וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת "ספיזי" נחשפה: הסוד ללימוד אנגלית שוטפת ב- 42 יום הודלף

מעיין כהן, בשיתוף ספיזי

עודכן לאחרונה: 24.6.2021 / 12:00

ב-2021 היכולת ללתקשר באנגלית הפכה להכרחית מאי פעם, אך עדיין רוב הישראלים כמעט התייאשו מלנסות לפצח את הדרך לעשות זאת. לאחר שחברת "ספיזי" הגיחה לתודעה עם הבטחה הגרנדיוזית ללמד אותנו לשלוט באנגלית תוך 42 יום בלבד, חלקנו הרמנו גבה. כעת בדקנו האם הדבר אפשרי

סטודנטים עם מחשבים ניידים בכיתה. ShutterStock
ספיזי/ShutterStock

חלום. מי מאיתנו לא היה רוצה קריירה משגשגת יותר, לעשות עסקים בחו"ל, להתקבל ללימודי התואר שתמיד רצינו, לטייל מסביב לעולם, להכיר תרבויות, לתקשר עם אנשים חדשים וכמובן, להעלות את הביטחון העצמי שלנו ולהרגיש מסוגלים? כולנו. יש דבר אחד שהוא קריטי כדי להשיג את כל מה שקראתם פה עכשיו, וזה היכולת לדבר, להבין ולתקשר בשפה האנגלית.

הבעיה ברורה. למרות שכמעט כולנו למדנו לקרוא ולכתוב באנגלית בבית הספר, השקענו בשיעורים פרטיים פעם או פעמיים בשבוע, ואפילו שילמנו אלפי שקלים לקורסים שונים כדי שילמדו אותנו איך באמת לדבר ולתקשר באנגלית, עדיין נראה כי החלום הרטוב נשאר בגדר משאלה רחוקה ומעורפלת. כששמעתי לראשונה על חברת "ספיזי" שמבטיחה להעניק לישראלים את השפה האנגלית המדוברת תוך 42 יום או פחות, הייתי סקפטי מאחר וההבטחה נשמעה טוב מדי מכדי להיות אמיתית. כשגיליתי שמעל 8,000 ישראלים התחילו ללמוד לדבר אנגלית שוטפת בזכות השיטה של "ספיזי", הסקרנות שלי גברה והחלטתי לבדוק את העניין לעומק. בכתבה הזו תיחשפו למה שגיליתי.

כשחקרתי לעומק את עולם לימודי האנגלית בישראל, גיליתי משהו שהתיאור הכי מדויק שאוכל לייחס אליו הוא - מדאיג. רוב מוסדות הלימוד בישראל ממשיכים ללמד אותנו אנגלית בשיטות מסורתיות ומיושנות כמו שינון וכתיבה של אוצר מילים וחוקי דקדוק, חיבור מילים לכרטיסיות, ועד אפליקציות (כגון "דואלינגו"), שמלמדות אתכם מילים בשפה, מתרגמות את המשמעות שלהן לעברית ואז משמיעות את המילים כדי שהתלמיד יקרא וישמע בו זמנית. הבעיה היא שהשיטות האלה הוכחו לנו פעם אחר פעם כלא מספיק אפקטיביות כשזה נוגע ללימוד אנגלית מדוברת, אלא הן מלמדות אותנו בעיקר קרוא וכתוב והתלמיד לרוב חווה שיפור קטן באוצר המילים, אך לא מתקדם מעבר לכך.

כששמעתי על ההבטחה של חברת "ספיזי" - ללמד כל ישראלי לדבר אנגלית שוטפת בביטחון תוך 42 יום, ושעברו תחת שיטת הלימוד מעל 8,000 ישראלים, משהו פה לא התחבר לי. הרי איך זה הגיוני שכמעט כל המוסדות שדוגלים בשיטות המסורתיות, לא מצליחים להעניק לנו אנגלית מדוברת, וממש "מאחורי הקלעים" קיימת שיטה שמעטים שמעו עליה, והיא מוכיחה את עצמה בכך שהיא מביאה אנשים לארץ המובטחת ומאפשרת להם לדבר ולתקשר באנגלית בביטחון, כאשר אצל חלק גדול מהם, זה קורה בפעם הראשונה בחייהם.

בשלב הזה החלטתי לנהל פגישה עם דניאל בנשי (המכונה ברשת "בנשי"), מנכ"ל חברת "ספיזי" כדי לסדר לי את הראש ולהסביר לי מה באמת עומד מאחורי השיטה של "ספיזי" ואיך זה הגיוני שישראלים שנכשלו בלימוד השפה ובמשך שנים לא הצליחו לדבר את השפה הבינלאומית, לפתע מדברים אנגלית שוטפת תוך 42 יום. הנה הראיון המלא.

בנשי, למה לדעתך רוב הישראלים עדיין לא מצליחים לדבר אנגלית?

"שאלה חשובה ואם נדייק אותה עוד יותר, אז היא תהיה למה רוב הישראלים לא מצליחים לדבר אנגלית בביטחון." אומר בנשי. "אני אסביר. רובנו כן מצליחים לקרוא ולכתוב באנגלית, ואפילו כשאנחנו רואים סרטים אנחנו מצליחים לתפוס חלק מהמילים שהשחקנים אומרים. הבעיה מתחילה כשאנחנו צריכים לדבר ולתקשר באנגלית בעצמנו. הרבה פעמים בגלל שלאורך החיים לא באמת הצלחנו לדבר אנגלית בביטחון (כי למדנו בעיקר קרוא וכתוב), קיימת אצלנו מן אמונה מגבילה שיושבת בתת המודע שלנו ואומרת שאנחנו לא יכולים ללמוד לדבר אנגלית, לא משנה כמה ננסה, וזה ממש לא נכון.. זו הסיבה העיקרית שמונעת מרוב האנשים לשלוט בשפה ולסגור את הפינה של האנגלית בחיים שלהם אחת ולתמיד."

נשמע שאתה פיצחת את השיטה. תוכל להסביר לי איך ספיזי עוזרת לאנשים לדבר אנגלית שוטפת תוך 42 יום?

"שיטת ספיזי עובדת בדרך נכונה, לא בגלל שאנחנו חכמים או טובים יותר מאחרים, אלא כי פשוט נצמדנו לשיטה הטבעית שבעזרתה אנחנו, בני האדם, נועדנו ללמוד שפה חדשה. בני האדם הם יצורים רגשיים, ואנחנו זוכרים דברים שמעוגנים אצלנו ברגשות, בין אם אלה רגשות חיוביים או רגשות שליליים. ככה בדיוק השיטה המיוחדת ללימוד האנגלית של ספיזי עובדת, היא מפעילה באופן רציף לפחות 3 מתוך 5 החושים שלנו - חוש הראייה, חוש השמיעה וחוש המישוש והרגש, ובאמצעות טכניקות למידה שפועלות בשיתוף פעולה עם החושים האלה, השפה האנגלית נטמעת עמוק בתוך תת המודע שלנו, ממש ביחד עם העברית. תסכים איתי שעכשיו כשאנחנו מדברים אתה לא צריך להתאמץ בכלל כדי להבין אותי, אתה לא עוצר "לתרגם" את המסר, או חושב עליו לעומק לפני שאתה מדבר, פשוט כי השפה העברית היא כבר חלק בלתי נפרד מתת המודע שלך, אתה פשוט שולף את המילים והמשפטים החוצה! זו הדרך שבה אנחנו עובדים בשיטה של ספיזי, וכך בדיוק תלמיד שפועל לפי השיטה, יטמיע את האנגלית אצלו בתוך תת המודע כך שהשפה תהיה זמינה וכבר החל מהשבוע השני בתוכנית, זה מרגיש טבעי להשתמש בה בעת הצורך".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
חלק מהמלצות של תלמידה בקורס, בתקופת הקורונה. יח"צ,
חלק מהמלצות של תלמידה בקורס, בתקופת הקורונה/יח"צ

במה השיטה הזו שונה בדיוק מהשיטות האחרות שמלמדות אנגלית?

"כמו שאמרתי, השוני הוא באופן שבו אנחנו מטמיעים את השפה האנגלית. בניגוד לשאר מוסדות החינוך ולימוד האנגלית, מטרת העל של ספיזי היא להעניק לכל ישראלי במדינה את האפשרות והיכולת ללמוד אנגלית מדוברת בזמן הכי קצר שאפשר. אנחנו מאמינים בלימוד פרקטי ולעניין, לא מתחילים בכל מיני חוקי דקדוק מסובכים שלא תורמים להצלחה וליכולת שלנו לדבר אנגלית בביטחון, אלא קודם בונים את הביטחון המלא לשוחח באנגלית בצורה חלקה וזורמת, ממש כמו שפה שניה, ואז מדייקים אותה עם דקדוק, שגם אותו אנחנו מלמדים בדרך אחרת, חווייתית ומהנה הרבה יותר.

הקורס של ספיזי מכיל בדיוק את מה שצריך כדי לדבר שוטף, לא יותר ולא פחות. כבר יותר מ- 8,000 ישראלים שהתחילו את הקורס, יצאו לאחר 42 ימים אנשים חדשים לגמרי, עם היכולת לדבר אנגלית שוטפת ברמה של 90% לפחות ועם ביטחון עצמי גבוה מאוד. אחד הדברים היותר מרגשים שיש זה לשמוע מהתלמידים הבוגרים שלך שהם הצליחו לקבל סוף סוף את המשרה הזו שהם רצו, לפני הקורונה הייתי מקבל בכל יום הודעות מתלמידים שמטיילים בחו"ל ולראשונה בחיים הצליחו להתחבר לאנשים מקומיים בקלות ולהנות מהטיול שלהם כמו שאף פעם לא הצליחו להנות. לחשוב שכל זה בזכות העובדה שהם יודעים עכשיו לדבר אנגלית שוטפת.."

איך פיתחת את השיטה הזו בכלל? מאיפה הגיע הרעיון?

"אתה תהיה בהלם כשאספר לך. לפני כמה שנים טסתי עם עוד חבר לאמסטרדם כדי להקים עסק משלנו.. החלום היה להצליח בענק בחו"ל. מהר מאוד גיליתי שבגלל חוסר הידע שלי באנגלית, לא רק שההתאקלמות שם הייתה נוראית, אלא העסק שלנו פשוט קרס. שעכשיו במבט לאחור זה לגמרי הגיוני, בהתחשב בזה שכל פעם שניסיתי לחבר משפט שלם באנגלית, זה היה נורא ואפילו מביך.

אחרי הצבא למדתי NLP במשך שנה וחצי והבנתי איך המוח שלנו נועד לקלוט מידע, ומה צריך לעשות כדי שהוא גם זכור את המידע הזה.. ושם קלטתי שכל השיטות האלה תקפות גם ללמידת שפה חדשה, ובמקרה הזה אנגלית. NLP במילים פשוטות זה ללמוד לתכנת את המוח להשיג משהו שאתה רוצה, וברגע שתת המודע שלך נעול על מטרה, אתה פשוט משיג אותה. מפה לשם, 40 יום אחרי שנחתתי באמסטרדם, הצלחתי לחבר משפטים שלמים באנגלית, לנהל שיחות ארוכות עם חברים ושותפים, ואפילו העברתי הרצאה שלמה במשך שעה ו- 15 דקות למקומיים אך ורק באנגלית! בעקבות ההצלחה המהירה שלי, חברים מהארץ ביקשו ממני ללמד אותם את השיטה שעזרה לי ללמוד לדבר אנגלית כל כך מהר, עשיתי איתם כמה שיעורי זום, עוד לפני שזה היה נפוץ כל כך, י, ולהפתעתי השיטה עשתה אותו דבר בשבילם, חוללה פלאים! ככה שיטת לימוד האנגלית של ספיזי נולדה."

דניאל בנשי, מפתח שיטת ’ספיזי - אנגלית שוטפת תוך 42 יום’ מרצה באנגלית בכנס באמסטרדם, כ40 יום לאחר שנחת ובקושי ידע לחבר משפט באנגלית. יח"צ,
דניאל בנשי, מפתח שיטת ’ספיזי - אנגלית שוטפת תוך 42 יום’ מרצה באנגלית בכנס באמסטרדם, כ-40 יום לאחר שנחת ובקושי ידע לחבר משפט באנגלית/יח"צ

אז השיטה בעצם מתאימה לכולם?

"כן ולא. יש לנו תלמידים מכל הגילאים, המינים והמגזרים, החל מתלמידי בית ספר ועד אנשים בני 82. ולכל תלמיד יש מטרות שונות שלשמן הוא רוצה לדעת לדבר אנגלית שוטפת, בין אם זה להצליח להתקבל ללימודי תואר, לטוס לטיול הגדול אחרי צבא, להתקבל לעבודה שהוא רוצה ואפילו להגדיל את החברה שלו להקים עסקים בינלאומיים. אנחנו דוגלים בלימוד אנגלית למתחילים שמעולם לא חיברו משפט וגם למי שיודע אנגלית אבל מרגיש שהוא צריך להעלות את הביטחון העצמי שלו ולדבר בצורה שוטפת, חלקה וברורה יותר.

"אז למי זה לא מתאים? לאנשים שחושבים שמהרגע שהם נרשמים לקורס של ספיזי, האנגלית נופלת עליהם מהשמיים והם אוטומטית ידברו את השפה בלי מאמץ. ותאמין לי, היו לא מעט אנשים שחשבו שמדובר בכפתור קסם וביקשו מאיתנו להצטרף לקורס, וחד משמעית אמרנו להם שלא. אנחנו רוצים אצלנו את האנשים שיודעים שהם צריכים להשקיע כדי להצליח, ומבינים שללמוד שפה שניה זה תהליך, אמנם זה דורש רק שעה ביום ולוקח 42 יום כי כל החומר מזוקק להם בצורה הכי פרקטית, פשוטה וברורה שאפשר, אך אם הם לא יהיו רציניים, זה פשוט לא יקרה."

אוקיי נשמע טוב והכל.. אבל מה קורה אם לא הצלחתי ללמוד לדבר אנגלית תוך 42 יום?

"האמת חשבתי שתשאל את זה מתישהו בשיחה. אל דאגה, אנחנו מבינים שהרבה אנשים לא נוטים לקפוץ על הזדמנויות שנשמעות להם טוב מדי מבלי שהם מרגישים שיש להם אחריות כלשהי שמגנה עליהם. לכן הוספנו לקורס תעודת אחריות יישום שנותנת החזר כספי מלא, במידה ותלמיד ביצע את כל השיעורים והתרגולים שיש בקורס בפרק זמן של 42 ימים, ועדיין לא הצליח לדבר אנגלית כמו שרצה, חובה על אותו תלמיד לדרוש מאיתנו 100% החזר כספי. עד כדי כך אנחנו בטוחים שהשיטה הזו עובדת, ומלבד לעובדה שקורס לימוד האנגלית המדוברת של ספיזי קיבל ציון של 8.9 מדירוג של מעל 3,000 תלמידים (שזה הציון הגבוה ביותר שמצאתי למוסדות לימוד האנגלית בארץ), ומצד שני, את כמות התלונות שקיבלנו ש"זה לא עובד", אתה יכול לספור על עשר אצבעות, כך שהמספרים מדברים בעד עצמם.."

ספיזי תעודת אחריות. יח"צ,
ספיזי תעודת אחריות/יח"צ

דניאל, ממה אתה יכול להזהיר את הקוראים שרוצים ללמוד לדבר אנגלית כשהם בוחרים מקום ללמוד בו?

"תדעו מה המטרה שלכם. אם המטרה שלכם היא לדבר אנגלית בצורה חלקה ובביטחון, תתרחקו כמו מאש מכל דרך לימוד שמזכירה שינון מילים וכרטיסיות מילים, שינון חוקי דקדוק ודברים שמזכירים יותר מדי את מה שלמדנו בבית הספר. בלי קשר לקורסים, אל תפחדו לנסות. תקפצו למים ותתחילו לדבר אנגלית בכל הזדמנות שיש לכם, כבר עם הידע שיש לכם עכשיו, למרות המבוכה והבלבול שאולי תחוו בהתחלה, אם תתמידו אתם תראו איך האנגלית שלכם משתפרת והביטחון שלכם פורץ גבולות. האזהרה היחידה שאני יכול להציע היא שמומלץ לוודא בכל מוסד שתלכו אליו כדי ללמוד אנגלית מדוברת, שיש להם איזושהי הוכחה של הצלחת תלמידים או לפחות תעודת אחריות כספית שמגנה עליכם במידה ומילאתם את חלקכם ואתם לא מרוצים. לתשומת לבכם ולטובתכם."

תודה על הזמן שלך, איך אפשר לראות עוד במה מדובר אם מישהו מקוראינו מתעניין בשיטה של ספיזי לדיבור אנגלית?

"אני אתן לך קישור שתוכל לתת לקוראים. אתן להם הדרכת וידאו מקיפה במתנה שתגלה להם את השיטה של ספיזי ותאפשר לצלול יותר לעומק לעולם מלא באפשרויות, אני לא יכול להסביר במילים איזה טוויסט תלמידים שלי חווים בחיים, ברגע שהם מצליחים לדבר אנגלית שוטפת, בפרק זמן כל כך קצר, פתאום עוד ועוד דברים מסתדרים להם, לפעמים פריצה של מחסום אחד קטן, זה כל מה שצריך כדי לחולל שינוי גדול. כרגע ההדרכה היא ללא עלות, אז אני יכול להמליץ לקוראים שלך, אלו שבאמת חשוב להם לרכוש אנגלית אחת ולתמיד, שיצפו בהדרכה החינמית וילמדו מתוך השיטה של ספיזי, בשלב מסוים אני מניח שההדרכה הזו תעלה כסף או שפשוט נוריד אותה מהאוויר. תודה לך שהקדשת מזמנך."

*לחץ כאן לקבלת לינק להדרכה במתנה.*

מעיין כהן, בשיתוף ספיזי
  • עוד באותו נושא:
  • אנגלית
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully