וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל עסק שמפרסם חייב להכיר את מדיניות הפרסום של פייסבוק

בשיתוף White Collar

עודכן לאחרונה: 2.6.2021 / 11:16

בעלי עסקים רבים מתמקדים רק בתוכן ובנראות של המודעה שהם מפרסמים בפייסבוק או באינסטגרם ומזניחים את נושא ההתאמה למדיניות הפרסום של החברה - דבר שעלול להזיק לקמפיין ולחברה. תמיר פרקש מראה איך לעשות זאת נכון

פייסבוק אילוסטרציה. shutterstock, ShutterStock
פייסבוק/ShutterStock, shutterstock

כמעט ולא קיים היום עסק שלא משתמש בפייסבוק ובאינסטגרם לצורך פרסום אורגני ופרסום ממומן של העסק שלו. רוב המפרסמים ברשתות החברתית לוקחים בחשבון את נראות הפרסומים שלהם מבחינת תוכן מניע לפעולה וערך מוסף ללקוח וגם מבחינת תמונות איכותיות ועיצובים מרשימים - רק שהם לא לוקחים בחשבון את הדבר הכי חשוב בפרסום במדיה החברתית - עמידה בחוקי מדיניות הפרסום של פייסבוק ואינסטגרם.

כאן נכנס לתמונה תמיר פרקש, יזם ויועץ עסקי ושיווקי אשר הקים סוכנות העונה לשם White Collar ששמה לה כמטרה ללוות וללמד מפרסמים במדיה החברתית אותם כיצד לתכנן את הנכסים הדיגיטליים שלהם בצורה נכונה וכיצד לפרסם בכפוף למדיניות הפרסום של פייסבוק ולא להיחסם.

ונכון, אמנם הדגש הוא על פרסום ממומן בפייסבוק אך חשוב מאוד להדגיש שאותה מדיניות תקפה גם לפרסום אורגני, אתרים ודפי נחיתה - שכן אם אחד מהם מקושר לחשבון המפרסם ואינו עומד תחת התנאים של מדיניות הפרסום של פייסבוק - הדבר עלול להוביל לסימון החשבון ובהמשך לחסימה.

תמיר צבר שנים של ניסיון בתחום השיווק הדיגיטלי ובזמן שהריץ קמפיינים בתקציבים של מיליוני דולרים נוכח למרבה ההפתעה, וניתן לומר אפילו התדהמה, שרוב המפרסמים פשוט מפרסמים בשיטת ה 'מצליח' ולא לומדים את מדיניות הפרסום של פייסבוק לפני שהם מעלים קמפיין או מייעצים ללקוחות. הוא החל לחקור וללמוד, לבדוק ולהתנסות ולאחר שעשה זאת עם אלפי חשבונות מודעות וקמפיינים הקים את סוכנות White Collar שהיא הסוכנות היחידה בארץ שמציעה שירותים עסקיים לבעלי עסקים בהתבסס על מדיניות הפרסום של פייסבוק.

בשנים האחרונות החלה פלטפורמת הפייסבוק לא רק לחסום מודעות וחשבונות המפרים את מדיניות הפרסום שלה אלא גם לסמן ולדרג חשבונות עסקיים לפי כמות המודעות החסומות המצטברות, כאשר דירוג נמוך יכול לגרום לירידה בהצלחת הפרסום, ועד להשבתה זמנית וקבועה של חשבונות הפייסבוק - עסקי ואישי. במקום להמשיך ולפרסם באותה הדרך ולהסתכן בסימון העסק ואף בחסימה, אפשר פשוט ללמוד את מדיניות הפרסום של פייסבוק ואינסטגרם ולפרסם אך ורק לפיה ובכך גם להשיג תוצאות טובות וגם להימנע מחסימה עתידית.

מנפצים מיתוסים ברשת

אחד הדברים הבולטים ביותר הגורמים לבלבול של בעלי עסקים שמפרסמים במדיה החברתית הוא כמות המיתוסים על מדיניות הפרסום של פייסבוק. מיתוסים אלה גורמים להרבה בעלי עסקים לפעול לא נכון למרות שהם כלל לא מודעים לכך. את המיתוסים האלה, ביחד עם עוד הרבה מידע חשוב, רלוונטי מדויק ונגיש, אסף תמיר והכניס לבלוג באתר שעוסק בנושא מדיניות הפרסום של פייסבוק והוא מהווה קריאת חובה לכל מי שמתעניין בפרסום במדיה הזו.

במקום להאמין לכל מה שקוראים וששומעים ולהסתכן בחסימה בפייסבוק, מומלץ לקרוא על המיתוסים והאמת שמאחוריהם, והנה חלק מהם:

המיתוס: אין טעם ללמוד מדיניות פרסום שבוודאי משתנה כל הזמן.

האמת: מדיניות הפרסום של פייסבוק היא מערכת חוקים שמכילה מאות חוקים ותתי חוקים. חוקים אלה כמעט ואינם משתנים ואם הם משתנים השינוי הוא קטן ביותר, ולא כזה שישפיע באופן משמעותי על המדיניות הכללית. לכן בהחלט יש טעם ללמוד את מדיניות הפרסום של פייסבוק ולעבוד לפיה באופן תמידי.

המיתוס: מומלץ לפתוח כמה פרופילים אישיים, חשבונות מודעות וחשבונות ביזנס במקביל- כך שבמידה ואחד מהם נחסם יש חשבון פעיל אחר לעבוד ממנו.

האמת: מומלץ לפתוח חשבון אחד מכל אחד- אישי, עסקי, ביזנס ומודעות. במידה וחשבון נחסם עקב הפרה של מדיניות הפרסום - המשך פרסום מחשבון אחר לא תפתור את הבעיה, אלא רק תחריף אותה בהמשך ותוביל לחסימה קשה ברוב המקרים שכן המפרסם לא למד מהטעות ולא יודע איזה חוק הוא הפר ועלול לחזור על אותה טעות פעם נוספת ולהביא לחסימה גם בחשבון הזה. כמו כן, ברגע שחשבון מסומן הוא במעקב ופתיחת חשבון נוסף עם פרטים זהים או קישורים זהים תזוהה על ידי המערכת ואותו חשבון יסומן גם הוא.

המיתוס: מודעה שאושרה לפרסום עומדת בתנאים של מדיניות הפרסום של פייסבוק.

האמת: המערכת של פייסבוק היא אלגוריתם שסורק את החשבונות ומחפש הפרות של המדיניות. ברגע שמודעה אושרה אין זה אומר שהיא לא הפרה את מדיניות הפרסום של הפלטפורמה אלא שההפרה שאולי קיימת לא זוהתה על ידי המערכת. מודעה יכולה לרוץ זמן מה ואז המערכת תזהה את ההפרה ותפסיק אותה, להיות מאושרת לפרסום פעם אחת, להידחות לאחר מכן ואפילו יכול לקרות שמודעה אחת תאושר ושכפול שלה יידחה. אך ברגע שהמערכת זיהתה הפרה פעם אחת- היא מסמנת את החשבון בשביל לחזור ולבדוק אותו ולוודא שהמודעות הבאות לא מפרות את המדיניות ובמידה ויש הפרה חוזרת- לבצע חסימה.

מיתוס: הפרת מדיניות היא משהו שניתן לראות לפי אינטואיציה ואם אני מפרסם עם כוונות טובות או שאני מוכר מוצר לא בעייתי, אין סיכוי שאני מפר מדיניות ושיחסמו אותי.

האמת: הרבה מפרסמים סבורים שהפרת מדיניות היא רק במידה ואתה כותב משהו ממש חריג או מבטיח מיליונים בפרסומים שלך. זאת אומרת שזה פרסום שכל אחד יבין שיש איתו בעיה ושהוא נראה לא כשר. בפועל, המדיניות היא כמו לנהוג ברכב: ישנם המון תמרורים, (מאות חוקים) ואין סיכוי שאם לא למדתם נהיגה תדעו לנהוג מבלי להפר את החוק. גם קונדיטוריות, מסעדות, חנויות מוצרים, חברות פרסום וארגונים נחסמים כל הזמן בגלל שהם לא מכירים את המדיניות של פייסבוק ושל אינסטגרם ומדובר על אנשים שזה המקצוע שלהם.

המדיניות היא ממש שפה מיוחדת וייחודית לפייסבוק ולאינסטגרם והרבה מהפרסומות שאנו רואים היום בפיד שלנו, יובילו לחסימה של המפרסמים שלהם לאורך הזמן.

ישנם לא מעט מיתוסים שמפרסמים יופתעו לגלות שמה שחשבו שנכון עד כה הוא בעצם מה שפגע בתוצאות הפרסום שלהם והגדיל את הסיכויים לחסימת החשבון שלהם. במקום לגלות באופן פתאומי שהחשבון חסום כדאי ללמוד ולהבין את מדיניות הפרסום של פייסבוק ולפרסם לפיה- הדרך היחידה והבטוחה למנוע חסימה במדיה זו.

בשיתוף White Collar
  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully