וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקנות עבודה בגובה: כל מה שצריך לדעת

בשיתוף המרכז להדרכות בגובה

עודכן לאחרונה: 6.6.2021 / 11:27

עבודה בגובה מהווה את הסיבה העיקרית לתאונות עבודה קטלניות מאוד. לכן, כל עבודה בגובה מחייבת הדרכה או הכשרה מתאימה. בעת ביצוע עבודה בגובה יש לשמור על כללי הבטיחות שנקבעו בחוק ובתקנות כגון שימוש בציוד מגן אישי או נוכחות של אדם נוסף.

עבודה בגובה. freepik,
עבודה בגובה/freepik

מהי הדרכה והכשרה לעבודה בגובה?

כל מבצע עבודה בגובה על פי התקנות חייב להדריך את העובדים שלו לביצוע העבודה בצורה הטובה והבטוחה ביותר באמצעות מדריך עבודה בגובה של המרכז להדרכות בגובה אשר רשום במרשם המינהל וכן, לספק לעובדים את כל הציוד הנדרש לצורך ביצוע העבודה כאשר הוא מצב תקין ומותאם לכל עובד. בסיום ההדרכה כל עובד יקבל אישור המעיד שהוא עבר את ההדרכה בתחום. האישור יהיה חתום בידי העובד המאשר את ביצוע ההדרכה ובידי המדריך. באישור זה רשומים תוקף המינוי ותחומי העבודה בגובה המותרות לכל עובד בהתאם להכשרה וההדרכה שעבר.

מהם תחומי עבודה בגובה?

תחומי עבודה בגובה אשר דורשים הדרכה מסודרת על פי החוק על ידי מדריך עבודה בגובה הם: עבודה על סולמות, עבודה מתוך סלים להרמת אדם, עבודה מתוך בימות הרמה מתרוממות ופיגומים ממוכנים, עבודה בתוך מקום מוקף, עבודה מעל לפיגומים נייחים, עבודה מעל גגות, עבודה מעל מבנה קונסטרוקציה, טיפול בעצים וגיזומים, הקמת בימות והתקנת מערכות הגברה ותאורה ועוד. ככלל, כל אדם שעובד בעבודה כלשהי בגובה של 2 מטר ומעלה חייב לעבור הדרכה לעבודה בגובה.

השתלמות של מנהלי עבודה בגובה

מנהלי עבודה בגובה, נדרשים על פי החוק לעבור קורס עבודה בגובה, כאשר מטרת ההכשרה היא למנוע ככל האפשר תאונות שיכולות להתרחש כתוצאה מנפילה מגובה ואת הנזק שיכול להיגרם בשל תאומה זאת לעובדים, לבני המשפחות שלהם ולמשק בכלל. בהשתלמויות המדוברות ירכשו מנהלי העבודה ידע תאורטי ומעשי בבטיחות בביצוע עבודה בגובה.

לכלל ההדרכות וההכשרות של עבודה בגובה קיימת גם חובת השתלמות רענון. פרק הזמן של הרענון יהיה בכפוף לתעודת ההדרכה או ההכשרה כאשר פרק הזמן לא יעלה על שנתיים. חובת הרענון לגולשי בניין, מאפסי תרנים ומנהלים המקצועיים לתחומים הללו, מותנית בבדיקה רפואית על ידי רופא תעסוקתי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

בדיקות רפואיות לעובדים בגובה- במה מדובר?

עובדים המבצעים עבודות מסוימות בגובה ידרשו לעבור בדיקות רפואיות רלוונטיות במרפאות תעסוקתיות וזאת בכדי להעריך את הכישורים שלהם לעבודות הללו. הפניה למראה תעסוקתית תהיה באמצעות טופס הפניה חתום על ידי המעסיק. סוגי עבודות בגובה שבגינן נדרשת בדיקה רפואית לעובדים הם: מנהל מקצועי לגולשי בניין, מנהל מקצועי לטיפוס תרנים, מטפסי תרנים וגולשי בניין.

בסופו של דבר חשוב מאוד לבחור בהדרכה המקצועית והטובה ביותר עבור עובדים בגובה שכן, בהתאם לתקנות מדובר על עבודה אשר תאפשר לכל עובד לשוב לביתו בשלום בתום יום עבודה ועל כן, מעבר לעובדה שמדובר על הדרכה שהיא חובה על פי החוק, היא גם חשובה מאוד.

בשיתוף המרכז להדרכות בגובה
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully