וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריצ'ארד רוזנבאום- האיש שצובע את תל אביב בירוק

בשיתוף רוזנבאום מערכות גינון מתקדמות

עודכן לאחרונה: 15.6.2021 / 9:23

אפשר להכניס ירוק לערים גם הצפופות ביותר בלי לפגוע בפעילותה או בתשתיותיה ובלי לתפוס מרחב. ריצ'ארד רוזנבאוום עושה בדיוק את זה

ריצארד רוזנבאום קיר ירוק. יח"צ,
ריצארד רוזנבאום/יח"צ

בגיל 55, לאחר עשרות שנות ניסיון בענף הבוטניקה, האגרונום ריצ'ארד רוזנבאום לא נח. המומחיות הגדולה ושיטות השתילה והגידול שפיתח בתחום הגינון הוורטיקלי, הובילו אותו להפוך לבעל מקצוע מבוקש בתחום, המחוזר על ידי חברות ומתחמי הייטק, מוסדות ציבוריים, עיריות ורשויות מקומיות.

רוזנבאום מציג את פני העתיד, כאשר הוא נוטע גינות מלבלבות גם בלב הצפיפות העירונית, והופך ערים בעלות תדמית אורבנית לחלוטין, למרחב טבע ירוק ומרענן, מבלי לייצר צפיפות ולגזול שטחים לשם כך ומבלי לפגום בתשתיות, בתעשייה ובמרקם העירוני.

גינה ורטיקלית- קירות ירוקים

שיטת הגינון הוורטיקלי שמביא ריצ'ארד רוזנבאום, באמצעות החברה שייסד, רוזנבאום מערכות גינון מתקדמות, היא הצבה של קירות ירוקים- קירות עליהם נטועים צמחים שונים, בצורה אנכית, פורחים ומלבלבים לאורך שנים ארוכות.

קירות ירוקים מספקים סביבה אקולוגית מיטיבה, איכות אוויר משופרת ופליטת חמצן, קרירות ובידוד תרמי ברמה גבוהה, בידוד אקוסטי שמאפשר הפרדת חללים לשימושים שונים, הפחתה של הטמפרטורות הסביבתיות ויעילות אנרגטית. המראה הירוק והשופע בלב העיר, בוודאי כאשר מדובר בתוך מבנים ומתחמים, תורם לחיבור בין החיים האורבניים לטבע, ומספק נגיעה ירוקה בלב התעשייה והחדשנות.

ריצ'ארד רוזנבאום מספק כי לקוחותיו מגיעים מלב מבצרי ההייטק התל אביבי, כאשר בחלקם הם נמשכים אחר הטרנד האופנתי, אך לומדים במהרה על הקשר בין קירות ירוקים לאקולוגיה, לאיכות הסביבה ולדשנות פורצת דרך בתחום הבוטניקה.

ריצארד רוזנבאום קיר ירוק. יח"צ,
ריצארד רוזנבאום/יח"צ

האם קיר ירוק הוא בהכרח ירוק?

רוזנבאום מציג קטלוג עבודות מרשים במיוחד, שלפרויקטים שביצע במתחמי הייטק ותעשיה בלב תל אביב, וברחבי הארץ כולה, כאשר הצבע הירוק הוא השחקן המרכזי בהם, אולם בהחלט ניתן לראות נוכחות של צבעים עזים נוספים כשחקני משנה. קירות ירוקים מסחלבים המספקים חגיגיות לבנה וכתמי ורוד מרהיבים, קירות ירוקים המשלבים פרחי הדס ריחניים בצבעי סגול ולבן, וקירות סוקולנטיים המשלבים גוונים שונים של ירוק רענן.

בבחירה של קיר ירוק יש לבצע לפני הכל התאמה בין סוגי הצמחים למיקום הקיר, כמות האור אליה הוא חשוף, שיטת ההשקיה וההזנה הנבחרת, ובסופו של דבר ניתן כמובן לשלב צמחים מעוצבים, בצבעים ובסגנונות שונים, על פי העדפה.

בעיר תל אביב, שמהווה מוקד תעסוקה ואת ביתם של תאגידים, חברות ומתחמים מהידועים בישראל, מצוקת הקרקעות יצרה בניה לגובה, ללא הותרה של שטחים לצרכי נוי, גינון ואקולוגיה. הפתרון שנולד באמצעות הקירות הירוקים, מסייע לחברות ולארגונים להתחבר מחדש לטבע ולשדר למבקרים ולציבור הלקוחות חברה אשר תומכת בקיימות ובאיכות הסביבה, מה שמחזק את מעמדן בשוק.

מה מייחד את הקירות הירוקים מבית חברת רוזנבאום מערכות גינון מתקדמות

ריצ'ארד רוזנבאום מתגאה בעשרות שנות ניסיון ומשתף במגוון פרויקטים בתחום האגרונומיה והבוטניקה, לרבות ייעוץ אישי שהוא מספק לפקולטה למדע ולחקלאות ברחובות בתחום הקרות הירוקים, תועלתם והיכולת העתידית להפיק מם מזון.

לצד אלה, מציג ריצ'ארד שיטות עבודה, מצעי שתילה ייחודיים, שיטות המלחה, השקיה והזנה, אשר יבטיחו לא רק את הקמתו של קיר ירוק רענן ויפה למראה, כי אם גם צמחים בריאים, עמידות רבת שנים של הקירות הירוקים, חיסכון במים ובאנרגיה ותחזוקה קלה במיוחד.

על מנת להימנע מקמילה מהירה של הצמחים בשל הצטברות מלחים בשורשים, רעה חולה מוכרת בענף, מציג ריצ'ארד את שיטות ההשקיה ההידרופוניות, המבוקרות, שכוללות אומדן של רמת ההמלחה בבית השורשים על ידי נטילה של דגימות מתמיסת הקרקע. תוצאת הדגימות מאפשרות קבלת אומדן של ריכוז המלחים בגבהים שונים של הקרקע, ופתרונות אגרונומיים מותאמים אישית. ריצ'ארד גם מציג שיטות חדשניות שלמחזור מי ההשקיה וניצול מי מזגנים ליצירת קירות ירוקים חסכוניים לתחזוקה, מערכות טפטפות מדויקות ומערכות השקיה בשליטה אינטרנטית.

החיבור בין קדמת הטכנולוגיה לידע העשיר בבוטניקה וההיכרות עם צמחים רבים על שיטות הגידול והפתרונות האופטימליים עבורם, הפכו את חברת רוזנבאום מערכות גינון מתקדמות למובילת דרך והמילה האחרונה בענף.

הקירות הירוקים מבית רוזנבאום מערכות גינון מככבים במתחמי הייטק מובילים, מוסדות אקדמיים, מתחמי פנאי ותרבות, מוסדות עירוניים ואחרים.

להתרשמות ופרטים נוספים לחצו: https://www.verticalgardens.co.il/

בשיתוף רוזנבאום מערכות גינון מתקדמות
  • עוד באותו נושא:
  • גינון
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully