וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהי יזמות נדל"ן ומה תפקידה של החברה היזמית?

בשיתוף סמל יזמות נדל"ן

עודכן לאחרונה: 16.6.2021 / 15:56

ערכו של נכס הנרכש לצורך השקעה יכול להשתנות עם הזמן ובהתחשב במשאבים המושקעים בו בהתחשב בתפישת המשקיעים. אלה הקריטריונים המשפיעים

בנייה בעיר באר שבע. ShutterStock
בנייה/ShutterStock

יש שני סוגים עיקריים של עיסוק בנדל"ן. הראשון מבניהם הוא זה של השקעות נדל"ן, והשני הוא זה של יזמות נדל"ן. השקעות נדל"ן הן עניין פאסיבי יותר מיזמויות. מדובר בהשקעת משאבים כספיים (ואולי אף מעבר לזה), בפרויקט שמישהו אחר יזם. יזמות נדל"ן כוללת השתתפות אקטיבית יותר באיתור הנכס, כמו גם בהשבחתו ובהשאת הרווח האולטימטיבית לגביו.

מהו תפקידה של יזמות נדל"ן?

יזמות נדל"ן פעילה יכולה לאתר שטח או נכס רלוונטי, לבצע בו שינויים ואי אילו השבחות ולמכור אותו עבור רווח לאחר מכן. הסיבה שרווח שכזה יכול להתאפשר, היא שערך הנכס יכול לעלות הן עם הזמן והן עם ההשבחות. שכן אם מוסיפים לנכס יחידת דיור, מרפסת, פרגולה, בריכת שחייה, חנייה וכיוצא בזה, כמו גם משפצים אותו לסטנדרטים גבוהים ומפנקים - הרי שהדבר יכול להשפיע על הערך הנתפש של אותו נכס ועל פי כן להימכר בעבור מחיר גבוה יותר. ערך שוק של נכס הוא פונקציה של תפישת משקיעים.

כל הפרויקטים המיוחדים של חברת סמל יזמות נדל"ן שווקו כולם בהצלחה! החברה מעניקה ללקוחותיה ליווי מלא ע"י טובי המומחים בתחום השבחת נכסים, התכנון והמשפט ושמה דגש על אמינות ושירות ללקוח.

ממה מושפע ערך שוק של נכס בהקשר של יזמות נדל"ן?

כאמור, ערך שוק של נכס מושפע מתפישת משקיעים. אם ניקח לדוגמה אדם שאוהב דירות ישנות, באזורים עתיקים, ויש לו רצון עמוק לגור במקום שכזה - אפשר שהערך שהוא ידמיין עבור נכס שכזה יהיה גבוה מאשר אדם שדווקא אוהב דירות מודרניות באזורים מפותחים. על כן כל אחד מהם יכול להציע הצעת מחיר שונה שאינה בהכרח קשורה או רלוונטית לערך הנכס "כפי שנקבע בשוק", או לאי אילו השבחות שנעשו עבור הנכס.

בחברת סמל יזמות נדל''ן, כחלק מהאני מאמין שלנו, שמים תמיד את הלקוח במרכז. ההבנה שלקוח משקיע כסף בכדי לייצר לעצמו עתיד טוב יותר, דחפה אותנו עוד במסע לעבר שירות הלקוחות האולטימטיבי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

כיצד השבחות הנכס משפיעות על ערכו בהתבצע יזמות נדל"ן?

כאמור, זה לא בדיוק שהשבחות הנכס ומעבר הזמן שמשפיעות על ערך הנכס, אלא ציפיות הרוכשים והמשקיעים, ופה נכנסת לעסק יזמות נדל"ן. אם לדוגמה הוספנו חדר מקלחת לנכס, אפשר שבבת אחת הוספנו גם 50,000 שקל לערך הנכס. איך הגענו לסכום הזה? ובכן, הסכום הזה יכול להיות אומדן מסוים, של המחיר שאנשים יהיו מוכנים לשלם כדי לקבל עוד חדר שירותים. אם היינו מוסיפים בריכת שחייה, אולי היינו מוסיפים 150,000 ₪ למחיר הנכס (כדוגמה), מתוך הנחה שזה מחיר שאנשים יהיו מוכנים לשלם כדי לקבל בריכה בביתם. ואולי היינו בכלל מוסיפים 200,000 ₪ כיוון שמדובר באזור שאנשים ממש אוהבים בריכה בבית, ומוכנים לשלם אפילו יותר עבורה, בהנאה ושמחה. כך שזה לחלוטין תלוי לוקיישן (מיקום), והציפיות הכלכליות באותו הקשר של זמן ומרחב.

האם השבחות לנכס משפיעות באופן סובייקטיבי על ערכו בהיבט של יזמות נדל"ן?

כפי שניתן לשער עד כה, סביר שהתשובה היא כן, בהיבט של יזמות נדל"ן. לאור כך שאם אנחנו חיים באזור בו בריכה בבית היא בהחלט דבר מושך ייתכן שיהיה לה ערך נתפש גבוה יותר, מאשר אם הנכס נמצא באזור שבו בריכה איננה רלוונטית. אולי הלך הרוח ביישוב פחות מתכתב עם בריכה בבית, אולי מזג האוויר פחות רלוונטי, וכיוצא בזה. הדבר יכול להיות מושפע גם מנקודת זמן רלוונטית. אולי בעשור של 2020+ יהיה יותר ביקוש לבריכה בבית, מאשר בעשור של 2010+. ועל כן בעשור של 2020+ כל השבחת נכס שתערב בריכה תאפשר למכור את הנכס עבור ערך גבוה יותר.

מהו תפקידה של יזמות נדל"ן בנוף המשתנה?

תפקידה של יזמות נדל"ן בנוף המשתנה היא להישאר קשוב. הרי כדי למצוא נכס פוטנציאלי מלכתחילה, יהא זה רלוונטי להיות מאוד קשוב לנכסים אפשריים, במיקומים אפשריים, ולתנועות עתידיות אפשריות. כלומר, להיות קשוב ופתוח לאפשרות שנכס מתאים יכול להיות קיים במקום כלשהו בעולם, כמו גם להיות ער מספיק לאפשרות שהנכס הזה לא מממש את הפוטנציאל המלא שלו (אולי "ציפיות השוק" טרם "קלטו" את ערכו ועל כן הוא משוערך במחיר מכירה נמוך מן האפשרי. ואולי דווקא עם מעבר הזמן ו/או השבחות בנייה הוא יגיע לפוטנציאל גבוה שאחרים לא מבינים כעת). כמו גם, שהיישוב עצמו, אולי נמצא בפיתוח ובגדילה ועל כן הנכס יכול להיות אטרקטיבי יותר לרוכשים, בהמשך הדרך, בייחוד אם עד שהדבר יקרה - הוא כבר יהיה מוכן לאכלוס, מפנק ומושך. על כן תפקידו של יזם במקרה שכזה, יהיה לקלוט את "תנועות הרוח", ולזהות הזדמנויות בזמן וברגע המתאים, כמו גם במיקום שלהן.

סמל יזמות נדל"ן עובדת בשיתוף פעולה מול אנשי המקצוע המנוסים ביותר . משרד עורכי דין ברנע - פועל משנת 1986, מדובר במשרד יוקרתי שצבר ניסיון רב בתחום דיני המקרקעין והנדל"ן, על לקוחות המשרד נמנים לקוחות פרטיים כמו יזמים, קבלנים ורשויות המוניטין המקצועי של המשרד בא לידי ביטוי בדירוגו בקבוצות האיכות הגבוהות על ידי מדריכי דירוג מקומיים ובינלאומיים המדרגים את ישראל.

בנוסף סמל יזמות נדל"ן עובדת עם משרד רואי החשבון ליאון, אורליצקי ושות` פועל משנת 1991 והינו מהמשרדים המובילים בישראל למתן שירותי חשבונאות וביקורת, מיסים וייעוץ באמצעות 17 שותפים ו- 313 עובדים, המשרד מספק שירותים רבים ומגוונים.

איך מעבר הזמן יכול להשפיע על ערך הנכס?

באופן כללי, עקב כך שערך נכס מורכב שלא נאמר תוצר ישיר של ציפיות שוק, אפשר שהן ישתנו במהלך הזמן. באם יש יותר אנשים (ויש שיגידו שמבחינה סטטיסטית יש יותר ויותר אנשים בעולם בכל רגע), שמעוניינים לעבור לאזור בו הנכס נמצא, ייתכן שלפחות חלק מהם יימצאו אותו כבעל ערך. וככל שהם מייחסים לו יותר ערך, כך המחיר שלו יכול לעלות ולהיות בר קנייה במחיר גבוה יותר מאשר המחיר בו הוא נרכש על ידי יזם הנדל"ן. ובצורה זו מעבר הזמן יכול להשפיע על ערך הנכס.

האם יש קשר בין ביקוש והיצע?

כמובן, אם יש מעט נכסים והמון רוכשים - אפשר להניח שיהיה מעין "רעב" כזה ללכת על כל נכס, לשלם כל מחיר, ופשוט "לתפוס מקום", והדבר יכול להשפיע על תפישת הערך בשוק. ובכן, זה אפשרי, אנחנו לא אומרים שלא. אלא שתחום היזמות הוא תחום של בריאת מציאות, של הבאת דברים חדשים לעולם. על כן אנחנו רוצים שלאנשים יהיה יותר, על פני שיהיה להם "פחות". כך שאין טעם לנסות להלחיץ אותם עם "תפישת חוסר" כוזבת, כאשר המטרה היא דווקא להעניק להם יותר אפשרויות.

הרווח של היזם, לדעתנו, נובע מן הערך שהוא מספק לעולם. ועל כן, המטרה היא לא ליצור ביקוש מזויף, או להמשיך להציע היצע שאנשים באמת מעריכים ומעוניינים בו, חברת סמל יזמות נדל"ן יכולה לסייע בתהליך איתור הנכס, ובייעוץ על ידי מומחים להשבחת נכסים ולכל הרבדים המשפטיים והחוקתיים שאולי מעורבים בכך.

חברת סמל יזמות נדל"ן הינה חברת נדל"ן מובילה בתחומה ומאפשרת ללקוחותיה ליהנות מערך עליית נכסים והשבחתם.הקו המנחה של החברה הינו איתור מקצועי ובלתי מתפשר של פרויקטים בנדל"ן המניבים תשואה שנתית גבוהה בשילוב השבחה משמעותית.החברה מעניקה ללקוחותיה ליווי מלא ע"י טובי המומחים בתחום השבחת נכסים, התכנון והמשפט ושמה דגש על אמינות ושירות ללקוח, ומיום הקמתה עובדת בשיתוף פעולה עם אנשי המקצוע הטובים ביותר ביניהם משרדי עו"ד ורואי החשבון מהמובילים בתחומם.החברה מאתרת נכסים במיקומים אסטרטגים ובעלי פוטנציאל ריווחי גבוה, ומלווה את לקוחותיה לאורך כל תהליך רכישה.

בשיתוף סמל יזמות נדל"ן
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully