וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המטרה: לשקם את אמון המטופלים ברופאי השיניים

איתמר מירון, בשיתוף אברקדברה

עודכן לאחרונה: 29.6.2021 / 15:53

"שתלים ביום אחד!", "שיניים ב-24 שעות!", "ללא כאב!". הפרסומות מבטיחות הרים וגבעות, אך במבחן המציאות, הטיפולים לא עובדים. אז מה אפשר לעשות כדי לתקן את הנזק מהטיפולים הללו, ואפילו להימנע ממנו מראש? וכיצד משקמים את אמון המטופלים ברופאי השיניים, שנמצא בשפל?

דלקת חניכיים, זיהום ושבר בצוואר השתל, האופייניים לשיקום מוברג. אברקדברה,
דלקת חניכיים, זיהום ושבר בצוואר השתל, האופייניים לשיקום מוברג/אברקדברה

בשלושים השנים האחרונות, הפכה מדינת ישראל למעצמה טכנולוגית בתחום השתלות השיניים. מה שהתחיל עם חברות בודדות שיצרו שתלים בכמות מוגבלת בתחילת שנות ה-90, הפך לענף תוסס ובו כמה עשרות חברות קטנות וגדולות המייצרות שתלים דנטליים ומשווקות אותם בכל רחבי העולם. השתלים הדנטליים מתוצרת ישראל צברו מוניטין בעולם, וכמה מן החברות הישראליות אף נרכשו עם השנים על-ידי תאגידים דנטליים בינלאומיים מובילים.

התחרות הקשה בין חברות השתלים התפשטה במהרה גם אל מרפאות השיניים עצמן. מחירי טיפולי השתלות השיניים ירדו עם השנים והפכו לנגישים לכל כיס. על-מנת למשוך את המטופלים אליהן, מרפאות רבות מפרסמות ניסים ונפלאות - "שיניים חדשות ביום אחד" ולפעמים אפילו "בשלוש שעות!" והכל, כמובן, "ללא כאב". הבעיות והכאבים מופיעים אחר-כך - לעתים, זמן קצר אחרי היציאה מהמרפאה עם "השיניים החדשות", ולפעמים מדובר בנזק מתמשך שייתן את אותותיו חודשים או אף שנים לאחר התקנת השתלים.

"מדי יום אנחנו פוגשים מטופלים שמגיעים אלינו עם ליקויים קשים בשיקום שבוצע בפיהם," אומר ד"ר ין הראל, ממייסדי חברת "אברקדברה". "תותבות שלא מחזיקות מעמד בפה הן הליקוי הקל ביותר מבחינה קלינית, למרות שעבור המטופל עצמו מדובר באי-נוחות קשה, בפגיעה בשגרת החיים ובביטחון העצמי. הבעיות הקשות מופיעות כאשר השיקום לא יושב באופן פאסיבי על כל השתלים - וזה המצב כיום ברוב מקרי השיקום - ואז צריך להשתמש בדבק שנשטף החוצה וגורם לנדנוד של הגשר; או להבריג את השיניים בכוח אל השתלים, וזה עשוי בטווח הארוך לגרום לשחרור ברגים ולשברים."

מערכת השיקום הטלסקופית של "אברקדברה". אברקדברה,
מערכת השיקום הטלסקופית של "אברקדברה"/אברקדברה

ד"ר הראל, שהחל לעסוק בהשתלות דנטליות ובשיקום על-גבי שתלים בשנת 1982 והיה מראשוני המשתילים הדנטליים בישראל, חקר לאורך השנים את יחסי הגומלין בין הרקמות הביולוגיות לבין השתלים ומערכות השיניים המלאכותיות המותקנות עליהן. על בסיס הידע הרב שצבר עם השנים, הוא פיתח שיטת שיקום חדשנית על שתלים, המבוססת על אחיזה טלסקופית. שיטת שיקום זו תוכננה בחוכמה כדי לעמוד בהצלחה בכוחות הפועלים בחלל הפה, ומאות רבות של מטופלים ששוקמו בעזרתה מעידים על תחושת אחיזה ונוחות שלא הייתה להם עם אף מערכת שיקום אחרת. תורת השיקום על שתלים שפיתח ד"ר הראל הפכה לסטארטאפ, "אברקדברה", שכבר רכש לעצמו שם בקהילת רופאי השיניים בישראל כמערכת חדשנית ומיוחדת שהופכת את כל מערכות השיקום האחרות על שתלים למיושנות ומיותרות.

בנוסף לעבודה עם רופאי שיניים שיכולים לרכוש את מערכת השיקום החדשנית ולהשתמש בה במרפאותיהם, "אברקדברה" מפעילה מרפאת שיניים שהפכה למוקד ידע בתחום השיקום על שתלים. "רופאי שיניים רבים בישראל ובעולם כבר יודעים שזהו המקום אליו ניתן לפנות לטיפול בבעיות ותקלות שונות," אומר מנהל המרפאה, ד"ר אביעד וילנסקי. "עד לאחרונה, המרפאה של "אברקדברה" הייתה סוד גלוי וקיבלנו מטופלים שהופנו אלינו על-ידי רופאי שיניים ש"הרימו ידיים".

"בסופו של דבר, החלטנו שאנחנו רוצים להנגיש את השירות הרפואי שלנו לא רק לרופאי השיניים, אלא ישירות למטופלים, שלעתים התקלות הרבות שהם חווים תוך כדי ואחרי תהליך השיקום על שתלים פוגעות במערכת היחסים בינם לבין הרופאים המטפלים. אנחנו רוצים שכל מי שיש לו שתלים בפה יידע שיש לו כתובת לפתרון התקלות המתעוררות כתוצאה מן השתלים או משיקום לא נכון, ואנחנו מאמינים שבכך נוכל גם להגביר את האמון בין המטופלים לרופאי השיניים, שנמצא כיום בשפל."

איתמר מירון, בשיתוף אברקדברה
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully