וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהם השיקולים בבחירת ריפוד לספה?

בשיתוף של Repair-sofas

עודכן לאחרונה: 8.6.2021 / 13:56

עור או בד? איזו ספה כדאי לבחור ומה כדאי לדעת על הנזקים שעלולים להיגרם להן ודרכי הטיפול בהם?

ספה בתוך חלל פנימי מעוצב. ShutterStock
ספה/ShutterStock

ענף הריהוט נמצא בצמיחה מתמדת ובתוכו נמצאים מערכות הישיבה. עם השנים ניתן לראות כיצד נוספים עוד מגוון עיצובים וסוגי ריפוד ספות חדשים אשר מקנים יוקרה, מודרניות ועיצוב מתקדם לכל חלל בו הם נמצאים. כיום ניתן לראות כיצד ישנם שילובים בין סוגי בדים וריפודים במטרה לשנות ולצאת מהקיבעון העיצובי אשר אפיין את ענף מערכות הישיבה כל השנים.

השיקול העיקר של מי שמעוניין לרכוש כיום סלון או ספה, הוא הצרכים האישיים שלו. כלומר, הרכישה כיום היא פונקציונאלית כך שמשפחה עם ילדים תעדיף לרכוש ספה מעור או דמוי עור ולא מבד אשר חשוף יותר לנזקים שילדים שאוהבים לקפוץ על ספות, לעלות עם הנעליים על הספות ובעיקר לאכול על הספות ולהכתים אותן עלולים לגרום. כאשר מדובר בספה מבד, הסיכוי שהכתם ירד קטן מאוד ביחס לסיכוי שהוא ירד בקלות בסלון מעור.

שיקול נוסף, הוא השיקול הכלכלי. מחירן של מערכות ישיבה מעור גבוה מאוד ונע בין אלפי שקלים לעשרות אלפי שקלים - תלוי בגודל מערכת הישיבה וסוג העור הנבחר ואיכותו. לעומת זאת, מחירן של מערכות ישיבה מבד נמוך משמעותית. לא תמיד משפחה עם ילדים יכולה להרשות לעצמה סלון מעור והפתרון הוא בדמות כיסוי לספה מבד אשר מתלבש על הספה ושומר עליה מפני השימוש של הילדים או של בע"ח אשר אוהבים לרבוץ על הספה ועלולים להוביל לנזק.

הסיבות לריפוד ספות

כאשר אנו רוכשים מערכות ישיבה, אנו צריכים להיות מודעים לעומס הרב אשר מופעל עליהן בכל רגע נתון בו אנו יושבים על הספה. ריפוד הספה נמצא תחת לחצים רבים ועם השנים הוא מאבד מעמידותו והאלסטיות שלו ומתחילים להיווצר קרעים, פרימות תפרים, התפוררות, קילופים בריפוד ועוד מגוון בעיות אשר מחייבות טיפול מידי מאיש מקצוע מיומן בתחום תיקוני ספות אשר ידע לתת את הטיפול הטוב ביותר לבעיה שנגרמה. ישנן כמה סיבות עיקריות לצורך לבצע ריפוד ספות והן:

1. ריפוד דהוי - אחת הבעיות הנפוצות ביותר במערכות ישיבה, הוא ריפודי אשר דוהה עם הזמן כתוצאה מחשיפה ממושכת לשמש. מערכות ישיבה נמצאות באופן כללי במרכז סלון הבית ובד"כ בסמוך לחלונות המרפסת ונפגעות מקרני השמש החודרות דרך החלון. לאורך זמן, גורמת חשיפה זו לצבע הספה להפוך דהוי יותר ונוצרים מעין כתמים על גבי הספה. יש לתן כתמים אלה באופן מידי בעיקר עקב הפן העיצובי. אחד הפתרונות לבעיה הוא למנוע אותה מלכתחילה - כלומר, בשעות שקרני השמש חודרות למרכז הבית, יש להגיף תריסים ולמנוע את המפגש בין קרני השמש לספה.

2. קרעים בספה - בעיה מרכזית אשר מתרחשת על בסיס קבוע במערכות ישיבה, היא ללא ספק בעיית הקרעים בספה אשר נוצרים כתוצאה מטיפול ושימוש לקוי. אחד הכללים החשובים ביותר הוא שכאשר מופיע קרע, ולו הקטן ביותר, הדבר מחייב טיפול מידי. אם מדובר בכמות מרובה של קרעים על שטח נרחב של הספה, העדיפות היא להחליף ריפוד ספות מלא אשר יקנה לספה מראה חדש ואיכותי ובעיקר יספק את מלוא הנוחות אשר נפגעה כתוצאה מהקרעים. קרע אשר אינו מטופל ועדיין ממשיכים להשתמש בספה ולהפעיל עליה לחץ יגדל ויהפוך מורכב יותר לתיקון וגם הנוחות תיפגע ולא תיהנו מהישיבה על הספה וקבלת תמיכה הולמת לגוף. קראו עוד על תיקון קרע בספות בד

3. כתמים - אחת הבעיות הקשות ביותר היא כמובן בעיית הכתמים בספה. הדבר נכון בעיקר כאשר מדובר בריפוד בד אשר היכולת להסיר ממנו כתמים עיקשים נמוכה מאוד ביחס לספה מעור. כתמים על הספה נוצרים לרוב כאשר אנו אוכלים ושותים על הספה ומבלי לשים לב נוצרים כתמים משאריות מזון אשר נגעו בספה. כאשר מדובר בריפוד בד מדובר בתסבוכת רצינית הנובעת ממאפייני הבד אשר נוטה לספוג לתוכו חומרים אשר קשה מאוד לאחר מכן להוציא אותם מתוכו. הפתרון הוא לבצע ריפוד ספות אשר יסיר את הריפוד הישן עם הכתמים ובמקומו יהיה ריפוד חדש, איכותי ונעים לישיבה ולמגע.

מחירי ריפוד ספות

בכל הנוגע לריפוד ספות, ניתן לראות טווח של מחירים אשר ינוע בין 1,500-6,000 בממוצע תלוי בגודל הספה הנדרשת לריפוד. כלומר, האם מדובר בספה בודדת, דו מושבית או תלת מושבית. ובנוסף, תלוי גם בסוג הריפוד כלומר האם מדובר בספה מבד, דמוי עור או ספה מעור.

המאמר נכתב ע"י צוות המומחים של Repair-sofas - ריפוד ספות ותיקון ריפודים עד לבית הלקוח.

בשיתוף של Repair-sofas
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully