק כמה שעות בחודש. והביקוש למקצוע הזה עולה כל הזמן. יותר ויותר אנשים פונים לייעוץ כלכלי מדי שנה."

היום כולם מכירים את תחום הייעוץ ואימון לכלכלת המשפחה. אתה רוצה להגיד לי שלפני 20 שנים לא היה מקצוע כזה?

"כשאני התחלתי להציע שירות בתחום, אנשים לא הבינו בכלל למה צריך את זה. האנשים היחידים שהיו מוכנים לשלם עבור השירות היו עולים מארה"ב שהכירו את התחום. הצעתי פגישות ייעוץ בבית הלקוח ב-30 שקל לשעה וכמעט אף אחד לא התעניין. פשוט לא הבינו את הצורך. היום משלמים עבור תהליך ליווי כזה אלפי שקלים, בלי להניד עפעף."

איך שינוי בתפיסה הפך את תחום כלכלת המשפחה למוכר, מבוקש ורווחי

איך אתה מסביר את זה? מה השתנה?

"פעם הייתה בורות צרכנית. כולם חשבו שאוברדרפט והלוואות זה הנורמה. היו תמימים. אף אחד לא בדק והשווה עמלות על ביטוחים, משכנתא, בנקים. אני זוכר את ההופעה הראשונה שלי בתקשורת. עיתון 'מעריב' פרסם כתבה עליי עם הכותרת "לראשונה בישראל: קורס ליציאה מהמינוס." זה היה לפני 20 שנים.

"היום משהו השתנה. אנשים הבינו שאין יציבות תעסוקתית, שאי אפשר לסמוך על הפנסיה, שגוזרים עלינו קופון מכל פינה. אז המודעות למצב הכלכלי עלתה. פתאום בכל ערוץ יש תוכנית מוקדשת לנושא. האמת, זה משמח אותי מאוד ומעלה את הביקוש לתחום האימון לכלכלת המשפחה."

למי שלא מכיר את התחום, אתה יכול להסביר מה עושים בתור מאמן לכלכלת המשפחה?

"על פני נתונים שמגיעים מהלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מעל 40% ממשקי הבית בישראל נמצאים במינוס ולא גומרים את החודש. כאשר המינוס הממוצע בחשבון העו"ש עומד על 25 אלף שקלים. המצב הזה מוביל ללקיחת הלוואות יקרות ומיותרות, לחץ נפשי, ואפילו ויכוחים במשפחה. מחקרים רבים מצאו שריבים על כסף הם הסיבה מספר אחת לגירושין. ומאמן לכלכלת המשפחה מציל משפחות מהסכנה הכלכלית הזו. ואם אתה יודע איך לעשות את זה כמו שצריך, אנשים ישלמו לך הרבה כסף."

איך יכול להיות שכל כך הרבה אנשים נופלים לבור הזה?

"פרופ' דניאל כהנמן, חתן פרס נובל לכלכלה, חקר הרבה את הנושא הזה וגילה כמה דברים מעניינים. תחילה, כל העיסוק סביב כסף הוא דבר מאוד רגשי. ובשביל לנהל כסף, צריך לקבל החלטות בצורה מחושבת יותר. דבר שני, תהליך עיבוד המידע שלנו הוא איטי ודורש הרבה אנרגיה. אז לרוב אנחנו נוטים להסתכל רק לטווח הקצר ולא שנים קדימה. הדבר האחרון היא התנהגות העדר. תופעה שבה אדם מחקה אחרים בסביבתו ומתעלם ממידע רלוונטי שסותר את התנהגות הקבוצה.

מה שעושה מאמן לכלכלת המשפחה זה לבחון את המצב הכלכלי ללא מעורבות רגשית. ברגע שהוא מסתכל מבחוץ על הדברים בצורה תהליכית ומובנית ומשתמש בכלים הנכונים, הוא יכול לעזור למשפחה לשפר את ההתנהלות הכספית ולקבל החלטות טובות יותר. לא פעם שמעתי על מאמנים שהצילו משפחות מקריסה, עוד במהלך תכנית ההכשרה שלנו."
למי מתאים להיות יועץ ומאמן לכלכלת המשפחה

רק רגע, לא צריך איזה תואר בכלכלה כדי לעשות דבר כזה?

"זאת שאלה שאני מקבל הרבה. האמת היא שלא. לא צריך תואר בכלכלה או אפילו 5 יחידות מתמטיקה בהצטיינות. מה שעשיתי בשנים האחרונות זה לפתח שיטה המאפשרת כמעט לכל אדם להפוך למאמן לכלכלת המשפחה תוך 10 שבועות בלבד.

"חשוב לציין, זו לא איזו נוסחת קסם. זו שיטה מוכחת. במהלך עבודה עם אלפי משפחות ב-20 שנים האחרונות, תיעדתי איך אני אפשר לפתור כל בעיה כספית. יצרתי סימולטורים פשוטים שמאפשרים רק להזין נתונים ולקבל את תמונת המצב המלאה, צ'קליסטים, עזרים ועוד. המשתתפים בתכנית הכשרה לאימון לכלכלת המשפחה מקבלים ארגז כלים שלם המאפשר להוביל כל משפחה לרווחה כלכלית."

גיל אורלי "יצרתי שיטה מוכחת להפוך כמעט כל אדם ליועץ ומאמן לכלכלת המשפחה, תוך 10 שבועות בלבד - גם בלי צורך בתואר בכלכלה". פלג אלקלעי,
גיל אורלי "יצרתי שיטה מוכחת להפוך כמעט כל אדם ליועץ ומאמן לכלכלת המשפחה, תוך 10 שבועות בלבד - גם בלי צורך בתואר בכלכלה"/פלג אלקלעי

אבל בכל זאת, לא יכול להיות שזה מתאים לכולם

"אני מסכים איתך. זה לא מתאים למי שמחפש התעשרות מהירה ולהרוויח כסף בלי לעבוד. זה לא מתאים למי שרמת הביטחון העצמי שלו נמוכה ורק רוצה להתחבא מאחורי מסך המחשב. וזה לא מתאים למי שלא רוצה לעזור לאחרים.

"אבל אם יש לך אינטליגנציה רגשית, חשיבה מתמטית סבירה (מספיק 3 יחידות) ורצון להוביל אנשים ואת עצמך להצלחה כלכלית, תוך כחודשיים אפשר ללמוד מקצוע חדש, רווחי ומבוקש. מקצוע עם גמישות בשעות העבודה, שמשתלב עם עבודה קיימת או לימודים ואפשר לעבוד בו אפילו מהבית. מקצוע שלא רק ימלא אותך בסיפוק ותחושת משמעות, אלא גם מספק הכנסה גבוה במינימום עבודה."

להרוויח 9,360 ש"ח בעשר שעות עבודה

זה נשמע מעולה, כמה באמת מרוויח יועץ ומאמן לכלכלת המשפחה?

"כמו בכל תחום, זה משתנה ותלוי בכמה זמן משקיעים. במסגרת הפרקטיקום (התנסות מקצועית) בתכנית ההכשרה אנחנו מבקשים מכל תלמיד לעשות תהליך ליווי כלכלי לשתי משפחות ללא עלות ולעוד 3-2 משפחות בתשלום. כמובן שהכל בפיקוח שלנו.

ההמלצה שלנו היא לגבות בשביל ההתחלה 4,000 ש"ח (ללא מע"מ) עבור כל תהליך ליווי. כאשר כל תהליך כזה נמשך כחודשיים וכולל 8-6 פגישות של שעה. ככה שכבר במהלך ההכשרה, התלמידים מכניסים לפחות 9,360 ש"ח עבור כ-10 שעות חודשיות בלבד. אבל יש יועצים שגובים גם 7,000 ש"ח עבור תהליך דומה. יש לנו בוגרים שמציעים שירותים נוספים בתחום כמו סדנאות פרונטאליות ודיגיטליות, הרצאות לארגונים ומכניסים עשרות אלפי שקלים."

תשמע, השתכנעתי! אולי גם אני אוסיף את "מקצוע העתיד" לרפרטואר שלי. איך אפשר לקבל עוד פרטים על התחום ותכנית ההכשרה?

"טוב שהזכרת לי. בעוד מספר ימים אני מקיים הדרכה מיוחדת על הנושא בשידור חי. דיברנו כאן על דרך אחת להכניס 9,360 ש"ח בתור יועץ ומאמן לכלכלת המשפחה. אבל יש עוד דרכים. אז אני מזמין את כל מי שאוהב לעזור לאנשים ומחפש הכנסה נוספת, השלמת הכנסה או רוצה לעשות הסבת מקצוע להצטרף לשידור החי. רק צריך להקליק כאן ולכתוב לי לאן לשלוח את הקישור לצפייה בהדרכה.

כמו כן, נדבר בהדרכה על איך להצליח בתחום, איך משיגים לקוחות, איך לדעת אם אתה מתאים לתחום, איך לשלב את המקצוע עם עיסוקים קיימים ועוד. אז הירשמו עכשיו ואשמח לראות אתכם איתי בהדרכה.

הדרכה בשידור חי: מקצוע העתיד - 3 דרכים להכניס 9,360 ש"ח בתור יועץ ומאמן לכלכלת המשפחה

בגלל שמדובר בשידור חי, צריך להירשם עכשיו, כדי לא לפספס את ההדרכה. לא תהיה הקלטה. חשוב גם לציין שמספר הצופים בכיתת ההדרכה הווירטואלית מוגבל. רק שלא תגידו שלא הזהרתי מראש."

בשיתוף גיל אורלי
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully