וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך אדריכלים יכולים לסייע בהסדרת חריגות בנייה?

בשיתוף מרובעים

עודכן לאחרונה: 7.6.2021 / 16:02

כאשר מרחיבים את הדירה או הבית החוק מחייב הוצאת היתר בנייה מהרשויות. ההליך נראה אולי סבוך ובירוקרטי אך האדריכל המתאים יוכל לסייע לכם להימנע מאי נעימות

אתר בנייה. ShutterStock
בנייה/ShutterStock

לא מעט אנשים מעוניינים להרחיב את הבית הקיים שלהם. לצורך הרחבת בית קיים יש צורך להסדיר חריגות בנייה אל מול רשויות החוק ולהוציא היתר בנייה. על אף שלא מעט אנשים בטוחים כי הוצאת היתר בנייה הוא תהליך ארוך וסבוך, חשוב מאוד לדעת כי אדריכל מקצועי ומנוסה יכול לסייע לכם להסדיר חריגות בנייה בצורה מהירה, קלה ונוחה. אם אתם תוהים מהו בעצם אותו היתר בנייה, האם חובה לבקש היתר בנייה ומהו העונש לעוברים על החוק, כדאי מאוד שתקראו את המאמר הבא.

חריגות בנייה- במה מדובר?

כאשר בונים או הורסים מבנה ללא קבלת אישור היתר בניה מרובעים אדריכלים מהרשות המקומית מבצעים בעצם חריגות בנייה שלא כחוק. בכדי לבצע הסדרת חריגות בנייה באופן חוקי, יש להוציא היתר מהוועדה לתכנון ובנייה. המטרה של הרשויות היא לעצור את הבניות הלא חוקיות, למנוע סכנות, לשמור על זכות הבנייה המקורית של המבנה ובעצם ליצור מנגנון פיקוח מסוים. ישנם לא מעט אנשים שחושבים שכדאי להם להקטין ראש בהוצאת היתר בנייה ומנסים לחסוך לעצמם את כל הבירוקרטיה בתהליך זה. ישנם גם אנשים שאינם מודעים לכך שגם בתהליך שיפוץ שבו מרחיבים את המבנה יש צורך בקבלת היתר בנייה ועל כן, הם אינם מגישים את הבקשה הנדרשת. חשוב מאוד להיות מודעים לחוק, לבחור באדריכל מקצועי ומנוסה שילווה אתכם בהגשת הבקשה לרבות כל המסמכים שיש צורך להוסיף לה ולקבל את ההיתר הנדרש לכם לצורך שמירה על הבטיחות ושמירה על החוק.

מה יקרה אם בחרתם לא להסדיר את חריגות הבנייה וההיתרים?

אם תבחרו שלא להוציא את האישורים וההיתרים אשר יאשרו את החריגה, תדרשו לשלם קנס כבד, להרוס את חריגות הבנייה הלא חוקית ולהתמודד עם הליך משפטי ארוך, תובעני ומפרך. בכדי להימנע מעבירה על החוק, כדאי מאוד שתעזרו באנשי מקצוע אשר יסייעו לכם בהסדרת החריגות במידה וקיימות ובהוצאת ההיתרים הנדרשים. כיום ניתן למצוא לא מעט אדריכלים מקצועיים ומנוסים אשר יוכלו לסייע לכם בהסדרת חריגות הבנייה ובהגשת הבקשה. מדובר על תהליך שדורש צירוף מסמכים שונים לוועדה המקומית כגון: שרטוט של תוכנית בנייה, אישורים שונים ועוד. לאחר שמגישים את כל המסמכים לוועדה, היא תדון בבקשה כאשר המהנדס מטעם הוועדה יבחן את התוכניות ואת הנתונים השונים הנוגעים לנכס או לשטח ובהתאם לכך ימליץ לוועדה האם לאשר את הבנייה או שמא לא לאשר.

בכדי לבחור את האדריכל הטוב ביותר שיסייע לכם בהוצאת היתר בניה לבית שלכם, כדאי שתקבלו המלצות, תוודאו כי הוא מחזיק בתעודות והתקנים נדרשים, מעניק מענה מקצועי ומספק את השירותים שלו תוך שמירה על אמינות ומחיר הוגן. לא כדאי לכם לחסוך שכן, הדבר יכול לעלות לכם לחסוך ולבחור באדריכל לא מספיק מקצועי או מנוסה בתחום שכן, הדבר יכול לעלות לכם ביוקר בסופו של דבר.

בשיתוף מרובעים
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully