וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלון ההזדמנויות שאסור לנשים לפספס

נועה גולד, בשיתוף עידית ביאנקי

עודכן לאחרונה: 17.8.2021 / 11:07

נשים מעל גיל 40, אתן חייבות להכיר את עידית ביאנקי, 'הגורו לגיל המעבר בישראל', שכבר שנים רבות פועלת למען בריאות ואיכות חיים של נשים ברחבי העולם - במיוחד בפרק חיים קריטי שעדיין מוזנח בשיח הציבורי והרפואי

נשיות. shutterstock,
גיל המעבר/shutterstock

הגעתי בעקבות המלצה של חברה להרצאה של עידית ואם להיות ממש כנה, לא כל כך הבנתי בהתחלה מה לי ולגיל המעבר, ובכלל לא התחשק לי לשמוע. אבל החברה אמרה שאסור לי לפספס. והיא צדקה בגדול...

ההרצאה "חלון ההזדמנויות שכל אשה חייבת להכיר" הייתה מרתקת, חשבתי שאני יודעת דבר או שניים על גיל המעבר... אבל אף פעם לא "נפל לי האסימון" שיש חלון זמן מוגבל בו ניתן להשפיע מהותית על איכות ובריאות המשך החיים. אני עדיין בהלם איך אף רופא, אף חברה, אף אחד לא אמר לי את זה בצורה ברורה כל כך עד היום.

דווקא בגילאי 40 או 50, כשהכי מגיע לנו ליהנות מהחיים, להשקיע בעצמנו ובבריאות שלנו, אנחנו מוצאות את עצמנו מתמודדות עם אתגרים שמעיבים על איכות החיים שאנחנו ראויות לה: תופעות שכיחות שאנו הנשים פוגשות בעיקר במחצית השנייה של חיינו, כמו גלי חום, הפרעות בשינה, השמנה, בריחת שתן, יובש נרתיקי, זיהומים וגינלים חוזרים, צניחת רחם, עלייה במשקל, פגיעה בעצמות, שינויים במצב הרוח ועוד - כל אלו סימפטומים נפוצים מאד שנשים רבות סובלות מהן - ובדרך כלל גם סובלות בשקט.

עידית ביאנקי. אוסף פרטי,
עידית ביאנקי/אוסף פרטי

חלק מאיתנו חושבות שזו גזירת גורל שאין לנו מה לעשות איתה, ואחרות בכלל לא מקדישות מחשבה לנושא בתוך מירוץ החיים המטורף שלנו.

אף אחד לא מסביר לנו בצורה פשוטה ופרקטית את מהות והשלכות השינויים ההורמונליים שמתחילים כבר בתחילת שנות ה40 שלנו, וחברות רבות דוחפות לנו מוצרים "טבעיים" שלאו דווקא מספקים לנו את המענה הנחוץ.

את כל אלו עידית מנסה לשנות בהרצאות שהיא מקיימת בארץ ובעולם, ובהן היא מעלה נושאים שמרבית הנשים וגם מרבית הרופאים, לא מרבים לעסוק בהם.

עידית מסבירה בגובה העיניים, את המדע המבוסס שמאחורי התופעות השונות שחלקן לא מוכרות או מזוהות עם גיל המעבר, מפריכה מיתוסים שגויים מסוכנים שלפעמים יש אינטרסים מסחריים שמתדלקים אותם, סוקרת את המידע המחקרי לגבי הטיפולים ההורמונליים לגיל המעבר, ונותנת כלים פרקטיים כדי להתמודד עם התופעות הללו בצורה הטובה ביותר. ואם לשפוט על פי התגובות של מאות נשים בארץ שכבר שמעו את עידית - הרי שמדובר בהרצאות משנות חיים ממש!

כדי להבין את הלהט והשליחות של עידית, צריך להכיר את 'הגורו' טוב יותר: עידית חלתה בגיל צעיר בסרטן אלים ומשך חודשים ארוכים לא אובחנה. היא הייתה אז סטודנטית צעירה בת 23. לילה אחד כשכבר הסבל היה קשה מנשוא היא הגיעה לבית החולים עם סימפטומים של התקף לב ורק אז אובחנה בשלבים מתקדמים של המחלה עם גידול ענק שלחץ על ליבה. בבית החולים עד היום קוראים לה "הנס הרפואי" לאחר ששרדה כנגד כל הסיכויים.

הטיפולים הקשים והממושכים הותירו את עידית גם עם תסמינים של גיל המעבר שהגיע מוקדם מאד בעקבות ההקרנות והכימותרפיה שעברה. עידית יצאה למסע חיים ארוך שנמשך כבר מעל 20 שנים. היא הפכה כל אבן בעולם הרפואה, והפכה לאם ל -4 ילדים, כנגד כל הסיכויים. בהמשך הוסמכה כאחות ועבדה במחלקה לטיפול נמרץ לב, באותו בית חולים בו אובחנה שנים קודם. לאחר מכן פנתה לקריירה עולמית כמומחית מיכשור רפואי וכיום היא נשיאת ארגון אחיות בינלאומי לקידום חדשנות טכנולוגית ברפואה, ודוברת בכנסים מקצועיים רבים ברחבי העולם.

הסיפור האישי של עידית מעורר השראה להעצמה נשית, של אשה שמבטאת את קולן של נשים רבות ומעלה לדיון נושאים שלא רק שגורמים למבוכה, אלא גם לוקים בפערי ידע וטעויות נפוצות שעולות לנשים ביוקר.

"אני מאמינה שלסבל שעברתי יש תכלית" אומרת עידית. "בזכות הניסיון האישי והרקע המקצועי שלי, אני מסוגלת לעזור לעוד ועוד נשים לקבל ידע קריטי מדעי שאף אחד לא טורח להנגיש לנשים בקהל הרחב, ונותנת פתרונות פרקטיים שמאפשרים לנשים להימנע מסיכונים בריאותיים, שפוגעים באיכות החיים שלהן ושלגמרי אפשר למנוע או לצמצם אותם!"

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
עידית ביאנקי. אוסף פרטי,
עידית ביאנקי/אוסף פרטי

"לנו הנשים יש אתגרים לא פשוטים בעידן זה" מוסיפה עידית. "אנחנו אמהות, בנות זוג, מטופלות לפעמים גם בהורים קשישים, מפרנסות ומנסות גם לחיות קצת בנפתולי החיים. ולכן התמודדות נכונה עם האספקטים של גיל המעבר החל מגילאי 40+ ועד אחרון ימינו - יכולים לשנות לחלוטין את גורלנו ואיכות חיינו. למעננו וגם למען משפחותינו".

בעידן הזה, כשתוחלת החיים של נשים התארכה משמעותית, אין ספק שיש מקום עוד יותר חשוב לפעילות מבורכת שכזו, וכמו שממליצות המשתתפות הרבות בהרצאות של הגורו לגיל המעבר - פשוט חובה לשמוע, לכל אשה שאכפת לה מעצמה. שווה להשקיע עלות של קפה ועוגה ולקבל כל כך הרבה ידע וגישה מוטיבציונית.

ולעידית ביאנקי - הגורו לגיל המעבר - נאחל עוד שנים רבות בבריאות ובעשייה מבורכת למען כולנו!

להצטרפות לצפייה בהרצאות:

הרצאת חלון ההזדמנויות -
https://stillyoung.ravpage.co.il/windowLectureRecorded


סדרת 3 הרצאות - חלון ההזדמנויות שכל אשה חייבת להכיר, העובדות שלא הכרת על טיפול הורמונלי לנשים בגיל המעבר, מה לעזאזל קורה שם למטה
https://stillyoung.ravpage.co.il/Serie222

נועה גולד, בשיתוף עידית ביאנקי
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully