וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופנת המידות הדולות מתפתחת - ואלו חדשות מצויינות

בשיתוף HTO

עודכן לאחרונה: 10.6.2021 / 12:48

בעבר הורגלנו לחשוב שהמראה היפה ביותר לאישה הוא בטן שטוחה ורגליים שדופות. כל דוגמנית לכל רשת אופנה הייתה צריכה לעמוד במספר קריטריונים נוקשים ביותר מבחינת משקל ולא היתה מניעה משימוש בפוטושופ ושלל אמצעים כדיי להציג את הדוגמנית הרזה והיפה ביותר לקהל הקונות

אישה קונה בגדים. ShutterStock
חנות בגדים/ShutterStock

הצגת דוגמניות רזות בלבד, לעיתים עד כדי הצגת משקל לא בריא, הובילה לקידום מודל יופי מעוות והביאה עמה השלכות עצומות בפן החברתי. הדבר עודד הפרעות אכילה, הפרעות דימוי עצמי ואופנה שמונגשת אך ורק לנשים שעומדות בסטנדרט היופי הבלתי מושג.

היום חלה תפנית מפתיעה ומבורכת ברשתות אופנה רבות שהובילה להשקה של שלל בגדי נשים והלבשה תחתונה בקולקציות מיוחדות למידות גדולות ואף חנויות ספציפיות אשר מקדמות את נושא אהבת הגוף. לכל אחת ואחת בכל משקל.

מה הביא את רשתות השיווק להוביל את המהפכה? כיצד היא תפסה תאוצה?

ריי שגב, דוגמנית ומנהלת סוכנות הדוגמנות "ג'וסי" למידות פלאס סייז, אומרת כי, "פייסבוק, ובשנים האחרונות האינסטגרם, האיצו את השינוי. נשים החלו להעלות פוסטים, להגיב לדברים שלא מצאו חן בעיניהן וזה עורר שיח ציבורי, מה שלא היה ניתן לעשות בעשור הקודם. הפוסטים חשפו מציאות לא תקינה ועוררו מודעות."

עוד מספרת שגב כי מבחר בגדי הנשים למידות גדולות בעבר היה מועט. "בתחילת העשור, כשבנות צעירות כמוני רצו להתלבש אופנתי וטרנדי, לא יכולנו למצוא בגדים ברשתות האופנה הקיימות". למרות שבשנים האחרונות עברו רשתות האופנה שינויים מהבחינה הזו ואנו שומעים על יותר ויותר קמפיינים שמאמצים מידות גדולות, עדיין קיים קושי במציאת בגדים במידות "פלאס סייז" בהרבה מחנויות בגדי הנשים. על פי נתונים משנת 2018 נמצא כי 68% מהנשים האמריקאיות לובשות מידות 46 ומעלה. למרות נתון זה, נמצא גם כי רק 2.3% מבגדי הנשים ברשתות הבגדים הגדולות שנבדקו באותו הסקר משווקות בגדים במידות גדולות.

זו בעיה חמורה שמנסות לפתור גם רשתות קטנות יותר ואף אושיות רשת שמובילות קמפיינים ומותגים משלהן. ישנה התייחסות בקרב נשים, כמו שגב, שמובילות קמפיינים של מידות גדולות בארץ ובעולם, למשברים של דימוי גוף ולאופן בו אופנת הפלאס סייז מצליחה למגר אותם ולעזור לנשים לאהוב את עצמן ואת הגוף שלהן בכל בגד שהן לובשות.

בולטת בין נשים אלה היא דקל זרד. זרד, שכיום מדגמנת לשלל מותגים של בגדים במידות גדולות, היא בעלת מותג הספורט "אבריבודי" ובזמנה הפנוי אף מעבירה הרצאות לבני נוער על דימוי גוף. דקל זרד מספרת על הקשיים שהיו לה בהתמודדות עם המשקל שלה ועל האופן שבו הגיעה להשלמה וכך מסייעת לעוד נערות שחוות מצוקה זהה. כמו כן היא מתייחסת לקושי במציאת בגדים במידות גדולות ואומרת "לא מצאתי מותג כזה, אז יצרתי אחד בעצמי". היא אומרת בעצמה שלקמפיינים של חברות האופנה המשלבים נשים במידות גדולות יש השפעה עצומה מבחינה חברתית, מש שדוחף אותה להמשיך במה שהיא עושה. "ברגע שבני נוער רואים דוגמנים לא רזה, כמוני, המסר עובר".

לאופנת הפלאס סייז פוטנציאל עצום, הן מבחינת המאבק החברתי בו היא תומכת והן מבחינה כלכלית שכן מירב הנשים דווקא צורכות בגדים במידות גדולות יותר. על אף שתעשיית הפלאס סייז מתקדמת בצעדי תינוק ועדיין ברוב מוחלט של רשתות האופנה מככבות הדוגמניות הרזות, הדבר אכן נמצא במגמת שינוי מעודדת בשנים האחרונות ויש שינוי ניכר לעומת העשור הקודם. נותר רק לקוות שהעתיד יביא עמו חדשות טובות לבעלות המידות הגדולות ושמותגי האופנה ימשיכו בקידום בגדים לנשים במידות גדולת ובשילוב דוגמניות מלאות בפרסומות ובקמפיינים.

רוצים לקנות בגדי נשים? כנסו לאתר שלנו:

https://htofashion.co.il/shop/

בשיתוף HTO
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully