וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופה קטנה ומטריפה

בשיתוף Saras sweets

עודכן לאחרונה: 14.6.2021 / 11:31

שרית דוידזון עבדה בעבודה "מסודרת", עד שבסביבתה טעמו מהעוגות שלה וקבעו: "את חייבת לעשות קריירה בקונדיטוריה!". כיום היא חולשת על אימפריה מתוקה במיוחד שמציעה עוגות מעוצבות ומארזים מתוקים שנראים מיליון דולר, ומקיימת סדנאות מצליחות לילדים ומבוגרים בתחום

מכינה עוגות מאז שהיא זוכרת את עצמה, שרית דוידזון. סיוון ספיר,
מכינה עוגות מאז שהיא זוכרת את עצמה, שרית דוידזון/סיוון ספיר

הכול התחיל מעוגת יומולדת תמימה של צבי הנינג'ה. שרית דוידזון, אשה עם הרבה אהבה לעיצוב, צבע ואפייה, שעבדה בחברת תקשורת, הכינה ליום הולדת 3 של בנה בגן עוגת זילוף עם הצבים האהובים עליו. העוגה, מתברר, הייתה סיפור הצלחה שלא נראה עד אז בגן. הילדים זללו וביקשו עוד, הצוות התענג, והגננת הרימה לשרית טלפון ואמרה לה: "את חייבת לעשות מזה קריירה".

"הייתי ילדה תוססת שמשתעממת בקלות, יושבת על השיש עם אמא שמכינה עוגות, ומחקה אותה. מגיל 8 כבר התחלתי להכין עוגות, ותמיד כשהכנתי אמרו לי שהן טעימות, אבל לא חשבתי לעסוק בזה, והלכתי על עבודה 'מסודרת'", היא מספרת.

אבל זה היה גדול ממנה. יחד עם העוגות המוצלחות שהכינה לילדיה, החל ביקוש מהסביבה. שרית החלה בקטן, בשעות שלאחר העבודה. אחרי חודש וחצי בהם הכינה עוגות פס ושמרים, הגיעו דרישות למוצרים נוספים, ודוידזון, שחיכתה לאות הזה כל חייה, עפה על זה עד הסוף. לאחר חודשים ארוכים של הקמה והשקעה, הפכה דוידזון רשמית למעצבת עוגות. היא יוצרת עוגות מעוצבות, מארזים מתוקים יפהפיים ועוגות ומאפים לבית. יש לה מבחר עשיר עבור ציבור הצליאקים והנמנעים מגלוטן - עוגות ומארזים מתוקים רבים שלה הם ללא גלוטן, עשויים מקמחים מיוחדים ללא גלוטן או ללא קמח, ובסביבה נקייה מגלוטן. בנוסף, היא מכינה גם עוגות מעוצבות לטבעונים.

העסק צמח והתפתח בגלל הביקוש מהסביבה, שרית דוידזון. סיוון ספיר,
העסק צמח והתפתח בגלל הביקוש מהסביבה, שרית דוידזון/סיוון ספיר

מאז פתיחת העסק דוידזון מעבירה מהידע הרב שלה בסדנאות מרתקות לילדים, עם מגוון נושאים מעולמות הקונדיטוריה. כל סדנה שהיא משיקה, הופכת לסולד אאוט מספר שעות אחרי שהיא מכריזה עליה. בחודשים האחרונים פנו אליה לקוחות בוגרים עם בקשה ללמוד ממנה על עולם האפייה והקונדיטוריה, ומאז החלה להעביר סדנאות אישיות אחד על אחד למבוגרים שמבקשים להתחזק באפיה. ועוד ניוז - בקרוב תשיק קו של קייטרינג חלבי עם מבחר מנות פרי יצירתה ומוחה הקודח.

דוידזון, 43, תושבת נתניה, נשואה ואם לשניים (9, 6), נולדה עם תסמונת רובין המתבטאת בבעיות שלד שונות, כגון גפיים קצרות. עם זאת, בחרה מאז ילדותה לחיות חיים רגילים. "הוצאתי רישיון רגיל, שירתתי בצבא. הייתי אחת מכולם, לא התייחסתי בכלל לעניין".

כשעלה הרעיון לעסק, החלו לצוף החששות. היא מסבירה: "קודם כל עלה הנושא הפיזי. יש תנועות בידיים שמצריכות ממני יותר מאמץ, אבל זה רק גרם לי להסתער על האתגר. עד שלא הצלחתי לא נחתי. כשהייתי מסיימת עוגה עם כאבים בידיים זה לא היה מעניין אותי, כי מצאתי את הייעוד שלי".

המחסום היותר גדול היה הביטחון העצמי הגבוה, שהיה מנת חלקה כל חייה, ולפתע כשחשבה על עסק משלה הוא החל התערער. "חששתי שבעסק משלי אנשים יראו אותי ואהיה חשופה, חששתי מה יחשבו עליי כשיראו אותי מביאה את העוגה".

ובכל זאת הקמת את העסק. החששות התפוגגו?

"הבנתי שעשיתי מזה אישיו יותר גדול ממה שזה. להפתעתי מפרגנים מכל הלב. גם בסדנאות, ילדים לא מייחסים לזה עניין. קרה פעם שילד שאל למה הידיים שלי קצרות, והסברתי שככה נולדתי, ובזה זה הסתיים".

"בדיעבד העסק בשבילי זה סגירת מעגל, טיפול ותיקון", היא מצהירה. "כל כך רציתי לחיות חיים רגילים, שלא הייתי מסוגלת לדבר על התסמונת. כעסתי אם דיברו איתי על כך. העסק אילץ אותי להתמודד עם כל מה שהדחקתי, ונפתחתי לשתף". ויש עוד עניין שחשוב לה להדגיש: "היה חשש נוסף - לא רציתי שיקנו ממני מתוך רחמים. זה הכי לא אני. כשהחלו לזרום התגובות המדהימות הבנתי שבאמת באים אליי בגלל מה שאני מציעה ולא מסיבות אחרות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
כל תחום בעולם הקונדיטוריה למדתי אצל המאסטרים, שרית דוידזון. סיוון אופיר,
כל תחום בעולם הקונדיטוריה למדתי אצל המאסטרים, שרית דוידזון/סיוון אופיר

המטבח האישי שלה נראה כמו מעבדה צבעונית ושמחה, שוקקת ופעילה כל היום, עם עשרות קופסאות שבהם חומרי הגלם האיכותיים ביותר. דוידזון לגמרי בממלכה שלה. היא אופה מוצלחת ומוכשרת שמוציאה תחת ידיה מוצרים שגם נראים מיליון דולר וגם טעימים בצורה יוצאת דופן. ועל זה מעידים ללא הרף עשרות הלקוחות שלה, הקבועים והחדשים שמתווספים כל הזמן. היא מקבלת הזמנות מכל אזור השרון והמרכז, אבל גם מירושלים, בית שמש, לוד וגבעתיים הגיעו אליה.
"פתחתי את העסק רשמית מספר חודשים לפני הקורונה, ואנשים לא מפסיקים להזמין. חשבתי על מוצרים שמותאמים לתקופה ופיתחתי מארזים מיוחדים. זה התחיל במארזי דונאטס DIY, ואז בעקבות ביקוש יצרתי מארזים לחגים וימי הולדת. ואני ממשיכה לתכנן ולייצר".

עוגות ומארזים שנראים מיליון דולר, שרית דוידזון. סיוון ספיר,
עוגות ומארזים שנראים מיליון דולר, שרית דוידזון/סיוון ספיר

סוד ההצלחה אולי טמון בפרפקציוניזם שלא מניח לה לנוח גם כשים מחמאות זורמות אליה. "החלטתי שאני מתמקצעת ברמה הגבוהה ביותר, והשקעתי הון עתק בכל הנוגע ללימודים בתחום - התמחויות, סדנאות, קורסים", היא משתפת. דוידזון בחרה ללמוד כל תחום הקשור לעיסוקה - קונדיטוריה, אפייה ועיצוב - בשיעורים פרטיים, כשבכל תחום היא בוחרת את המומחים הטובים ביותר. "נסעתי ללמוד אצל המאסטרים, מצפון ועד דרום. זה אומר שאם יש מומחה לעיצוב נשיקות בבאר שבע, אז אני נוסעת אליו עד לשם לשיעורים".

הפרפקציוניזם שלה הוא אישיו שמלווה אותה גם בעבודה היומיומית. עד שהיא "מאשרת" עוגה, זה תהליך בפני עצמו, שמשמח מאוד את הסביבה הקרובה. דוידזון: "כל עוגה חדשה אני לא אמכור בלי שטעמתי והתנסיתי. לשם הדוגמה, כשהכנתי מתכון חדש לסופגניות, הן עברו 8 נאגלות של שכנים, חברים ובני משפחה שטעמו, עד שהגעתי לתוצאה שאני הכי אוהבת. פעם הכנתי ללקוחה עוגה שהצבע הצהוב בה לא מצא חן בעיניי, נראה לי חיוור מדי, אז הכנתי במיוחד קצפת חדשה מהתחלה. חוץ מהפרפקציוניזם, תודעת השירות מפותחת אצלי לפני הכול, כחלק מהאופי שלי".

ואכן, לקוחותיה מעידים שהיא נותן שירות מהזן המפנק במיוחד. השפע ניכר קודם כל בעוגות ובעיצובים, שנראים גדושים, נדיבים ומרשימים שנעשו מכל הלב. "השירות מבחינתי מעל הכול. כל לקוח אצלי מרגיש כמו לקוח VIP", היא מסבירה.

תוכלי להסביר על העיצובים הכל כך יפים?

"כשמגיעה הזמנה אני עושה תחקיר, מחפשת תמונות, פינטרסט, בוחנת התאמת צבעים, אבל לרוב יודעת מה הכיוון וזורמת עם הפתעות וחדוות יצירה. אני נהנית מהכול - מלהכין מארזים עם מיליון פריטים, מהעבודה המדוקדקת של 6 שעות לעשות אותם הכי מיוחדים, או ממארז חדש של מוס ודף סוכר. ואני גם נהנית להעביר את זה הלאה".

השפע ניכר בעוגות ובעיצובים הגדושים והנדיבים, שרית דוידזון. סיוון אופיר,
השפע ניכר בעוגות ובעיצובים הגדושים והנדיבים, שרית דוידזון/סיוון אופיר

הילדים של דוידזון גאים בהצלחתה של אמא ובעסק המשגשג שלה, שהתחיל בעצם בגלל העוגות שהכינה עבורם. דוידזון מחייכת: "הבת שלי מאוד נהנית מהטעימות ומסיוע בבחירת העיצובים. הבן שלי כבר מגיל 6 סמנכ"ל שיווק, בונה לי תוכנית עסקית, מייעץ לי למשל: 'תעברי בין השכנים ותתני להם לטעום'. הם מרגישים שותפים. הוא אוהב להתנדב, להוריד עוגות ללקוחות, ומקבל ממני טיפ בגלל שעזר. הוא אמר לי השבוע: 'אמא, איך כל דבר שאת מכינה יותר טעים מהשני?'".

שרית דוידזון Saras sweets - מגוון עוגות, מארזים מתוקים, סדנאות לילדים וסדנאות אישיות למבוגרים. ניתן להזמין גם ללא גלוטן וטבעוני.

לינק לקטלוג הדיגיטלי של שרית דוידזון

בפייסבוק

באינסטגרם

בשיתוף Saras sweets
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully