וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליטוש ופוליש לרצפה: איך לדעת שאתה בידיים טובות?

בשיתוף פרו פוליש

עודכן לאחרונה: 20.6.2021 / 13:40

כמעט כל מי שעובר לדירה חדשה או משפץ את הדירה הנוכחית נדרש לשירותי ניקוי והברקת רצפות. אילו סוגי ניקוי קיימים בשוק?

מכשיר לניקוי שיש. ShutterStock
ניקוי והברקת רצפה/ShutterStock

בעשור האחרון ליטוש המרצפות ופוליש לרצפה הפכו לחלק בלתי נפרד מכל בית. זה לא משנה אם נכנסתם לדירה חדשה או שהחלטתם לשפץ את הקיימת, מה שבטוח הוא שליטוש שיש או פוליש קריסטל יהיו חלק מהתהליך. כיוון שכך חשוב מאוד לוודא שמי שמבצע את עבודת הליטוש והפוליש הוא מקצוען בעל ניסיון וידע רב בתחום. לשם כך ריכזנו עבורכם את כל מה שחשוב לדעת כשבוחרים קבלן ליטוש ופוליש.

פוליש קריסטל

מה זה: הברקת הרצפה באמצעות חומרים מיוחדים שמעניקים לה שכבת הגנה מפני שריטות ומראה מבריק ונוצץ לאורך זמן. פוליש קריסטל מתאים לרוב סוגי המרצפות וזמן הביצוע שלו קצר יחסית (בממוצע כשלוש שעות לחמישים מטר מרובע).

מה חשוב לבדוק: את סוג האבן ברצפה שלכם. פוליש קריסטל לא מתאים לקרמיקה או לגרניט ולכן אינו הפתרון הנכון עבור רצפות מסוג זה (אל דאגה, יש עבורכם פתרון פוליש אחר - בהמשך). יתרה מכך, ביצוע פוליש קריסטל לרצפה לא מתאימה עלולה להסב נזק בלתי הפיך ולכן יש לוודא שנעזרים באיש מקצוע מומחה בעל ניסיון בפוליש קריסטל שידע להתאים את סוג הפוליש הנכון עבורכם. כמו כן צריך לקחת בחשבון שאסור יהיה להרטיב את הרצפה ביממה שלפני עבודת הפוליש וגם מספר ימים לאחר שבוצעה עבודת פוליש הקריסטל.

ליטוש אבן

מה זה: הפיכת הרצפה למשטח אחיד, חזק ומבריק. בליטוש אבן מלטשים הלכה למעשה את הרצפה בכדי להפוך אותה למשטח אחיד ומדויק בגובהו. לשם כך ממלאים את החריצים שבין המרצפות בדבק שיש מותאם ואז מלטשים את הריצוף מספר פעמים בדרגות שונות בהתאם לחספוס הראשוני של המרצפות. בסיום מקבלים משטח אחיד, חזק, נקי ומבריק.

מה חשוב לבדוק: בראש ובראשונה, ומכיוון שמדובר בעבודה שאורכת מספר ימים (בממוצע יומיים לחמישים מטר מרובע), יש לוודא שסביבת העבודה נקייה מריהוט. לרוב כשעוברים לבית חדש אז ליטוש הרצפה הוא השלב שמגיע מיד בתום הריצוף אך שמחליטים ללטש בית שגרים בו צריך לקחת בחשבון שמדובר בעבודה עם מים ואבק ולכן יהיה צורך לכסות את הרהיטים שלא ניתנים להזזה.

קבלן ליטוש מקצועי ידע לייעץ לכם בדיוק מה נכון והאם אפשרי ומומלץ ללטש את הרצפה שלכם. במקרה של עבודת ליטוש חשוב לוודא ניסיון רב שנים עם קבלות והמלצות מצד הקבלן בכדי להבטיח שאתם בידיים טובות ושתקבלו תוצאה מספקת ומרשימה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

חידוש רובה

מה זה: מילוי החריצים שבין האריחים או המרצפות בחומר אוטם ומאחד. לרוב עושים זאת בחדרי אמבט, שירותים ומקלחת. תפקידה של הרובה הוא לסתום את החלל שבין האריחים ולמנוע הצטברות של מים ולכלוך.

מה חשוב לבדוק: את סוג הרובה שמתאימה לאריחים שלכם ושנעשה שימוש בצבע תואם. לרובה יש צבע שנראה היטב בין האריחים והוא יכול להיקבע על סמך שיקול עיצובי או פרקטי. כלומר האם יש חשיבות לצבע הרובה מבחינת עיצוב החדר או שהחשיבות היא בהסתמך על הניקיון בחלל בחדר.

כשמחדשים את הרובה צריך לפתוח מחדש את החריצים באמצעות מכשור דיסק ולנקות היטב שרידים קודמים, אבק ולכלוך שהצטברו (העבודה כולה אורכת בממוצע יום שלם לכחמישים מטר מרובע). חשוב לוודא שהקבלן שמבצע את חידוש הרובה מקפיד על ניקיון יסודי טרם תחילת העבודה שכן אחרת הרובה תהיה מלוכלכת ולא תחזיק בגלל האבק שנצבר תחתיה.

מריחת סילר

מה זה: מריחת חומר הגנה מפני כתמים לרצפה. תפקידו של הסילר הוא להגן על הרצפה מפני ספיגה של נוזלים שונים שנשפכים עליה כגון משקאות, שמנים שונים או חומרי ניקיון. הסילר שומר על הרצפה ועל המראה המבריק שלה לאחר עבודת הפוליש.

מה חשוב לבדוק: שהרצפה יבשה לפני ואחרי עבודת הסילר. לרוב מריחת סילר נעשית לפני ביצוע של עבודת פוליש ולכן יש להימנע מהרטבת הרצפה ביממה שלפני ולאחר עבודת הפוליש. מריחת סילר זה הליך קצר יחסית שאורך בממוצע כחצי שעה לחמישים מטר מרובע.

גם כאן, כמו בכל עבודת ליטוש או פוליש לרצפה חשוב להיעזר אך ורק בשירותיו של קבלן ליטוש ופוליש מקצועי עם ניסיון רב וקבלות בתחום.

לאתר החברה

ליצירת קשר ישירה - 050-733-3747

בשיתוף פרו פוליש
  • עוד באותו נושא:
  • רצפות
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully