וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לחלום בגדול, לעשות בגדול וכל השאר - ה' גדול

בשיתוף over the top seo

עודכן לאחרונה: 1.8.2021 / 11:59

הכירו את גיא שטרית, מומחה בעל ותק וניסיון בשיווק וקידום אתרים ברחבי העולם, מנכ"ל ויועץ לארגונים בנושאי אבטחת מידע, מוזיקאי ויוצר

גיא שטרית. יח"צ,
גיא שטרית/יח"צ

רובנו מקווים להגשים את החלומות שלנו, לבנות אותם בדמיון ולהצליח להוציא אותם לפועל בענק. בים האפשרויות הגדול, לא רבים מאתנו זוכים גם להצליח לטפס בסולם המקצועי ולהפוך למומחה עולמי בתחום, וגם להצליח לבטא את התשוקות והכישרונות שלנו ולבנות שתי קריירות שונות אך משלימות. במקרה של גיא שטרית (37), השמיים הם הגבול - לאחר שנים כהאקר פעיל, המוכר בעולם כולו, והסתבכות מורכבת עם החוק, גיא חוגג כיום את הצלחתו הגלובלית כמומחה ומנכ"ל עטור שבחים בתחום ה-SEO, ומנהל קריירה ככותב מוכשר , מוזיקאי פעיל ויוצר. ישבנו איתו לראיון עומק בו הוא פתח לנו צוהר מרתק לסוד ההצלחה שלו ולאיך אדם משנה את חייו מקצה אל קצה.


האם יש רגע מכונן בחייך שתרם לאיפה שאתה נמצא כיום?

גיא שטרית: "לכבוד יום הולדתי ה-9, אבי קנה לי את המחשב הראשון שלי. בזמנים שהמחשב היה כמו בלטה ענקית ומסך שתופס את רוב השולחן, גיליתי שיש לי כישרון להבין את המכונה הזו, ושאני לא צריך את בית הספר או אף אחד כדי ללמוד על החיים - רק את עצמי. הייתה לי גישה לשפע של מידע ואנשים חכמים סביבי, וכל מה שהייתי צריך הוא ללמוד את הדברים שמעניינים אותי בדרך שלי. שם, הבנתי שכדי להצליח, אני צריך שני דברים - לחלום בגדול וחופש כדי להגשים את החלום".


אז מה היה החלום שלך?

גיא שטרית: "הייתי האקר רוב חיי הצעירים. הבנתי שיש לי כישרון יוצא דופן במחשבים, והתחלתי לפתח תוכנות שמצליחות לפרוץ חומות מגן של החברות המוצפנות ביותר. אז, כשהייתי צעיר יותר, לא הבנתי את המשמעויות שעומדות באמת מאחורי הפעולה הזאת, ונתתי שירות לאנשים שאיך לומר - לא פלא שהשם שלי הגיע מהר מאוד למשטרה. למרות שהחברה שלי התעסקה בקידום אתרים ובסייבר באופן חוקי, עברו השנים, עברתי תהליך של התבגרות וחשבון נפש עם עצמי, והבנתי שהחלום שלי הוא בהחלט לא להתעסק עם הצד הזה של הסיפור, וחשבתי איך אני מתחיל דרך עם הטובים שבצד השני. חלמתי לקחת את כל הידע שצברתי ולהפוך אותו ליעיל וטוב עבור אנשים - לקדם אותם, לעזור להם להצליח מהעסק שלהם ולשמור על המידע שלהם".


כאחד האנשים שנבחרו על-ידי מגזין היוקרה 'INC', למקום השני כמומחה בתחום ה-SEO, אתה מרגיש שהגשמת את החלום?

"כיום אני מנכ"ל חברת over the top seo, או בקיצור OTT, שמספקת שירותי קידום ושיווק דיגיטלי מתקדמים. תחת הכנפיים שלנו אנחנו מקדמים אלפי חברות ומותגים מהמובילים בשוק - שמות גדולים כמו TedX, whitesands ו-skyscanner. עזרתי לכל-כך הרבה עסקים קטנים לצמוח ולשגשג עם העסק שלהם, בין אם זה דרך השירותים שאני נותן להם באופן אישי ובין אם זה באמצעות בלוגים שאני כותב בעיתונים ומגזינים גדולים בעולם, ולא מפחד לשתף את הידע שלי עם כל מי שחפץ לשמוע, ללמוד ולהצליח. לצד זה, אני מגשים חלום ילדות שזה ליצור מוסיקה משלי, לנגן ולשיר. אפילו כבר הספקתי להוציא כמה קליפים רשמיים".


אז איך אתה מצליח לשלב את העבודה ב-SEO יחד עם המוסיקה?

גיא שטרית: "מאז ומתמיד מוסיקה זרמה לי בעורקים, והיה לי ברור שבשום שלב אני לא הולך לוותר על החלום לנגן ולשיר את המוסיקה שלי. אחת התכונות שלי, שאני רואה אותה כיתרון גדול עבורי היא היכולת לריבוי משימות - במהלך החיים שלי התקשיתי מאוד להתמקד בדבר אחד, וזה בא בעוכריי בכל הקשור ללימודים בגיל ההתבגרות, אבל למדתי איך להפוך את הלימון ללימונדה והפכתי את הקושי ליתרון. כיום, אני מצליח לעשות כמה דברים במקביל ולתת לכל אחד מהם תשומת לב, גם לפרטים הקטנים ביותר. ברגע שהפסקתי להילחם בזה, והתחלתי להתאים את היכולת הזו למערכת, התחלתי ליצור את המציאות שלי".


איך התחילה הקריירה שלך בתחום המחשבים?

גיא שטרית: "אני למעלה מעשור מתעסק בתחום הטכנולוגיה, שיווק ופיתוח תוכנה. למדתי בעצמי איך פועלים אלגוריתמים, איך האינטרנט עובד ובעיקר - איך אנשים פועלים בתוכו בכלל ובמדיה החברתית בפרט. אחרי שנים שבהם התעסקתי בסייבר כהאקר, החלטתי לקחת את כישוריי הפריצה שלי ולעשות איתם עסקים טובים. התחלתי קריירה מסודרת ב-'Fiverr', יצרתי שם תוכנה קטנה משלי ונתתי שירותים בתחום ה-SEO, הרבה עבודה מקוונת. אף אחד לא הכיר אותי, אף אחד לא שמע עליי, אבל הייתי במקום הנכון, בזמן הנכון ועם הרבה הרבה מזל. פגשתי אנשים חשובים מאוד שנתנו לי מוטיבציה וגרמו לי להבין שאפשר למנף את הכישורים שלי ולהרחיב את העסק למשהו הרבה יותר רציני".


זה היה הרגע שהחלטת לפתוח את OTT?

גיא שטרית: "החלטתי למסד את החברה שבה אני אוכל לקדם עסקים באופן ישיר. לפני יותר משש שנים, לא יכולתי להרשות לעצמי להזמין חבר לכוס קפה, ולאט לאט עם הרבה נחישות ואמונה עצמית, הצלחתי להקים חברה מצליחה משלי. ייסדתי את חברת over the top seo, לפני כמה שנים, כחברה שמתמחה בקידום אתרים בטכניקות מתקדמות ובשיטות אופטימיזציה ייחודיות. עברתי דרך ארוכה מאוד, עבדתי קשה כדי להוכיח לעצמי שאני יכול להגשים את החלום שלי, העיניים שלי היו תמיד נשואות לעבר המטרה הגדולה, ובסופו של דבר אני מצליח לקטוף את הפירות כיום, over the top seo זכתה להיות החברה המובילה בעולם בתחום ה-SEO, ותחת כנפינו עוברים יותר מ-500 בעלי חברות מרוצים ויותר מ-100 עובדים ועובדות שמרכיבים את הצוות המנצח שלנו. אנחנו במוקדים מרכזיים בכל העולם - מובילים בלונדון, סיאטל, מנהטן ועוד המון ערים שאם תחפש שירותי קידום דיגיטליים אורגניים, תמצא אותנו בהם".


מרשים מאוד. אבל העסקים שלך לא רק חולשים על תחום ה-SEO, זה נכון?

גיא שטרית: "לאחר שפגשתי את ירדן מדיצ'י ויונה קולינס, חברי הקרובים והשותפים העסקיים שלי, וראינו את הפוטנציאל הטמון באיחוד הכוחות והידע של שלושתינו מעולמות השיווק והפיתוח, החלטנו לייסד ביחד את חברת G & Y & Y. החברה בעצם שמה לה כמטרה, לספק מגוון שירותים לבעלי העסקים שפועלים במצב לא מקוון ומעוניינים לקחת את העסק שלהם צעד אחד קדימה, ולהציג נוכחות ברשת הדיגיטלית. בשנים האחרונות, ובמיוחד אחרי שנת 2020 ומגפת הקורונה, בעלי עסקים הבינו כמה הנוכחות באינטרנט היא חשובה - לא רק כדי למכור מוצר, אלא גם כדי להיות במודעות של הלקוחות באופן מתמיד. עם זאת, חלק מבעלי העסקים עדיין מהססים לעשות את הצעד הזה, בין אם מחוסר ידע להזדמנויות שיש לאינטרנט להציע, ובין אם בשל הסיכונים להתקפות סייבר. המשימה שלנו היא לטפל בעניינים הללו ולסייע לבעלי העסקים לעשות את הצעד ולהגדיל את העסק שלהם מעבר למה שהם אי פעם דמיינו".

אז למעשה, אתה בדיוק מחזיר את הגלגל למקום בו אתה הופך להיות חלק מהטובים בעולם הסייבר?

גיא שטרית: "בהחלט. משפט מפורסם אומר שעם כוח גדול - מגיעה אחריות גדולה. אני לוקח את הכוח שניתן לי באמצעות הידע שצברתי בכל השנים הללו, ומבין שהאחריות מצויה על כתפיי להטיב עם הסביבה ולנצל את הידע הזה לטובה. כיום אני מספק לבעלי עסקים שירותי קידום אתרים, סייבר ואבטחת מידע ברמה הגבוהה ביותר. בגלל שבעצם הייתי בצד השני של המתרס, ידעתי בדיוק לזהות את המקומות בהם אבטחת המידע חלשה, המקומות שמהווים פרצה הקוראת לגנב, היום אני יודע בדיוק איפה רשת ההגנה חלשה יותר ולחזק אותה בצורה הטובה ביותר, כך שתהיה הגנה מקסימלית מפני פריצות סייבר".

כיום כשאתה מנכ"ל של חברה מצליחה בכל העולם, אתה יכול להגיד שבנית את עצמך בשתי ידיים?

גיא שטרית: "אף אחד בכוכב הזה לא לבד, מאוד נדירים הם המקרים שבהם אתה יכול להגיד 'עשיתי את זה לבד'. אחרי ההתחלה שלי ב-FIVERR, שם עבדתי בתחום ה-SEO ויצרתי וידאו שהפך ויראלי, הכרתי את מי שנתן לי את ההזדמנות ולקח אותי להיות שותף שלו. ביחד הקמנו את Zip locksmith, חברת מנעולנים שכיום יש לה 101 סניפים ברחבי ארה"ב. אופן העבודה בחברה הזו פתח לי צוהר לעולם חדש. שם ביססתי את קו המחשבה העיקרי שלי שמנחה אותי עד היום, של איך ליישם את ההצלחה של אותו העסק גם בעסקים אחרים מנישות אחרות לגמרי. יישמתי את אותו קו מחשבה גם בעבודה עם White Sands, מרכז לטיפול בהתמכרויות, ודרכם עשיתי אקזיט של למעלה מ-10 מיליון דולר. המשכתי לייסד כמה סטארט-אפים שונים עם שותפיי, יונה וירדן, והצלחנו לבסס חברות שכל אחת מהן עומדת כיום בחוד החנית של התחום הספציפי שלה. ההמשך הטבעי היה OTT, החברה שלי, שנחלה הצלחה בינלאומית ענקית, ויש לה סיפורי הצלחה עם חברות ענק כמו SkyScanner. ועוד חברות שציינתי קודם.

"המזל הגדול שלי הוא שידעתי למצוא אנשים ברחבי הדרך שהיתרונות שלהם פוגשים את החסרונות שלי. בכל מקום בו לי יש חסרון, יש לי שותף שאצלו זה היתרון הגדול ביותר. באופן הזה הצלחתי להשיג את התוצאות האופטימליות. כל אחד מאיתנו הולך בדרך שלו וכולנו ביחד יוצרים את ההצלחה האדירה הזו, כמו חץ שטס קדימה אל המטרה".

איזו עצה אתה יכול לתת לקוראים בנוגע להצלחה?

גיא שטרית: "אם הייתי יכול לדבר אל גיא הנער, הייתי מייעץ לו להקשיב טוב יותר לאחרים. אפשר להצליח דרך השפעה חיובית, ולא שלילית - לעשות טוב לאחרים, ובמקביל לשרת את תחומי העניין של עצמך. החיים הם לא משחק שבו זכייה של אדם אחד היא הפסד של אדם אחר, אפשר למצוא את המצבים שבהם כל אחד משיג את מה שהוא רוצה וכולם מנצחים ביחד".

מה השלב הבא שאתה רוצה להתקדם אליו בעתיד?

גיא שטרית: "אני מתמקד תמיד במטרה הסופית, ולא בשלב הבא, וכך אני מנחה את העסקים ואת הלקוחות שלי לפעול. הדרך הטובה ביותר להתקדם היא לקבל את מי שאתה, לא להילחם בעצמך או להסתכל אחורה על טעויות העבר. בעתיד, אני רואה את עצמי מייסד ארגון צדקה לאנשים שטעו בחיים, ומנסים לפתוח פרק חדש - אני רוצה לתת להם את אותה ההזדמנות השנייה שאני קיבלתי. כמובן, אני שואף להפיק להיטי מוסיקה שיתנגנו ויישמעו בכל רחבי העולם, לעולם לא אפסיק ליצור, להתקדם קדימה ולחלום בענק והכי חשוב, להיות אבא טוב לילד שלי".

בשיתוף over the top seo
  • עוד באותו נושא:
  • SEO
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully