וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיצד מתמודדים עם בעיות בעיניים?

בשיתוף איתי שרף

עודכן לאחרונה: 6.6.2021 / 10:26

ירידה חדה בראייה כאבים סביב העין או כאבי ראש? יתכן מאוד שאתם סובלים מבעיות עיניים שונות, כאשר בהתאם לתסמינים הללו הבעיה יכולה להיות אוטם של עצב הראייה. בכל מקרה שבו אתם מפתחים תסמינים מעין אלה, חשוב מאוד שתפנו לבירור על מנת לקבל את הטיפול המתאים

אילוסטרציה. ShutterStock
ראייה/ShutterStock

אם אתם חווים ירידה חדה בראייה שלכם, אם יש לכם כאבים סביב העין או אם אתם סובלים באופן תדיר מכאבי ראש, יתכן מאוד שאתם סובלים מבעיות עיניים שונות, כאשר בהתאם לתסמינים הללו הבעיה יכולה להיות אוטם של עצב הראייה. בכל מקרה שבו אתם מפתחים תסמינים מעין אלה, חשוב מאוד שתפנו לבירור, אבחון וטיפול על מנת לקבל את הטיפול המתאים

אוטם עצב הראייה- במה מדובר?

אחת הסיבות השכיחות ביותר לאובדן ראייה פתאומי הוא חוסר במחצית שדה הראייה התחתון שמתרחש בעיקר באנשים בגיל הביניים או בקשישים. מדובר על אוטם עצב הראייה שיכול לבוא לידי ביטוי בשני אופנים: בצורה החמורה של המחלה הנובעת מדלקת של כלי הדם וקרויה בשפה המקצועית: Arteritic Aion. המחלה תפגע לרוב בחולים מגיל 55 ומעלה ובעיקר בנשים. הדלקת בכלי הדם פוגעת בכלי דם בכל הגוף לרבות כלי הדם שמספקים דם לעין ולעצב הראייה. הצורה השכיחה האחרת של המחלה קרויה Naion. במקרה הזה המחלה לא תהיה קשורה למחלה סיסטמית אשר מערבת מספר איברים בגוף והיא שכיחה בעיקר בקרב מבוגרים על אף שהיא יכולה להופיע גם בגילאים צעירים יותר. במקרה הזה המחלה יכולה לפגוע באופן שווה בגברים ובנשים ולרוב גורמת לירידה קלה בראייה. בקרב צעירים שחולים בסוכרת היא אף יכולה לגרום לעיוורון.

מהם התסמינים והגורמים של אוטם בעצב הראייה?

אוטם בעצב הראייה יגרום לאדם שסובל ממנו לירידה חדה בראייה שלרוב תבוא לידי ביטוי בעין אחת. יתכן שהאדם יסבול גם מכאבי ראש בצד העין הפגועה.

אוטם של עצב הראייה נגרם כתוצאה מהפרעה פתאומית בזרימת הדם לחלק הקדמי של עצב הראייה. במצב של Naion שהיא כאמור צורה לא דלקתית של הופעת האוטם, האדם יסבול מירידה חדה וזמנית בזרימת הדם לראש העצב מבלי שתהיה חסימה ממשית לעורקים הללו.

הירידה יכולה לנבוע כתוצאה מירידה בלחץ הדם במצבי הלם או טראומה, מעלייה חדה בלחץ התוך עיני או משניהם יחד. המשמעות היא שכדי שירידה זמנית בלחץ הדם תגרום לנזק בעצב הראייה, ישנם מספר גורמים שיש צורך שיגרמו לכך כגון: סכרת, יתר לחץ דם, רמת שומנים גבוהה בדם ועוד.

מחקרים מצאו כי יש קשר בין עישון ומחלות כלי דם לאוטם בעצב הראייה וכמו כן, נמצאה שכיחות יתר של המחלה בקרב חולים שסובלים מהפרעות נשימה בשינה. יתכן כי יש קשר גם בין נטילת תרופות המיועדות לחולי לב לבין הופעת המחלה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

כיצד מטפלים באוטם בעצב הראייה?

הרפואה הקונבנציונלית איננה מציעה טיפול ספציפי לאוטם בצורה הלא דלקתית שלו מאחר וקשה להגדיר את הגורמים למחלה. ההתמקדות היא במציאת גורמי סיכון עיקריים לצורך טיפול בהם. כיום, מעבר לטיפול הקונבנציונלי המתמקד בעיקר בגורמים למחלה, ניתן למצוא טיפולים טבעיים באוטם שהמטרה שלהם היא לתת מענה נקודתי שיטפל בגורמים האפשריים למחלה וכן, בטיפול מניעתי שיסייע במניעת התדרדרות המחלה.

בשיתוף איתי שרף
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully