וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכירו את שיטת הזהב לעסקים

בשיתוף EXPAND

עודכן לאחרונה: 1.7.2021 / 11:26

מה הן טכניקות הניהול של קוקה קולה, IBM ומרצדס, שבזכותן בעלי חברות בישראל הגיעו לגידול של כ-30% ברווח השנתי?

מנש שערי. עופר שמעוני,
מנש שערי/עופר שמעוני

לתיאום פגישה ללא התחייבות עם מנש שערי:

המומחה בשיטה בישראל, הוא מנש שערי, יועץ עסקי וארגוני מוביל. השיטה הייחודית, מאפשרת לבעלי עסקים, לגלות סוף סוף מה הסיבה האמיתית לעסק תקוע ולהעלות את העסק במהירות על מסלול רווחי. לעסקים שכבר נמצאים על המסלול הנכון, מביא הייעוץ לעלייה דרמטית ברווחים. שערי ילווה את העסק שלכם להצלחה מובטחת, עם ביטחון של מאה אחוז ליעילות השיטה עד כדי כך, שאם לא תהיו מרוצים - יוחזר לכם כספכם!

מנש שערי, בעלי חברת EXPAND ייעוץ עסקי וארגוני. חבר באגוד היועצים הגדול בעולם: Wise. הוא בוגר Hubbard Management Technology. ונחשב ליועץ מוביל בישראל, עם חברת בוטיק שמלווה עסקים ליווי צמוד ומוכיחה תוצאות מרשימות, כאשר כל העסקים שבטיפולו ,ללא יוצא מהכלל, חווים שיפור עסקי ניכר.

"החוקר האמריקאי הידוע רון הבארד כתב וחקר ידע עסקי וניהולי מצטבר, שנכתב במשך 40 שנה." מספר מנש "לא מדובר בידע תיאורטי, אלא בידע שנצבר תוך כדי התנסות בשטח. ידע שנולד מהתמודדות ממשית עם מצבים שונים בתחום העסקי, הניהולי והארגוני. הידע נצבר ונפרש על פני 12,000 אלף עמודים ב -11 כרכים" והוא מוסיף ומפרט: "לכל פסיק של ידע, לכל מאמר- יש תאריך פרסום, ציון של נושא המאמר, במה הוא עוסק ובמה הוא מטפל. מדובר בידע עוצמתי ופשוט שאני מנגיש ללקוחותיי תוך כדי הייעוץ. זה פשוט: 'תעשה 1,2,3,4 ותקבל תוצאה X'." הוא מדגיש.

שערי צבר מוניטין גבוה במיוחד. הוא בטוח ביכולותיו עד כדי כך ,שהוא מבטיח החזר כספי מלא אם אין פריצת דרך עסקית ושביעות רצון מהתוצאות. כמו כן, הסכם עבודה עם מנש הוא לשלושה חודשים בלבד ובנוסף, נקודת יציאה גם לאחר החודש הראשון של הייעוץ.

המחקרים של הבארד מבוססים על ידע שקשור להתנהגות האנושית שהוא פיתח במשך השנים. הבארד אמר בין היתר:

"אושרו של האדם ואריכות הימים של חברות ומדינות כנראה תלויים בידע ארגוני."

את הידע הארגוני במלואו מעביר מנש ללקוחותיו המרוצים "היעוץ שלי מבוסס על דרך ארץ, אתיקה וניקיון כפיים. אני חושב שההצלחה תלויה בזה." הוא אומר. " בארץ, הסטנדרטים נמוכים ואני מקווה שנעלה אותם. זה הייעוד שלי - להעלות את הסטנדרטים בישראל."

מה כולל הייעוץ העסקי?

"מדובר בפיתוח, ליווי, ייעוץ והכוונה של מנהלים ובעלי עסקים להצלחה עסקית, להשגת יעדים ולמימוש שאיפות. אני מספק ליווי שוטף, הדרכה לפיתוח העסק, הכוונה והטמעת כלים וידע לעסקים ובעלי עסקים.

רוב העסקים בארץ חווים את ה'שוטף +'. אני מספק כלים להתמודד עם העניין הזה. ההתמודדות האמיתית היא בהתנהלות פיננסית נכונה. זה כרגע מגרש המשחקים שלנו. בשלב זה, לשנות את השוק - לא נצליח. זה ייקרה בהדרגה."

"העקרון שאני מנחיל פשוט: קודם כל, אני מבין כמה כסף אני צריך להכניס לעסק בשבוע ואפילו ביום, תוך לקיחה בחשבון את המאמץ הנדרש בשיווק, במכירות, בניהול הכספי, בייצור, באספקה ובגבייה. אנחנו מודדים יחד את המצב על פי כל המדדים הללו מיום ליום, משבוע לשבוע. כך, יש שליטה על העסק על בסיס קבוע ומתמשך."

לוגו EXPAND. יח"צ,
EXPAND/יח"צ

"תוך חודשים בודדים, מגיעים להקלה גדולה בלחץ הפיננסי."

מי הם הלקוחות?

"מאות עסקים וחברות קטנים ובינוניים. אני גאה בהתקדמות של כולן."

למשל?

"אני עובד כבר 3 שנים עם בעל עסק, שעוסק בפיתוח ועיצוב גינות. כשהתחלנו את התהליך - העסק היה בבעיה של לחצים גדולים והתמודדות של בעל העסק עם חוסר בכסף ובזמן. תוך שלוש שנים הוא השיג את השאיפות שהיו לו במשך 30 שנה כגנן. החלום שלו היה לפתח גינות יוקרה עם מעצבי צמרת. יחד, הגענו לשם: עסק משגשג של גינות יוקרה, רווחה כלכלית וצבירת נכסים. הוא היום במצב שיש לו באופן שוטף מקדמות לרכישת נכסי נדל"ן.

רווח מבחינתי, זה לא רק מה שרואים בדו"חות הכספיים, אלא, כמה נשאר לבעל העסק אחרי משיכת משכורת. זה אומר, שהוא יכול לשים כסף בצד. כל עסק שמגלגל 100 אלף שקל בחודש, יכול לשים בצד מינימום של 100 אלף שקל בשנה. אני מלמד את בעליי העסקים לצבור הון דרך ניהול נכון של העסק. לצבור מזומנים בצד, תוך כדי תנועה. תוך טיפול בכל הלחצים שיש בעסק. הגנן שאני מלווה כבר רכש נכס נדל"ני חדש והוא בעיצומו של שיפוץ הבית הפרטי שלו.

עסק אחר, סבל מאוד מבעיות פיננסיות. הוא היה במצב קשה של סחרור מהלוואות על גבי הלוואות ולחץ פיננסי כבד. מצב, שלעיתים קרובות, הופך לכדור שלג שלא יוצאים ממנו. אני מחלץ אותם מהמצב הזה וזה מה שעשיתי אתו. היום בעל העסק שם בצד כל חודש 25,000 שקל והוא כבר צבר בצד 150,000 שקל.

אני מספק מידע וייעוץ לעסקים שנמצאים בבעיה, אבל גם לעסקים במצב טוב, שלהם אני מסייע להתפתח ולגדול, כמו למשל שני שותפים עם מספר חנויות סלולר שמאז שהתחלנו בייעוץ, גדלים והופכים לרשת עם זכיינות. זה קורה, מכיוון שיש להם שיטה ומודל ברור ושקוף. עוד ועוד זכיינים מתעניינים ורוכשים זכיינות."

מה כולל תהליך הייעוץ?

"השלב הראשון הוא אבחון עסקי. אנחנו בוחנים יחד את ה'למה' האמיתי: The Real Why''. כלומר, למה העסק דורך במקום, למה לא מצליחים לפרוץ את תקרת הזכוכית, או למה בעל העסק עמוס מאוד ועדיין לא מרוויח מספיק (או בכלל), או למה העסק סובל מבעיות פיננסיות. המצב הזה מתמשך מסיבה מסוימת שבעל העסק לא מטפל בה. ייתכן והוא מנסה כל מיני פתרונות לסימפטומים של הבעיה, אבל, הוא לא מטפל בבעיה האמיתית, וזה יכול להיות משהו פשוט ושטותי. ברגע שמזהים את ה Real Why'' בעל העסק חווה הקלה וזה קורה תמיד, ומשם הדרך פשוטה לפתרון הבעיה. בפגישה הראשונה, אנחנו מגלים גם את נקודת האיזון האמיתית של העסק, כולל שכר מספק לבעלים, החזר חובות ורווח תפעולי של כ- 15%. (רוב בעלי העסקים מכוונים נמוך בהרבה ממה שהם צריכים באמת).

בשלב השני מכינים תכנית קצרת טווח ומתחילים למדוד את הפעילות באופן יומי ושבועי. אנחנו בודקים בצורה כמותית, כולל גרפים ומספרים משבוע לשבוע מה מתקדם ומטפלים במה שלא מתקדם, איזה מדד משפיע על מדד אחר וכו', זה מלמד את בעל העסק לנהל את העסק על פי מדדים ברורים, על ידי מספרים, ולא על ידי תחושות בטן."

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מנש שערי. עופר שמעוני,
מנש שערי/עופר שמעוני

"אני מחפש פייטרים, אנשים רעבים שיילחמו כדי לנצח."

אתה נתקל בהרבה עסקים שהסתבכו?

"בהחלט! לא לומדים בשום מקום איך לנהל עסק באופן נכון. בעלי מקצוע טובים: נגר, מכונאי, גנן - לא למדו איך להתנהל נכון. לא היה מי שילמד אותם. גם המדינה לא עוזרת. להיפך. מפתים אנשים לקחת הלוואות בערבות מדינה, הלוואות קורונה, הלוואות בכרטיסי אשראי, הגדלת מסגרת בבנק וכו' ומי שמתפתה, נכנס לסחרור ולא יודע איך לצאת ממנו. רבים סומכים על רואה החשבון, שייחלץ אותם מהמצב הזה. אבל זה לא התפקיד של רואה החשבון. מדובר בניהול פיננסי נכון שיש ללמוד, שבו בעל העסק דואג כל הזמן לרווחיות ולהתרחבות.

מה שעושים איתי, זה לטפל מהר במשבר דרך התנהלות פיננסית נכונה ומשם מתקדמים. תוך חודשים בודדים, מגיעים להקלה גדולה בלחץ הפיננסי ומגלים את הבעיה האמיתית שתקעה את העסק. רוב בעלי העסקים מאשימים במצב שהם נקלעו אליו את הבנקים והשוטף וזה לא נכון. הם פשוט לא יודעים כמה כסף הם אמורים להכניס כדי להיות ברווחיות - וכך הם צוברים חוב."

במה כרוך הייעוץ שלך?

"התהליך כולל פגישת אבחון ללא עלות, שבה אני בוחן אם אני יכול באמת לעזור. אני מחפש פייטרים, אנשים רעבים שיילחמו כדי לנצח. אם אני רואה שאני נלחם יותר מהלקוח - זה לא מתאים.

אחרי פגישת האבחון, כשמצאנו את הבעיה האמיתית, חותמים על הסכם לשלושה חודשי ליווי. אם רוצים, ממשיכים לעוד שלושה חודשים וכן הלאה. יש פגישה בכל שבוע, כל פגישה אורכת כשעתיים כשבכל פגישה מתקדמים על תוכנית העבודה שנכתבה לאחר פגישת האבחון. עלות הייעוץ היא כ- 20,000 ₪. יש נקודת יציאה מההסכם לשני הצדדים גם אחרי חודש אחד.

ליווי רציני יארך יותר משלושה חודשים, בדרך כלל חצי שנה עד שנה, כי בדרך כלל, אדם רוצה לשפר עוד ועוד אספקטים. הלקוח רואה שיפור משמעותי, לכן הוא מעוניין להמשיך. הוא מגלה שהחזר ההשקעה הוא עצום. כבר מהפגישה הראשונה בעל העסק מרגיש שינוי של ממש. יש הארה גדולה והבנות. מדובר בשיטה שפיתחתי, שבה התהליך הוא מדויק ועוצמתי. במיוחד בחודש הראשון.

השרות שלי ניתן לעסקים בטווח הגאוגרפי של חדרה-אשקלון, כשאני מעדיף לא לתת ייעוץ בזום מכיוון שהייעוץ הפרונטלי כולל את זה שאני קולט את האנרגיה של הלקוח וזה הולך לאיבוד בזום. אני צריך להרגיש את הבן אדם."

באיזה מצב מצאת עסקים אחרי הקורונה?

"עסקים היו סגורים בחלקם וגם אם לא אז צברו חובות. אנחנו מנערים את האבק, מציבים יעדים גדולים, רצים למעלה בהרבה כוח ואני בין היתר נותן לבעל העסק תמיכה מורלית. דוחף אותו. היה לי לקוח שלקוח גדול שלו התעמר בו. לימדתי אותו להציב גבולות ולשמור על כבודו והבעיה נפתרה. אני מדגיש: אל תתעלמו ממה שאתם רואים ומרגישים. אני נותן גם כלים לזה, להרמת המורל והביטחון העצמי, לאתיקה גבוהה ולשלמות אישית. בעיני אין דבר כזה כישלון. כישלון זה מבחינתי, מישהו שוויתר ולא התמיד. מישהו שלא עשה את כל הדרך. עם זאת, חשוב להבין שאני לא מפזר אבקת קסם. יש דם, יזע ודמעות והשתחררות מהרגלים לא טובים. זה דורש להתאמץ מעל ומעבר. במיוחד בהתחלה."

אם אתה מוכן לעבור תהליך סופר עוצמתי, אפקטיבי ומדויק עם התחייבות להצלחה? ולהזניק את העסק? מנש שערי ייקח אותך יד ביד לשם!

להשארת פרטים

בשיתוף EXPAND
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully