וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הספר החדש ששובר מוסכמות בעולם הרפואה

בשיתוף מלחמות הקנאביס

עודכן לאחרונה: 24.6.2021 / 11:37

החולים סובלים בדרך כלל בשקט. הספר "מלחמות הקנאביס" מציג עשרות עדויות של מטופלים שטוענים שהתרופות האופיאטיות או הפסיכיאטריות הן לא תמיד הפתרון הטוב ביותר, ושהמדינה עושה הכל כדי לטייח את העובדה שלא צריך לסבול כל כך הרבה. יצאנו לבדוק...

תום וגנר. ראובן קפוצ'ינסקי,
תום וגנר/ראובן קפוצ'ינסקי

בעבר הלא רחוק, כשרופא נתן לנו חוות דעת רפואית, מבחינתנו זה היה סוף פסוק. הרופא אמר - אז הוא יודע. לא שאלנו שאלות, והלעטנו את עצמנו בכל מיני כדורים כימיים.

היום, עם התפתחות הטכנולוגיה ונגישות המידע, קביעת הרופא היא כבר לא חד משמעית. אנחנו שואלים שאלות. לפעמים השאלות הן שאלות קשות, כאשר בשלב ראשוני אנחנו מחפשים מידע ברחבי האינטרנט והרשתות החברתיות, ואז לאט לאט מצטיירת לנו תמונה שלא תמיד מתאימה לקביעת הרופא, ויכולה להקל על סבלו של החולה.

דוגמא מצויינת לכך היא המסע המרתק שעבר תום וגנר להקלה על ייסוריו של אביו החולה, אותו הוא מתאר בספרו החדש "מלחמות הקנאביס - סיפורים על ייסורים ותקווה".

נפגשתי עם וגנר (43),יועץ תקשורת מוכר, ששימש בעבר כיועץ התקשורת של שר הביטחון עמיר פרץ ודוברו של ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, שיצא למסע ארוך ומייגע שכלל מלחמות ביורוקרטיות, מעשים בלתי חוקיים והכרות עם אנשים מדהימים שעזרו לו לאורך כל הדרך, לשיחה אישית, נוקבת על התלאות שהוא עבר ועל הפתרון שהוא מצא כדי לעזור לאביו חולה הסרטן.

אנחנו נפגשים במסעדה ציורית לחופה של העיר הדרומית אשקלון. וגנר מגיע לפגישה עם לבוש קליל וחיוך גדול וטוען שלצערו לאחר המסע המייגע שעבר, הוא גילה שהמערכת הרפואית והממשלתית מסתירות מהמטופלים את האפשרות הטבעית העדיפה על המצב הקיים, ועם כל יום שעובר - אנחנו מפסידים.

תום, איך התחיל "הרומן" שלך עם הקנאביס הרפואי?

"הרומן שלי עם הקנאביס החל לפני כ-4 שנים, כאשר נחשפתי בפעם הראשונה למצב בלתי אפשרי שבו אבי שכב במיטה, עם סרטן במוח, חסר אונים, סובל מכאבים בלתי אפשריים, ואני? פשוט לא יודע מה לעשות ואיך להקל עליו במשהו.

"הרופאים נתנו לאבא כל מיני תרופות עם תופעות לוואי די קשות, שלא בדיוק עזרו לו. אבל לאחר ההתנסות של אבא עם שמן הקנאביס, השיפור במצב שלו היה בולט ואדיר, בכל המובנים: הכאבים, מצב הרוח, השינה, ובעיקר התיאבון. חולי סרטן במצב גרוע מפסיקים לאכול, והקנאביס מחזיר להם את התיאבון, עוזר לגוף לחזק את עצמו.

"כשדיברתי על צמח הקנאביס עם הרופאים נתקלתי בחוסר הבנה והערכה כלפי האפשרות הטיפולית הזאת, גם ברפואה האלטרנטיבית וגם ברפואה המודרנית. לאף אחד מהם לא היה את הניסיון או את הידע כדי לתת מידע אמיתי - את המידע על שמן ריק סימפסון מצאתי דרך שיטוט בגוגל וקבוצות בפייסבוק, ולא אצל הרופאים. מכיוון שבישראל 2021 שמן ריק סימפסון, שהוא בעצם מיצוי מאוד מרוכז של קנאביס, נחשב לא חוקי - כן, תתפלאי, גם אם זה לצרכים רפואיים, זה נחשב "מחוץ לחוק" גם לחולים, גם מטופל קנאביס רפואי עם רישיון לא יכול לקנות שמן מרוכז כזה בבית המרקחת.

"למדתי לעומק את תכונותיו של שמן הקנאביס ומה שגיליתי רק גרם לי לרצות להתקרב עוד יותר ולחקור אותו. שמעתי את הסיפורים האישיים של חולים שהשתמשו בו, כולל הרבה מקרי ריפוי מסרטן שנחשבים "בלתי מוסברים" מבחינת הרפואה המערבית, ונדהמתי. ראיתי כיצד שמן הקנאביס שיפר את איכות חייהם של רבים, כאלה שכבר התייאשו מהתרופות והכימיקלים שהרפואה הקונבנציונלית רושמת להם במשך שנים. נדהמתי לגלות איך מוצר 100% טבעי, שנחשב הרבה יותר בטוח לשימוש מאשר תרופות אופיאטיות שעלולות להרוג, יכול לשנות חיים למאות אלפי אנשים שמתמודדים עם כאבים קשים ומחלות רבות ומגוונות, מסרטן ועד אוטיזם.

הספר שכתב תום, מלחמות הקנאביס. יח"צ,
הספר שכתב תום, מלחמות הקנאביס/יח"צ

(לפרטים על הספר ורכישה לחצו כאן)


את המסע ההזוי שלי לתוך קהילת הקנאביס הרפואי, הדברים המדהימים שלמדתי על קנאביס ועל מערכת הבריאות והאנשים יוצאי הדופן שפגשתי במסע, תיעדתי בספר "מלחמות הקנאביס" ואני מקווה שהוא יגיע לכמה שיותר חולים ויסייע להם לשנות את חייהם הקשים בעזרת הגילוי ששינה את חיי וחיי אבי".

אם מדובר בצמח, מוצר טבעי ולמטרות רפואיות - למה זה מהווה בעיה?

"תראי, אני לא בטוח שתופתעי אבל במדינת ישראל של שנת 2021, השימוש בצמח הקנאביס על כל צורותיו אינו חוקי. על מנת לקבל מרשם לצריכת קנאביס רפואי יש לעבור פרוצדורה לא פשוטה. אצל אבי למשל, כשפניתי לראשונה לרופאה שלו היא טענה שלסוג הסרטן שיש לאבי, הקנאביס לא יעזור, ואפילו הפחידה אותי שזה יגרום לו לדיכאון. בהתחלה האמנתי לה, עד שהתחלתי לחקור בעצמי את הנושא, שאלתי שאלות, קיבלתי תשובות ודיברתי עם אנשים שסיפרו לי מה מיצוי של הקנאביס עשה להם.

"מעדויות אלו הבנתי שאין קשר בכלל לסוג הסרטן שיש לאבי, אין שום מחקר שמדבר על קשר בין שימוש בקנאביס לסוג הסרטן הזה לדיכאון. גם אם מבחינת הרופאה המחשבה ששמן קנאביס מרוכז יכול לרפא סרטן נשמעת כמו מדע בדיוני, היא היתה צריכה לרשום אותו לאבא שלי ביוזמתה, כי גם אם הוא לא יגרום לו להבריא, הוא יקל על כאביו, יסייע לו לישון, לאכול, לחייך, לחיות את שארית חייו באופן טוב הרבה יותר"

קנאביס רפואי. ShutterStock
קנאביס/ShutterStock

מה שאתה מנסה לומר זה שכל חולה סרטן שיתחיל לקחת שמן קנאביס ירגיש מיד שיפור במצב בריאותו?

"אני מספר בספר מלחמות הקנאביס על מקרים אמיתיים של חולי סרטן ישראלים כמו רון צפריר, אורין פנסו וסיון מימוני, שחוו ממש נסיגה או היעלמות של גידולים סרטניים אחרי שהתחילו להשתמש בשמן ריק סימפסון. התופעה הזאת הגיונית בעקבות ממצאי מחקריו של פרופ' דדי מאירי מהטכניון, שגם הם מתועדים בספר. אין מספיק מחקרים בנושא ולכן עדיין אין וודאות מלאה לגבי הדרך שבה הקנאביס משפיע על גידולים סרטניים, צריך גם להבין שבקנאביס יש זנים שונים עם הבדלים מאוד גדולים בחומרים הפעילים בהם. מה שברור הוא, ששימוש נכון בצמח יכול להקל על תופעות הלוואי של סרטן ושל הרבה מאוד מחלות קשות אחרות, ולשפר את איכות החיים של המטופל ברוב המוחלט של המיקרים.

"הבירוקרטיה יצרה מצב שיש היום בישראל עשרות אלפי חולים שמשוועים לאישור לקנאביס רפואי אבל לא מצליחים לקבל אותו ולכן פעמים רבות, נאלצים לעבור על החוק ולסכן את עצמם, רק כדי לשפר את איכות חייהם או איכות חייו של בן משפחה אהוב. חלק מהסיפורים בספר מלחמות הקנאביס עוסקים במקרים אמיתיים, כמו של ניר "המלאך" יופטרו שנעצר פעמיים כי הכין בהתנדבות שמן מקנאביס רפואי לחולי סרטן, או נסים קריספיל, חוקר צמחים בעל שם בינלאומי שנכלא לשנה בבית הסוהר כי ערך ניסוי בטיפול בחולי סרטן באמצעות חליטות קנאביס - למרות שאחת החולות בניסוי החלימה תוך חודש וחצי".

אוקי, אותי הצלחת לשכנע - הטיפול בשמן הקנאביס עוזר לטפל בתופעות הלוואי של סרטן או מחלות אחרות - מה לדעתך יכול להיות הפתרון?

"בישראל, כבר שנים מנסים להפוך את השימוש בקנאביס לחוקי, בינתיים ללא הצלחה. מאז הרפורמה של משרד הבריאות בשוק הקנאביס הרפואי, נעלמו זנים של הצמח שהיו בשימוש ועזרו לחולים, מחירי הקנאביס הרפואי הרקיעו שחקים ולצערי היום נראה, על פניו שהשימוש בצמח שמור לעשירים בלבד!

"המטרה הראשונה של כולנו צריכה להיות שחולים יקבלו את הטיפול המיטבי - זה הזוי שהמדינה מגבילה נגישות של חולים לקנאביס כדי למנוע מבריאים לצרוך אותו לצרכי פנאי, למרות שהם אנשים בגירים, שצורכים צמח לא מסוכן מרצונם החופשי".

ואז החלטת לכתוב על זה ספר

"בספר אני לוקח את הקורא יחד איתי למסע המטלטל שבו נדהמתי לגלות שלמרות היעילות הרבה של הצמח בטיפול במחלות רבות, מדיניות הקנאביס בישראל מפריעה לסובלים ממחלות קשות לקבל את הטיפול הרפואי החשוב הזה. כדי לסייע לאבי, נעזרתי בקבוצה יוצאת דופן, אני קורא לה: "מחתרת המלאכים", אנשים צדיקים שפועלים מחוץ לממסד הרפואי, מסייעים לחולים תוך סיכון עצמי רב ונמצאת תחת איום מתמיד של מאסר והתנכלות ממסדית.

"בעקבות זאת, איגדתי את עדויותיהם האותנטיות של מטופלים, מטפלים "לא רשמיים" ואנשי מקצוע בתחום - רופאים וחוקרים, לספר מרתק, המספק הצצה נדירה לחצר האחורית של מערכת הבריאות: להשלכות הבלתי נתפסות של חוקי הקנאביס, לאינטרסים העומדים מאחוריהם, ולחייהם של האנשים שמסכנים את כל היקר להם כדי לעזור לזרים מוחלטים.

"בין העדויות המרגשות שתיעדתי בספר אפשר למצוא את אלו של העיתונאי גיא לרר; הסטנדאפיסט גדי וילצ'רסקי; ניר "המלאך" יופטרו, שנעצר לאחר שסייע לחולי סרטן להפיק שמן קנאביס רפואי; אביגיל דר, שהבריחה שמן קנאביס מחו"ל לבנה האוטיסט; עמוס דב סילבר, מייסד טלגראס; נסים קריספיל, חוקר הצמחים הידוע שנידון למאסר בגין ניסוי בקנאביס; ד"ר ברקת שיף-קרן, מראשונות הרופאים שהחלו לטפל בקנאביס בישראל; שלומי סנדק, אבי מאבק הלגליזציה; מאיר קדוש, אב לילדה חולת אפילפסיה ששתה בקבוק שמן קנאביס בכנסת; דנה בר און, יו"ר עמותת הקנאביס הרפואי; ד"ר ג'וני גרינפלד, שסמכויותיו נשללו על ידי משרד הבריאות בגין מתן "מופרז" של קנאביס לחולים סופניים; אלעד מזון, מחלוצי הטיפול בשמן קנאביס מרוכז בישראל, סיגל גולן, שהצליחה לטפל בפסוריאזיס שלה עם משחה מאולתרת מקנאביס, ועוד עשרות עדויות עוצרות נשימה".

לרכישת הספר "מלחמות הקאנביס" מאת תום וגנר, לחצו כאן

"מלחמות הקנאביס: סיפורים על ייסורים ותקווה", יצא לאור רק לפני כחודש, וכבר שבר את שיאי מספר התגובות והדירוגים באתר סטימצקי, זכה לביקורות מרגשות, הוענק לראש הממשלה הנכנס נפתלי בנט ושר הבריאות החדש ניצן הורוביץ, יצא גם במהדורה קולית ("אודיו בוק") בקריינות של השחקנים דן שפירא ומאיה לוי, ואף הוגש כמועמד לפרס לורנצו נטלי של נציבות האיחוד האירופאי. כיום הוא נמצא בתהליכי תרגום לאנגלית לקראת מהדורה בינלאומית.

הספר באורך של 416 עמודים, בכריכה רכה, מלווה בפורטרטים של המאיירת נורית גל (מחברת הספר "מה שאת זה בסדר"), יצא לאור בהוצאה עצמית, ונמכר בעלות של 98 שקל (10% מרווחי הספר יוקדשו לסיוע לחולים במחלות קשות המטופלים בקנאביס רפואי).

הספר זמין לרכישה בחנויות הספרים (לרבות צומת ספרים וסטימצקי) או להזמנה אונליין באתר. לחצו כאן להזמנה ישירות מתום.

בשיתוף מלחמות הקנאביס
  • עוד באותו נושא:
  • קנאביס
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully