וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תכתבו קורות חיים לדוגמא

בשיתוף ריזומייקר

עודכן לאחרונה: 5.8.2021 / 16:09

על כל משרה בשוק מתמודדים מאות מועמדים השולחים את קורות החיים שלהם לחברה בתקווה להתקבל לעבודה. כדי לעבור את הסינון ולזכות בראיון כדאי שתדעו איך לכתוב את קורות החיים

מסמך קורות חיים. ShutterStock
קורות חיים/ShutterStock

קורות חיים (מופיע גם בקיצור CV, שהוא ראשי התיבות של הביטוי הלטיני Curriculum Vitae) הוא מסמך המציג אדם על פי עובדות הנוגעות לפרטיו האישיים, ניסיונו המקצועי, השכלתו ולתכונות הקשורות אליו. בתקופה האחרונה מאות אלפים הצטרפו למעגל חיפוש העבודה, דבר הגורם למאות קורות חיים להישלח לכל משרה פתוחה בתעשייה.

רוב מוחלט של קורות החיים (כ- 95 אחוז) לא עובר את הסינון הראשוני ממגוון סיבות ואותם אנשים חווים תסכול ו/או חוויה לא נעימה מתהליך חיפוש העבודה. אז איך נוכל לגרום לקורות החיים שלנו לעבור את הסינון הראשוני ולקבל ראיונות?

- תוכן קצר ותמציתי שירשים את המעסיק הפוטנציאלי
- עיצוב מקצועי ע"י אתרים שמתמחים בכתיבת קורות חיים
- התאמת התוכן של קורות החיים לתפקיד אליו אתם ניגשים

לכן כתבנו את המאמר הנוכחי, כדי להדגיש את החשיבות של ניסוח קורות החיים לתפקיד אליו תרצו לשלוח קורות חיים. לרוב האנשים נראה כי לא צריך ליצור מספר עותקים של קורות החיים ואחד יספיק לכל התפקיד - לא נכון!

חברות רבות משתמשות במערכות גיוס (ATS) לסינון אוטומטי של קורות החיים והן יודעות לזהות מילים שקשורות לתפקיד. זאת אומרת אם לא תתאימו את קורות החיים לתפקיד, סביר להניח שלא תעברו בכלל את הסינון האוטומטי של החברה!

זו הסיבה שכתבנו עבורכם למעלה מ- 100 מאמרים מפורטים לכתיבת קורות חיים עבור כל תפקיד בתעשייה, בדרך הזו תוכלו להתאים את קורות החיים שלכם לתפקיד הספציפי ותגדילו את סיכוייכם לעבור את הסינון הראשוני ולקבל ראיונות עבודה.

דוגמאות לקורות חיים יתנו לכם את ההבנה איך המעסיקים רוצים לראות את קורות החיים שיתקבלו אליהם. יש מס' נקודות חשובות שנרצה להתייחס אליהן:

- התאמת קורות החיים לסוג המשרה - אם אתם מחפשים עבודה בתור עו"ד, אז קראו לפני כן את דרישות המשרה ותוודאו שאכן המיומנויות הדרושות נמצאות אצלכם בקורות החיים, במידה ואתם אכן מכירים אותן.

- התאמת קורות החיים לסוג התפקיד - אם אתם מחפשים משרה חלקית וגם מלאה, צרו שני עותקים שכל אחד מציין בסעיף ההקדמה מה אתם מחפשים, כך יהיה קל יותר למעסיקים להבין את התאמתכם. דוגמא נוספת: ניהולי / מקצועי - אם אתם מחפשים משרה בתפקיד ניהולי אך גם בתפקיד מקצועי שאינו כולל ניהול, הכינו שני עותקים שכל אחד מותאם לסוג התפקיד.

- יצירת מספר עותקים - ניתן לעבוד לפי הגישה שציינו עם 2-5 עותקים של קורות חיים, אין צורך להכין עשרות קורות חיים שיבלבלו אתכם וכנראה רק יזיקו בתהליך חיפוש העבודה.

- מעבר ע"י עובד בתחום - ברגע שסיימתם לכתוב את קורות החיים, מצוין! העבירו עותק לבדיקה מול מי שכבר נמצא בתפקיד הנוכחי. אין ספק שתקבלו פידבקים מועילים לגבי שינויים קטנים אך חשובים שיעזרו לכם להתקדם.

אלו הנקודות העיקריות שיעזרו לכם לכתוב קורות חיים מקצועיים עבור כל תפקיד בתעשייה.
למידע נוסף
- ריזומייקר ישראל

בשיתוף ריזומייקר
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully