וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנחנו מציעים לתושבים לא רק מתקנים, אלא בעיקר חווית משחק ומסלול נינג'ה מאתגר"

בשיתוף גנית פארק

עודכן לאחרונה: 1.7.2021 / 12:15

בחברת גנית פארק, המייצרת מזה חמישה עשורים מתקני משחקים לפארקים וגנים ציבוריים, פיתחו בשנים האחרונות מתקני נינג'ה לרווחת הציבור והתגובות נלהבות

גנית פארק. יח"צ,
מתוכנית הטלוויזיה לפארקים הציבוריים. גנית פארק/יח"צ

בחברת גנית פארק הוותיקה שדוגלת במצוינות ובבטיחות מתגאים במענה המקיף שהם יכולים לספק לכל רשות מקומית ולקוח, כולל שירותי אחזקת מגרשים וגינות ומחלקת תכנון עבור יזמי בנייה ואדריכלי נוף

ערב אחד לפני שלוש שנים ישב ניר גרליך בסלון ביתו וצפה בתוכנית חדשה שעלתה לאוויר, נינג'ה ישראל. בתור מנהל פיתוח עסקי בחברת גנית פארק, שבין שאר תחומי פעילותה מייצרת מתקנים לגינות ציבוריות, הבזיק במוחו רעיון. "תהיתי האם אני יכול ליצור מתקנים כאלה שייועדו לשטחים ציבוריים, ולילדים. הכוונה לא למתחמים סגורים שגובים תשלום, אלא לגינות פתוחות, דווקא מכיוון שההתמחות שלנו היא הפקת הנאה בשטחים ציבוריים, בחינם לתושבים", הוא מספר.

שנה וחצי לאחר אותו רעיון שצץ, ולאחר תהליך פיתוח וייצור ממושך במפעל החברה בישראל, כולל אישור מכון התקנים, היו בידי החברה מתקני נינג'ה לילדים מוכנים לתפעול. הפארק הציבורי הראשון עם מסלול נינג'ה לילדים הוקם בגן ערמונים בקרית ביאליק, שהמתקנים שבו כמובן עברו את כל אישורי מכון התקנים. פארקים נוספים קמו בעפולה, מודיעין, חדרה ובית הילל, ובימים אלה מוקמים פארקים כאלה גם במועצה אזורית שומרון ובנתניה.

מסלול נינג'ה בחינם. אפשר להניח שהקהל יוצא מגדרו, נכון?

גרליך: "בהחלט. אלו פארקים מאוד פופולאריים. התגובות של התושבים אליהם מטורפות, והם יודעים להעריך את הרשויות המקומיות שהעניקו להם את החוויה הזאת".

בעקבות ההצלחה המסחררת בישראל של מתקני הנינג'ה הציבוריים לילדים, החליטו בגנית פארק לפתח במקביל גם מתקני נינג'ה למבוגרים, שעברו אף הם את בדיקות מכון התקנים. "כמובן שמדובר בקונסטרוקציה גדולה יותר ממתקני הילדים" מסביר גרליך שמגלה שבקרוב יושק בשומרון פארק הנינג'ה הראשון למבוגרים, והיד עוד נטויה. הצלחת הנינג'ה הביאה את החברה לפתח מוצר נוסף - מתקני נינג'ה מעץ רוביניה טבעי, שמתאימים לחצרות בתי ספר ופרויקטים של חזרה לטבע וסביבה ירוקה, ושמזמינות אותו בעיקר רשויות מסביבה כפרית, שם הם מתמזגים בטבעיות עם הנוף המקומי.

גנית פארק היא חברה משפחתית שייסד ב-1979 רן גרליך, אביו של ניר, שהוקמה כמפעל שמייצר ומספק מתקנים לגני משחקים. מפעל החברה ממוקם בפארק התעשייה בקיסריה ובו מפתחים ומייצרים מתקני משחקים לילדים, מתקני כושר, משטחי בטיחות, הצללות, ריהוט רחוב, ומגרשי ספורט משולבים מסוג מיניפיץ'. בימים אלה מקימה גנית כ-200 מגרשי ספורט משולבים ברחבי הארץ במסגרת פרויקט של המשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל. לחברה מחלקת עיצוב ותכנון הנותנת מענה לדרישות הלקוחות, למכרזי תכנון-ביצוע ולפיתוח מוצרים חדשים. לחברה מחלקה מיוחדת המספקת שירותי אחזקת מגרשי משחקים ובמסגרת זו היא מעסיקה צוותי תחזוקה המתחזקים אלפי גנים ברחבי הארץ. הכול תחת קורת גג אחת.

גנית פארק. יח"צ,
מספקים שעות של פנאי, כושר, בריאות וחוויה בשטח הציבורי. גנית פארק/יח"צ

בנוסף לייצור כחול לבן, החברה גם מייבאת מתקנים מיוחדים מחברות איכותיות מחו"ל בבלעדיות, וגרליך מסביר כי הדבר מספק מניפת אפשרויות רחבה ללקוחות, יותר מכל חברה אחרת. לאורך 42 שנות קיומה של גנית, היא נהפכה לחלק בלתי נפרד מנוף הפארקים של ישראל וכמעט שאין ישוב שאין בו מתקן של גנית. גרליך: "שילוב הייצור והייבוא מאפשר לנו לספק מענה מקיף לכל לקוח על פי התקציב שלו, ובכל מקרה מענה שהוא פונקציונלי ובטיחותי. זול או יקר - זה לפי התקציב והחזון.

"אנחנו לא מוכרים מתקנים אלא מוכרים חוויה. אנחנו מספקים בעזרת המתקנים הרבים שלנו שעות של פנאי, הנאה, חוויה, כושר, בריאות. אנו מקימים גם מתקני משחק נגישים לאוכלוסיית עם צרכים מיוחדים, שהיום התקן קובע שהם חייבים להיות במרבית מגרשי המשחקים. למשל? מתקן של קרוסלה משולבת עם מושבים רגילים ולצידם מקום לכיסאות גלגלים. בשורה תחתונה אנחנו מעודדים מתן הזדמנות שווה לבעלי מוגבלויות, יציאה לאוויר הפתוח, משחק ופעילות חברתית. אין טוב מזה".

פארק נינג'ה לילדים ונוער של גנית פארק. צפו בסרטון

השיחה עם גרליך מבהירה שמאחורי הפארקים שרבים מאיתנו פוקדים מדי יום עומדים חשיבה ותכנון רבים, ושלכל מתקן במגרש המשחקים, גם הפשוט ביותר, יש מטרה: "במגרש משחקים סטנדרטי אנו דואגים לנדנוד עם נדנדות, לגלישה במגלשה בכמה גבהים בהתאם לגיל, לסיבוב - עם קרוסלות, לשיווי משקל ופיתוח המערכת הוסטיבולרית - עם קורות מעבר או גשר מתנדנד. זחילה חשובה לילדים בכל הגילאים ואנו דואגים שתהיה לשם כך מנהרת זחילה, גם דואגים לפעילות טיפוס לילדים עם חבל טיפוס, רשת, קיר, או סולם. הכול בהתאם לגן ותכנונו".

גנית פארק. יח"צ,
מייצרים מתקנים שמעניקים מנעד רחב של פעילויות חשובות. גנית פארק/יח"צ

מגוון המתקנים מספק לילדים מנעד רחב של פעילויות שנותנות מענה גופני בהתבסס על תיאוריות בתחום התפתחות הילד. לדוגמה: חיזוק שרירי הרגליים, חיזוק ידיים ואצבעות, פיתוח שיווי משקל, התמודדות עם אתגרים, פיתוח תפיסה מרחבית, פיתוח תכנון בתנועה, קשר עין יד, קשר עין יד ורגל, ואפילו תרגול נחישות והתמדה ("כאשר יש אלמנט שהילד לא מצליח לעשות, הוא יחזור, ינסה, ויצליח").

מכיוון שמדובר בחברה וותיקה וגדולה בשוק יש לה כושר ביצוע של פרויקטים בהיקף כספי גדול וחוסן כלכלי, למשל בהקמת מגרשי משחקים או שדרוג מגרשי משחקים קיימים. "ביכולתנו להעניק מענה מקיף לכל רשות מקומית - בעיר, ישוב, מושב, קיבוץ, כשאנו אחראיים על פרויקט מא' ועד ת'. בהקמת גינה מאפס אני נותן את כל המענה הנדרש - מעבודת תשתית ופיתוח, שביל גישה לגן, גידור היקפי, משטחי בטיחות כמו דשא סינטטי, משטחי הצללה, ספסלים פינת ישיבה, פחי אשפה, ברזיה, שלטים, הכול. כשכמובן הכול באישור מכון התקנים. "חשוב להדגיש שאנו מייצרים ומפתחים את מוצרי הגינה שמחזיקים מעמד במזג אויר קיצוני, בתנאי חוץ, ובוונדליזם, הקפדה שלצערנו נחוצה בגינות ציבוריות".

מחלקה פעילה נוספת בחברה היא מחלקת התכנון, המבצעת תוכניות מדוקדקות רבות להקמת גינות ואזורי חוץ ברחבי הארץ. המחלקה המצליחה והוותיקה מציעה גם שירותים מיוחדים של תכנון מכרזים לבעלי מקצוע בתחום הבניה, יזמים ואדריכלי נוף ("אנחנו בונים עבור לקוחות ללא התחייבות גינות לפי מכרזים").

גנית פארק. יח"צ,
מעניקים מענה מקיף לכל רשות מקומית – מקטנה ועד גדולה. גנית פארק/יח"צ

בעקבות הצורך שעלה בשוק החליטה גנית בשנת 1994 להתרחב ולהקים חברת בת נוספת בשם גן גנית, חברה שתיתן מענה למוסדות החינוך בתחום מתקני החצר לגני ילדים ובתי ספר ובתחום הציוד והריהוט לאותם מוסדות. חברת גן גנית הינה חברה מובילה בתחומה בישראל וספקית עיקרית לרשויות הגדולות בארץ.

מעבר לעבודה השוטפת, החברה מקפידה על תרומה לקהילה כערך עליון. בין הפרויקטים שקיימה עבור הקהילה: תרומת גן משחקים בשכונה בעתלית, תרומת גן משחקים לקיבוץ בית אורן לאחר שנפגע מהשריפה באסון הכרמל, התקנת מתקני כושר מיוחדים בבית ספר לבעלי צרכים מיוחדים בגבעת עדה, מעון לנשים מוכות, גן ילדים של חב"ד, ועוד.

גנית פארק. יח"צ,
42 שנים של בטיחות. משרדי ומפעל גנית פארק/יח"צ

מעל הכול מקפידים בחברה על הבטיחות. זה למעלה מעשור שגנית פארק זוכה לקבל מדי שנה ממכון התקנים תו פלטינה על "התמדה בחתירה לאיכות המוצר". גרליך מתגאה: "אבא שלי היה הראשון שמכר לפני 42 שנה מתקני משחקים לשטחים ציבוריים ברשויות, בתקופה שעוד לא היה תקן למתקני משחק בישראל וכשמכון התקנים עדיין לא היה בתמונה כדי לפקח על הכול מלמעלה. בשל העובדה שאבי היה מראשוני יצרני מתקני המשחק בישראל ובשל מודעותו לחשיבות הבטיחות במתקני המשחק, הוא יזם את הכנסת התקן למתקני משחק ובמסגרת זאת גם שימש כחבר בוועדה המקצועית של מכון התקנים שכתבה את התקן שקיים כיום. בסופו של דבר אנחנו אחראיים על לספק לתושבים הנאה וחוויה בשטחים הציבוריים. אז לפני הכול - מגיע להם שיהיו בטוחים".

גנית פארק - אתר

גנית פארק - פייסבוק

גנית פארק - ערוץ היוטיוב

בשיתוף גנית פארק
  • עוד באותו נושא:
  • גן משחקים
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully