וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולם או גן? איך לבחור איפה לערוך את החתונה המושלמת

בשיתוף כלות אורבניות

עודכן לאחרונה: 30.6.2021 / 13:54

ההחלטה על מיקום החתונה היא אחת מההחלטות המרכזיות אותן תצטרכו לקבל לקראת היום הגדול. אז מה השיקולים בהם צריך להתחשב?

חופה. ShutterStock
חתונה/ShutterStock

סופסוף החלטתם שאתם מתחתנים ואתם מלאי התרגשות, ציפייה, חלומות ומחשבות משותפות על איך אתם רוצים שהיום המיוחד שלכם יראה ויהיה. בישראל, אירועים בכלל וחתונות בפרט מהווים משהו גדול, מושקע ומרכזי מאוד בחיים, לכן זה הגיוני שמבחינתכם כל פרט ופרט הוא חשוב כדי ליצור את החתונה המושלמת - חגיגה של אהבה וזוגיות שתהיה לגמרי אתם ולגמרי כמו שאתם שואפים. אין ספק שאחת השאלות המרכזיות היא האם להתחתן באולם אירועים או בגן אירועים, שתי אפשרויות עם המון מגוון ואפשרויות בשוק האירועים הישראלי.

יש מצבים בהם די ברור אם אתם בכלל יכולים לקיים את החתונה שלכם בחוץ, בגן אירועים, למשל כאשר תאריך החתונה שלכם הוא ממש בשיא עונת החורף ועם סיכוי משמעותי לגשם. אבל בישראל בפועל אין הרבה ימים ומצבים כאלו, לכן ההתלבטות רלוונטית לרוב הזוגות המתחילים לתכנן את חתונתם.

כדי לעזור לכם עם ההתלבטות ואולי גם עם הבלבול לגבי האפשרויות שלכם למקום לחתונה, מערכת המומלצים בשיתוף עם אתר כלות אורבניות מגישים לכם מדריך איך לבחור בין אולמות וגני אירועים.

קודם כל, מתי אתם מתכננים להתחתן?

תאריך החתונה הוא החלטה קריטית שהולכת להשפיע על מגוון היבטים ובחירות בתכנון החתונה החלומית והמושקעת שלכם, קל וחומר כאשר מדובר על בחירה בין אולם אירועים לגן אירועים. הצעד הראשון במענה לשאלה הכללית החשובה של איך לבחור בין אולמות וגני אירועים הוא לבחון מתי אתם מתכננים ורוצים להתחתן - כי זה ישפיע על אפשרויות המיקום.

אם בחרתם תאריך לחתונת חורף, יש לכך יתרונות רבים מאוד וזוגות רבים פשוט מעדיפים את החורף על פני הקיץ הלוהט. אך כאמור חתונות בחורף, בעיקר בחודשים הקצרים של שיא החורף, קרי, דצמבר-פברואר, מעלים משמעותית את הסיכוי שיהיה גשם בדיוק בתאריך שבחרתם לחתונה שלכם. כך, בחירה בתאריכים באזורי הזמן האלו של ימי שיא החורף, מלכתחילה וכמעט באופן גורף תגרום לכך שתהיו חייבים לבחור באפשרות של אולם אירועים סגור ומוגן.

אפשרות אחרת, המשלבת בין גן לאולם אירועים ואפשרית לעיתים גם בימי החורף היא מתחם אירועים גדול שי לו גם מרחבי חוץ מעוצבים ומזמינים וגם אולם אירועים גדול ומאובזר. מבחינה זו של תאריכים לחתונה, אפשר לבצע חלוקה גסה וכללית מאוד, אך שאינה מחייבת כמובן כי יש עוד שלל פרמטרים המשפיעים על ההחלטה, שחתונות באביב, בקיץ ובראשית הסתיו לגמרי אפשר לחגוג בגן אירועים ירוק ופסטורלי תחת כיפת השמיים ולעומת זאת בחודשי החורף כדאי לבחור באולם אירועים סגור.

מה הסטייל שלכם?

חתונה היא עניין מאוד אישי, עם מגוון סגנונות ואפשרויות להפקת חתונה באווירה וסטייל מסוימים - כאשר מן הסתם חשוב שהחתונה שלכם תהיה בסטייל ובסגנון המתאימים לכם כזוג, כבני אדם. כך, יש זוגות המעדיפים את האווירה המיוחדת של חתונה באולם אירועים סגור ומאובזר ויש זוגות שדווקא להיפך, מרגישים לכודים ומוגבלים בתוך אולם אירועים מסוגר וחייבים את המרחבים הפתוחים, הצמחייה והאווירה המיוחדת של גן אירועים או אפילו של חתונה בטבע יותר פראי ופתוח.

אם אתם יודעים על עצמכם שאתם יותר טיפוסים של חתונות באולמות אירועים סגורים או לחלופין שאתם חייבים את הסטייל הפתוח והזורם של גני אירועים, אז למעשה כבר מראש יש לכם את התשובה ועליכם ללכת על הכיוון הזה. זה מן הסתם יכווין אתכם הלאה לבחירת תאריך מתאים, בחירת שמלה ובגדי חתן המתאימים לסטייל הרלוונטי וכיוצא באלו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

בקרו בכמה אפשרויות, גם אולמות וגם גנים

בהנחה שאתם לא סגורים לגמרי מה הסגנון שאתם מחפשים והאם להתחתן באולם אירועים או בגן אירועים - בכל זאת הגעתם עד לכאן במאמר - אז אחת ההמלצות המהותיות ביותר שלנו היא ללכת לבקר ולבדוק כמה וכמה אפשרויות, גם אולמות אירועים וגם גני אירועים.

על ידי ביקור פיזי במקום, בחינת המרחבים והתשתיות, הרגשת המקום והאווירה בו, תוכלו הרבה יותר בקלות לפסול או לקדם מקומות רלוונטיים שאתם רואים את עצמכם מתחתנים בהם. ברור שגם תמונות באינטרנט והמלצות של זוגות הם אלמנטים חשובים בבחירת המקום ובצמצום האפשרויות שלכם, אבל אין תחליף לביקור פיזי במקום עצמו כדי לקבל מושג והבנה מעמיקה ואמיתית לגבי האיכות וההתאמה שלו לחתונה שלכם.

שימו לב לבדוק גם אלמנטים פחות מוחשיים כמו אווירה, תחושה ואת ה"אנרגיות" במקום ולא רק אלמנטים טכניים (וחשובים כמובן!) כמו האוכל, מערכות הסאונד, התאורה והווידאו, הגודל, העיצוב, דרכי הגעה, חנייה וכן הלאה.

שיקולים נוספים בבחירה בין אולם לגן אירועים

שיקולים של תאריך החתונה, ההעדפות האישיות והסטייל שלכם הם המרכיבים המרכזיים בתשובה האולטימטיבית שלכם לעצמכם לגבי השאלה איך לבחור בין אולמות וגני אירועים. אך מן הסתם יש עוד שיקולים שאתם יכולים ולא אחת גם צריכים לקחת בחשבון לקראת ההחלטה המושכלת ביותר מבחינתכם.

• שיקולי תקציב: לעיתים אפשרות אחת מבין השתיים (אולם מול גן שאהבתם) תהיה יקרה משמעותית לעומת החלופה. התקציב הוא בהחלט שיקול מהותי ועליכם לבחון זאת בעיניים פקוחות וכמה שיותר רציונליות.
• אתם מכירים את האורחים שלכם ועל פי רוב יודעים מה הסגנון שרובם מעדיפים או מצפים, אולם אירועים או גן אירועים. כמובן שזו החתונה שלכם, אך לעיתים התחשבות באורחים היא שיקול מהותי מאוד עבור זוגות מסוימים.
• נוחות הגעה: שיקול הלוקח בחשבון לאיזו מהאפשרויות יהיה לאורחים יותר נוח וקל להגיע, לבד או בהסעה לחתונה, לאולם האירועים שראיתם ואהבתם או לגן המקסים שהתאהבתם בו מרגע שנכנסתם בשעריו?
• איפה אפשר להכניס ולהביא את כל הספקים והדברים שאתם רוצים לחתונה המושלמת שלכם? ספקים מיוחדים, אטרקציות, אוכל מסוים ומיוחד וכיוצא באלו.

בסופו של דבר, הבחירה בין אולם אירועים לבין גן אירועים לחתונה שלכם היא עניין מאוד אישי, המבוסס על העדפות אישיות, סטייל אישי וסגנון החתונה שאתם חולמים עליו. מקווים שעזרנו לכוון אתכם בכיוון הנכון לכם. בהצלחה ושיהיה המון מזל טוב!

בשיתוף כלות אורבניות
  • עוד באותו נושא:
  • חתונות
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully