וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדרי בריחה - זה לא רק כיף, זה גם מועיל

בשיתוף בוק אסקייפ רום

עודכן לאחרונה: 25.7.2021 / 10:48

חדר בריחה מאפשר לנו לחפש רמזים, לפתור חידות ולגלות אינסוף דרכים לפתור את המבוך. ובתוך כך, יש המון לגלות ולחקור. האם זה כיף? האם זה מלמד? האם זה טוב למוח? שאלות מעולות. האקט, או המעשה של פתרון בעיות יכול להיות מאוד נעים ומועיל לפיתוח הפעילות המוחית

חדר בריחה לילדים בצבעי שחור לבן. ShutterStock
חדר בריחה/ShutterStock

חדר בריחה: מה מוצע לנו בעצם?

במקום להישאר בבית ולפתור תשחצים, אם כי מדובר בפעילות לגיטימית ונהדרת, אפשר לבדוק איך זה מרגיש לפתור חידות "בלייב", באופן אינטראקטיבי ובזמן אמת, תוך עבודת צוות עם אנשים נוספים. זה מה שמוצע במסגרת של חדר בריחה.

יש שיגידו, שפתרון בעיות יכול לשפר את מצב הרוח. אולי זו הסיבה שהתשחצים נהיו כל כך פופולריים. כתבות מסוימות בנושא יגידו שמי שמשלים פאזלים בהצלחה יכול ליהנות מפעימות דופמין. כלומר, מידה מסוימת של דופמין תשתחרר במערכת שלו. וכפי שרבים מאיתנו יודעים - דופמין הוא נוירוטרנסמיטר שפשוט מרגיש טוב כאשר הוא מופץ בגוף. איך רבים מאיתנו יודעים זאת? ובכן, לפני שאנחנו עושים דבר מה מפעים ומענג, כמו זלילה של עוגת שוקולד - אפשר מאוד שנרגיש פעימה של דופמין. זו למעשה הסיבה שאנחנו יכולים להתרגש לקראת העוגה הזאת.

חדר בריחה כתמיכה בוויסות מצבי הרוח

למעשה, אנשים שמלמדים את עצמם להרגיש פעימות דופמין מעצם כך שהם עושים דברים בריאים (כמו פתירת בעיות והשלמה של אתגרי חדרי בריחה, ואפילו בניית עסקים, קריאת ספרים וכן הלאה) יכולים לגלות שיש להם מוטיבציה רבה יותר לעשות את אותם הדברים. הדופמין הוא מעין נוירוטרנסמיטר שיכול לעזור בוויסות ואיזון מצב הרוח. כל פעם שאנחנו פותרים "בעיה", אנחנו יכולים לחוות פעימה והפרשה של דופמין. האם השלמת האתגר שבחדרי הבריחה יכול לעזור לנו להפריש דופמין?

לא נדע עד שלא ננסה, אך ההשערה האישית שלנו היא שכן. מעבר לזה, יש שיגידו שפתרון בעיות או השלמת פאזלים, יכול לעזור לנו לווסת את מידת המתח בגוף, כיוון שהשלמת פאזלים יכולה לעזור ברגיעה. אמנם, חדר בריחה זה לא פאזל, אך המילה פאזל מתארת פעילות של הרכבת חלקים כדי לקבל תמונה מלאה. כלומר, לקחת כל מיני אלמנטים ולראות את התבנית הרחבה שלהם. האם זו לא ההגדרה הכי יפה לפתרון בעיות שקראת בשעה האחרונה?

לשפר את הפעילות המוחית עם חדר בריחה

ואם נרצה להוסיף יתרונות על השלמת האתגרים במסגרת חדר בריחה, הרי שהשלמת פאזלים יכולה לשפר את יכולת הזיכרון האישית מתוך חיזוק קשרים במוח. התוצאה הישירה של זה היא שיפור במהירות המנטלית ובתהליכי החשיבה. זה יכול להיות די שימושי בחדרי בריחה שכן לעתים קרובות אפשר לקבל את הרמז לפני "שהבעיה" מציגה את עצמה. כך שהיכולת לקשר בין הפריטים, לזכור מה היה ולעשות את הקישורים המנטליים יכולה להיות מאוד יעילה ושימושית בהשלמת האתגרים שבחדרי הבריחה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

חדר בריחה: לתרגל יצירתיות

חדר בריחה יכול ללמד אותנו לאלתר. כלומר, כשיש מולנו אתגר או פאזל חדש, ואנחנו באמת רוצים לפתור אותו - המוח שלנו יכול לגשת למצב של יצירתיות. כלומר, להמציא דברים שלא היו מעולם, לגלות רעיונות ולגשת לרמות חשיבה דרכן הוא ניגש לפתרון. כך שבסופו של דבר המוח שלנו לומד איך להיות יותר ויותר במצב יצירתי ורחב. יתרה מכך, כאשר עובדים על פאזל ומנסים להשלים אותו, אפשר לעשות כל מיני ניסיונות ולבדוק כל מיני השערות ולקבל פידבק בזמן אמת באם זה עבד או לא, כך שאנחנו למעשה מקרקעים ומקבלים פידבק לגבי כל ההמצאות החדשות שחשבנו לנסות. אנחנו גם ממציאים תאוריות ורעיונות וגם בודקים אותם, ובכך מקבלים תהליך אבולוציה התפתחותי ממוקד ויעיל בזמן התרגול.

בשיתוף בוק אסקייפ רום
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully