וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בחוסר תנועה או כשיש דאגות, הכתפיים והצוואר הם אלה שצועקים קודם"

בשיתוף כירופרקטיקה סנטר

עודכן לאחרונה: 29.7.2021 / 15:24

במהלך הגבלות הקורונה רובנו עברנו לעבוד מהבית, לרבוץ יותר על הספה ולזוז הרבה פחות. חדרי הכושר היו סגורים, הפעילות הגופנית הסתכמה בהליכה למקרר והמתח הנפשי לא תרם לבריאות שלנו. ד"ר נועה וייס מסבירה למה הפעילות חשובה לכם, ואיך תתחילו לזוז בלי להסתכן בפציעות

גבר סובל מכאבי גב וצוואר. ShutterStock
כאבי גב/ShutterStock

במשך שנה בילינו את רוב הזמן בבית, בין אם בחדר העבודה ובין אם על הספה בסלון. היה לנו יותר זמן מסך ופחות זמן תנועה, מגירת החטיפים עבדה שעות נוספות, כמו גם השליחים של וולט. עכשיו, כשיש תחושה של שגרה שהולכת ומתקרבת, הגיע הזמן להתחיל לזוז, לשקם את הגוף ולחזור לכושר - או להיכנס אליו לראשונה. הבעיה היא שדווקא בשנה הזו, כשהיינו קצת פחות פעילים והרבה יותר מתוחים, הגוף כאב והמחשבה על פעילות גופנית נשמעת אולי רחוקה במיוחד.

"לא היינו פעילים ובאופן טבעי הגוף כואב לנו," מסבירה ד"ר נועה וייס מכירופרקטיקה סנטר. "אבל חשוב לזכור שפעילות גופנית חשובה גם כשכואב. למעשה, התנועה חשובה למפרקים. הם מגיבים יותר טוב כשהם בתנועה ומתאבנים וכואבים כשהם במצב סטטי. הרי הגוף שלנו נועד לזוז, לשם כך הוא בנוי, וכשאנחנו לא זזים כלום לא קורה. הדם לא מגיע לכל השרירים, העצבים מרגישים את ההאטה בקצב זרימת הדם, וכך מתעורר הכאב."

"כאב זה לא סכנה, זה רק אומר שלא זזת"

אז מה בכל זאת עושה מי שרוצה לחזור (או להיכנס) לכושר אבל הכאב מרתיע אותו? ד"ר וייס מציעה להתחיל ממתיחות, וכן, גם להתחיל לזוז: "חשוב להבין שכאב זה לא סכנה, זה אומר שלא זזת," היא מסבירה. "זה לא אומר שצריך לקחת משכך כאבים או שהגוף שלך מתפרק, אלא לטפל בבעיה ולחזור לתנועה."

ד"ר וייס מוסיפה שהכאבים שאנחנו חווים נובעים לא רק מחוסר התנועה שלנו בשנה האחרונה, אלא גם מהמתח והדאגות: "בחוסר תנועה או כשיש דאגות, הכתפיים והצוואר הם אלה שצועקים קודם. במצב הנוכחי אנחנו גם לא זזים, גם דואגים לעתיד, גם נהנים פחות ונפגשים פחות, וכתוצאה מכך מופיעים כאבי צוואר, כתפיים ואפילו כאבי ראש."

מה עושים אם המתיחות והתנועה לא עוזרות?

"קודם כל חשוב לפנות לייעוץ כדי לשחרר את השרירים וללמוד יציבה נכונה. כירופרקט מומחה יודע לשחרר רגישויות ולהקל על כאבי המפרקים, וכשתגיע ההקלה חשוב לנצל אותה כדי לחזור לפעילות. הרי טיפול הוא לא 'זבנג וגמרנו', אנחנו צריכים להקפיד על פעילות גופנית, ובעיקר ככל שאנחנו מתבגרים. מגיל מסוים יש עלינו יותר לחץ, יותר תחומי אחריות, למשל בעבודה, בבית, עם הילדים. כתוצאה מכך יש לנו פחות זמן פנוי לפעילות גופנית. השרירים שלנו בוכים."

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

"חזרה משולבת לשגרה"

אם אתם מוכנים לעשות את הצעד הראשון, לד"ר וייס יש כמה טיפים חשובים. בתור התחלה היא מציעה להתמקד בפעילויות פשוטות, למשל בהליכה יומית בלי הכלב או העגלה של התינוק. "כדאי שהידיים יהיו חופשיות כדי שיוכלו לנוע לצדי הגוף, זה משחרר, ומומלץ להקפיד על הליכה כזו מדי יום, חצי שעה לפחות. מי שיכול יותר מחצי שעה, אפילו שלוש פעמים בשבוע, הרי זה משובח."

בנוסף, ד"ר וייס ממליצה לגלות אפליקציות שונות למתיחות, ליוגה או לפילאטיס, או להירשם לסטודיו מקומי. "פילאטיס ויוגה מאוד מומלצים לכל רמות הפעילות הגופנית," היא מדגישה, ומוסיפה: "כשהכאב יתחיל לרדת אפשר להתחיל להתמקד בענפי ספורט אחרים, למשל ריצה, אירובי, ריקודים או משחקי כדור. זה הזמן לחזור לחיות את החיים, וזו צריכה להיות חזרה משולבת לשגרה: גם אירובי וגם כוח, לא אחד על חשבון השני. כמובן שאם חייבים בכל זאת לבחור, מתחילים מהתנועתיות כדי שהגוף לא יהיה נוקשה."

מה שבטוח הוא שגם אם אתם חווים כאבים, כאבי גב בצד שמאל וכו... הימנעות מפעילות היא לא תמיד הדרך הנכונה לטפל בבעיה, וגם משככי הכאבים אינם מומלצים. "אם זה כאב שאפשר לתפקד איתו, עדיף לוותר על הכדור ולטפל בבעיה עם איש מקצוע אחראי. איש המקצוע לא רק יטפל במצוקה אלא גם יספק תובנות לגבי מתי נכון לקחת בכל זאת משככי כאבים ואיך אפשר למנוע את הכאב בהמשך. "

בשיתוף כירופרקטיקה סנטר
  • עוד באותו נושא:
  • כירופרקט
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully